Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?  (gelezen 9448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #30 Gepost op: november 29, 2021, 09:35:14 am »

Die aanhanger van CampWerk, ja dat is een beetje verwarrend.

Duitse site geeft 750kg ongeremd 80Km/h aan.

Maar ik wil 100Km/h tempo hebben dus dat is dan de 1300Kg.

Maar bij de vws is in de prijslijst wel een geremde 750Kg met Temp 100 goedkeuring mogelijk.... terug in kg laten keuren kan idd ook, hmmm...

Dan nog hoe wij hem willen hebben komt hij op 17K, is me eigenlijk net iets te gortig voor iets wat me niet 100% bevalt.

Denk dat het een Campooz Lazy Jack gaat worden, scheelt 3k :)
« Laatst bewerkt op: november 29, 2021, 10:06:43 am door EriLin »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #31 Gepost op: november 29, 2021, 10:14:23 am »

Voor de tempo 100 moet hij geremd zijn en schokdempers hebben. Je hebt een zware auto, maar de factor 0,2 ga je niet op uitkomen, anders zouden zelfs de rem en de schokdempers niet nodig hebben. Met een Camplet bv zou je zonder kunnen. Campwerk heeft 750 kg ongeremd, 750 kg geremd en 1300 kg geremd. 750 kg ongeremd zou ik sowieso nooit doen, er zijn niet zo veel auto's die zoveel ongeremd mogen trekken. Dat beperkt het gebruik heel erg. 750 kg geremd is sowieso tempo 100 klaar, die van 1300 kg kan ook, maar dan moet je hem bij de RDW formeel even 50 kg laten terugkeuren. Dat is een papieren kwestie en zo gepiept. Zowel met 750 kg geremd of met 1300 kg teruggekeurd mag je met rijbewijs B en tempo 100 rijden.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #32 Gepost op: november 29, 2021, 10:15:57 am »

Ah, ik zie dat je zelf al hetzelfde geconstateerd had. Dit topic stond nog open...
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #33 Gepost op: november 30, 2021, 12:55:44 am »

Mja, maar eigenlijk is zo'n extraatje natuurlijk maar een lapmiddel. Een reservewiel hoort er niet onderuit te vallen. Nooit. Het is iets dat vergelijkbaar is met een auto die faalt op z'n remsysteem. Dat moet op z'n minst een totale terugroepactie worden.
Eens, en daar wou Aart Kok niets van weten.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #34 Gepost op: november 30, 2021, 07:59:44 am »

Eens, en daar wou Aart Kok niets van weten.

Wat was de oorzaak van het er onderuit vallen?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #35 Gepost op: november 30, 2021, 08:44:17 pm »

De campwerk mag je tot 1300kg laden.
Maar als deze beladen 800kg weegt mag de tesla deze met je b rijbewijs gewoon trekken.
Dacht dat de model 3 1000kg mocht trekken.
En weegt zelf 1800kg
Dus samen mag je niet boven de 3500kg komen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

Iets naar onder scrollen en staan zelfs voorbeelden bij.
« Laatst bewerkt op: november 30, 2021, 08:46:16 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #36 Gepost op: november 30, 2021, 09:01:11 pm »

De campwerk mag je tot 1300kg laden.
Maar als deze beladen 800kg weegt mag de tesla deze met je b rijbewijs gewoon trekken.
Dacht dat de model 3 1000kg mocht trekken.
En weegt zelf 1800kg
Dus samen mag je niet boven de 3500kg komen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

Iets naar onder scrollen en staan zelfs voorbeelden bij.

Nee, dat klopt niet wat je zegt. Je telt de lege cq echte massa van de voertuigen. Voor rijbewijs B wordt naar de TTM massa's gekeken. Voor een Model 3 is die 2232 kg (even een kenteken bij de RDW ingeklopt). De Campwerk mag 1300 kg wegen. Tel die twee bij elkaar op en je komt op 3532 kg. Ook al weegt de 3 'maar' 1800kg en de Campwerk maar 500kg. Dat doet niet ter zake voor het rijbewijs. Daarom moet de Campwerk 50 kg (of formeel 33 kg) worden terug gekeurd, dat is voldoende. Waar de echte massa's wel gaan tellen, ongeacht het rijbewijs, is wat de auto mag trekken. Nou mag een Model 3 volgens mij 1000 kg trekken, dus die Campwerk mag in beladen, rijklare toestand die massa nooit overschrijden. Ook al zou hij op papier 1250 of 1300 kg mogen wegen. Ook met rijbewijs BE mag je daar natuurlijk nooit overheen.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #37 Gepost op: december 01, 2021, 12:56:23 am »

Wat was de oorzaak van het er onderuit vallen?
De borgknop losgerammeld en eruit gevallen, vervolgens is het frame waarop de band ligt losgeschoten, geen veerring of anderszins toegepast. Gebeurde op de A6 en had ongelukken kunnen veroorzaken. In Boxtel schrokken ze ervan maar ook hun bezorgdheid naar Heemstede werd niet beloond. Slechte zaak.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #38 Gepost op: december 01, 2021, 08:49:18 am »

 :off Pwoah, heel slecht. Ik heb ooit bij een familielid gezien wat een aanrijding op de snelweg met het reservewiel van een vrachtwagen heeft betekend. Natuurlijk wel een forse slag groter, maar het resulteerde uiteindelijk in drie gewonden en drie TL auto's waarvan er één letterlijk anderhalve meter korter was. Maar goed, zo verbaas ik me soms ook over de iele haakjes waar een vouwwagen keuken aan hangt. Daar zou ik zelf nooit meer durven rijden en bij auto's zouden dergelijke constructies nooit door de typegoedkeuring komen.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #39 Gepost op: december 01, 2021, 09:15:28 am »

Ook eens een stuk band van een vrachtwagen mee in contact gekomen. En veel geluk gehad. Wagen voor mij reed daarover en catapulteerde dat naar mij die er achter reed. Ik heb nog net wat kunnen remmen waardoor het op de motorkap terrecht kwam in plaats van door de voorruit. Die motorkap was serieus beschadigd, maar als het door de voorruit was gegaan, is de kans een stuk kleiner dat ik dit hier nog kon neerschrijven!

Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #40 Gepost op: december 01, 2021, 10:04:23 am »

De borgknop losgerammeld en eruit gevallen, vervolgens is het frame waarop de band ligt losgeschoten, geen veerring of anderszins toegepast. Gebeurde op de A6 en had ongelukken kunnen veroorzaken. In Boxtel schrokken ze ervan maar ook hun bezorgdheid naar Heemstede werd niet beloond. Slechte zaak.

Zat er geen borgketting op of zo? Ik ga maar eens onder onze CCCX kijken hoe dit zit.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #41 Gepost op: december 01, 2021, 07:03:39 pm »

:off Pwoah, heel slecht. Ik heb ooit bij een familielid gezien wat een aanrijding op de snelweg met het reservewiel van een vrachtwagen heeft betekend. Natuurlijk wel een forse slag groter, maar het resulteerde uiteindelijk in drie gewonden en drie TL auto's waarvan er één letterlijk anderhalve meter korter was. Maar goed, zo verbaas ik me soms ook over de iele haakjes waar een vouwwagen keuken aan hangt. Daar zou ik zelf nooit meer durven rijden en bij auto's zouden dergelijke constructies nooit door de typegoedkeuring komen.
Een vrachtwagenwiel (22.5 inch) weegt zo’n 100-120kg. Dat geeft idd een hoop ellende. Een wiel van een aanhanger of auto weegt nog geen 5e daarvan. Maar zal ook veel schade ed geven.
Om die reden die jij noemt had ik de steunen van de keuken van de Raclet Safari verstevigd.
Origineel is het een mager stukje hoekstrip. Ik heb die schoor eronder gemaakt.


Ook eens een stuk band van een vrachtwagen mee in contact gekomen. En veel geluk gehad. Wagen voor mij reed daarover en catapulteerde dat naar mij die er achter reed. Ik heb nog net wat kunnen remmen waardoor het op de motorkap terrecht kwam in plaats van door de voorruit. Die motorkap was serieus beschadigd, maar als het door de voorruit was gegaan, is de kans een stuk kleiner dat ik dit hier nog kon neerschrijven!
Een vriend van mijn vader heeft in de jaren 70 ooit eens een markeringsbord door de voorruit gehad. Gelukkig kon hij dat navertellen. Maar hij had wel zijn hoofd geschampt.



Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
« Laatst bewerkt op: december 01, 2021, 07:15:04 pm door Theu »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #42 Gepost op: december 01, 2021, 08:51:19 pm »


Citaat
Een vriend van mijn vader heeft in de jaren 70 ooit eens een markeringsbord door de voorruit gehad. Gelukkig kon hij dat navertellen. Maar hij had wel zijn hoofd geschampt.
Das echt wel boerensjans hebben!!!

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #43 Gepost op: december 02, 2021, 12:17:51 am »

Onderhand knap off-topic.
Maar dit is weer een briljante Vlaamse tekst.
Begrijp hem prima, maar kende hem niet.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

rudirijk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #44 Gepost op: december 21, 2021, 09:58:33 am »

wij hebben ook een cc country uit 2017.

onze problemen (allen verholpen door vws, hulde):
plastic ramen in voortent gebobbeld
klittenband op de slaapcabine aan de buitenkant zat op de verkeerde plek
extreem veel roest aan de onderkant na 2 jaar , maar ook op de randen van de keukenklep aan de binnenkant en alle popnagels in de disselbak(3 keer  2 weken gebruikt, indoor stalling) (opnieuw behandeld)
wagentent pastte niet goed, opgestuurd naar importeur, nieuwe wagentent gekregen
wagentent opnieuw gespannen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal