Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Tempo 100  (gelezen 17424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Tempo 100
« Reactie #30 Gepost op: januari 24, 2012, 09:33:10 pm »

Ben ik even de "moraalridder"
2 zaken niet uit het oog verliezen:

veiligheid: we kunnen allemaal wel snel rijden,
maar kunnen we met de combinatie én je dierbare gezin mét vermoeidheid van het reizen wel goed remmen of zelfs een noodstop maken?
we zien de gevolgen vaak genoeg in de krant staan....

milieu: hoe harder we rijden, hoe meer uitstoot!

100km p/u is zat, zeker met vakantie.

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.786
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Tempo 100
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2012, 09:40:43 pm »

En daar sluit ik me helemaal bij aan! Op reis is ook vakantie!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Kole

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 125
  • Kole Tenttrailers
Re: Tempo 100
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2012, 09:44:21 pm »

En dan nog een reactie of Chahummel een Tempo keuring op zijn aanhanger krijgt met de Zafira van zijn vader.
Als de AK in combi met de Zafira voldoet aan de gestelde eisen: JA
Rij jij met de Astra door Duitsland met de mooie sticker 100 km/h: NEE krijg je gewoon een bekeuring bij staande houding.

@CEO
Op de A5 staan inderdaad veelvuldig de onderborden bij de inhaalverboden. Daar mag je dus niet inhalen.
Gelogd

RonaldA

  • Gast
Re:Tempo 100
« Reactie #33 Gepost op: februari 26, 2012, 07:07:57 pm »

@spiegelbeeld:

Tja, het is maar net hoe je het wilt uitleggen. Als burgers willen we een overheid die zoveel mogelijk de burger zelf verantwoordelijk maakt en niet betuttelt. Hier is een mooi voorbeeld waarbij dat gebeurt. Je krijgt één keer een ontheffing en daarna hoef je niet jaarlijks te komen laten zien dat de kar nog voldoet. Lijkt me een mooi voorbeeld van vertrouwen van de overheid in de burger. En dan vinden we het vreemd dat ze ons aan die verantwoordelijkheid houden  :I

Los daarvan is het natuurlijk ronduit onverantwoord om met oude/verkeerde banden te rijden, gewoon vanuit je eigen veiligheid, en belangrijker: die van de overige weggebruikers. Zeker als daar dan ook nog eens 130 km/h mee gaat rijden. Heb je weleens naar de snelheidscodering van je banden gekeken? Af-fabriek gaan die zelden tot 130km/h. Dan vind ik zo'n tempo 100 systeem nog niet eens zo gek. Als je tenminste volwassen genoeg bent om daar dan ook de verantwoordelijk te nemen je aan de voorwaarden te houden.

@cahummel: je stelling over die flitspalen zou ik maar niet al te hard van uitgaan. Volgens mij flitsen die dingen weldegelijk als de combinatie langer is dan 6 of 7 meter. Anders zou een vrachtwagen ook nooit geflitst kunnen worden.

Daar zeg je me wat....snelheidscodering van de band.

Vorig jaar vrolijk met 130 door Frankrijk getuft zonder ook maar een seconde stil te staan bij het feit of mijn banden hier wel geschikt voor zijn.

Nu is mijn vouwwagen van 2010 en heeft 13" velgen en ben er onderbewust vanuit gegaan dat deze wel geschikt zouden zijn.
Als hij uit de stalling komt ga ik dit direct controleren.

Overigens geven ze bij JAMET aan dat de VW technisch geschikt is voor 130 Km/uur wat dit dan ook inhoudt..
Zie bijlage.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100
« Reactie #34 Gepost op: februari 26, 2012, 07:33:14 pm »

Onze Jametic 2010 heeft Champiro banden. code; 70T. T = 190 km/u max. 70 = draagvermogen 335 kg. Dus max. 670 kg draagvermogen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RonaldA

  • Gast
Re: Tempo 100
« Reactie #35 Gepost op: februari 26, 2012, 08:20:43 pm »

Onze Jametic 2010 heeft Champiro banden. code; 70T. T = 190 km/u max. 70 = draagvermogen 335 kg. Dus max. 670 kg draagvermogen.

P (tot 150 km/u), Q (tot 160 km/u), R (tot 170 km/u), S (tot 180 km/u), T (tot 190 km/u), U (tot 200 km/u), H (tot 210 km/u), V (tot 240 km/u) en Z (sneller dan 240 km/u).

Wat als je standaard je vw overbelaad?  Ik weet niet hoe anderen dit doen maar de eerste keer dat ik mijn vw beladen had woog deze 750 kg (op de weegbrug bij het milieupark). Als je al een disselbak hebt en ook nog eens de imperiaal erop dan gaat het toch best hard met het gewicht.

Uit de indexerings tabel maak ik op dat ik minimaal index code 74 nodig heb, 375 kg per band, max 750kg.
De Alko as kan, naar ik vernomen heb van de importeur, dit gewicht makkelijk hebben.

Citaat: (Zie http://www.conti.nl/informatie/de-juiste-bandenmaat/)

Het draagvermogen van een band wordt gedefinieerd als de maximum toegelaten belasting die door een gewicht op een band mag uitgeoefend worden.
 
Let op dat u uw auto niet overbelast.
 
Van overbelasting en een te hoge snelheid zal u aan uw banden niet meteen iets merken. Overbelasting werkt echter zoals een te lage luchtdruk. De band zal sneller verslijten en de kans op een klapband neemt toe.
 
Ernstiger is een combinatie van meerdere negatieve factoren zoals overbelasting, een te lage luchtdruk, hoge snelheid en daarbij hoge buitentemperaturen (bijvoorbeeld onderweg naar het warme zuiden).


Einde Citaat

Het door Frankrijk tuffen met 130 km/uur met verkeerde banden is daarmee niet aan te raden.
Zoals ik eerder aangaf heb ik daar niet zo bij stil gestaan, ik ga dit zeker controleren en overweeg zelfs om bij onjuiste banden deze te vervangen. Veiligheid voor alles ;-)


« Laatst bewerkt op: februari 26, 2012, 08:24:09 pm door RonaldA »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100
« Reactie #36 Gepost op: februari 27, 2012, 06:27:46 am »

Misschien toch eens de weegbrug op. De Jametic weegt standaard 365 kg. Inmiddels een disselbak en een zijtent er bij. En dan nog alle spullen die je meeneemt. IK heb eigenlijk 305 kg speling. In ieder geval rekening mee houden bij nieuwe banden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tempo 100
« Reactie #37 Gepost op: februari 27, 2012, 08:41:49 am »

ga dit jaar voor het eerst naar kroatie en moet dus ook door duitsland maar ga de cruise gewoon op 90 zetten.
geen risico ivm bekeuringen.
verder kan je de klapper gewoon wegen met een simpele weger.
Ik heb er ook 1 op marktplaats gekocht deze link is van dewit (geen reklame hoor maar op marktplaats kan de link weer zo weg zijn) KLIK.
Ik had er iets van 60 euro voor betaald dacht ik.
Kan de auto en vouwwagen ermee wegen dus.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Dirk willem

  • Gast
Re: Tempo 100
« Reactie #38 Gepost op: maart 22, 2012, 11:45:32 pm »

Bij het laten stoppen van je auto al dan niet met vw is er al wat voortgevallen op de snelweg waardoor de politie in Duitsland het nodig vond. Wij gaan al jaren naar Italie en rijden dus de hele dag door Duitsland heen, dat gaat met verschillende snelheden maar altijd harder dan 80 of 90. Men heeft daar nog nooit een reden gehad om mij aan te houden, het gaat om je hoe je rijd en hoe je anti cipeerd op de rest.
Als je dat doet dan heb je geen last en in Duitsland doen ze niet erg moeilijk als je op de snelweg te hard rijd, alleen waar geboden en verboden staan moet je je aan de regels houden daar zijn ze heeeeel streng op. Hier kom je niet zoals in Frankrijk (lasers op de peage) of flitspalen in Zwitselrand als je naar beneden gaat tegen. Al met al heerlijk en goed rijden.

En de discussie wel of niet te hard rijden, ik word zelf ook erg lui en ongelukkig als ik met 80 moet rijden..gaat het boven of rond de 100 dan is het top, het zal in de geest zitten en ja we hebben vakantie, maar dat wil niet zeggen dat ik meer tijd dan ik nodig ben, door moet brengen in de auto ;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tempo 100
« Reactie #39 Gepost op: maart 23, 2012, 09:41:43 am »

De Jametic weegt standaard 365 kg.

Is dit wat Jamet opgeeft? Bij caravans blijkt die massa regelmatig niet te kloppen... Ik ga mijn wagen zodra hij arriveert wegen, het zou mij nl. niet verbazen als e.e.a. zonder neuswiel en reservewiel is... Scheelt zomaar weer 20 kg. En zoals te verwachten bij de franse karren, de minimale banden eronder... 670 kg terwijl de kar maximaal 650 mag wegen. De Trigano komt morgen... Ik zal direct naar de banden kijken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100
« Reactie #40 Gepost op: maart 24, 2012, 07:52:02 am »

Is dit wat Jamet opgeeft? Bij caravans blijkt die massa regelmatig niet te kloppen... Ik ga mijn wagen zodra hij arriveert wegen, het zou mij nl. niet verbazen als e.e.a. zonder neuswiel en reservewiel is... Scheelt zomaar weer 20 kg. En zoals te verwachten bij de franse karren, de minimale banden eronder... 670 kg terwijl de kar maximaal 650 mag wegen. De Trigano komt morgen... Ik zal direct naar de banden kijken.
Ik heb ook plannen om onze Jametic eens te wegen, maar dan incl. alle vakantiespullen. Ben ook zeer benieuwd naar het gewicht. Jamet geeft inderdaad 365 kg op. Inmiddels hebben we er een zijtent bij. Die weegt ook weer iets van 15 kg. En ga zo maar door met alle rommel die je mee neemt. Want bij ons gaat er amper iets in de auto omdat alles in de vw past.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tempo 100
« Reactie #41 Gepost op: maart 26, 2012, 10:22:11 am »

Dat 'probleem' hebben wij ook:een keer proefopzetten en we zijn de zak voor de uitbouw en luifel alweer kwijt. De Jamatic en/of Odysée lijken wel teveel ruimte te hebben.... Maar, Jellejawa, ook goed nieuws: de wagen inclusief tent is relatief licht: de Louisiana die we hiervoor hadden was met voortent etc. bijna 50 kg zwaarder. (nu op papier 300 kg laadvermogen, was 250, en met iets zwaardere banden kan die 300 nog iets gerekt worden zonder aan de veiligheid te komen).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100
« Reactie #42 Gepost op: maart 26, 2012, 07:15:44 pm »

Dat 'probleem' hebben wij ook:een keer proefopzetten en we zijn de zak voor de uitbouw en luifel alweer kwijt. De Jamatic en/of Odysée lijken wel teveel ruimte te hebben.... Maar, Jellejawa, ook goed nieuws: de wagen inclusief tent is relatief licht: de Louisiana die we hiervoor hadden was met voortent etc. bijna 50 kg zwaarder. (nu op papier 300 kg laadvermogen, was 250, en met iets zwaardere banden kan die 300 nog iets gerekt worden zonder aan de veiligheid te komen).
De banden mogen maar tot 335 kg per stuk, helaas. Als er nieuwe onder komen gaan er banden onder die tot 750 kg mogen denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Tempo 100
« Reactie #43 Gepost op: maart 26, 2012, 10:11:39 pm »

Let op dat je niet te ver gaat.

Ik hoop dat je banden bedoeld met 750 kg per set.

Als je te hoog inzet zijn de banden te hard en zal de kar gaan stuiteren.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tempo 100
« Reactie #44 Gepost op: maart 27, 2012, 06:19:51 am »

Let op dat je niet te ver gaat.

Ik hoop dat je banden bedoeld met 750 kg per set.

Als je te hoog inzet zijn de banden te hard en zal de kar gaan stuiteren.
Ja, bedoelde ook 750 kg er set. Maar dat duurt nog een paar jaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal