Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting aanhanger (Kyte)  (gelezen 42839 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #105 Gepost op: december 30, 2014, 03:28:52 pm »

Dag Hans, volgens mij is het bij onze Cocoon hetzelfde.
Kijk maar eens bij mijn eerdere post. Daar zie je de twee identieke lichtunits.
In 1 van de twee is de mistlamp geplaatst en aangesloten. De andere unit heeft geen lamp op deze plaats.

Dus wil je een achteruitrijlicht, zul je enerzijds de kap van de unit moeten wisselen en anderzijds de achteruitrijverlichting moeten aansluiten.

Gr. Jos
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #106 Gepost op: december 31, 2014, 08:13:19 pm »

Volgens mij zijn het wel degelijk een R en L unit. De kentekenplaatverlichting zit normaliter een doorzichtig glaasje in. Die zit L of R. Althans zo is het bij onze Cocoon en ook de radex units die ik heb bijbesteld. Bij de door HK geplaatste units zit er alleen een ondoorzichtig plaatje in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #107 Gepost op: mei 06, 2022, 11:09:08 am »

Met dank aan dit draadje heb ik een storing in de verlichting op onze Spacer (2015) opgelost. In de Radex 5800 units zaten nog twee knipperlicht lampjes per unit. Dit gaf een storing met onze Toyota Verso (2013).

Bij het inschakelen van de alarmlichten viel alle verlichting uit, ook van de auto. Pas na afkoppelen van de vouwwagen en opnieuw starten deed de boel het weer.
Het open en dicht doen ging overigens ook niet helemaal soepel: de knipperlichten gaven een zwakke, korte knipper in plaats van het normale knipperritme. Daaraan zag je dus al dat er iets niet helemaal in de haak was.

Bij het openen van de units trof ik per unit dubbele lampjes aan voor de richtingaanwijzers. Nadat ik twee lampjes verwijderd had, was het probleem opgelost.
Dank mensen van dit forum!


Verstuurd vanaf mijn 2201117TY met Tapatalk

Gelogd

HoKaKy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #108 Gepost op: augustus 18, 2023, 08:43:06 pm »

Vandaag de Radex 5800 achterlichten van onze Kyte vervangen.

Reden:
- al 3 vakanties storingen in de achterlichten. Ze worden te heet en het binnenwerk smelt en wordt fragiel. Zie foto. Mogelijk zit er iets niet goed, maar niet gelukt dat te achterhalen. De lampen functioneerden goed, gelijk aan de autolichten.

En toevallige zagen we op de terugweg ook een Kyte rijden met defect achterlicht  :N
Ben zeer blij met de Kyte, maar niet met de achterverlichting.

Demontage:
- achterplaat met lampen losmaken van de bak, eenvoudig via 4 moertjes
- achterlampen afschroeven
- 13 polige aansluiting (Jaeger) losmaken. Deze zit achter het rechter achterwiel van de Kyte, zie foto

Aanschaf:
- Fristom FT 370 achterlichten, LED en Canbus proof. Voor dit laatste toch maar gekozen gezien eerdere berichten in dit forum.
- 2x 6 polige kabel, 2 m met bojonet aansluiting voor de lampen
- 1x 2 polige kabel, 1 m (voeding voor de kentekenplaatverlichting en de zijverlichtingen)
- 1x waterbestendige verdeelbox voor de kabels naar de kentekenplaatverlichting en de zijverlichtingen
- hergebruik van de 13 polige Jaeger stekker

Montage:
- Er is wat boor, zaag en slijperk nodig om de lampen mooi op de achterplaat te schroeven. Grote opening nodig voor de Bajonet aansluiting
- De kabels aansluiten op de Jaeger stekker. Jaeger patroon en gelukkig de goede kleuren in de kabels van de nieuwe achterlampen
- De kabels aansluiten op de lampen. De kabel voor de kentekenplaatverlichting en zijverlichting moet hiervoor naar 3 kabels worden verdeeld, zie foto.
- De kabels vastzetten en vervolgens de achterplaat weer vastzetten.

En gelukkig.. het werkte in 1 keer
Nu ook met achteruitrijd verlichting en aan beide kanten een mistlamp.
We kunnen er(hopelijk) weer voor een lange tijd zonder lampenstoring tegen  :K
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #109 Gepost op: augustus 18, 2023, 09:07:22 pm »

Netjes gedaan. Nooit problemen gehad met de radex lampen maar led ziet er wel mooi uit. Deze fristom lampen zijn volgens de specs breder dan de radex lampen. Passen ze nog in de uitsparingen in het keukenschort (of mogelijk gebruik je deze niet)?
Gelogd

HoKaKy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #110 Gepost op: augustus 19, 2023, 09:53:26 am »

Het uitzoeken van nieuwe achterlichten was misschien wel het lastigste van de klus. Heel veel keus. Ook zeker overwogen om weer Radex 5800 kappen te monteren. Minder werk en past bij het wagenschort. En inderdaad genoeg klappers die er zonder problemen mee rijden.

Uiteindelijk toch gekozen voor Led en de 2cm extra breedte voor lief genomen. De hoogte is gelijk dus denk (hoop) dat het schort nog goed past. Nog niet getest.

We gebruiken het schort zelf zelden. Alleen bij minder weer / wind komt de tas met zijflappen en het wagenschort erbij.

Groeten, Erwin
Gelogd

dijkhuisj@home.nl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero
Re: Verlichting aanhanger (Kyte)
« Reactie #111 Gepost op: augustus 22, 2023, 05:36:40 pm »

 ——-
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2023, 05:39:04 pm door dijkhuisj@home.nl »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal