Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Jameta of Combi-camp country  (gelezen 15081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #30 Gepost op: september 20, 2016, 05:11:50 pm »

Waarom worden deze ritsen voor vouwwagens gezien als 'minderwaardig'?
Geen idee, als, zoals Drikusniet zegt, de Cabanon deze ritsen heeft kan ik alleen maar bevestigen dat ze mooi lopen en van een goede kwaliteit zijn, we hebben voordat we de ccc kochten de Cabanon Malawi als serieuze optie onderzocht.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #31 Gepost op: september 20, 2016, 06:05:55 pm »

Er wordt niet gezegd dat ze minderwaardig zijn, maar dat ze goedkoper zijn.

Onder Aart Kok staan overigens best wat topics mbt ritsen, en dat gaat over wagens die geprijsd zijn als een premium merk...

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #32 Gepost op: september 20, 2016, 08:15:06 pm »

Er wordt niet gezegd dat ze minderwaardig zijn, maar dat ze goedkoper zijn.

Onder Aart Kok staan overigens best wat topics mbt ritsen, en dat gaat over wagens die geprijsd zijn als een premium merk...

Sorry mijn fout, ik wist niet dat ykk ze ook had maar ik bedoel die grove platic achtige ritsen met grote tanden. Ik vindt het er iets goedkoper uitzien, ze zijn vast net zo goed of beter (gezien de prijs).

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #33 Gepost op: september 21, 2016, 07:04:31 am »

Die blokritsen zijn juist beter bestand tegen het uitelkaar trekken. Dus perfect voor een tent.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #34 Gepost op: januari 05, 2017, 11:16:20 pm »

Goedenavond,

Aangezien ik me gisteren en vandaag uitvoerig heb verdiept in de CCV/C en de Alpha, kwam ik ook in dit topic terecht waar (i.t.t. het onderwerp / de start) met name de CCC en Alpha onderling vergeleken worden.
Gisteren heb ik ze beide bekeken bij de VWS, maar al verder studerende heb ik toch nog wat vragen die ik gisteren nog niet had / zag. Dus ik sluit daarvoor maar even aan bij dit topic...

(Overigens heb ik bij de VWS ook de Jameta gezien, maar die is niet echt mijn smaak (lichte kleuren, tentkleuren doen met denken aan voortenten van caravans)


1) Ik zie nu steeds als ik naar de CC kijk voortenten met ofwel drie horizontale ramen ofwel twee verticale met een driehoekraam. Ik probeer te achterhalen of dit verschil door 'de periode' wordt veroorzaakt of dat dit een keuze is, dus dat je het model voortent zelf kan kiezen. Ik heb net de folder bij de downloads van CC bekeken en daar staat de CCC in met drie horizontale ramen en de CCV met vertikale. Verder vind ik er geen info / toelichting over. Iemand die weet hoe dit zit?

1b) bij de Alpha zie ik tenten met (2x) drie horizontale ramen (site Trigano) en tenten met een voordeur (site vws). Wanneer was de overgang?

1c) is er iemand op het forum met een CC met de dutch design tent? Daar zijn op het www niet veel afbeeldingen van te vinden. Ik vraag me af of er occasions zijn met de dutch tent, was dit toen populair?

1d) is er iemand op het forum met een CC met die optie van vier slaapplaatsen naast elkaar? Dit kan alleen bij de Valley. Zie screenshot.

2) Als ik een filmpje van de CC bekijk zie ik hele grote beide flappen aan de deksel die dus op de grond komen. De Alpha heeft dit niet. Is de instap bij de CC soms hoger? Waarom heeft de CC vsn die flappen?

3) uit de beide fimpjes zie ik duidelijk dat bij de CC de hele zijwand van de wagen omklapt, dus het deel tussen bed en deksel is hard. Bij de Alpha lijkt hier een stevig doek te zitten? Wat zit er dan achter het doek? Blijft de zijwand gewoon overeind staan en klapt het constructief met stangen?

4) De voortent van de CC bestaat uit vier losse in te ritsen stukken, erg leuk. En die ene extra vleugelflap zeg maar bij de keuken. Ik heb gelezen dat de Alphatent twee in te ritsen stukken heeft. Is er iemand hier met een Alpha die dit gewijzigd heeft? Het lijkt me juist handig om ook alleen de zijkant in te kunnen ritsen, zonder halve voorgevel.

5) is er een verschil in hoe je de ramen verduistert / de gordijnen dicht doet? Vanaf buiten of vanaf binnen?

6) de Alpha heeft nu de voortentstokken helmaal in het frame met een touwtje. De oudere Alpha's hadden een paar losse stokken. Weet iemand wanneer de overgang was?

7) zitten bij de Alpha de bak en keuken op één frame zoals nu bij de nieuwste CC het geval is?

8) weet iemand of de ingeklapte wagens van de Alpha en CC schelen in maat met de Odyssee 2002? Langer of verwaasloosbaar verschil?



- Alpha hogere doorloop naar wagen, bij CC zit de stang lager.
- Beide hebben een optie gastencabine aan de zijkant.
- Alpha één groot raam vanuit bed (met ?), CC twee kleinere ramen vanuit bed met die 'markiesjes' met glasfiberstokje.
- Alpha iets normale ramen in de wagen / dekseldeel, ramen van CC smal en hoog / te modern.
- Alpha iets diepere keuken. Beide gas en water in de dissel.
- Alpha zwarte kar, CC meerendeels wit.
- Alpha goedkoper, CC duurder.
- Alpha minder tentlook door lichte kleur, CC met zandkleur meer tentidee.

Zo, dit was het wel :-)

Ben benieuwd wat ik nog wijzer kan worden hier met hulp.

Bij voorbaat dank.
Caroline




Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #35 Gepost op: januari 05, 2017, 11:39:36 pm »

Hoi carolina, even snel wat ik weet:

1 de horizontale ramen is de nieuwe versie, verticaal zijn oudere. Is geen keuze.
1b geen idee
1c dit is volgens mij een dichtgemaakt boogluifel, die kan je nog steeds krijgen voor een absurd bedrag als ik me niet vergis.
1d wij hebben de ccc, ik weet niet of die andere versie nog te krijgen is. Waren dat geen 3 slaapplaatsen?
2 zonder kuipzeil is degene in de voortent tegen de tocht samen met het keukenschort. Wij hebben ook de achtertent en het wagenschort dit maakt ook de achtertent tochtvrij zover dat kan.
3 niet in verdiept
4 cc zijn er 3, 1x voor en 2x zijkanten. Je kan de voorkant ook in het midden openritsn.
5 zijramen cc van binnen de bovenste van de voorkant van buiten, 2 onderste van binnen. Wat bij ons een belangrijk puntje dat niet zomaar iemand kan gluren.
6 geen idee
7 dat is op de site te vinden.

Cc raampjes bij het bed kunnen ook nog volledig opgerold worden.
Cc is er nu ook in all black, zie Facebook pagina

Onze keuze was voornamelijk vanwege de looks, wat jij te modern vindt lees ik, en de op het oog iets verfijndere kwaliteit. Restwaarde is ook wat hoger wat een bijkomend pluspunt is. Al met al ontlopen de 2 elkaar denk ik qua kosten niet veel na een paar jaar gebruik.

De CC geeft ons het gevoel als de eerste 10 seconden van: https://www.youtube.com/watch?v=3c8eW6dDCbI  :>

« Laatst bewerkt op: januari 06, 2017, 09:46:43 am door EriLin »
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #36 Gepost op: januari 06, 2017, 12:12:26 am »

2; bij de alpha zitten er geen flappen aan de deksel,. Het ontbreken van die flappen was voor ons juist reden om voor de alpha te kiezen, scheelt veel schoonmaakwerk bij verkassen. Als je het grondzeil gebruikt dan klik je deze aan de deksel  en onderkant keuken en is de voortent tochtvrij
3 onderweg zit dit doek op de deksel vast met drukkers, bij het opzetten haal je dit los en omhoog,  dan kan je het vastzetten met klitteband , isolatie tegen de tocht. Erachter zit gewoon een deel van de zijkant met de scharnieren
4 je kan bij de alpha heel makkelijk een deel oprollen, er zitten ook voorzieningen voor om een voor- of zijstuk opgerold vast te zetten
5 bij de alpha zit de verduistering aan de binnenkant
8 de alpha is significant langer dan een oude Odyssee, bed is langer en valt ook nog een helemaal in de bak, de keuken is ook dieper.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #37 Gepost op: januari 06, 2017, 01:21:48 pm »

Ik weet niet op alle vragen het antwoord:

1b) bij de Alpha zie ik tenten met (2x) drie horizontale ramen (site Trigano) en tenten met een voordeur (site vws). Wanneer was de overgang?
Afgelopen modeljaar (2016) is de tent zonder voordeur geintroduceerd.

Citaat
2) Als ik een filmpje van de CC bekijk zie ik hele grote beide flappen aan de deksel die dus op de grond komen. De Alpha heeft dit niet. Is de instap bij de CC soms hoger? Waarom heeft de CC vsn die flappen?
De instap van de CC is juist wat lager (dwarsstang waar je onderdoor loopt zit wat lager). Die flappen zijn er bij de Alpha niet en hoef je dus ook niet schoon te maken.

Citaat
3) uit de beide fimpjes zie ik duidelijk dat bij de CC de hele zijwand van de wagen omklapt, dus het deel tussen bed en deksel is hard. Bij de Alpha lijkt hier een stevig doek te zitten? Wat zit er dan achter het doek? Blijft de zijwand gewoon overeind staan en klapt het constructief met stangen?
Bij de Alpha zit er tussen de slaaptent en de wagenbak dun tentdoek (binnentent/slaaptent). Alle tentdoek van de wagenbak klapt mee in, je hoeft niets achteraf te plaatsen.

Citaat
4) De voortent van de CC bestaat uit vier losse in te ritsen stukken, erg leuk. En die ene extra vleugelflap zeg maar bij de keuken. Ik heb gelezen dat de Alphatent twee in te ritsen stukken heeft. Is er iemand hier met een Alpha die dit gewijzigd heeft? Het lijkt me juist handig om ook alleen de zijkant in te kunnen ritsen, zonder halve voorgevel.
Je kunt van de Alpha de zijdelen inritsen en de voordelen dan oprollen. Is ook handig als je in geval van slecht weer snel de voortent dicht wilt hebben.

Citaat
5) is er een verschil in hoe je de ramen verduistert / de gordijnen dicht doet? Vanaf buiten of vanaf binnen?
Volgens mij niet. Bij de Alpha zitten de  gordijnen van de voortent aan de binnenkant, het raam van de wagenbak (waar ook de zijtent gemonteerd kan worden) open je aan de buitenkant.

Citaat
6) de Alpha heeft nu de voortentstokken helemaal in het frame met een touwtje. De oudere Alpha's hadden een paar losse stokken. Weet iemand wanneer de overgang was?
Modeljaar 2012 is dit geïntroduceerd.

Citaat
7) zitten bij de Alpha de bak en keuken op één frame zoals nu bij de nieuwste CC het geval is?
De Alpha heeft een andere constructie dan de nieuwste CC. De keuken hangt aan het chassis van de kar. Gait heeft de keuken van de Alpha er af gehad, wellicht dat hij kan uitleggen hoe het precies zit.

Citaat
8) weet iemand of de ingeklapte wagens van de Alpha en CC schelen in maat met de Odyssee 2002? Langer of verwaasloosbaar verschil?
Een Alpha en ook een CC zijn serieus langer. De totale lengte van de Alpha is 4,35m en 1,71 breed.

Nog een tip: om een goed prijsvergelijk te maken tussen de Alpha en de CC moet je goed kijken wat standaard meegeleverd wordt. Ik weet niet hoe het nu is, maar bij CC moest je altijd bijbetalen voor een 240V unit, gas en water in de disselbak en zo nog wat zaken die bij de Alpha standaard geleverd worden.

Veel plezier en succes bij de keuze!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #38 Gepost op: januari 06, 2017, 01:24:51 pm »

3 onderweg zit dit doek op de deksel vast met drukkers, bij het opzetten haal je dit los en omhoog,  dan kan je het vastzetten met klitteband , isolatie tegen de tocht. Erachter zit gewoon een deel van de zijkant met de scharnieren
Mag ik vragen waarom je dit los haalt bij het inklappen? Ik laat die strook gewoon zitten.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #39 Gepost op: januari 06, 2017, 02:25:18 pm »

@Wijnand, geen idee eigenlijk, het is ons zo geleerd om de flap met inklappen los te halen en vast te klikken aan de drukkers die op de vloer van de klep zitten. Zou me kunnen voorstellen dat die drukkers anders makkelijk beschadigd worden als je het kleed nog niet op de dekstel hebt liggen?
Volgend jaar maar eens proberen om het lekker te laten zitten, scheelt weer werk.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #40 Gepost op: januari 06, 2017, 02:43:34 pm »

@AstridG, nee hoor, die drukkers raken het deksel niet. Scheelt alweer!
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #41 Gepost op: januari 07, 2017, 01:52:37 pm »

Hallo,

Alledrie veel dank voor het uitgebreide beantwoorden! Fijn om zo een goed vergelijk te kunnen maken.

Gisteren hebben we vrij spontaan een familiebezoek Haarlem gecombineerd met een bezoekje aan Heemstede. Wij wilden ook nog meer weten van de Aart Kok Zambezi Riverlodge en die Kavango. Maar daar gaat onze belangstelling nu niet langer meer naar uit. We vinden de CCV/CCC echt heel mooi/leuk die we daar nogmaals zagen!

Dus we hangen nu echt op de CC en de Alpha. Dat wordt sparen / speuren naar occasions....

Groet,
Caroline
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #42 Gepost op: januari 07, 2017, 01:55:05 pm »

@AstridG, ik zie dat jullie hiervoor ook een Odyssee hadden. Uit welke jaar?

Nog blij met de overstap, door welke hoofdzaken met name? Ervaren jullie jullie huidige vouwwagen als sneller?
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #43 Gepost op: januari 07, 2017, 02:06:26 pm »

Gisteren de prijslijst 2017 van CC ontvangen bij ons bezoek aan Aart Kok. Misschien is dit, met mijn notities, ook nog handig voor anderen? Hierbij een foto.

(Op de site van de VWS staat nog de prijslijst van 2016.)
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #44 Gepost op: januari 07, 2017, 02:13:02 pm »

2; bij de alpha zitten er geen flappen aan de deksel,. Het ontbreken van die flappen was voor ons juist reden om voor de alpha te kiezen, scheelt veel schoonmaakwerk bij verkassen. Als je het grondzeil gebruikt dan klik je deze aan de deksel  en onderkant keuken en is de voortent tochtvrij

Ha, scheelt inderdaad schoonmaakwerk, kan ik me voorstellen!
Moet ik het dan ook zo lezen dat als je geen kuipzuil hebt / gebruikt, je op het gras onde de deksel kijkt en er tocht onderdoor kan waaien?

Wie van de CC/Alpha eigenaren gebruikt er wel of geen kuipzeil en waarom?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal