Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting boogtent  (gelezen 6400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FvN

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Suncruiser
Verlichting boogtent
« Gepost op: augustus 12, 2015, 01:30:15 am »

Wie heeft voor ons goed advies om stroomaansluiting en met name verlichting aan te brengen in de boogtent vouwwagen Cabanon Suncruiser?
In onze oude vouwwagen zaten veel horizontale framebuizen die we daar voor gebruikte. Is dit een probleem bij de boogtent en hoe los je dat op?
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2015, 07:12:08 am »

Ikea klemlampje! Of ander klemlampje, blijft goed zitten. Wordt door vele aangedragen hier op t forum en daarom hebben wij hem ook aangeschaft en is ideaal. Dit is dus voor binnen.
Gelogd

FvN

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Suncruiser
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2015, 02:08:40 pm »

Blijft toch moeilijk om sfeervolle plafondverlichting te vinden voor een boogtent. Om het snoer in te ritsen moet er al snel 4 meter kabel aan zitten. Wie heeft nog meer ideeën? Is er misschien iets op batterijen met afstandsbediening?  :? :?
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2015, 06:04:25 pm »

Dit is ook nog iets waar ik een oplossing voor moet verzinnen. Aan meeritsen met de stok had ik nog niet gedacht, maar is op zich wel mogelijkheid.
Waar ik me vooral ook nog wel zorgen om maakte zijn eventuele drukpunten, al moet klemmen op zich wel lukken.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #4 Gepost op: oktober 28, 2015, 07:05:36 pm »

Snoer Meeritsen doen wij ook, gaat prima. Wij gebruiken een bullitlamp. Daar zit een klem aan die precies oo het stukje stof/rits vrije stuk vd boog klikt. Niet sfeervol maar daarvoor hebbrn we een dimbare coleman lamp optafel staan :#
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #5 Gepost op: oktober 28, 2015, 09:09:25 pm »

Ik gebruik in onze klapper 4 led lampies van Ikea. Draad is inderdaad 3,5 meter en die ritsen we in. Laagspanning, dus wel zo fijn. Gezellig licht en er hangt er eentje onder de luifel en dat bevalt erg goed.

Gelogd

FvN

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Suncruiser
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #6 Gepost op: oktober 29, 2015, 01:25:25 pm »

Verlengsnoer 5 meter wit euro bestel je online bij Elektrasuper.nl!

http://www.elektrasuper.nl/verle-snoer-2x0-311.html

Deze verlengsnoer met platte eurostekker kan worden ingeritst en dan kan een willekeurige lamp aan de buis worden gehangen. Nog wel even zoeken naar een haak 28mm.  :>

Een klemspot voor een buis 28mm blijft niet altijd goed zitten helaas.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2015, 05:38:46 pm »

Daar ben ik het niet mee eens. Deze klemspot is uitgerust met zuignappen die na drie weken in de warmte zo vast zitten aan de buis dat je als je niet oppast ze aan de buis blijven vast zitten. Perfect op buizen deze klemspots!
Gelogd

Gait

  • Gast
Verlichting boogtent
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2015, 11:20:29 pm »

Wij hebben ook Ikea klemspots met E27 fitting. Klemt prima om de buizen. En geven veel meer licht.
Zit te denken om een 12V ringleiding in de wagen- en voortent te maken en daar led-verlichting op aan te sluiten. Moet kunnen blijven zitten met het klappen. Dus geïntegreerd in de horizontale stangen. Misschien de stangen als min-pool gebruiken?
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2015, 11:23:05 pm door Gait »
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #9 Gepost op: oktober 30, 2015, 10:18:59 am »

Over iets meer dan twee weken ga ik onze Cabanon ophalen. Dan ook nog maar even kijken bij het huidige showroommodel v.w.b. de mogelijkheden.
Aangezien we een Chamonix hebben, heb ik toch behoorlijk wat kabel nodig (zoals hierboven al stond: 1/4 * Pi * 5 = ~4meter).

Wij hebben ook Ikea klemspots met E27 fitting. Klemt prima om de buizen. En geven veel meer licht.
Zit te denken om een 12V ringleiding in de wagen- en voortent te maken en daar led-verlichting op aan te sluiten. Moet kunnen blijven zitten met het klappen. Dus geïntegreerd in de horizontale stangen. Misschien de stangen als min-pool gebruiken?
Ik weet niet of dat nu een heel goed idee is. Wij hebben overigens in de voortent geen horizontale stangen.
Gelogd

FvN

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Suncruiser
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #10 Gepost op: oktober 30, 2015, 07:31:57 pm »

TallGuy, ik ga toch even kijken bij Ikea. Op de website staat 35mm klem, dus moet kunnen. Een lengte van 3,5 m snoer is ook top.
Heb je voldoende licht? Vermogen is slechts 75 lumen, dat is nog geen 15 watt?  WW
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #11 Gepost op: oktober 30, 2015, 09:08:51 pm »


TallGuy, ik ga toch even kijken bij Ikea. Op de website staat 35mm klem, dus moet kunnen. Een lengte van 3,5 m snoer is ook top.
Heb je voldoende licht? Vermogen is slechts 75 lumen, dat is nog geen 15 watt?  WW
Daarom hebben wij gekozen voor 2 klemspots met E27 fitting en 400 lumen in de voortent. Heb uit de praktijk gemerkt dat dit zeker niet teveel licht is.
Gelogd

FvN

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Suncruiser
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #12 Gepost op: november 01, 2015, 12:11:08 pm »

Gekocht bij Ikea, twee Jansjo led klemspots. Het nieuwe model heeft geen zuignappen meer, maar nu met korting is het oude model nog te koop. Goede keus!  :>
Gelogd

spastik81

  • Gast
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2016, 02:24:32 pm »

Ik heb een ledslang gekocht bij de action en met klemmetjes aan de middelste boog gemonteerd! Hangt ook niet in de weg. Ideaal je kan hem ook dimmen met de afstandbediening en natuurlijk aan en uitzetten! En ziet er nog leuk uit ook! :J
Je hebt ze ook met verschillende kleurtjes maar daar hou ik niet zo van
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Verlichting boogtent
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2016, 08:55:50 pm »

In het slaap gedeeltje, voortent en onder de luifel heb ben wij deze hangen:

https://www.obelink.nl/bulls-eye-voortentlamp.html?category_params=fr_clear_filter%3DY%26features_hash%3DV79048%26full_render%3Dtrue%26s_company%3D1%26category_id%3D1219

Snoer dan inderdaad mee geritst in de buizen/stokken.
Op tafel wat kaarsjes en dan is het super gezellig!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal