Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: alleen klappen of is tent verplicht?  (gelezen 2436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hermanusb

  • Gast
alleen klappen of is tent verplicht?
« Gepost op: april 10, 2012, 09:45:10 am »

Naar aanleiding van een vraag in een andere topic zit ik ineens met het volgende.
De louisiana is een klapper die nogal wat werk heeft voor hij staat. ( heb ik begrepen......geen ervaring mee.)

Maar als je onderweg bent en gewoon snel wil slapen.
Kun je dan de bak links en rechts open klappen en zonder voortent of luifel een nachtje gaan slapen?

Of is de voortent een must?

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: alleen klappen of is tent verplicht?
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2012, 09:57:07 am »

Zover ik weet kan bij de Louisiana prima alleen de wagenbaktent op staan zonder voortent.
Het is tenslotte hetzelfde materiaal.

Bij bijna alle dubbelklappers met een losse voortent is dat ook juist het voordeel voor de 'onderwegcamping'.

Zo kun je ook de dag voordat je vertrekt ook de luifel en voortent al afbreken n opbergen, scheelt een hoop werk als je de volgende ochtend op tijd weg wilt

Zo was ik vorig jaar erg blij dat ik de luifel en voortent de dag voor vertrek had opgeborgen, het begon die nacht goed te regenen en de volgende ochtend was ik erg blij ( :() dat ik met mijn poncho aan in de stromende regen alleen de wagenbak hoefde in te klappen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

hermanusb

  • Gast
Re: alleen klappen of is tent verplicht?
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2012, 10:03:59 am »

Dit jaar hebben we de seizoenplek dus veel in en uit klappen zal het niet worden vrees ik.  :H
Hooguit als in de grote vakantie de regen weken lang blijft neerstorten om indien nodig er vandoor te gaan.

Maar indien nodig is het gewoon links en rechts klappen en stokken omhoog en klaar is klara.

Gelogd

Thalia

  • Gast
Re: alleen klappen of is tent verplicht?
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2012, 10:05:52 am »

Wij hebben een jamet Louisana van 96. Je kunt prima alleen de wagentent zonder voortent gebruiken. Wij hebben een extra aanritsbaar tussenstuk van een meter dat wij gewoon aan de wagentent laten zitten en dus mee inklappen. Hierdoor hebben we als we alleen de wagentent gebruiken kleine luifel. De keuken zetten we dan tegen de wagentent aan en staat dus ook onder de luifel. Ook zonder luifel kan je prima alleen de wagentent gebruiken, in tegenstelling tot de voortent staat de wagentent zelf super snel. Kortom geen probleem dus  :)
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: alleen klappen of is tent verplicht?
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2012, 07:26:52 pm »

Wij hebben een Arizona model 2003 gehad en regelmatig mee naar Noorwegen geweest.
Onderweg alleen het slaapgedeelte uitgeklapt en pas op de plaats van bestemming de voortent en luifel opgezet.

Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: alleen klappen of is tent verplicht?
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2012, 08:53:11 pm »

Prima te doen hoor!
Wij namen in de zomer vaak alleen de wagenbak en de luifel mee. Voor korte stops wagenbak uitklappen, haringen op de hoek en slapen maar!
En inderdaad: een dag van te voren voortent ( als we hem wel gebruikten in het voorseizoen) en luifel afbreken zodat die in ieder geval droog ingepakt zijn!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal