Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: opus camper klapper  (gelezen 76917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vw1807

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #30 Gepost op: juni 25, 2014, 08:10:54 pm »

Vrijdag aanstaande is het zover we gaan de opus ophalen. 
Ben inmiddels ervaringen rijker ivm op kenteken krijgen van vouwwagen (tenminste hoe lang zoiets kan duren) en het wel en wee van 7 en 13 polige stekkers.  Nou ja al doende leert men.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: opus camper klapper
« Reactie #31 Gepost op: juni 25, 2014, 08:40:23 pm »

Vrijdag aanstaande is het zover we gaan de opus ophalen. 
Ben inmiddels ervaringen rijker ivm op kenteken krijgen van vouwwagen (tenminste hoe lang zoiets kan duren) en het wel en wee van 7 en 13 polige stekkers.  Nou ja al doende leert men.
Spannend  :J
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: opus camper klapper
« Reactie #32 Gepost op: juni 26, 2014, 08:21:44 am »

Wij zien graag foto's en verslagen van de eerste ervaringen als het zover is!

In elk geval héél véél plezier ermee gewenst!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

vw1807

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #33 Gepost op: juli 06, 2014, 09:55:30 pm »

Eerste week gekampeerd met de opus:
Opzetten is (uiteraard) ingewikkelder dan het filmpje, en een nieuw model brengt ook veel onverwachte uitdagingen met zich mee.
Het zeer langdurige traject van op kenteken zetten en daarna gekoppeld het verzekeren ervan.

Uiteindelijk de vouwwagen mee gekregen op groen kenteken en later in de week de officiële papieren gekregen.

Het opzetten bij geen ervaring van de verkoper (en koper;)) zal je dus alles zelf moeten zoeken en uit proberen vandaar dat we gelijk maar een week probeer tijd hadden gepland.
Na het ophalen op een vrijdag middag eerst even thuis gaan opzetten. En de dag erna op een rustige kleine plattelands camping in de hoekse waard. Dat duurde wel een uur of vier maar dan stond hij ook inclusief voor tent. Dat kwam meer door onze onwetendheid dan door de vouwwagen zelf. De uitdaging bij het opzetten ging vooral over de boog tent stoken in de wagen zelf, we moesten veel stellen om een strak tent doek te krijgen.
Vervolgens kregen we met geen mogelijkheid de (pet) luifel opgezet. De stok die daarbij hoorde kregen we niet in de daarvoor bestemde ogen. Dus uiteindelijk de luifel stok een 8cm korter laten knippen, wel vreemd dat ze dat niet wisten bij de verkoper?

Maar nu het positieve gedeelte,
De enorme de leef ruimte en hoogte van de wagen en voor tent zelf. De aanwezigheid van koelkast en heerlijke zit ruimte in de wagen. Goed doordachte voor tent met eventueel extra opslag/slaap ruimte aan de zijkanten. Voldoende ventilatie en doorkijk mogelijkheden. Super mooi ontwerp.
 En een goed gevoel dat na veel wikken en wegen we toch een keuze hebben gemaakt die bij ons past.

Ik hoop wel dat we via deze site mensen kunnen ontmoeten die ook een opus hebben gekocht, dit vanwege het nieuwe product en we via dealer weinig oplossingen krijgen voor eventuele vragen. Dit hebben we onderschat moet ik eerlijk zeggen en hadden meer verwacht van de verkoper.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #34 Gepost op: juli 06, 2014, 10:08:55 pm »

Blij dat de wagen jullie zo goed bevallen is.  :>
Je zou idd van een verkoper meer mogen verwachten. Dat is toch wel zijn taak vind ik. Kan niet zijn dat jullie proefkonijnen zijn en alle dingen maar zelf moeten uitzoeken. En de producent kan die dan niet helpen?
Kan de verkoper jullie niet in contact brengen met andere kopers of komt de wet van de privacy hier weer roet in het eten gooien?
Misschien een vraag waar je niet kan op antwoorden, zijn er al veel verkocht?

Foto's :P
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #35 Gepost op: juli 06, 2014, 10:13:49 pm »

Ik vind de Opus prachtig. Nu je weet hoe het werkt gaat het vast een stuk sneller en makkelijker volgende keer. De bak ziet eruit alsof ie in een mum van tijd staat! En uuh, je verkoopt als bedrijf toch geen spullen waarvan je totaal niet weet hoe ze werken.  ::)
Gelogd

vw1807

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #36 Gepost op: juli 06, 2014, 10:16:00 pm »

Hierbij een foto.  Als het lukt  :>
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2014, 08:32:04 am door vw1807 »
Gelogd

vw1807

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #37 Gepost op: juli 06, 2014, 10:19:14 pm »

Hierbij een foto.  Als het lukt  :>

Deze foto is zonder zij tenten van de voortenten.
Gelogd

vw1807

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #38 Gepost op: juli 06, 2014, 10:22:45 pm »

Blij dat de wagen jullie zo goed bevallen is.  :>
Je zou idd van een verkoper meer mogen verwachten. Dat is toch wel zijn taak vind ik. Kan niet zijn dat jullie proefkonijnen zijn en alle dingen maar zelf moeten uitzoeken. En de producent kan die dan niet helpen?
Kan de verkoper jullie niet in contact brengen met andere kopers of komt de wet van de privacy hier weer roet in het eten gooien?
Misschien een vraag waar je niet kan op antwoorden, zijn er al veel verkocht?

Foto's :P
Wij hebben wat mail contact met producent van de wagen zelf. Maar dat gaat dus alleen via de mail. En ik heb begrepen dat er twee zijn verkocht in Nederland naast die van ons. En dat was op beurzen wat ik begreep.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #39 Gepost op: juli 06, 2014, 10:27:27 pm »

Wij hebben op de campolife beurs met de Engelse producent gesproken en die kon er veel over vertellen. Maar goed daar heb je nu niets aan.... Ziet er verder goed ut hoor. Minpuntje wat wij vonden was de beperkte lengte van de bedden namelijk 1.90 m. We hebben niet in het bed gelegen maar die lengte vind ik erg krap. Wellicht is dat voor jullie geen probleem. Ik hoop hem nog eens live tegen te komen.
Gelogd

vw1807

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #40 Gepost op: juli 06, 2014, 10:36:34 pm »

Even een voorbeeld ter verduidelijking waar tegen aan zijn gelopen.

Er zit een koelkast in, het is een Engelse wagen maar er zitten wel allemaal Europese (Nederlandse) stekker dozen dus gewoon die met die twee gaatjes.
Leveren ze de wagen af met koelkast met Engelse stekker dus met drie pootjes zegmaar. Nou dat begrijp ik dus niet dat zo iets niet gecontroleerd wordt.

En daarnaast een luifel stok die niet past wat ik al eerder had gemeld.

En nog een laatste ding de deur in de voor tent was door gestikt aan de onderzijde en dus moest ik zelf dat los maken (open knippen).
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #41 Gepost op: juli 07, 2014, 07:06:53 am »

Helaas zie ik de foto niet.
Gelogd

vw1807

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #42 Gepost op: juli 07, 2014, 08:32:57 am »

Helaas zie ik de foto niet.
ze zijn geplaatst
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #43 Gepost op: juli 07, 2014, 01:25:27 pm »

Zo in vol ornaat had ik hem nog niet zien staan. Toch nog wel wat opzetwerk aan zo te zien. Maar mooi en uitzonderlijk is ie wel. Ik hoop dat alle kinderziektes en kleine ergernisjes vlug opgelost zijn.
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: opus camper klapper
« Reactie #44 Gepost op: juli 07, 2014, 08:46:48 pm »

Prachtig hoor !  :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal