Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opnieuw voorstellen en vraag  (gelezen 1647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Opnieuw voorstellen en vraag
« Gepost op: september 23, 2018, 09:11:21 pm »

Hoi Allen,

Ik ben niet nieuw hier op het vouwwagen forum, maar ben nu meer dan twee jaar weggeweest, dus even opnieuw voorstellen lijkt me wel op zijn plaats.

Ik ben Christiaan, 33 jaar oud en woonzaam te Amstelveen. Ik ben inmiddels getrouwd met Lisette, en we verwachten in December ons eerste kindje.

We hebben al 7 jaar een oude Alpen Kreuzer Select, we hebben hier de laatste twee jaar echter niet mee gekampeerd, wij zijn op vakantie geweest met onze zelfgebouwde "kampeerkist", waarmee we achter in onze auto (Opel Combo) kunnen slapen (ik noem hem wel een gekscherend de combocamp). Nu ons kindje komt wordt dat te klein en willen we de vouwwagen weer gaan gebruiken. Daarom wil ik hier weer wat actiever worden op het forum.

Ik weet ook niet precies waar ik dezevraag neer moet zetten, dus daarom misschien ook hier:

Wat zijn jullie ervaringen met vouwwagen kamperen en baby's, gaat dat goed samen, of is het af te raden?

Groeten, Christiaan
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2018, 09:35:28 pm »

Welkom terug Christiaan en gefeliciteerd.

Je vraag past het beste in vragen algemeen. Onze oudste was 6 maanden toen hij voor het eerst meeging :J
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2018, 01:19:45 pm »

Ik denk dat het ook erg afhangt van je baby. Mijn dochter was geen makkelijke slaper, dus ik heb het niet eens geprobeerd. Maar er zijn ook kindjes die je maar in de doek op de rug hoeft te slingeren en ze slapen. Dan kun je het er best wel op wagen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2018, 03:54:16 pm »

Welkom terug en gefeliciteerd!

Ikzelf was 7 weken oud 47 jaar geleden dat ik voor eerst ging kamperen met mijn ouders.  Mijn oudste 2,5 jaar omdat zijn vader geen kampeer ervaring had en het niet aan durfde.  Mijn jongste was 6 maanden en inmiddels willen ze beidde niks anders meer. Ging prima!
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2018, 04:31:58 pm »

Onze zoon was de eerste keer 11 maand oud.
Ging goed en sliep beter dan thuis.

Grappig,wij hebben ook lang met een combo rondgetrokken die zelf ingericht was. :) :) :)

Ook zo vaak tegen de trekhaak gelopen?  :)
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2018, 07:10:27 pm »

Welkom terug op ons mooie forum.

Onze dochter was ongeveer 8 maand toen ze mee ging met onze Alpen Kreuzer.
Dat ging helemaal goed.
Ik moet zeggen ik heb er geen seconde aan getwijfeld of het niet goed zou gaan.

Wij hadden ons wel voor genomen niet te ver op vakantie te gaan en zijn de 1e paar jaar in binnen Nederland gebleven.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2018, 07:56:01 pm »

Welkom terug op het forum  WW
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2018, 08:22:01 pm »

Welkom terug dan maar.
Onze dochter was 4 maanden toen we naar Frankrijk gingen. Eerste paar dagen was drama. Ze moest erg wennen aan de warmte, en het buitenzijn enzo denk ik. Maar, na drie dagen was ze in het ritme, en helemaal blij. Uiteraard kon ze nog niet kruipen, maar op een groot speelkleed beetje om zich heen kijken ging prima, eventueel in d'r wipstoel. Wij haden zo een gele zwembandding, waar ze in kon zitten. Ook een opklapbaar kinderbed (soort reisbed), daar kun je dan ook nog gaas overheen doen aan de bovenkant. Goed tegen de muggen.. Goeie tarp mee, tegen de zon (als je tenminste naar zon gaat), luiers hebben ze in Frankrijk ook. Wij hadden wel 4 of 5 potten melkpoeder mee. Later ging ze de hapjes uit de supermarket eten, maar zo makkelijk is ze nu (14 inmiddels) niet meer helaas.
Met andere woorden, gewoon doen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #8 Gepost op: september 25, 2018, 07:23:28 am »

Ik verplaats deze naar vragen algemeen,  hier in voorstellen verdwijnen vraag en antwoord
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Opnieuw voorstellen en vraag
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2018, 03:01:26 pm »

@ Solex: niet meer te tellen hoe vaak ik tegen de trekhaak aan ben gelopen!  ::)

Iedereen bedankt voor de opmerkingen en tips. Vooral het muggengaas voor over de reiswieg had ik niet bedacht.

Wij gaan eerst afwachten hoe onze baby zich voelt en hoeveel die huilt, of die makkelijk slaapt of niet. De baby zou 7 maanden oud zijn als we gaan kamperen dus wat dat betreft zou het moeten kunnen. Nu vol spanning wachten op 30 december!

Wij neigen er naar om het in ieder geval te gaan proberen.

Nu komt dan de volgende uitdaging: het opknappen van onze oude Alpen Kreuzer! Het onderstel is enigszins roestig, en ook het voorste paneel. Het onderstel wil ik proberen te scheiden van het bakje, en dan laten verzinken. Voorpaneel zit vast met een paar popnageltjes, dus wil ik vervangen. Dan zien of we aan een nieuwe tent kunnen komen.

En waarom dan geen nieuwe? Mijn vrouw en ik houden beide niet van nieuwe dingen (voor de baby is ook alles tweedehands aangeschaft of zelf gemaakt). Daarnaast vinden we de Alpen Kreuzer (type Select) de meest ideale vouwwagen, en is er momenteel niet echt een equivalent te koop wat wij net zo handig vinden. En als laatste reden: samen klussen is leuk (mijn vrouw en ik klussen zo veel mogelijk samen), vooral als je tevreden naar het eindresultaat kunt kijken. Dat gevoel mis ik bij nieuwe dingen.

Als ik een klusplaats heb gevonden (en tijd, zijn nu nog bezig met de babykamer), dan open ik een project topic en houd ik jullie op de hoogte!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal