Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!  (gelezen 3591 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pflaum

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Geen
Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Gepost op: september 03, 2020, 05:02:29 pm »

Beste allemaal,

Ik ben onlangs gestart met de zoektocht naar een vouwwagen. Omdat er zo ongelooflijk veel aanbod is, vind ik het moeilijk om een keuze te maken.
Mijn vrouw en ik willen zomer 2021 met onze zoon (dan 1) graag op vakantie met de vouwwagen. We zullen zo’n drie weken weggaan en zo’n 3 a 4 campings max aandoen. Zaken die we belangrijk vinden:
-   Plusminus 6 persoons
-   Gemakkelijk op te zetten
-   Een vast keukenblokje
-   Op te zetten zonder voortent (alleen het slaapgedeelte)

Qua budget zitten we te denken tussen de 500 en 1000 euro. Omdat we niet zeker weten hoe het bevalt. Anderzijds: misschien is iets duurder wel beter? Bij weinig plezier zouden we dan kunnen doorverkopen.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie tips? Waar moet ik op letten? Welk merk/type is aan te raden?
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2020, 05:23:38 pm »

Misschien een keer huren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2020, 05:40:25 pm »

Drie weken huren ga je met dat budget niet redden denk ik. Tenzij van oom/tante/kennis.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2020, 05:44:47 pm »

Drie weken huren ga je met dat budget niet redden denk ik. Tenzij van oom/tante/kennis.
Dat valt tegen. Had ik niet gedacht


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2020, 05:53:59 pm »

Met 500 tot 1000 voor een 2e hands wordt het ook geen goede ervaring. Dat zijn vaak opknappers met lekkages, kromme stokken, doorgezakte matrassen etc. Gezien de bijkomende leeftijd is de kans op makkelijk opzetten lees snelklappen klein en ik weet niet waar de reis heengaat maar banden, vering/ophanging, reminrichting, electriciteit/verlichting en de gasslang zou ik sowieso laten controleren.

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2020, 06:26:40 pm »

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2020, 06:52:40 pm »

Met 500 tot 1000 voor een 2e hands wordt het ook geen goede ervaring. Dat zijn vaak opknappers met lekkages, kromme stokken, doorgezakte matrassen etc. Gezien de bijkomende leeftijd is de kans op makkelijk opzetten lees snelklappen klein en ik weet niet waar de reis heengaat maar banden, vering/ophanging, reminrichting, electriciteit/verlichting en de gasslang zou ik sowieso laten controleren.

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Dat hoeft absoluut niet zo te zijn,  je moet gewoon een beetje opletten.

Ik zou eens kijken naar bv Roadmaster,  wel een losse keuken maar alle stokken hetzelfde muv 1 voor de keukenuitbouw waardoor je hem puzzel hebt met de stokken.

Andere mogelijkheid is een Camplet met een gastencabine, geen losse stokken,  vaste keuken en makkelijk opte zetten
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2020, 08:11:37 pm »

Inderdaad zéér kort door de bocht. Voor 500-1000 euro zijn er meer dan prima wagens te vinden. Met wat goed zoeken kan het ook voor minder.

@Pflaum: natuurlijk is er voor meer geld meer moois te krijgen, maar dat kan altijd nog wel. Mijn advies is: eerst proberen met een leuke vierdehands. Als het niet bevalt, ben je er zo vanaf en doet het niet veel pijn.
Wel een vraag: waarom wil je de wagen zonder voortent kunnen opzetten? Dat is namelijk, afhankelijk van het model, niet persé sneller op te zetten (voor een overnachting ofzo).
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2020, 08:56:08 pm »

Met 500 tot 1000 voor een 2e hands wordt het ook geen goede ervaring. Dat zijn vaak opknappers met lekkages, kromme stokken, doorgezakte matrassen etc. Gezien de bijkomende leeftijd is de kans op makkelijk opzetten lees snelklappen klein en ik weet niet waar de reis heengaat maar banden, vering/ophanging, reminrichting, electriciteit/verlichting en de gasslang zou ik sowieso laten controleren.

Sent from my GM1913 using Tapatalk
Vindt ik ook kort door de bocht. Wij hebben indertijd voor 350 euro een oude vouwwagen die echter nog degelijk was gevonden en een paar jaar mee gekampeerd voor we onze huidige wagen kochten. Was wel geen snelklapper, maar we hebben er wel van genoten.


En je kan hem vaak nog voor ongeveer dezelfde prijs weer kwijt als je twee jaar later een nieuwe wagen koopt en een stuk goekoper dan huren.

Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2020, 09:20:03 pm »

Dit is wel de tijd om te zoeken, meeste komen na het seizoen te koop.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2020, 09:20:23 pm »

Voor dezelfde prijs?

Wij kochten een kar voor 400 EUR inclusief inventaris. Een week in proefgekampeerd en verkocht, zonder inventaris, voor weer 400 EUR. Daar kan je echt niet tegenop huren...

Kan je leuk kijken of klapperen iets voor je is en daarna op zoek naar iets wat echt past bij je eigen kampeerbehoefte.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2020, 09:29:34 pm »

Voor dezelfde prijs?

Wij kochten een kar voor 400 EUR inclusief inventaris. Een week in proefgekampeerd en verkocht, zonder inventaris, voor weer 400 EUR. Daar kan je echt niet tegenop huren...

Kan je leuk kijken of klapperen iets voor je is en daarna op zoek naar iets wat echt past bij je eigen kampeerbehoefte.

maar een miskoop kan je ook snel van het kamperen afhelpen...
geldt voor alle prijscategorien trouwens..
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #12 Gepost op: september 03, 2020, 09:35:01 pm »

Klopt helemaal. Maar hoe vaak zien we geen mensen die iets gloednieuws kopen voor 10, 12 soms 20 K en dan na 1 vakantie er achter komen dat klappen toch niet voor hen is.

Met minder kosten lijkt het mij minder risico, maar dat is een mening.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #13 Gepost op: september 03, 2020, 10:26:13 pm »

En ook als de vouwwagen een miskoop blijkt kun je wel ervaren of het kamperen (met of zonder vouwwagen) jou ding is.
Maar dit alles is off topic.

Voor 6 personen in dat budget zou ik denken aan  Trigano Odyssee met gasten cabine.
Vrienden van ons hebben er 1 en in die wagen hebben we i.p.v. de rondzit een lattenbodem gemonteerd waaronder bagage opgeruimd kan worden.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Voor het eerst een vouwwagen kopen; hulp gevraagd!
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2020, 11:24:12 pm »

En ook als de vouwwagen een miskoop blijkt kun je wel ervaren of het kamperen (met of zonder vouwwagen) jou ding is.
Maar dit alles is off topic.

Voor 6 personen in dat budget zou ik denken aan  Trigano Odyssee met gasten cabine.
Vrienden van ons hebben er 1 en in die wagen hebben we i.p.v. de rondzit een lattenbodem gemonteerd waaronder bagage opgeruimd kan worden.
Op Marktplaats staat een oude odysee voor €1000. Ziet er op de foto heel goed uit.ik zou ook zoiets nemen en geen bouwwagen. Die Odyssee staat snel, kan nog even mee en je verkoopt hem volgend jaar weer voor €1000 als het niet leuk was.

Er zit een ondertentje bij, dus je kan er allemaal in.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal