Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Noordwaards naar Noorwegen  (gelezen 23052 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #15 Gepost op: juli 06, 2016, 10:54:07 pm »

Nog goede tips voor de route naar Hirtshals trouwens? We gaan vanuit Nijmegen, meest logische is dan via Oldenzaal en dan naar de A1, Bremen, Hamburg en omhoog. Veel keuze is er niet maar ik sta liever niet in de file. Hamburg is berucht lees ik... We gaan op zaterdag en ik denk dat we tussen 5-6uur moeten vertrekken om nog een beetje op tijd op de camping in Denemarken aan te komen.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #16 Gepost op: juli 07, 2016, 11:22:54 am »

Neem in ieder geval een navidinges mee die je om de files leidt. Werkt goed, hebben we 14 dagen geleden ondervonden. Almere - Kiel ca 7 uur.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #17 Gepost op: juli 07, 2016, 10:00:53 pm »

Nog goede tips voor de route naar Hirtshals trouwens? We gaan vanuit Nijmegen, meest logische is dan via Oldenzaal en dan naar de A1, Bremen, Hamburg en omhoog. Veel keuze is er niet maar ik sta liever niet in de file. Hamburg is berucht lees ik... We gaan op zaterdag en ik denk dat we tussen 5-6uur moeten vertrekken om nog een beetje op tijd op de camping in Denemarken aan te komen.
Wij rijden frequent naar Denemarken (ong. 1 tot 2x per jaar)  en we hebben nog nooit echt problemen ondervonden bij Hamburg. In het weekend mis je heel veel vrachtverkeer dat vaak de oorzaak is van de vertragingen, maar onderschat ook de weekend rijders niet! Erger zijn de wegwerkzaamheden die je onderweg tegenkomt..... Kilometers lang en daarna nog meer kilometers.... om dan weer lekker in de kilometers lange wegwerkzaamheden terecht te komen.

Al met al: het kost zeker extra tijd, maar het is ons tot nog toe heel erg mee gevallen in de afgelopen jaren. Wij vertrokken trouwens tussen 08 en 09 uur 's ochtens vanuit Noord-Holland
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #18 Gepost op: juli 08, 2016, 12:49:46 pm »

Al vele keren geweest.... Vorig jaar nog.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17104.0

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #19 Gepost op: juli 08, 2016, 12:52:03 pm »





Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #20 Gepost op: juli 08, 2016, 01:02:29 pm »

Prachtige foto's!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #21 Gepost op: juli 08, 2016, 05:45:45 pm »

Zeker mooie foto's!
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #22 Gepost op: juli 08, 2016, 07:47:07 pm »

Heel mooi! En knap geschoten papagaaiduikers, een hele kunst om dat zo vast te leggen (doe ik je niet na ben ik bang). 
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #23 Gepost op: juli 08, 2016, 08:55:05 pm »

Heel mooi! En knap geschoten papagaaiduikers, een hele kunst om dat zo vast te leggen (doe ik je niet na ben ik bang).
Dank je. Die vliegende was een lucky  shot.... het portet daar zat de papegaaiduiker bijna op mijn voeten had alle tijd voor de mooie pose.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #24 Gepost op: juli 23, 2016, 10:00:38 pm »

Citaat

 @cewi wat ging er eigenlijk 'mis' met de kinderen? Onze kids zijn 8 en 12 en verheugen zich enorm op de trip.

Een iet wat late reactie maar toch...
Echt mis ging er niet zoveel, alleen waren ze na enkele dagen niet meet onder de indruk van de omgeving. Ze vonden,na zoveel watervallen gezien te hebben, er niets bijzonders meer aan.

Het was ook een andere vakantie als anders. Doordat iedereen daar maar kort op een camping verbleef, konden ze ook geen "vrienden" maken.

Zelf gaan wij zonder de kinderen nog zeker terug! Het is een geweldig land, veel plezier daar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 21, 2016, 12:26:30 am »

Een iet wat late reactie maar toch...
Echt mis ging er niet zoveel, alleen waren ze na enkele dagen niet meet onder de indruk van de omgeving. Ze vonden,na zoveel watervallen gezien te hebben, er niets bijzonders meer aan.

Het was ook een andere vakantie als anders. Doordat iedereen daar maar kort op een camping verbleef, konden ze ook geen "vrienden" maken.

Zelf gaan wij zonder de kinderen nog zeker terug! Het is een geweldig land, veel plezier daar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Waardevolle aanvulling! Zeker omdat wij in 2018 met een camper een rondreis willen gaan maken in Scandinavie en we dus met alle meningen (dan 6-8 en 10 jaar) rekening moeten houden.
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2016, 12:28:05 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:03:24 pm »

Een iet wat late reactie maar toch...
Echt mis ging er niet zoveel, alleen waren ze na enkele dagen niet meet onder de indruk van de omgeving. Ze vonden,na zoveel watervallen gezien te hebben, er niets bijzonders meer aan.

Het was ook een andere vakantie als anders. Doordat iedereen daar maar kort op een camping verbleef, konden ze ook geen "vrienden" maken.

Zelf gaan wij zonder de kinderen nog zeker terug! Het is een geweldig land, veel plezier daar!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bedankt voor je reactie, ik snap wel wat je bedoelt. Maar juist door rond te trekken en de verschillen in landschappen en activiteiten bleef het voor onze kinderen (8 en 12) wel interessant, al werden de vriendjes wel gemist. Op de meeste campings is er verder ook (bijna) niets voor de kinderen. Soms was er wel een springkussen oid, dat werkt dan meteen als ontmoetingsplek en wordt er makkelijker contact gemaakt.

Belangrijk is een doel te hebben bij een wandeling en die zijn er genoeg te vinden, zoals een Gletsjer, diepe kloof, treintje, rendieren spotten en de onvermijdelijke watervallen natuurlijk... Een beetje onbegaanbaar terrein gaat meestal ook een stuk beter dan een mooi (maar saai) wandelpad.
En wij houden altijd wel een actieve vakantie. Dus ze weten dat er op vakantie ook gewandeld wordt. Ook hier proberen we het interessant te maken door ze echte bergschoenen (Decathlon!) en een rugzakje te geven met belangrijke zaken zoals de dextro's.
Bij ons ging het gelukkig heel goed en waren ook de kinderen erg enthousiast. 
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:53:27 pm »

Grappig mijn kinderen missen nooit het maken van vriendjes. ... nu hebben ze in hun vader hun allergrootste vriend  (letterlijk )
En ja...  na jaren Noorwegen lopen ze alleen warm voor de echt grote watervallen.....
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 24, 2016, 09:02:19 am »

die fout heb ik dus ook gemaakt. Onze zoon is 15 en ik dacht altijd dat hij vriendjes nodig had om een geslaagde vakantie te hebben. Vandaar ook dit jaar bewust camping voor jongeren uitgezocht en alles wat er gebeurde behalve dat hij aanspraak maakte met leeftijdsgenoten. Na een week maakte ik me toch echt zorgen en na een gesprek zei hij doodleuk.. maar ik heb helemaal geen behoefte aan aanspraak.. ik vind het prima zo.. en hij heeft een heerlijke vakantie gehad zonder leeftijdsgenoten. Dus  ook wij hoeven niet meer op zoek te gaan naar campings met veel jeugd.
maar ben erg benieuwd naar je verslag.. wij willen ook naar noorwegen maar dan van hutje naar hutje of met de camper
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Noordwaards naar Noorwegen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 27, 2016, 02:04:35 pm »

Grappig mijn kinderen missen nooit het maken van vriendjes. ... nu hebben ze in hun vader hun allergrootste vriend  (letterlijk )
En ja...  na jaren Noorwegen lopen ze alleen warm voor de echt grote watervallen.....
Nou, zo heel erg was het ook niet.... De kids zelf hebben er eigenlijk helemaal niet over geklaagd! Maar hoe gezellig het met zijn vieren ook kan zijn soms merk ik (vooral bij mijn dochter) dat ze soms het contact met leeftijdsgenootjes miste.
Wat wel geweldig is van zo'n rondreis met zijn vieren, is dat je echt met elkaar op stap bent, samen activiteiten plannen, spelletjes doen, tochten maken, onderweg zijn etc. Zo breng je als gezin veel meer tijd met elkaar door dan 'normaal'.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal