Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Combi-camp => Topic gestart door: EriLin op mei 09, 2021, 09:06:24 pm

Titel: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: EriLin op mei 09, 2021, 09:06:24 pm
Lekkage wagenbak:
We hebben alweer lekkage in de wagenbak. We hebben een van de eerste nieuwere cc’s met de grote laadruimte. Vorige keer bleken ze de overgangen van zwarte bak en de zijwanden niet te hebben afgekit. Maar na een herstelactie van de vws, die alles heeft afgekit, lekt het nu weer met die leuke regen afgelopen week. Kit zit nu op de naden maar het likkt me dat het tussen de delen die op elkaar zijn genageld zitten moet worden aangebracht. Lekkage is voor bij de wielkast, aan de zijde waar het water van het tentdoek over de zijkant loopt.

Popnagels beschadigen plaatwerk de scharnier zijde:
Doordat de popnagels te lang zijn en de deksel te ver kan doorklappen ( als hij als het ware hangt aan de wagen ) beschadigd het witte plaatwerk. Ik heb dit al bij meerdere vw’s bij de vws gezien. Is naar gekeken, popnagels afgevijld an anti roest bescherming op de bstaande putjes. Zie fotos.

Lekkage gastencabine:
Al vanaf het begin hebben we in de buitenhoeken van het kuipzeil plasjes water na lekkere regenbuien. Onder garantie hebben we de kuip laten hersealen op de hoeken bij esvo. Maar van de week zagen we weer hetzelfde, komt het dan van de stokken constructie af? Daar zat de meeste condens/water op verder nergens echt nat aan de binnenzijde.

Roest:
Het imperial, scharnierpunten keukenklep en sommige popnagels in het zijplaatwerk vertonen al roestvorming. Ergste is de bevestiging van de onderzijde keuken, zie foto. Alles lijkt wel gespoten kaal staal die naderhand is bevestigd zonder nabehandeling vraag me af of dit nog 10 jaar meegaat... vw staat in het kampeer seizoen onder carport uit de regen en in de winter in een afgesloten stalling. Roest aan het imperial zou volgens vws niet te voorkomen zijn ( ietwat logisch gezien het over de gerond gaat licht na het klappen) ze hebben het ergste opnieuw gespoten.

Waar ik me al bij heb neergelegd is het feit dat de hele opbouw naar voren wordt getrokken als je alleen de boogluifel eraan koppelt, de reden waaromde kyte de spanband heeft om hem van achteren tegendruk te geven.

Het is onze eerste vouwwagen maar begin er ietswat spijt van te krijgen.

De wagenbak moet toch dicht in de regen dan wel rijdend waterdicht zijn ? En ook roestproof als je een Deens design bent.  Nu moet hij altijd open bij terugkomst of als hij even in de regen heeft gestaan/gereden want wie weet is er water ingekomen...

De keuken donderd er straks niet vanaf vanwege een zwak subframe maar nu omdat de bevestiging doorroest.

We bellen dinsdag maar eens even met de vws, 5 jaar garantie is al voorbij maar dit lijkt me niet echt normaal.

Schrijf dit niet als klaagzang, het is ook echt een fijne vouwwagen, maar meer om te horen of meer mensen dit zien/ervaren dan wel voor nieuwe eigenaren om op te letten ivm garantie.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Jon op mei 10, 2021, 01:10:49 am
Dat de imperiaal roest is evident, om de reden die je zelf noemt, doet die van ons ook. De andere problemen herken ik niet, we hadden de eerste verkochte CCC met verdiepte bak
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op mei 10, 2021, 08:07:10 am
Die roest is toch wel heel serieus. Lekkages zijn nog wel af te kitten, maar roest ga je niet meer stoppen. Hooguit vertragen. Waarom een imperiaal moet roesten als het op de grond rust, is me een raadsel. Dan verzink je zoiets toch als fabrikant? Een fietsenrek roest ook niet, die heeft wel meer te lijden...
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: CEO op mei 10, 2021, 08:29:20 am
Ook wij hebben een kar uit 2016. Ik herken eigenlijk alleen het scheef staan van de tent (als ik enthousiast afspan) en minimale roest op het imperiaal (daar waar die beschadigd is).

Nooit problemen met de popnagels gehad, lekkage van de wagenbak hebben we ook niet (tot nu toe).

Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Jer81 op mei 10, 2021, 08:53:01 am
Die roest is toch wel heel serieus. Lekkages zijn nog wel af te kitten, maar roest ga je niet meer stoppen. Hooguit vertragen. Waarom een imperiaal moet roesten als het op de grond rust, is me een raadsel. Dan verzink je zoiets toch als fabrikant? Een fietsenrek roest ook niet, die heeft wel meer te lijden...
Mijn Camp-let had een gegalvaniseerde imperiaal en die had nog geen spoortje van roest na 14 jaar gebruik. Was zo'n beetje ook een onverwoestbare rek. Zag er vrij industrieel uit en niet mooi afgelakt. Gewoon staal achtig.

Misschien kan je de imperial er alsnog afhalen en het galvaniseren.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: EriLin op mei 10, 2021, 12:28:35 pm
Mijn Camp-let had een gegalvaniseerde imperiaal en die had nog geen spoortje van roest na 14 jaar gebruik. Was zo'n beetje ook een onverwoestbare rek. Zag er vrij industrieel uit en niet mooi afgelakt. Gewoon staal achtig.

Misschien kan je de imperial er alsnog afhalen en het galvaniseren.

Dat is het hem dus. Als ik een vw van 5k-8k haal, ok dan verwacht ik wat minder als dat zo'n apparaat 15k-20k (afhankelijk van de toebehoren) kost. Ik ga niet zelf het imperiaal eraf halen, zitten kitten, work-around verzinnen etc, daar heb ik voor betaald om dat niet te hoeven, althans dat dacht ik.... ;)

Misschien is het een maandagmorgen model en hebben ze het plaatwerk niet bewerkt voor het spuiten en de kit vergeten. Dat zou het 1 en ander verklaren. Ik zal laten weten hoe dit verder door de vws / AK wordt opgepakt.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: driezor op mei 10, 2021, 01:38:28 pm
Dat scheeftrekken heb ik ook ontzettend. Naar mijn inziens komt dit door de constructie. Ik had bedacht een buisje met een oog eraan te maken, en met een paar haringen de tent naar voren te spannen voordat ik de voortent uittrek. Dat buisje gaat dan bovenin de wagentent, waar normaal de voortent in schuift.

Die roest is van binnenuit, doe je niets meer aan. Ik zou deze zsm dumpen/inruilen. Kwaliteit van het staal of de behandeling is gewoon veels te slecht.

Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: GJT op mei 10, 2021, 02:35:41 pm
Hoe wordt die luifel dan bevestigd als deze de boel zo uit verband trekt? Bij een Kyte of Aero gaat het frame niet naar voren staan hoor, als je de spanband lost. De spanband helpt wel krachten over te brengen.
EDIT: laat maar: ik zie al waarom hij zo trekt in het "show je vouwwagen" topic. Dit is niet te vergelijken met een Kyte of Aero maar meer met de Cabanon die we hier voor hadden. Hier werd ook bovenaan de luifel een kracht op de hele voortent en luifel overgebracht doordat er drie dikke spanbanden de boel vooruit trokken. De Cabanon had daarom spanbanden aan de disselzijde die de hoofdtent recht hielden.

Verder is deze roest in het plaatwerk waarschijnlijk niet (duurzaam) meer te stoppen. Garantie of niet, dit zou niet mogen na pas 5 jaar. Slechte verwerking van de coating/voorbehandeling metaal als je het mij vraagt. Overigens, als er bij mij zodanig slordig kit zou worden aangebracht zou ik de hele wagen retourneren. Wat een beun.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: martijn82 op mei 10, 2021, 09:16:29 pm
Wij hebben een Roadmaster van 2008 en heb nergens maar dan ook nergens roest. Dat dit zo snel kan gebeuren zou echt niet mogen. Ik zou toch kijken of ze iets kunnen vervangen en of inruil met een betere?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Urgje op mei 10, 2021, 10:26:11 pm
Ik vind wel eens dat mensen enorm zeuren over kleine details..... Maar dit is wel even andere koek! Die roest, die lekkage, dat kitwerk  ::).. Om te huilen. Ik zou de foto's naar combi camp zelf sturen!
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Wouter168 op mei 10, 2021, 11:58:00 pm
Foto's zijn schrikbarend en komen gelukkig bij ons niet voor. Zou ze ook naar CC toesturen want dit mag je niet verwachten van een VW van deze prijsklasse, ben wel benieuwd hoe ze in Heemstede gaan reageren. Wat betreft het afspannen hebben wij daarom expres de standaard luifel genomen die heeft die scheefstand niet (werd ons in Heemstede ook geadviseerd), vrienden van ons hebben de AK Tundra en die heeft zelfde probleem. met boogluifel.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Daan Rene op mei 11, 2021, 06:13:16 am
Dat ziet er echt niet goed uit.
Die van ons is uit 2014 en het enigste wat ik herken is dat de tent wat naar voren helt. Wij doen als we langer staan wel eens een spanband aan de disselkant. Dan helt/ trekt hij wat minder.
Ik hoop dat er een oplossing komt. Succes
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Rijksen op mei 11, 2021, 09:27:47 am
Inderdaad zsm contact met CC opnemen. Dit lijkt mij niet normaal. Vooral de roest is iets waar je zelf weinig tot geen invloed op hebt.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op mei 11, 2021, 09:48:22 am
Maar het kitwerk is gewoon broddelwerk. Is transparante badkamerkit en zit er nog klungelig in ook. Daar zijn betere alternatieven voor die er heel wat strakker en duurzamer in kunnen.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: cahummel op mei 11, 2021, 10:31:13 am
Die roest is echt ernstig! Wij hebben zelfs bij onze Alpen Kreuzer uit 1989 niet zulke roest gezien. Lijkt erop dat ze de gaten voor de bouten die je op de foto ziet geboord hebben nadat het plaatwerk is gelakt, en dan niet weer opnieuw gelakt. Volgens mij doet het er niet toe of je geen garantie meer hebt, dit mag gewoon niet bij zo een jonge vouwwagen.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: g11ling op mei 11, 2021, 03:10:20 pm
Jeetje, kan me voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent. Hebben jullie de wagen destijds nieuw aangeschaft?
Ben benieuwd wat ze zeggen bij de VWS.
Een wagen mag best wat gebruikssporen ontwikkelen, maar hier is echt wel meer aan de  hand.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: EriLin op mei 12, 2021, 11:19:14 am
VWS schrok ook van de lekkage wagenbak en roest aan de keuken, ze gaan het oplossen. We gaan hem er woensdag weer heen brengen, laten zien wat er allemaal mankeert, dan wordt hij hopelijk weer voor de zomervakantie afgeleverd in Utrecht (dat is wel een heel stuk dichterbij dus top!)

We hebben aangegeven dat ze op bepaalde punten wel een beetje laconiek reageren en dat wij voor een premium merk met bijbehorende prijs ook wat mogen verwachten. Was men het ook mee eens. Ik heb ook geen zin in allerlei work-arounds en moeilijk gedoe, zeker niet met een snelklapper.

We gaan het zien, wordt vervolgd....

btw. Wagen is nieuw gekocht  in 2017. (eigenlijk omgeruild voor de nieuwe versie, we reden weg met de oude versie en toen werd de nieuwe aangekondigd, midden in het seizoen, dat kan natuurlijk niet ;) )

Mocht ik er helemaal klaar mee zijn dan zou een Holtkamper Kyte of een Campooz Lazy Jack de enige vervangers zijn die in de smaak vallen. Maar als ik nog een 10k extra uit geef voor een HK en ik krijg dit soort fratsen of een Campooz die al bekent is met een cover die tijdens het rijden regen kan doorlaten ( weet je dan iig wel vooraf ;) ) dan weet ik nog niet of dit wel mijn ding is.

Laten we uitgaan van een positieve uitkomst. De combi staat al klaar voor vertrek richting de kust.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Jon op mei 12, 2021, 02:32:31 pm
Ik heb met het oplossen van problemen met de VWS alleen maar goede ervaringen, soms in het begin enigszins terughoudend maar daarna op een fijne manier opgelost.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: C5CCV op mei 12, 2021, 08:33:34 pm
Ben al ruim 25 jaar klant bij de VWS; nog nooit negatieve ervaringen gehad. Ook na de overname nog steeds prettig contact. Ook met onze huidige (nieuwe) CCC waren er een paar issues, gewoon weer netjes opgelost.

Nu ben ikzelf wel en niet kritisch. Ik wil het graag goed, liefst perfect, hebben; maar snap ook dat dat niet altijd mogelijk is, dat kan ik dan ook wel weer loslaten, mits men er zijn best voor heeft gedaan.
Maar een lekkende en serieus roestende wagen, dat zou er bij mij ook niet in gaan.

Ik heb alle vertrouwen in een goede afloop.


(En een Kyte? Ik zou er niet aan moeten denken. Net weer de CCC ruim binnen het uur opgezet, incl. het inrichten e.d. Als ik de filmpjes op YouTube voorbij zie komen, alle handelingen die je moet verrichten... niet mijn ding, maar ben mij er ook zeker van bewust dat een CCC ook niet perfect is, maar hij sluit wel heel erg aan bij onze behoeften)
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: EriLin op mei 22, 2021, 07:13:20 pm
Vouwwagen staat bij de VWS. Ze vinden het zelf ook heel vervelend en gaan er alles aan doen om de zaken op te lossen. De belangrijkste punten, de roest aan de keuken en de lekkage in de wagenbak worden voor de zomervakantie tijdelijk gefixed. We kunnen begin Juli de wagen ophalen in Utrecht :) In de winterperiode gaan ze dit goed aanpakken + wat kleinigheden en de punten die zij standaard aanpassen (stoppers vlinder, nieuwste pootje onder het bed etc)

De lekkage konden we direct nabootsen dmv een hogedrukspuit op de punten die lekken. Dus dat was duidelijk. Lekkage gastencabine lijkt uit de stiksels in het zeil te komen (daar zaten druppels onder  afgelopen hemelvaart na een kleine bui). Hier wordt een seal op gezet. Ook punten zoals de putjes aan de scharnierkant kunnen gewoon niet. We hebben andere CCC's bekeken die op het terrein geparkeerd stonden en die hadden het ook. Was ze nog niet opgevallen. Dus dit moeten meer mensen hebben. Kan op zich geen kwaad en het lijkt ook niet te roesten.

Kit die ze gebruiken is blijkbaar altijd siliconen, hoe het eruit zag is hetzelfde als andere nieuwe CCC's blijkbaar, waarom deze lekt en waarom hij een keer opnieuw zou zijn gekit blijft de vraag. Vroeg mij ook hardop af of siliconenkit wel 15 jaar meegaat, maar dat zou met de ervaring van oude CCC's volgens de VWS geen probleem zijn.

We hebben aangegeven;
- dat onze verwachtingen en wat we zouden mogen verwachten voor het geld in onze ogen niet helemaal wordt waargemaakt, daarintegen dat de service van VWS echt wel goed is;
- dat de roest aan de keuken op de brug bij onderhoud gezien had moeten worden.

Begrijpen ze ook en vroegen wat wij dan wilden. Volledig geld terug gaat hem niet worden (althans niet zonder tussenkomst van de minder plesante tussenpersonen ;) ) maar een inruil eventueel wel. Er wordt gekeken wat er gedaan kan worden om deze in te ruilen voor een Kyte of een nieuwe CCC.  Dat zal geld gaan kosten, zeker een Kyte, maar we gaan zien wat de opties gaan worden en dan eens hard nadenken wat we gaan doen.

Nog steeds is het kamperen, zoals afgelopen weekend in de duinen, echt super met de CCC begrijp me niet verkeerd. Qua tent, opzetten, schaalbaarheid enz is het prima maar als je terugkomt moet hij gewoon (mits droog mee) met vertrouwen onder de carport kunnen worden gezet zonder zorgen dat hij misschien vochtig is van binnen ivm lekkages. Ook het feit dat we al 5 jaar verder zijn, 1/3 van de minimale levensduur, en elk jaar wel iets hebben zit ons niet lekker (soms by design waar ze niks aan kunnen doen, maar ook gewoon serieuze issues).
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: g11ling op mei 22, 2021, 09:53:25 pm
Tja... uiteindelijk is de vraag of je überhaupt nog vertrouwen kan krijgen in deze wagen nadat de issues zijn aangepakt of dat dat niet meer terug komt. Kan me levendig voorstellen dat je, ook na reparatie, bij het eerstvolgende probleem (hoe klein ook) er helemaal klaar mee bent.
Wel goed dat de VWS jullie klachten serieus neemt. Ik snap dat je de nieuwwaarde niet terug krijgt, maar inruilen geeft je wellicht, los van de kosten, wel een nieuwe frisse start.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: EriLin op november 28, 2021, 07:15:05 pm
Zo de wagen is er niet meer, hoef mij niet meer te storen. We hebben besloten voor iets anders te gaan kijken. Ik kan niet van de smet op het merk meer afkomen en Aart de Kok zal zoiezo nooit meer een cent van mij krijgen ;)

De vouwwagenspecialist echt een hele hele dik duim omhoog voor alle inspanningen en bieden van mogelijkheden. De uiteindelijke oplossing was boven verwachting en wij zijn erg blij :)

Aart de Kok scheen niet thuis te geven, ook al waren het gewoon aantoonbare serieuze problemen die niet iets te maken hadden met user errors zeg maar.

Helaas heeft de VWS voor ons geen merk in het assortiment wat ons hart sneller doet kloppen. Nou behalve de CampWerk dan, maar de party tent look van de voortent en 1300Kg voor een 100KM/h trailer met oploop rem gaat niet zonder BE rijbewijs met een Tesla (flaw in de wet momenteel ;) )

Het alternatief op een CampWerk is de ....
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op november 28, 2021, 09:11:41 pm
Oef, beste kostenpost geweest vrees ik. Wel jammer, voor het geld had je beter mogen verwachten. E rijbewijs halen is geen optie? Lijkt me voor een Tesla sowieso geen overbodige luxe, je zult snel aan de 3,5 ton komen met iets aan de haak.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: FriedelP op november 28, 2021, 10:29:15 pm
Ik dacht dat de Tesla's nog in verhouding licht wogen omdat ze batterijen gebruiken met een hogere energiedichtheid. Een model 3 dacht ik rond de 1850 kg uit te komen, maximum toegelaten gewicht ongeveer 2300. Daar kom je met 750 kg aanhangwagen nog niet aan de 3,5 ton. Ook met de model Y zou het nog moeten lukken.


Of kloppen deze gegevens niet met de realiteit? Of is dat ondertussen veranderd?

Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op november 29, 2021, 12:12:48 am
Ik dacht dat de Tesla's nog in verhouding licht wogen omdat ze batterijen gebruiken met een hogere energiedichtheid. Een model 3 dacht ik rond de 1850 kg uit te komen, maximum toegelaten gewicht ongeveer 2300. Daar kom je met 750 kg aanhangwagen nog niet aan de 3,5 ton. Ook met de model Y zou het nog moeten lukken.


Of kloppen deze gegevens niet met de realiteit? Of is dat ondertussen veranderd?

750 kg mag je altijd trekken, zelfs met een auto met een eigen TTM van 3,5 ton. In dat geval mag je dus met rijbewijs B met 4,25 ton TTM op pad. Maar een Campwerk van 1,3 ton gaat dus niet. Achter een Tesla van 2232 kg TTM mag dat dus net, dan kom je net boven de 3,5 ton TTM uit. In dat geval zou ik trouwens de Campwerk gewoon 50 kg laten terugkeuren, dat gaat snel en is goedkoop. Dan zijn alle problemen opgelost. Bovendien mag een Tesla 3 toch 'maar' een ton trekken, of niet?
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Jon op november 29, 2021, 01:21:51 am
Nog even terug naar het thema: toen ons reservewiel er op de A6 onderuit viel, gaf Aart Kok ook niet thuis, de VWS heeft het destijds keurig, met een extraatje, opgelost. 
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op november 29, 2021, 07:37:26 am
Mja, maar eigenlijk is zo'n extraatje natuurlijk maar een lapmiddel. Een reservewiel hoort er niet onderuit te vallen. Nooit. Het is iets dat vergelijkbaar is met een auto die faalt op z'n remsysteem. Dat moet op z'n minst een totale terugroepactie worden.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: FriedelP op november 29, 2021, 08:35:53 am
750 kg mag je altijd trekken, zelfs met een auto met een eigen TTM van 3,5 ton. In dat geval mag je dus met rijbewijs B met 4,25 ton TTM op pad. Maar een Campwerk van 1,3 ton gaat dus niet. Achter een Tesla van 2232 kg TTM mag dat dus net, dan kom je net boven de 3,5 ton TTM uit. In dat geval zou ik trouwens de Campwerk gewoon 50 kg laten terugkeuren, dat gaat snel en is goedkoop. Dan zijn alle problemen opgelost. Bovendien mag een Tesla 3 toch 'maar' een ton trekken, of niet?
Dat is inderdaad een wagen die een stuk zwaarder is dan ik dacht. Wist niet dat de campwerk 1,3 ton was. Denk dat die dan ook niet achter mijn wagen past die uit het hoofd iets gan een 1,2 mag trekken.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: FriedelP op november 29, 2021, 08:47:24 am
Even naar de site van campwerk vluchtig gaan kijken omdat ik hierdoor getriggerd was.


De aanhangwagen is toch ook beschikbaar in een 750 kg uitvoering?
Zeltanhänger Anhänger – CAMPWERK (https://www.campwerk.nl/zeltanhaenger-cw-anhaenger/)


Geen tijd gehad om het volledig door te lezen om te weten wat de grote verschillen zijn met de 1.3 ton uitvoering, maar op het eerste zicht moet de campwerk dus toch mogelijk zijn als je gaat voor de 750 kg uitvoering? Of is dat te beperkt om bepaalde redenen?

Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: leonvh op november 29, 2021, 09:12:19 am
Wij hebben onze Campwerk voor aflevering 'terug' laten keuren naar 750kg. Ik zat ook met het rijbewijsprobleem/te hoge MTM van de combi (Land Rover Defender). Campwerk Duitsland heeft dit zelf gedaan voor een kleine meerprijs.

Er zit nu een extra sticker op de bak en er staat wat extra's in de papieren. Het kan altijd teruggebracht worden naar de oorspronkelijke waarde.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: EriLin op november 29, 2021, 09:35:14 am
Die aanhanger van CampWerk, ja dat is een beetje verwarrend.

Duitse site geeft 750kg ongeremd 80Km/h aan.

Maar ik wil 100Km/h tempo hebben dus dat is dan de 1300Kg.

Maar bij de vws is in de prijslijst wel een geremde 750Kg met Temp 100 goedkeuring mogelijk.... terug in kg laten keuren kan idd ook, hmmm...

Dan nog hoe wij hem willen hebben komt hij op 17K, is me eigenlijk net iets te gortig voor iets wat me niet 100% bevalt.

Denk dat het een Campooz Lazy Jack gaat worden, scheelt 3k :)
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op november 29, 2021, 10:14:23 am
Voor de tempo 100 moet hij geremd zijn en schokdempers hebben. Je hebt een zware auto, maar de factor 0,2 ga je niet op uitkomen, anders zouden zelfs de rem en de schokdempers niet nodig hebben. Met een Camplet bv zou je zonder kunnen. Campwerk heeft 750 kg ongeremd, 750 kg geremd en 1300 kg geremd. 750 kg ongeremd zou ik sowieso nooit doen, er zijn niet zo veel auto's die zoveel ongeremd mogen trekken. Dat beperkt het gebruik heel erg. 750 kg geremd is sowieso tempo 100 klaar, die van 1300 kg kan ook, maar dan moet je hem bij de RDW formeel even 50 kg laten terugkeuren. Dat is een papieren kwestie en zo gepiept. Zowel met 750 kg geremd of met 1300 kg teruggekeurd mag je met rijbewijs B en tempo 100 rijden.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op november 29, 2021, 10:15:57 am
Ah, ik zie dat je zelf al hetzelfde geconstateerd had. Dit topic stond nog open...
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Jon op november 30, 2021, 12:55:44 am
Mja, maar eigenlijk is zo'n extraatje natuurlijk maar een lapmiddel. Een reservewiel hoort er niet onderuit te vallen. Nooit. Het is iets dat vergelijkbaar is met een auto die faalt op z'n remsysteem. Dat moet op z'n minst een totale terugroepactie worden.
Eens, en daar wou Aart Kok niets van weten.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: winnieandbuzz op november 30, 2021, 07:59:44 am
Eens, en daar wou Aart Kok niets van weten.

Wat was de oorzaak van het er onderuit vallen?
Titel: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: spikehome op november 30, 2021, 08:44:17 pm
De campwerk mag je tot 1300kg laden.
Maar als deze beladen 800kg weegt mag de tesla deze met je b rijbewijs gewoon trekken.
Dacht dat de model 3 1000kg mocht trekken.
En weegt zelf 1800kg
Dus samen mag je niet boven de 3500kg komen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

Iets naar onder scrollen en staan zelfs voorbeelden bij.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op november 30, 2021, 09:01:11 pm
De campwerk mag je tot 1300kg laden.
Maar als deze beladen 800kg weegt mag de tesla deze met je b rijbewijs gewoon trekken.
Dacht dat de model 3 1000kg mocht trekken.
En weegt zelf 1800kg
Dus samen mag je niet boven de 3500kg komen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

Iets naar onder scrollen en staan zelfs voorbeelden bij.

Nee, dat klopt niet wat je zegt. Je telt de lege cq echte massa van de voertuigen. Voor rijbewijs B wordt naar de TTM massa's gekeken. Voor een Model 3 is die 2232 kg (even een kenteken bij de RDW ingeklopt). De Campwerk mag 1300 kg wegen. Tel die twee bij elkaar op en je komt op 3532 kg. Ook al weegt de 3 'maar' 1800kg en de Campwerk maar 500kg. Dat doet niet ter zake voor het rijbewijs. Daarom moet de Campwerk 50 kg (of formeel 33 kg) worden terug gekeurd, dat is voldoende. Waar de echte massa's wel gaan tellen, ongeacht het rijbewijs, is wat de auto mag trekken. Nou mag een Model 3 volgens mij 1000 kg trekken, dus die Campwerk mag in beladen, rijklare toestand die massa nooit overschrijden. Ook al zou hij op papier 1250 of 1300 kg mogen wegen. Ook met rijbewijs BE mag je daar natuurlijk nooit overheen.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Jon op december 01, 2021, 12:56:23 am
Wat was de oorzaak van het er onderuit vallen?
De borgknop losgerammeld en eruit gevallen, vervolgens is het frame waarop de band ligt losgeschoten, geen veerring of anderszins toegepast. Gebeurde op de A6 en had ongelukken kunnen veroorzaken. In Boxtel schrokken ze ervan maar ook hun bezorgdheid naar Heemstede werd niet beloond. Slechte zaak.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: sanderv op december 01, 2021, 08:49:18 am
 :off Pwoah, heel slecht. Ik heb ooit bij een familielid gezien wat een aanrijding op de snelweg met het reservewiel van een vrachtwagen heeft betekend. Natuurlijk wel een forse slag groter, maar het resulteerde uiteindelijk in drie gewonden en drie TL auto's waarvan er één letterlijk anderhalve meter korter was. Maar goed, zo verbaas ik me soms ook over de iele haakjes waar een vouwwagen keuken aan hangt. Daar zou ik zelf nooit meer durven rijden en bij auto's zouden dergelijke constructies nooit door de typegoedkeuring komen.
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: FriedelP op december 01, 2021, 09:15:28 am
Ook eens een stuk band van een vrachtwagen mee in contact gekomen. En veel geluk gehad. Wagen voor mij reed daarover en catapulteerde dat naar mij die er achter reed. Ik heb nog net wat kunnen remmen waardoor het op de motorkap terrecht kwam in plaats van door de voorruit. Die motorkap was serieus beschadigd, maar als het door de voorruit was gegaan, is de kans een stuk kleiner dat ik dit hier nog kon neerschrijven!

Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: winnieandbuzz op december 01, 2021, 10:04:23 am
De borgknop losgerammeld en eruit gevallen, vervolgens is het frame waarop de band ligt losgeschoten, geen veerring of anderszins toegepast. Gebeurde op de A6 en had ongelukken kunnen veroorzaken. In Boxtel schrokken ze ervan maar ook hun bezorgdheid naar Heemstede werd niet beloond. Slechte zaak.

Zat er geen borgketting op of zo? Ik ga maar eens onder onze CCCX kijken hoe dit zit.
Titel: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Theu op december 01, 2021, 07:03:39 pm
:off Pwoah, heel slecht. Ik heb ooit bij een familielid gezien wat een aanrijding op de snelweg met het reservewiel van een vrachtwagen heeft betekend. Natuurlijk wel een forse slag groter, maar het resulteerde uiteindelijk in drie gewonden en drie TL auto's waarvan er één letterlijk anderhalve meter korter was. Maar goed, zo verbaas ik me soms ook over de iele haakjes waar een vouwwagen keuken aan hangt. Daar zou ik zelf nooit meer durven rijden en bij auto's zouden dergelijke constructies nooit door de typegoedkeuring komen.
Een vrachtwagenwiel (22.5 inch) weegt zo’n 100-120kg. Dat geeft idd een hoop ellende. Een wiel van een aanhanger of auto weegt nog geen 5e daarvan. Maar zal ook veel schade ed geven.
Om die reden die jij noemt had ik de steunen van de keuken van de Raclet Safari verstevigd.
Origineel is het een mager stukje hoekstrip. Ik heb die schoor eronder gemaakt.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211201/8f19479c45f2d26b8753160dffc6e415.jpg)

Ook eens een stuk band van een vrachtwagen mee in contact gekomen. En veel geluk gehad. Wagen voor mij reed daarover en catapulteerde dat naar mij die er achter reed. Ik heb nog net wat kunnen remmen waardoor het op de motorkap terrecht kwam in plaats van door de voorruit. Die motorkap was serieus beschadigd, maar als het door de voorruit was gegaan, is de kans een stuk kleiner dat ik dit hier nog kon neerschrijven!
Een vriend van mijn vader heeft in de jaren 70 ooit eens een markeringsbord door de voorruit gehad. Gelukkig kon hij dat navertellen. Maar hij had wel zijn hoofd geschampt.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211201/ed2a851fc014de123da82b60a035bce9.jpg)


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: FriedelP op december 01, 2021, 08:51:19 pm

Citaat
Een vriend van mijn vader heeft in de jaren 70 ooit eens een markeringsbord door de voorruit gehad. Gelukkig kon hij dat navertellen. Maar hij had wel zijn hoofd geschampt.
Das echt wel boerensjans hebben!!!

Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: Theu op december 02, 2021, 12:17:51 am
Onderhand knap off-topic.
Maar dit is weer een briljante Vlaamse tekst.
Begrijp hem prima, maar kende hem niet.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Titel: Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
Bericht door: rudirijk op december 21, 2021, 09:58:33 am
wij hebben ook een cc country uit 2017.

onze problemen (allen verholpen door vws, hulde):
plastic ramen in voortent gebobbeld
klittenband op de slaapcabine aan de buitenkant zat op de verkeerde plek
extreem veel roest aan de onderkant na 2 jaar , maar ook op de randen van de keukenklep aan de binnenkant en alle popnagels in de disselbak(3 keer  2 weken gebruikt, indoor stalling) (opnieuw behandeld)
wagentent pastte niet goed, opgestuurd naar importeur, nieuwe wagentent gekregen
wagentent opnieuw gespannen
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal