Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Pitten van keukentje werken niet allemaal even goed.  (gelezen 1327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaak2

  • Gast
Pitten van keukentje werken niet allemaal even goed.
« Gepost op: augustus 04, 2015, 03:26:43 pm »

Mijn Jamet Louisiana uit 2000 heeft een 3-pits keukentje.

Nu ben ik daar pas mee weg geweest en kwam erachter dat 1 pit naar behoren werkt.
De 2e pit geeft heel veel roet uitslag op de pannen, deze zijn echt zwart geblakerd na even op het vuur te hebben gestaan.
De 3e pit werkt in zijn geheel niet meer.

Waar kan ik het beste naar zoeken om dit weer in orde te krijgen ?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Pitten van keukentje werken niet allemaal even goed.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2015, 03:38:58 pm »

Voor een goede verbranding dienen alle gasaansluitingen stevig vastgedraaid en dus en lekvrij te zijn. Problemen kunnen verschillende oorzaken hebben, maar roetvorming is meestal dat het gasstel schoongemaakt moeten worden. Pakkingen vervangen, leidingen schoonmaken, pitjes schoonmaken etc.

Hoe oud is de rubberenslang? Als die ouder is dan 10 jaar zou ik hem ook vervangen

Maar je kan ook eens de drukregelaar wisselen om te kijken of dat het probleem oplost.

Een lektest kan je ook makkelijk zelf uitvoeren: maak een zeepsopje (50% water/ 50% zeep) en smeer dat op de gasaansluitingen. Wanneer er bellen ontstaan, is de gasaansluiting lek.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Pitten van keukentje werken niet allemaal even goed.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2015, 08:18:49 pm »

Roetvorming komt ten gevolge van onvolledige verbranding. Dit komt door gas die te langzaam uitstroomt, en dus geen lucht mee zuigt. Waarschijnlijk een vervuilde gas leiding, of te weinig druk zoals door Kenjo aangegeven.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Pitten van keukentje werken niet allemaal even goed.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2015, 08:56:58 pm »

Ik denk dat aales hier zowat is aangehaald. Maar als er nog een pit wel goed werkt zou het best kunnen dat de andere twee door etensresten zijn toegeslibt. Patatjes, riijst of pasta eens overgekookt en de gaatjes dicht "gebakken". Ik zou daar eens mee beginnen, alles eens een goed sopje geven en met een tandenstoker of naald alle gleufjes/gaatjes goed vrijmaken.
Oude gasdarmen, zeker vervangen!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal