Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.  (gelezen 25119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2012, 10:22:35 pm »

Wij houden de gaslamp aan, buiten de wagentent. Beestjes gaan daar liever omheen cirkelen dan dat ze in de tent blijven. En dan is het dus lamp uit, ritsen dicht, klaar. En die laatste mug die het niet begrepen heeft, wordt even vlotjes  opgespoord met de zaklamp en vervolgens met harde hand resoluut tegen het doek van de binnentent platgeslagen.
Gelogd

mees

  • Gast
Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2012, 07:14:24 am »

Bakje kruidnagels met kokend water erover op tafel tijdens het eten tegen de
 Wespen. Dat blijft de hele vakantie staan. Of wierook tijdens het eten als het heel erg is met wespen.

Wij hebben dit jaar denk ik 10 mierennesten geruimd, tot in de voortent aan toe. Echt vreselijk. Dan denk je niet meer ' leven en laten leven'. We tilden een hondenbak op die vast leek te zitten, bleek dat er honderden mieren en eitjes onder zaten. Dat begon dus gelijk alle kanten op te rennen, in de voortent!! En een nest onder de wagen zelf gehad, gezellig tussen de daar opgeslagen spullen. Ook een ramp. En gewoon in Brielle trouwens.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2012, 07:45:02 am »

Ik doe niks buiten wat vloeken en een flinke met uit delen aan elke Johnny (troetelnaam voor elke wesp  :#) die langs komt. Die naam hebben wij verzonnen als de kinderen klein waren. Klinkt gewoon minder erg.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:56:44 am »

Wij doen eigenlijk niks (citronella kaars op tafel buiten) en zorgen dat de slaaptenten goed dicht zijn. ALS ik ze dan 's nachts hoor zoemen, denk ik bij mezelf nah-nah-nah-nah-na en draai me nog eens lekker om.

Ga wel de tip van de lavendel- en kruidnagelolie proberen, want die citronellakaars vind ik niet echt helpen en heb een hekel aan muggenmelk of andere chemische rommel.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2012, 06:43:12 pm »

Eigenlijk doen wij wat de meeste doen. Het gaas goed dichthouden en als het schemerig is en wij buiten zitten dan sluiten we alvast de deur van de vouwwagen (en bij de kids hun tentje). We hebben ook zo geweldige elektrische vliegenmepper (sinds kort) en af en toe wat knoflook eten helpt echt!!
Gelogd
Jevipro

h.m

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #20 Gepost op: augustus 28, 2012, 06:50:17 pm »

vooral veel mierennesten dit jaar rond de tent.
En bij het speeltuintje voor de tent  als het heel erg werd even de waterkoker aan en een litertje water er over heen.
Mierenlokdoosjes maar niet neer gezet de naam zegt het al
Gelogd

wemsey

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #21 Gepost op: augustus 28, 2012, 07:24:12 pm »

Heb er zelf nog geen ervaring mee maar werkt zo een electrische verdamper van baygon niet het beste in de vouwwagen?
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #22 Gepost op: augustus 28, 2012, 07:49:23 pm »

dat dichtritsen heeft niet veel geholpen.
deze boktor  (??) zat tussen de handdoeken, maar snel naar buiten gejaagt..... :# :#
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #23 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:39:51 pm »

Brr wat een beest(je)
Dat is het ergste aan die insecten hun uiterlijk, net dingen die ontsnapt zijn uit een griezelfilm. Volgens mij zijn de meeste wel onschadelijk, maar je weet maar nooit.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:19:36 am »

@ Retteketed, ff via google gekeken, een heldenboktor. Jakkes.

Tegen insecten (vooral muggen) gebruiken wij ook een citronellakaars maar dit jaar stonden we dicht bij water en riet dus wel meer last van muggen. We hebben dit keer een echte muggenstick gekocht. Verder veel (heel veel) spinnen, hooiwagens. Die kruipen, als ze de kans krijgen overal in elk hoekje dus ook in de slaaptent. Tja, die pak ik en gooi ik naar buiten.

Wespen hebbenen we bijna niet gezien behalve elke ochtend bij het ontbijt als het zoet beleg open ging. Verder waren 2 verschillende tentkampeerders, aan de andere kant van het veld, zo aardig om een wespenval vlak bij hun eigen tent op te hangen. zo'n glazen potje, gat onder en dan siroop erin.

Persoonlijk heb ik meer moeite met muizen, katten (los gelaten op de camping) en honden die naar binnenkomen.
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #25 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:32:31 am »

De muggen en andere kriebelbeesten hebben de neiging om altijd naar een sterke lamp te vliegen.  Dat is dus per definitie ook een goede 'lokdoos'.
Wij hebben ondervonden dat het best meevalt als je maar de lamp niet aanzet in de slaapruimte, want dan heb je gegarandeerd beestjes in je bed.

Net voor je de tent dichtmaakt 's avonds de lamp gewoon buiten zetten en nog wat aan laten staan zodat ze allen rond de lamp zoemen, dan lamp uit en rits dicht. 
Problem solved....

en dat zonder insecticides of andere schadelijke producten....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #26 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:54:01 am »

Heb er zelf nog geen ervaring mee maar werkt zo een electrische verdamper van baygon niet het beste in de vouwwagen?
Geen ervaring mee. Maar als het Baygon heet, is het van Bayer. En als het van Bayer is, is het chemie en hoef ik het niet in mijn tent.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #27 Gepost op: augustus 29, 2012, 02:53:26 pm »

Persoonlijk heb ik meer moeite met muizen, katten (los gelaten op de camping) en honden die naar binnenkomen.
Dat zijn pas enge insecten :#
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #28 Gepost op: augustus 29, 2012, 02:54:24 pm »

Dit jaar stonden wij met onze kleine man (16 maand) op de camping, kwamen er plots een koppel vechtende honden over ons plekje.
Is inderdaad een enge situatie.
ook al hebben wij een hond thuis....
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #29 Gepost op: augustus 29, 2012, 03:22:55 pm »

Mijn vrouw heeft ook een snauw (blaf/luchthap) gekregen van een loszittnde hond deze vakantie.
Toen mijn vrouw daar iets van zei kreeg ze een reactie van 'jamaar hij doet niks hoor'..........ook lekker.

Ik heb helemaal geen problemen met honden, maar (op de camping) wel aangelijnd.
Als ze goed luisteren vind ik het prima, maar ik zie vaker schreeuwende baasjes terwijl de hond vrolijk zijn ding doet.
En die hondedrollen die er af en toe lagen in verschillende maten waren natuurlijk ook van niemand  :I
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal