Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Jameta of Combi-camp country  (gelezen 15084 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #45 Gepost op: januari 07, 2017, 02:34:21 pm »

Zonder kuipzeil kan het inderdaad onder de wagenbak doortochten en zie je het gras onder het deksel. Het kuipzeil druk je met knopen aan de wagenbak en het deksel. Er is dan geen sprake van tocht. Het zeil zit met ritsen vast aan de voortent.

Wij gebruiken het kuipzeil altijd vanwege het grote voordeel dat je met storm droge voeten houdt. En aangezien wij elke vakantie wel een paar keer van dat gezellige noodweer meemaken ben ik altijd weer blij dat het kuipzeil er in zit. Ik heb iets teveel kampeerders gezien die na een hoosbui alles te drogen konden zetten of zelfs naar huis konden.
Nadeel is dat je het kuipzeil na afloop moet schoonmaken, afhankelijk van wat je er onder legt en op wat voor ondergrond je staat is dat veel of weinig werk. Bij ons is het meestal zo klaar en als bij het schoonmaken de zon schijnt is het ook zo droog. Zo niet, dan gaat 'ie in een vuilniszak mee en maken we het zeil thuis schoon/droog.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #46 Gepost op: januari 07, 2017, 02:49:33 pm »

Wij gebruiken het kuipgrondzeil alleen in het voor- en naseizoen als we met het gezin weg gaan. Als we met z'n 2-en op pad gaan nemen we voortent en grondzeil niet mee. Zetten de luifel op en gaatjeskleed op de grond. Bij slecht weer zitten we op het deksel of verkassen we naar zonniger oorden.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #47 Gepost op: januari 07, 2017, 02:54:41 pm »

De keuken hangt aan het chassis van de kar. Gait heeft de keuken van de Alpha er af gehad, wellicht dat hij kan uitleggen hoe het precies zit.

De keuken rust op 2 balken die aan de wagen zijn vastgebout. De keuken zelf zit op deze balken vastgebout en kan er dus af. De stroomkabel 230V en 12V moeten worden losgekoppeld. Dat geldt ook voor de gasleiding. De waterleiding moet worden doorgeknipt. Keuken weegt wel wat. Ik schat ca 40 kg.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #48 Gepost op: januari 07, 2017, 03:00:10 pm »

Mag ik vragen waarom je dit los haalt bij het inklappen? Ik laat die strook gewoon zitten.
Wij halen deze ook altijd netjes los. Ik dacht dat dit moest omdat anders dit doek langs het scharnier naar buiten kan zakken en dus nat kan worden. De constructie hiervan had wel een stukje eenvoudiger gekund. Een strook stof van 15 cm met klittenband over het scharnier (en de spleet) was afdoende geweest. Je was dan de drukkers en rand op het deksel kwijt geweest en dat was dus makkelijker schoon te maken. Dit zit in de categorie 'klein ongemak'
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #49 Gepost op: januari 07, 2017, 03:15:35 pm »

... en dus nat kan worden.
Is mij nog nooit opgevallen. We hebben in stevige hoosbuien gereden, waarbij zelfs de keuken van binnen nat werd (water stond in de wasbak), maar die stofstrook heb ik nog nooit nat gezien.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #50 Gepost op: januari 07, 2017, 03:37:59 pm »

@AstridG, ik zie dat jullie hiervoor ook een Odyssee hadden. Uit welke jaar?

Nog blij met de overstap, door welke hoofdzaken met name? Ervaren jullie jullie huidige vouwwagen als sneller?
@Caroline S  onze Odyssee was uit 2005/2006, we hebben er 9 jaar met veel plezier met onze 3 jongens ( en de nodige vrienden)  mee vakantie gevierd. Maar intussen gaan de jongens niet ( de hele vakantie) meer mee, dan zijn vijf slaapplaatsen een beetje teveel van het goede. Daarom dus vorig jaar overgestapt naar een tweedehands Alpha. Afgelopen zomer eerst met zijn tweeën via Frankrijk naar Spanje getrokken, met alleen de luifel aan de wagenbak. Dat gaat echt veel sneller qua opzetten en afbreken,  vooral als je een beetje op elkaar ingespeeld raakt. In Spanje kwamen er 2 kinderen ingevlogen, toen de luifel vervangen door voortent en luifel. Dat vond ik wel .tegenvallen qua werk, maar was ook de eerste keer dus zal volgende keer zeker sneller gaan. Maar wel lekker veel ruimte en je kon goed variëren met stukken open en/of dicht zetten. Dag voor de terugreis de voortent en kuipzeil weer opgeborgen en laatste dag en de tussenstop in Frankrijk met alleen de luifel gedaan.
Wat wij vooral fijn vinden tov.  de Odyssee, is dat we nu, als we met alleen de luifel reizen, van het schoonmaken van de slikranden af zijn. Wij hebben er patent op dat we in de nacht voor vertrek altijd nog even een enorme hoosbui meemaken, en we vonden het altijd zo''n gedoe om al die randen schoon te maken, dat leverde zo''n vertraging en ergernis op. Worteldoek gebruiken hielp wel wat tegen vuil, maar nat werd het toch.
Voordelen Alpha tov. Odyssee vinden wij de snelheid van op en afbreken, het vaste deksel, het grote bed, de vaste grote keuken(zo fijn om niet meer te hoeven sjouwen met keuken en koelbox)
Nadeel, de Alpha heeft minder opbergruimte in de bak, zeker als je kuipzeil, voortent en misschien achterkant meeneemt.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #51 Gepost op: januari 07, 2017, 03:58:31 pm »

Nadeel, de Alpha heeft minder opbergruimte in de bak, zeker als je kuipzeil, voortent en misschien achterkant meeneemt.
Om die reden hebben wij alleen spullen in de wagenbak liggen die echt elke vakantie of weekend mee gaan/moeten. Het kuipzeil, de voortent en de achtertent gebruiken we niet als we een weekend weggaan, dan gebruiken we alleen de zonneluifel. Die ligt dus wel in de wagenbak. De rest nemen we alleen mee als het daadwerkelijk gebruikt wordt. En als je die delen netjes opvouwt nemen ze in de auto niet veel ruimte in. De achtertent hebben we al een paar jaar niet meer gebruikt. Omdat de kampeerplaatsen in het buitenland vaak niet heel riant zijn, en omdat het gebruiksgemak voor ons eigenlijk niet opweegt tegen het opzetten/schoonmaken/afbreken.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #52 Gepost op: januari 07, 2017, 07:39:32 pm »

Wie van de CC/Alpha eigenaren gebruikt er wel of geen kuipzeil en waarom?

Kuipzeil gebruik is afhankelijk van het reisgezelschap en wat je gaat doen. Wij hebben 2 kleintjes van een jaar en dan wil je al snel het kuipje erin hebben voor het geval dat...

Voor en naseizoen gaat de kuip er altijd in ivm temperatuur en regen kans. Hoogseizoen zuid Frankrijk, doorreis camping, dag camping en hoogseizoen weekendjes weg laten we het thuis.

Het kuipzeil gooi ik altijd in de dakkoffer en maak het thuis weer schoon.

Wat betreft de flapjes schoonmaken.... Je hebt bij het inklappen altijd een doekje bij de hand en daarmee die flapjes zo schoon. Daar zou ik echt geen punt van maken. Je kunt ze er ook afsnijden  :#

Opzetten, kuipzeil mee inklappen ( bv gasten cabine)  en die tijd die je erover doet, is allemaal afhankelijk hoe je er mee omgaat en je reisgezelschap. Er is al zoveel discussie over geweest.... zie andere threads waar ik op heb gereageerd, wij denken er blijkbaar iets anders over als vele andere. Daarom misschien ook de keuze voor een ccc  :#

Voor ons is de ccc alleen maar snel in de wagen+gastencabine+(boog)luifel stand, 30 minuten moet lukken tot het eerste koude biertje. Als ik op mijn gemak en voornamelijk in mijn eentje de hele zaak (+voortent+achtertent) netjes opzet zonder al teveel zweet dan ben ik zo een 2 uurtjes bezig.
Reken je verwachte tijd x2 dan kan het niet tegenvallen, en dit punt valt bij vele altijd tegen.
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2017, 07:53:28 pm door EriLin »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #53 Gepost op: januari 08, 2017, 09:09:08 pm »

Bedankt allemaal, voor jullie reacties!

Eerst maar eens kijken of we de odyssee kunnen verkopen.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #54 Gepost op: januari 17, 2017, 02:33:47 am »

Toch nog even een vraag aan de cc en alpha fans: hebben jullie de livingstone met één vast bed op de wagen en een vaste keuken in overweging gehad? Zo ja, waarom viel deze af?

Mvg,
Caroline
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #55 Gepost op: januari 17, 2017, 03:08:36 am »

Zeker. Alle softtops zijn afgevallen omdat we in het zitgedeelte van de grond willen zitten. Met name in het voor- en naseizoen en in de bergen is dat comfortabeler omdat er veel minder kou optrekt.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #56 Gepost op: januari 18, 2017, 10:54:01 am »

Toch nog even een vraag aan de cc en alpha fans: hebben jullie de livingstone met één vast bed op de wagen en een vaste keuken in overweging gehad? Zo ja, waarom viel deze af?

Mvg,
Caroline

Wij hebben ernaar gekeken maar met 3 kleintjes was die te klein. Tevens vrij prijzig met alle leuke opties.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Jameta of Combi-camp country
« Reactie #57 Gepost op: januari 18, 2017, 12:02:46 pm »

Ook wij hebben er naar gekeken (stonden toch naast elkaar in de showroom ;-) ). Omdat wij al van te voren wisten ook graag buiten het hoogseizoen te gaan kamperen was een eerste vereiste een dicht te maken luifel of voortent. Die heeft de Livingstone òòk maar op een in onze ogen minder mooie manier (het wordt er nogal donker van vinden wij, ook loopt de voorwand schuin waardoor we veel ruimte kwijt waren).

Verder vonden wij de Livingstone een heel mooie wagen om te zien maar op dit praktische puntje werd verloren.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal