Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Tentdoek Cocoon rot, en nu?  (gelezen 6925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:18:09 am »

In mijn contact met HK leken ze definitief geen oude Cocoon tenten meer te maken. Ergens ook wel begrijpelijk als je business is om nieuwe wagens te verkopen. Maar goed, weet iemand hier of ik inderdaad ook een moderne nieuwe tent, met evt. aanpassingen aan de luifel op mijn wagen uit 2004 zou kunnen plaatsen? Of anders gesteld: tot welk jaartal kan ik een tent kopen voor een 2004 wagen?
Heb je deze optie voorgelegd aan Holtkamper?
Want in al de jaren is er volgens mij niet veel aan de wagens veranderd.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Stijn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 23, 2021, 05:35:21 pm »

Ik heb gevraagd of ze nog tenten maken voor een 2004 model Cocoon. Het antwoord daarop was een duidelijke nee. Ik heb toen niet doorgevraagd. Maar je zou toch denken dat ze de optie om een modernere versie (al dan niet met aanpassingen) als mogelijkheid zouden aandragen.
Maar misschien moet ik ze nogmaals bellen.
Of is er hier iemand die ervaring heeft met een jongere tent op een oudere wagen?
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 23, 2021, 08:18:30 pm »

Wij kregen zelfde antwoord, nee. Heb eerder al eens gevraagd of nieuwe tent op kon, dat was volgens een van hun medewerkers lastig ivm met kuipzeil, dus dan nieuwe kuipzeil erbij? Nee ook moeilijk.
Dit was al enkele jaren geleden, misschien dat inzichten daar verandert zijn.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 23, 2021, 09:33:32 pm »

Ik heb ergens op fb gelezen dat mensen aanpassingen en delen vd tent laten maken bij Atomatent.
Misschien kunnen zij een nieuwe tent maken op de Cocoon.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 24, 2021, 09:43:44 pm »

De Groene Klok http://www.degroeneklok.nl/index.html maakt(e) vouwwagen tenten geheel nieuw op maat, en bij kampeerwereld Hendriks in Ermelo doen ze dat ook. Misschien kun je er wat mee.
Gelogd

Stijn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #35 Gepost op: september 01, 2021, 08:47:23 pm »

Denken jullie dat houtkamper bereid is patroon tekeningen te delen zodat ik deze bij een andere tentenmaker kan laten uitvoeren?
Gelogd

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #36 Gepost op: september 01, 2021, 09:35:24 pm »

Ik zal het geen gekke vraag vinden, gezien zij deze niet meer maken.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #37 Gepost op: september 01, 2021, 09:41:07 pm »

De Groene Klok http://www.degroeneklok.nl/index.html maakt(e) vouwwagen tenten geheel nieuw op maat, en bij kampeerwereld Hendriks in Ermelo doen ze dat ook. Misschien kun je er wat mee.

Groene klok kan je wel vergeten ben ik bang:

U kunt bij ons niet terecht voor:

    Verhuur
    Fabricage of reparatie van bootzeilen en partytenten
    Reparatie van "De Waard" of soortgelijke tenten met vaste grondzeilen
    Doeken of zeilen groter dan 4 x 5 meter
    Aanhangwagenzeilen

Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #38 Gepost op: september 02, 2021, 11:22:09 am »

@ LarsNL: dat is nieuw voor mij, sorry!, ze hebben dat in het verleden dacht ik wel gedaan.

Kijk anders eens hier: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2637.0

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #39 Gepost op: september 02, 2021, 11:26:36 am »

Gewoon vragen wat er mogelijk is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #40 Gepost op: september 02, 2021, 11:31:05 am »

Misschien is de volgende ook wat, ik heb daar wel eens nagevraagd of we een tent konden laten maken voor onze Alpen Kreuzer Select, en dat kon. Ten Hoope Tenten: https://www.tenhoope.nl/frames.html

Uiteindelijk konden we overigens aan een fabrieksnieuwe tent uit 1989 komen, dus origineel.
Gelogd

Stijn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #41 Gepost op: september 02, 2021, 06:15:06 pm »

Nou, we zijn er uit mensen. Na eindeloos zoeken, vergelijken en piekeren hebben we besloten om ons dak te laten vervangen bij automatent in Uden.
We zijn langs geweest om de tent te laten beoordelen op de kwaliteit van de wanden. Zij zien prima mogelijkheden om het dak te vervangen. Alles wordt gelijk even nagelopen en we laten aan de luifel nog een extra aanritsbare luifel-verlenging maken. Enthousiaste, bekwame en gastvrije mensen.
We zijn erg blij dat de levensduur van onze geliefde wagen op deze manier nog verlengd wordt. Het voelde voor ons niet goed om afscheid te nemen van een goed onderstel, om vervolgens voor vanaf prijzen van €7000 ongeveer hetzelfde terug te moeten kopen. Nauwelijks jonger dan onze eigen wagen.
Holtkamper levert geen tenten meer voor wagens van voor 2019. Lekker duurzaam. Ook de tekeningen willen ze niet delen( snap ik wel).
Maar feitelijk kunnen ze voor alle wagens van voor 2019 niets meer betekenen. Dat vind ik wel een slecht principe. Ik ben benieuwd of we in de verre toekomst nog wel bij dit merk blijven. Ik zag bij automatent een 3dog trailer staan. Off road. Wat een geweldenaar was dat zeg. Dus wie weet.
Iedereen hier bedankt voor het meedenken. Wij staan er volgende zomer weer strak bij. Nu al zin in. Nog 12 maandjes wachten....zucht.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #42 Gepost op: september 02, 2021, 06:21:36 pm »

Nou, we zijn er uit mensen. Na eindeloos zoeken, vergelijken en piekeren hebben we besloten om ons dak te laten vervangen bij automatent in Uden.
We zijn langs geweest om de tent te laten beoordelen op de kwaliteit van de wanden. Zij zien prima mogelijkheden om het dak te vervangen. Alles wordt gelijk even nagelopen en we laten aan de luifel nog een extra aanritsbare luifel-verlenging maken. Enthousiaste, bekwame en gastvrije mensen.
We zijn erg blij dat de levensduur van onze geliefde wagen op deze manier nog verlengd wordt. Het voelde voor ons niet goed om afscheid te nemen van een goed onderstel, om vervolgens voor vanaf prijzen van €7000 ongeveer hetzelfde terug te moeten kopen. Nauwelijks jonger dan onze eigen wagen.
Holtkamper levert geen tenten meer voor wagens van voor 2019. Lekker duurzaam. Ook de tekeningen willen ze niet delen( snap ik wel).
Maar feitelijk kunnen ze voor alle wagens van voor 2019 niets meer betekenen. Dat vind ik wel een slecht principe. Ik ben benieuwd of we in de verre toekomst nog wel bij dit merk blijven. Ik zag bij automatent een 3dog trailer staan. Off road. Wat een geweldenaar was dat zeg. Dus wie weet.
Iedereen hier bedankt voor het meedenken. Wij staan er volgende zomer weer strak bij. Nu al zin in. Nog 12 maandjes wachten....zucht.
Gaaf dat het opgelost is. Ben wel benieuwd naar het eind resultaat. Wel triest dat HK niks doen met oudere wagens. Of je hebt geen vertrouwen in alles wat voor 2019 is gemaakt of ze willen alleen maar hun dure product verkopen en nazorg niet geven. Maar ja dat kan ook de dood steek zijn van je bedrijf.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Stijn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #43 Gepost op: september 02, 2021, 07:21:20 pm »

Ik vind het ook jammer dat het zo loopt. Ik heb HK toch altijd gezien al een heel degelijk en betrouwbaar merk. Dat beeld is bij mij wel an het kantelen. Helaas. Ben doorgaans wel merktrouw figuur. Maar voor oplossingen voor mijn problemen kan ik in elk geval niet bij het merk zelf terecht. En met mij dus oom alle andere met een Cocoon van vóór 2019. Ja wellicht voor wat onderdelen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Tentdoek Cocoon rot, en nu?
« Reactie #44 Gepost op: september 02, 2021, 07:33:30 pm »

Ik vind het ook jammer dat het zo loopt. Ik heb HK toch altijd gezien al een heel degelijk en betrouwbaar merk. Dat beeld is bij mij wel an het kantelen. Helaas. Ben doorgaans wel merktrouw figuur. Maar voor oplossingen voor mijn problemen kan ik in elk geval niet bij het merk zelf terecht. En met mij dus oom alle andere met een Cocoon van vóór 2019. Ja wellicht voor wat onderdelen.
Is even oftopic maar ik heb een nieuwe Camp-let gekocht en ik kan daar alles van vervangen. Zelfs oudere modelen worden nog ondersteund.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal