Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Mogelijkheid tot verstevigen lattenbodem aart kok tundra  (gelezen 3151 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vonkie

  • Gast
Mogelijkheid tot verstevigen lattenbodem aart kok tundra
« Gepost op: juni 04, 2016, 04:28:53 pm »

Hallo allemaal,

Vorig jaar zijn we voor het eerst weg geweest met onze nieuwe Aart Kok Tundra. Was heerlijk!
Enige probleem is dat mijn vrouw en ikhet gevoel hebben op een waterbed te liggen. We bewegen veel in onze slaap, waardoor het bed aardig meedijnt. Op de eerste camping dacht ik nog dat dit eraan lag dat de wagen ook nog op de wielen steunde. Op de tweede camping heb ik de steunen verder uitgedraaid, waardoor dat niet meer de oorzaak kon zijn. Nog steeds bleven we veel nabewegen.

Iemand een idee waardoor dit komt, een oplossing of andere ervaring?
Hoor het graag!

Groet,
Martijn
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Mogelijkheid tot verstevigen lattenbodem aart kok tundra
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2016, 05:43:18 pm »

De oudere Aart Kok modellen hebben 1 groot lattenbodem over de gehele breedte van het bed. De latten moeten een breedte van 140 cm overbruggen. Deze latten zijn niet bijzonder hard " geveerd"  zeg maar. Wanneer je hier met twee man op ligt, dan moet deze gehele lattenbodem dat gewicht dragen en verdelen, met als resultaat: zachter in het midden en het gevoel kunnen hebben van een waterbed.

Een overweging zou kunnen zijn, om in het midden van het bed in de lengte een dikke balk oid te monteren. Hiermee rust het midden van de lattenbodem op deze balk en heb je van jullie probleem geen / minder last.

De nieuwere Aart Kok modellen hebben dit probleem niet meer. Hierbij hebben ze het frame van het bed reeds opgedeeld in 2 delen en heeft een ieder zijn eigen lattenbodem. Dit ligt vele malen beter..
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Mogelijkheid tot verstevigen lattenbodem aart kok tundra
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2016, 08:30:43 am »

Hi, geen idee wat betreft de lattenbodem maar ik lees hier: pootjes opgedraaid zodat we niet op de wielen rusten. Bij onze aart kok Livingstone is dat NIET de bedoeling, ik verwacht dus ook bij andere modellen niet?! De pootjes zijn niet gemaakt om het hele gewicht van de wagen te dragen... Vermoed dat dat bij de tundra net zo is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Vonkie

  • Gast
Re: Mogelijkheid tot verstevigen lattenbodem aart kok tundra
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2016, 01:55:27 pm »

Hallo,
Allereerst dank voor de reacties.
Toch even de check: hoe ver draai ik de pootjes van de wagen uit dan, als de wielen de grond moeten blijven raken? Heb de wagen tweedehands gekocht, dus die instructie heb ik niet gehad.

Wat betreft de lattenbodem, is deze uit te wisselen met een nieuw model? Heb zelf een model van 2010.
Zal ook kijken naar een te plaatsen balk, voor in het midden.

Groet,
Martijn Vonk
Gelogd

michelheemskerk

  • Gast
Re: Mogelijkheid tot verstevigen lattenbodem aart kok tundra
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2016, 04:45:05 pm »

Ha, de vouwwagen (Aart kok) moet met z'n wielen op de grond staan. De pootjes zijn puur ter ondersteuning! Zeker niet gemaakt om het hele gewicht te dragen.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2008
Re: Mogelijkheid tot verstevigen lattenbodem aart kok tundra
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2016, 05:52:43 pm »

Is bij de meeste vouwwagens toch zo? Zowel wielen als uitdraaisteunen op de grond, geeft de meest stabiele bak.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal