Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: En toen was er Koffie!  (gelezen 96446 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #30 Gepost op: mei 22, 2015, 01:19:05 pm »

Onlangs bij de Vrijbuiter de Bo-camp CoffePress gekocht. Die had ik nog niet in mijn openingspost staan dus mooie toevoeging hier.

De CoffePress kost 5.95 maar er is erg weinig over te vinden. Hoe werkt het dingetje nou eigenlijk wnat het is maar een klein ding.



Met de CofeePress kan je maar 1 kop koffie tegelijk zetten. en tegelijk wil zeggen dat je niet samen koffie moet willen drinken daar kom ik later op terug.

Hoe werkt het?

Aan de coffeepress zit een klein bekertje met geïntegreerd filter. dit vul je met snelfiltermaling/espresso maling.  Op de foto heb ik m tussen de bonen gelegd, maar dat was gewoon voor het plaatje. Ik heb het met zelfgemalen bonen geprobeerd, maar dat geeft gewoon te weinig smaak.

je vult een beker met kokend water en houdt de CoffeePress daar in, voorzichtig (niet de koffie aandrukken) pomp je dan heen en weer waardoor het water langs de koffie gaat. Dit doe je net zo lang totdat de koffie de juist kleur heeft. en je koffie is klaar.











Nou is de koffie op zich wel te drinken, maar niet vergelijkbaar met wat je maakt met Bialetti of Cafetiere  persoonlijk vind ik m net iets te slap. Maar voor wie niet van die hele sterke koffie houdt is het wel o.k. dek ik.  Het maken van de koffie heeft wel een beetje iets klinisch/plastisch maar het grootste nadeel vind ik dat het schoonmaken van het dingetje echt gepriegel is en pas lukt als de boel is afgekoeld. Je bent echt wel een tijdje bezig voor je de oude koffieresten er uit hebt. Tuurlijk he tis vakantie dus we hebben geen haast, maar het is wel zo dat als je samen een bakkie wil doen de koffie van de een al koud is voordat de ander er aan kan beginnen.

Gelogd
Adventure Awaits

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #31 Gepost op: mei 22, 2015, 01:28:55 pm »

Ik zag hem liggen van de week. Gelukkig laten liggen...

Wij doen nu voor de koffie een (appeltjes-groene) Bialetti en een melkopschuimer van Inventum. Die laatste is als het goed is onderweg, samen met een electrische deken, zodat wij op vakantie kunnen genieten van goede koffie én goede cappucino.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #32 Gepost op: mei 22, 2015, 09:41:21 pm »

Wij hebben een percolator. Zelf malen en net zo lang laten lopen tot de kleur goed is.
Geen afval, zoals filters en of pads. Prutje kan zo de bak in. Enkel ff uitspoelen en weer klaar voor gebruik.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #33 Gepost op: mei 23, 2015, 01:48:15 pm »

Haha, dat is dus een soort van "koffiezakje" , leuk ding als je net als ik alleen koffie drinkt.

Ik heb nog wel even een opmerking met betrekking tot percolators. Ik gebruikte op de camping al vrij lang een aluminium percolator, en die heb ik onlangs vervangen door een model van de ikea wat van RVS is. Ik heb namelijk begrepen dat je van aluminium percolators een flink verhoogde kans op Alzheimer hebt (en ik ben nu al vergeetachtig, dus dat kan ik er niet bij hebben  :P).

Voor geinteresseerden: http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fneur.2014.00212/abstract
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #34 Gepost op: mei 23, 2015, 02:58:26 pm »

Een klassieke, eind jaren 90 in Italië gekochte 6 kops percolator. Zet in één keer een goede mok (mijn vrouw houdt niet van koffie) en houdt het tot mijn verbazing al zo'n 15 jaar uit met de originele pakking. Ondanks dat het door de benzinebrander wel een écht espressoapparaat is; al het plastic aan het ding is inmiddels door de hitte vervormd en het veiligheidsventiel staat bij iedere kop wel  te fluiten... Maar de koffie is prima!



Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #35 Gepost op: mei 25, 2015, 02:03:51 pm »

De Espro cafétiere dit weekend uitgeprobeerd.

Heerlijke koffie zonder resten!
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2015, 08:29:31 pm door Juttertje »
Gelogd

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #36 Gepost op: mei 25, 2015, 04:07:24 pm »

Wij hebben een klassieke percolator en dit doordruksysteem voor 1L koffie.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #37 Gepost op: mei 25, 2015, 08:31:21 pm »

Leuk, hoe iedereen op zoek is naar de ideale koffie  :#
Gelogd

Robin_en_Esther

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic
  • Kamperen is heerlijk
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #38 Gepost op: juli 07, 2015, 02:53:56 pm »

Op zoek naar een goede bak koffie in de ochtend, hebben wij een Aeropress coffee maker gekocht.
Dit weekend uitvoerig uitgeprobeerd op de camping, en het bevalt uitstekend.

Na enkele jaren getobt te hebben met opgieten en oploskoffie (wat niet het gewenste resultaat opleverde) staan wij nu gesteld voor onze vakantie naar Denemarken....
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #39 Gepost op: juli 07, 2015, 03:53:55 pm »

Voor thuis heb ik de Senseo vervangen voor een Beem . Maar voor op de camping (en onderweg) hou ik het lekker op back to basic oploskoffie. Inderdaad wel erg leuk om te zien wat er zoal op de markt is en gebruikt wordt
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #40 Gepost op: juli 07, 2015, 04:12:18 pm »

Oh wat ben ik blij dat ik hier veel gelijkgestemden tegenkom, in mijn ogen is de enige juiste manier om koffie te maken met een percolator, dan wel op de juiste wijze, koud water, niet te fijne maling (liefst versgemalen bonen) en op een rustig vuurtje. Duurt ca 10 min voor je koffie hebt. maar he je hebt de beste koffie die je kunt drinken en het is vakantie!
Thuis heb ik een grote, maak ik ook altijd koffie mee, ik wil niet anders.

En senseo... wel eens nagedacht over wat daar naast koffie in zit? Gelatine, varkensbot dus, nou dat wil ik niet in mijn koffie... :>
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #41 Gepost op: juli 07, 2015, 05:37:28 pm »

Niet per definitie varken, niet per definitie botten, maar bindweefsel van zoogdieren. Ter geruststelling niet alleen botten, maar ook huid :P

Tja, uit automaten wil je ook niet weten wat je drinkt...

Back on topic: naast onze percolator, hebben we een melkschuimer (electrisch, Senseo) gekocht om behalve een fatsoenlijke bak koffie, ook een goede bak cappuccino te kunnen maken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

nikkel1964

  • Gast
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #42 Gepost op: juli 07, 2015, 10:50:16 pm »

Een klassieke, eind jaren 90 in Italië gekochte 6 kops percolator. Zet in één keer een goede mok (mijn vrouw houdt niet van koffie) en houdt het tot mijn verbazing al zo'n 15 jaar uit met de originele pakking. Ondanks dat het door de benzinebrander wel een écht espressoapparaat is; al het plastic aan het ding is inmiddels door de hitte vervormd en het veiligheidsventiel staat bij iedere kop wel  te fluiten... Maar de koffie is prima!


Ik heb deze nu ook al een tijdje, zeer tot tevredenheid. Onlangs ook z'n grote broer er bij gekocht, waar ongeveer een liter (geloof ik) in kan. Helaas lukt het me met deze nog niet de juiste dosering te vinden, nog even oefenen! Ik had voor de foto eigenlijk beide exemplaren even naast elkaar moeten zetten, in de trant van "doe geen Pokon in je koffiewater..."  :P

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #43 Gepost op: juli 07, 2015, 10:51:43 pm »

(En ja, deze dingen kunnen ook recht op staan...  ::)  ::)  ::) )
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: En toen was er Koffie!
« Reactie #44 Gepost op: juli 07, 2015, 11:10:38 pm »

 :H :H :H :H :H
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal