Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: dometic rc 1200 egp bediening gasknop  (gelezen 723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan_outdoor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon XL 2011
dometic rc 1200 egp bediening gasknop
« Gepost op: juli 25, 2023, 03:48:53 pm »

Hallo,

In onze 2e hands cocoon metalen basekitchen zit een dometic koelkast die prima werkt op netvoeding. Echter het lijkt ons ook leuk om wat meer te kamperen op veldjes waar je geen stroom hebt, dus alles op gas moet doen.

Ik krijg het echter niet aan de praat op gas. Ik heb de koelkast uitgebouwd en kan de vonk zien springen aan de achterkant. Ook heb ik de bovenkant en de plastic bedieningsknoppen er af gehaald dus ik draai de knoppen daadwerkelijk om. In de handleiding staat dat je de veiligheidsknop moet indrukken. Maar dat lukt niet bij mij, of lees ik dit verkeerd? Knop B is niet in te drukken of uit te trekken, hij draait enkel soepel om zijn as zonder stop, je kunt hem dus rond blijven draaien. Heeft iemand ervaring met deze koelkast op gas?

Gelogd

johan_outdoor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon XL 2011
Re: dometic rc 1200 egp bediening gasknop
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2023, 12:50:04 pm »

Ik heb het probleem gevonden, de gasregelkraan zat maar met 1 schroef vast en was daardoor verbogen. Het terugveer mechanisme werkte daardoor niet meer (gevaarlijk!) Ik heb de werking wel kunnen testen en de koelkast koelt idd ook op gas. Nu heb ik een nieuwe gasregelkraan besteld. Het moeilijkste was het achterhalen van het typenummer, maar op de kraan staat CAL20704 en het type is Dometic 292627630 . Misschien heeft iemand anders hier nog iets aan.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: dometic rc 1200 egp bediening gasknop
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2023, 01:11:27 pm »

Top bedankt voor de terug koppeling.

Verstuurd vanaf mijn RG655 met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal