Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte, Flyer of Combi Camp country  (gelezen 24422 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Gepost op: januari 19, 2013, 01:02:41 pm »

Hallo, Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 4 en 6 jaar oud. Op dit moment hebben wij een caravan, maar deze willen wij volgend ajar verkopen en oerstappen op een vouwwagen/tenttrailer.

Wij twijfelen nu dus tussen de Kye, Flyer en CC country.

Kyte:
+ Veel bagageruimte, makkelijk voor de deur inpakken, in 1 geheel uitklappen, en gewoon super gaaf!!
- Vaste keuken welke niet te gebruiken is onderweg en je kookt altijd buiten, koelkast niet aan onderweg.

Flyer:
+ losse keuken, kinderen slapen van de grond, een soort van binnen ruimte bij kou
- Keuken misschien heel zwaar bij verplaatsen, bagage in het pad waar je zit, inpakken lastig; gen pack en go)

Combi Camp
+ vaste keuken de onderweg te gebruiken is, makkelijk inpakken, kinderen slapen van de grond
- bij snelle tussenstop buiten koken, minder mooi

Elke vouwwagen heeft wel zijn voor en nadelen, maar welke raden jullie aan?? We houden van zowel rondtrekken als van lang op 1 plek staan.

Gr. Barbara
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2013, 01:48:15 pm »

Hallo, Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 4 en 6 jaar oud. Op dit moment hebben wij een caravan, maar deze willen wij volgend ajar verkopen en oerstappen op een vouwwagen/tenttrailer.

Wij twijfelen nu dus tussen de Kye, Flyer en CC country.

Kyte:
+ Veel bagageruimte, makkelijk voor de deur inpakken, in 1 geheel uitklappen, en gewoon super gaaf!!
- Vaste keuken welke niet te gebruiken is onderweg en je kookt altijd buiten, koelkast niet aan onderweg.

Flyer:
+ losse keuken, kinderen slapen van de grond, een soort van binnen ruimte bij kou
- Keuken misschien heel zwaar bij verplaatsen, bagage in het pad waar je zit, inpakken lastig; gen pack en go)

Combi Camp
+ vaste keuken de onderweg te gebruiken is, makkelijk inpakken, kinderen slapen van de grond
- bij snelle tussenstop buiten koken, minder mooi

Elke vouwwagen heeft wel zijn voor en nadelen, maar welke raden jullie aan?? We houden van zowel rondtrekken als van lang op 1 plek staan.

Gr. Barbara

Tsja, alle CC-bezitters zullen nu een CC gaan aanraden en de HK-bezitters een HK?  ;)

Het komt toch echt op je eigen voorkeur, smaak en budget aan!
Gelogd

opklapper

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2013, 02:30:07 pm »

Voor mij is het inderdaad moeilijk vergelijken omdat ik de andere modellen niet zo goed ken.

Wij zijn erg blij en tevreden met de Kyte met name ook vanwege de binnenruimte waar de kinderen (4 en anderhalf) heerlijk kunnen spelen. Erg handig met slecht weer. Ook het hoge bed binnen vinden ze prachtig (wel oppassen dat ze er niet uit kukelen). En wij slapen ook heerlijk hoog op de lattenbodem met prachtig uitzicht.Keuken buiten vind ik geen probleem, ook met slecht weer sta je goed beschut. Het model van de tent en de indeling binnen vinden we erg mooi en praktisch. De luifel beschermt erg goed zowel bij erg warm als bij erg slecht weer (je kunt hem aan de zijkanten onder dicht maken met extra stroken). Het dubbele dak houdt de temperatuur in de tent ook prima (zowel bij temp ronde de 0 (wel een kachteltje nodig) als de 40 graden)

Wat ik wel een onverwacht nadeel vond is de omvang van de tent. Het is toch wel een flinke joekel, daar moet je wel rekening mee houden bij het neerzetten / uitzoeken van een plek/camping, 100m2 is wel prettig (wij hebben de grote kindertent eraan). De aanhanger rijdt trouwens fantastisch achter de auto.

Als we er weer een uit zou moeten zoeken werd het absoluut weer dezelfde!
Succes met jullie keuze!!

 
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 09:14:13 pm door opklapper »
Gelogd

villeke

  • Gast
Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2013, 03:44:18 pm »

Hallo, Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 4 en 6 jaar oud. Op dit moment hebben wij een caravan, maar deze willen wij volgend ajar verkopen en oerstappen op een vouwwagen/tenttrailer.

Wij twijfelen nu dus tussen de Kye, Flyer en CC country.

Kyte:
+ Veel bagageruimte, makkelijk voor de deur inpakken, in 1 geheel uitklappen, en gewoon super gaaf!!
- Vaste keuken welke niet te gebruiken is onderweg en je kookt altijd buiten, koelkast niet aan onderweg.

Flyer:
+ losse keuken, kinderen slapen van de grond, een soort van binnen ruimte bij kou
- Keuken misschien heel zwaar bij verplaatsen, bagage in het pad waar je zit, inpakken lastig; gen pack en go)

Combi Camp
+ vaste keuken de onderweg te gebruiken is, makkelijk inpakken, kinderen slapen van de grond
- bij snelle tussenstop buiten koken, minder mooi

Elke vouwwagen heeft wel zijn voor en nadelen, maar welke raden jullie aan?? We houden van zowel rondtrekken als van lang op 1 plek staan.

Gr. Barbara

Tja, alle drie mooi en ook prijzig. Vraag je zelf wel af of je een keuken onderweg echt gebruikt. Persoonlijk vind ik dat geen noodzaak. De kyte zou dan toch een kandidaat kunnen zijn al vind ik die persoonlijk absurd duur.

Ik vraag me wel altijd af hoe vlot de country op te zetten is. Je bent met z'n vieren en wellicht op korte termijn is slapen met z'n vieren in de wagentent te veel van het goede en dan zul je een eventuele slaapcabine op moeten zetten. Kost extra tijd.

De flyer ben ik onvoldoende bekend mee.

Er zijn daarnaast nog andere snelklappers die direct 4 slaapplaatsen opleveren encnog goedkoper zijn ook.

Suc6!
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2013, 03:47:49 pm »

Ja, wij hebben een CCC, dus het heeft onze voorkeur.
We zijn met een gezin van 4, kinderen van 10 en 14 jaar. Sinds dat we deze vouwwagen hebben trekken we door europa door. Hierbij staan we 1 tot 3 nachten op 1 plek. Wat je bij je min punt beschreef, het buiten moeten koken, doe we onder de luifel. We zetten altijd de bak heen en het dak van de tent/ luifel zetten we ook neer. Dus je staat altijd droog. En op een parkeerplaats kop koffie of soep is ook altijd mogelijk.
Plek genoeg onder het bed voor alle bagage. Ook de koelbox is groot genoeg voor ons. Bij kou of slecht weer zetten we de tent helemaal op.
En voor de rest, kijk rond op de beurs of vouwwagen zaken en vergelijk ze goed. Succes met je keuze maken.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2013, 05:50:03 pm »

Tsja, alle CC-bezitters zullen nu een CC gaan aanraden en de HK-bezitters een HK?  ;)
Het komt toch echt op je eigen voorkeur, smaak en budget aan!
Of een Smitveld natuurlijk, prachtige wagen, en heerlijk kamperen in een "tent".  :H

Hahahhaa, nee gekheid natuurlijk, ik ben het helemaal met Niels eens. Iedereen heeft met zijn / haar vouwwagen de beste keus gemaakt. Om de ruimte, het opzet gemak, het uiterlijk etc etc.

Het is zo persoonlijk, goed kijken wat je wilt, wat je mooi vind en dan je persoonlijke voorkeur volgen  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 05:34:24 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2013, 08:45:57 am »

De cc stond bij ons ook op het lijstje destijds.
En is inderdaad een handige wagen makkelijke keuken goed bed.
nadelen van de cc de laadruimte te beperkt ervan en voor het volledig opzetten veel meer werk en het waterpas zetten dmv keggen (dus extra blokken e.d. meenemen).
voodelen cc voor onderweg lekker snel, bij meer personen (dan 2) op de deksel bedje te plaatsen.
nadelen kyte dik doek waardoor hij smorgens lang vochtig blijft altijd volledig opzetten (kan je ook als voordeel zien) keuken niet onderweg te gebruiken de prijs natuurlijk.
voordelen pack en go (al heeft cc ook zoiets tegenwoordig) makkelijk volledig op te zetten (mits handelingen goed op volgorde) super mooie looks, ideale luifel, het airco systeem bij warm weer veel heel veel laad ruimte

Ik beveel niks aan meld alleen mijn bevindingen.

(flyer kan ik weinig over vertellen)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2013, 08:57:12 am »

...  en het waterpas zetten dmv keggen (dus extra blokken e.d. meenemen).

Deze opmerking blijf ik tegenkomen maar is pertinent onwaar. Bij een niet-vlakke ondergrond kan het prettig zijn het vaste deksel met één of twee keggen te ondersteunen (euvel van elke wagen met vast deksel), maar voor het waterpas stellen heb je g??n keggen of wat dan ook nodig, het gaat net zo handig/snel als elke andere wagen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2013, 09:21:43 am »

Deze opmerking blijf ik tegenkomen maar is pertinent onwaar. Bij een niet-vlakke ondergrond kan het prettig zijn het vaste deksel met één of twee keggen te ondersteunen (euvel van elke wagen met vast deksel), maar voor het waterpas stellen heb je g??n keggen of wat dan ook nodig, het gaat net zo handig/snel als elke andere wagen.
klopt als het vlak is.
maar die tref ik helaas niet zo vaak.
en meld alleen wat ik als nadeel ervaar.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2013, 09:32:56 am »

klopt als het vlak is.
maar die tref ik helaas niet zo vaak.
en meld alleen wat ik als nadeel ervaar.

Je doet (herhaaldelijk, niet alleen in dit topic) voorkomen alsof het nogal een crime is een CC horizontaal te stellen, en dat je daarbij een heel arsenaal aan hulpmiddelen nodig hebt. Tegen die beweringen heb ik bezwaar, het horizontaal (of parallel aan de grond, net waar je voorkeur naar uit gaat) stellen van de wagen gaat net zo makkelijk en snel als bij welke wagen dan ook.

Het enige wat kan voorkomen is dat het rooster waarop het vaste deksel rust, niet op alle hoeken de grond raakt. Enkel en alleen in die situatie is het handig (maar niet noodzakelijk...) die hoeken iets te ondersteunen.

Aangezien je zelf geen CC bezit vraag ik me af uit welke ervaring je praat? Ik laat mij ook niet uit over eigenschappen van wagens waar ik zelf geen ervaring mee heb, ook niet 'van horen zeggen'.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2013, 10:28:44 am »

Je doet (herhaaldelijk, niet alleen in dit topic) voorkomen alsof het nogal een crime is een CC horizontaal te stellen, en dat je daarbij een heel arsenaal aan hulpmiddelen nodig hebt. Tegen die beweringen heb ik bezwaar, het horizontaal (of parallel aan de grond, net waar je voorkeur naar uit gaat) stellen van de wagen gaat net zo makkelijk en snel als bij welke wagen dan ook.

Het enige wat kan voorkomen is dat het rooster waarop het vaste deksel rust, niet op alle hoeken de grond raakt. Enkel en alleen in die situatie is het handig (maar niet noodzakelijk...) die hoeken iets te ondersteunen.

Aangezien je zelf geen CC bezit vraag ik me af uit welke ervaring je praat? Ik laat mij ook niet uit over eigenschappen van wagens waar ik zelf geen ervaring mee heb, ook niet 'van horen zeggen'.
omdat vrienden wel een ccc hebben en die er dan langer mee bezig zijn dan ik om de wagen waterpas te zetten.
en daarbij de deksel moeten ondersteunen en de wagen omdat je toch een beetje waterpas wilt liggen.
En daarbij ik vaak genoeg met 1 wiel van de grond sta is dat toch lastiger.
Snap ook niet dat je hierop steeds over terug komt?
er word gevraagd naar voor en nadelen daar geef ik eerlijk antwoord op.
Jou ervaring met cc (of ccc) is  anders daarmee dan meld je dat ook gewoon en klaar.
just my 2cents
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2013, 08:04:10 pm »

Snap ook niet dat je hierop steeds over terug komt?
Omdat het onzin is. Ik geef NielsP groot gelijk. Bij een CCC is het, net als bij de HK's ook alleen een kwestie van pootjes uitdraaien en hooguit een enkel ondersteuningspunt onder het deksel en dan staat 'ie waterpas. Het valt inderdaad op dat je bij elke vraag over de CC  (en CC -achtigen) dit als nadeel presenteert, waar er nauwelijks verschil is met de wijze waarop andere vouwwagens waterpas gesteld moeten worden.  Als we dan toch nadelen gaan noemen, zullen we het dan ook maar hebben over de koelbox van de Kyte die onderweg niet toegankelijk is (lekker makkelijk als je 'm thuis al wilt inpakken), een niet mugdichte slaaptent, etc? Dat vind ik pas nadelen...
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2013, 08:24:07 pm »

Ik snap het probleem niet.
Er word een vraag gesteld en daar geef ik naar mijn mening antwoord op.

En idd koelkast hk is niet bereikbaar en de slaap cabine is niet 100% dicht.

Ik durf wel dingen toe te geven die zo zijn naar mijn mening.

En het zijn meningen die gevraagd worden.
Klaar uit.
Pffffff

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

villeke

  • Gast
Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #13 Gepost op: januari 21, 2013, 08:25:13 pm »

Ik vraag mij oprecht af of de topicstarter gebaat is bij het bashen van elkaars VW's. Iedereen is fan van z'n "eigen" merk, maar probeer objectief te blijven. Wij krijgen in maart onze CC flexi en zijn nu al groot fan zonder dat we er ook maar een meter mee hebben gekampeerd, maar ik probeer die roze bril toch regelmatig af te zetten. Probeer de topicstarter goed te informeren want de vraag is oprecht en duidelijk.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #14 Gepost op: januari 21, 2013, 08:41:28 pm »

Ik heb geen roze bril.
Campeer al 45 jaar totaal waarvan 17 jaar met ouders mee daarna alles gehad. Tenten diverse merken vouwwagen.
Maar ook ervaring met caravan en camper.
Alles heeft zijn voor en tegens.
Er is in mijn ogen geen enkele vouwwagen 100% en dat zal ook voor iedereen anders zijn.
Daarom geef ik mijn mening zo als ik er over denk.
En iemand anders denkt er weer anders over zo be it.

@moderator van mij mag je alle opmerkingen verwijderen zodat deze weer netjes schoon word.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal