Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: wel of geen keuken  (gelezen 12202 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: wel of geen keuken
« Reactie #15 Gepost op: april 01, 2014, 11:45:02 am »

Wij hebben een Aart Kok Kariba met doorloopkeuken.
In het begin er regelmatig afgehaald maar tegenwoordig laten we hem zitten.
Geurtjes in de tent is te verwaarlozen je ventileert toch al enorm.
Ik vind het ideaal om binnen te koken, nooit wind die je vlam probeert uit te blazen...
Maar (zoals hierboven genoemd) ideaal om lekker te lunchen onderweg.. zeil omhoog koelkast open.. eitje of worst bakken vers gezette koffie en smullen maar.
Doorloop geen probleem.. en ja heerlijk om bed in uit te stappen.

Ik zeg DOENNNN
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

villeke

  • Gast
Re: wel of geen keuken
« Reactie #16 Gepost op: april 01, 2014, 01:25:46 pm »

Wij hebben de flexi met doorloopkeuken. Wagen is dezelfde als de Kariba en kavango. Helemaal eens met krizz en kenjo al herken ik de lage kogeldruk niet want wij hebben fietsen op de dissel.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: wel of geen keuken
« Reactie #17 Gepost op: april 01, 2014, 04:43:10 pm »

Wij hebben zeer bewust gekozen om geen keuken te nemen. Wij koken op een Coleman 2 pits brander (zo'n groen kofertje), daar kan butagas niet tegenop. Ik heb geen zin meer dan EUR 2K neer te leggen om met een inferieur kooktoestel aan de gang te moeten. Verder hebben we al een koelbox die met 12V een graad of 20 kan koelen. De capaciteit is redelijk voor een gezin van 4, groter kan prettig zijn maar hoeft niet. Stromend water heb ik niet nodig, als je een jerrycan kan optillen kom je er ook wel, en met een klein verhoogingtje en een kraantje erin is het voldoende.

Wanneer de Coleman aangaat kijk ik eerst waar het op dat moment lekker is qua zon/schaduw, krukje neerzetten met een plank erover, coleman erop en koken met die handel.

Die Coleman kan ook prima onderweg even uit de disselbak komen om even wat te doen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: wel of geen keuken
« Reactie #18 Gepost op: april 01, 2014, 05:07:45 pm »

Wij hebben zeer bewust gekozen om geen keuken te nemen. Wij koken op een Coleman 2 pits brander (zo'n groen kofertje), daar kan butagas niet tegenop. Ik heb geen zin meer dan EUR 2K neer te leggen om met een inferieur kooktoestel aan de gang te moeten.
Het zijn nogal stellige uitspraken. Voor anderen zal gelden dat zo'n Coleman 2 pits blikken koffer toch een beetje een geamputeerd 3-pits toestel is voor wie een beetje wil kokkerellen. Talloze kampeerders koken naar volle tevredenheid op 3- of 4 pits butagas toestellen in diverse modellen keukens. ik vraag me af of die allemaal het gevoel hebben dat ze voor teveel geld met een inferieur toestel koken. Ik in ieder geval niet.

als je een jerrycan kan optillen kom je er ook wel
Beslist. Dus als je aan het koken bent en je hebt kip gesneden en je wilt je handen even afspoelen, dan til je die jerrycan gewoon even op en dan eeehh...  :P

De wat mij betreft absoluut beste reden om juist wel een keuken te nemen is dat je staand kunt koken. Staand koken is na(ast) de luxe van het van de grond af te slapen wat mij betreft de prettigste plus die je kunt krijgen bij het kamperen met een vouwwagen
« Laatst bewerkt op: april 01, 2014, 05:20:35 pm door Frankie »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: wel of geen keuken
« Reactie #19 Gepost op: april 01, 2014, 06:58:42 pm »


Ik heb geen zin meer dan EUR 2K neer te leggen
Wij kregen de keuken erbij voor het zelfde geld
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: wel of geen keuken
« Reactie #20 Gepost op: april 01, 2014, 07:09:33 pm »

In eerste instantie ging ik voor een vouwwagen zonder keuken. Als tentkampeerder was ik gewend buiten te koken op een pitje. Toch hebben we bij aanschaf van de Malawi wel een keuken genomen. Je keuken staat gewoon veel sneller en je hebt geen kist met je serviesgoed meer nodig. Wij hebben er wieltjes onder laten maken en kunnen hem onder de luifel laten staan (zonder tillen) of naar buiten rollen. Binnen koken lijkt me niks, behalve als het regent. Bovendien denkt mijn man dat de inruilwaarde met keuken veel hoger is later.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: wel of geen keuken
« Reactie #21 Gepost op: april 01, 2014, 09:25:04 pm »

... Dus als je aan het koken bent en je hebt kip gesneden en je wilt je handen even afspoelen, dan til je die jerrycan gewoon even op en dan eeehh...  :P
...

Ik gebruik met kip snijden altijd een hand om het mes vast te houden, die is dus na afloop schoon genoeg om een jerrycan mee te "bedienen".
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: wel of geen keuken
« Reactie #22 Gepost op: april 01, 2014, 09:39:07 pm »

Ik gebruik met kip snijden altijd een hand om het mes vast te houden, die is dus na afloop schoon genoeg om een jerrycan mee te "bedienen".

:off Ah, dan snij jij dus niet de pees uit de kipfilet. Mij lukt dat in ieder geval niet zonder mijn duim tegen de snijkant van het mes te houden en de pees van het spierweefsel te strippen.  :)
« Laatst bewerkt op: april 01, 2014, 09:47:48 pm door Frankie »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: wel of geen keuken
« Reactie #23 Gepost op: april 01, 2014, 11:16:02 pm »

In mijn keuken zit geen wasbak met kraantje. De vorige eigenaren hadden die eruit laten halen en een groter werkblad laten maken. Ideaal, kraantje zou ik toch nooit gebruiken en zo heb ik meer ruimte als ik sta te koken.  In mijn vorige klapper gebruikte ik de wasbak als opslagplaats.  :#

Ik was altijd af bij de afwasplek op de camping. Ik heb een jerrycan op een krukje bij de tent staan en dat werkt prima, maar zonder keuken zou ik niet kunnen. Zo fijn dat je daar al je spullen in kan opbergen en ook er in kan laten. Altijd alles bij de hand als je staat te koken.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: wel of geen keuken
« Reactie #24 Gepost op: april 02, 2014, 07:54:22 am »

Wij hebben de flexi met doorloopkeuken. Wagen is dezelfde als de Kariba en kavango. Helemaal eens met krizz en kenjo al herken ik de lage kogeldruk niet want wij hebben fietsen op de dissel.

Ja 2 fietsen op de dissel schelen nogal. Toen wij 2 jaar terug een disselbak kochten was voor mij het "probleem" ook opgelost. Maar het geeft wel aan hoeveel er in zo'n keuken zit en dat gewicht moet je dus met twee man optillen om aan de klapper te hangen of er juist af te halen. Wij vonden dat geen pretje en om de keuken nou elke keer leeg te halen om hem tilbaar te krijgen  ::) Dus laten we hem lekker zitten.

Wij hadden bij de aanschaf van de klapper juist niet voor een disselbak gekozen omdat ik die veel te duur vondt. De rest zat erbij omdat het een showmodel betrof, maar ik vind een keuken absoluut het extra geld waard en zou hem een volgende keer zeker aanschaffen.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: wel of geen keuken
« Reactie #25 Gepost op: april 02, 2014, 08:37:45 pm »

In mijn keuken zit geen wasbak met kraantje. De vorige eigenaren hadden die eruit laten halen en een groter werkblad laten maken. Ideaal, kraantje zou ik toch nooit gebruiken en zo heb ik meer ruimte als ik sta te koken.  In mijn vorige klapper gebruikte ik de wasbak als opslagplaats.  :#

Ik was altijd af bij de afwasplek op de camping. Ik heb een jerrycan op een krukje bij de tent staan en dat werkt prima, maar zonder keuken zou ik niet kunnen. Zo fijn dat je daar al je spullen in kan opbergen en ook er in kan laten. Altijd alles bij de hand als je staat te koken.

Hier idem, zelf de keuken gemaakt en het spoelbakje maar achterwege gelaten. Daar hebben we nu dan een extra lade voor in de plaats.
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: wel of geen keuken
« Reactie #26 Gepost op: april 02, 2014, 09:47:49 pm »


de vouwwagen zonder keuken kopen
je kookt toch op de skottel en moet je een keertje een pannetje water bv voor macronie dan gebruik je een eenpits brandertje toch

eenvoud is kamperen
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: wel of geen keuken
« Reactie #27 Gepost op: april 02, 2014, 09:52:47 pm »

De eenvoud van alleen de skottel is voor een paar dagen leuk, maar ik zou dat geen 3 weken volhouden.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: wel of geen keuken
« Reactie #28 Gepost op: april 02, 2014, 10:09:56 pm »

Of een doorloopkeuken handig is weet ik niet maar ik zou niet snel een vw zonder keuken kopen, zeker als het prijsverschil zo klein is. Je hebt toch iets nodig om te koken en zo'n keuken is veel handiger dan een paar campinggazblikjes op de grond. Overigens is dat gepruts met twee brandertjes en een paar aluminium pannetjes ook erg leuk, maar niet als je vijf hongerige magen hebt te vullen. Je kunt je hele keukenzooi er in meenemen, terwijl het anders weer een krat extra rommel is. Ik vul als ik rij de keuken altijd op met handdoeken, rammelt minder en ik ben ook weer alle handdoeken kwijt. Ik heb er wel een skottel bij, want de pitjes geven niet zoveel energie, dus alles wordt een beetje gestoofd/gesmoord. Buiten lekker bakken en in de tent kookt de rijst of de pasta (of de piepers en de bloemkool, ieder zijn smaak).

Zwaar? Wieltjes eronder, probleem opgelost. Back to basics kamperen: neem geen vouwwagen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: wel of geen keuken
« Reactie #29 Gepost op: april 02, 2014, 10:56:12 pm »

Of een doorloopkeuken handig is weet ik niet maar ik zou niet snel een vw zonder keuken kopen, zeker als het prijsverschil zo klein is. Je hebt toch iets nodig om te koken en zo'n keuken is veel handiger dan een paar campinggazblikjes op de grond. Overigens is dat gepruts met twee brandertjes en een paar aluminium pannetjes ook erg leuk, maar niet als je vijf hongerige magen hebt te vullen. Je kunt je hele keukenzooi er in meenemen, terwijl het anders weer een krat extra rommel is. Ik vul als ik rij de keuken altijd op met handdoeken, rammelt minder en ik ben ook weer alle handdoeken kwijt. Ik heb er wel een skottel bij, want de pitjes geven niet zoveel energie, dus alles wordt een beetje gestoofd/gesmoord. Buiten lekker bakken en in de tent kookt de rijst of de pasta (of de piepers en de bloemkool, ieder zijn smaak).

Zwaar? Wieltjes eronder, probleem opgelost. Back to basics kamperen: neem geen vouwwagen.

Sluit ik me bij aan. Een vouwwagen heb je toch voor een beetje extra luxe, dus ook een keuken. Ik heb ook een skottel mee, maar dat is meer voor de bbq, grill en eenpansgerechten op de skottel. Voor mijn bestemming buurtjes in buurt van Benidorm, Spanje gaan we echt back to basic. Prima voor een paar dagen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal