Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuze stress, graag jullie hulp :-)  (gelezen 6821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #15 Gepost op: december 18, 2016, 07:06:21 pm »

Als je maar 3 weken zomervakantie weg gaat is een nieuwe wagen zonde van het geld tenzij je het er voor over hebt natuurlijk . Ik doe hobby matig in de verkoop van alpenkreuzer heb een mooie alpenkreuzer duet ( 1 twee persoons bed , rond zit ,ruimte er naast voor een 2 persoons luchtbed maar een pomp tentje kun je er ook in zetten en een ondertentje voor 2 personen ) hij is van 2001 heb ook 3 parade uitvoeringen  ( zo genaamde dubbelklapers ) van 96, 97 en 98 . Prijzen wil ik je wel mailen .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #16 Gepost op: december 21, 2016, 10:23:49 pm »

Bedankt voor alle jullie reacties (tot nu toe). Er is alleen een groot nadeel  ::), door al die goede adviezen wordt de keuze alleen maar moeilijker ipv makkelijker  :P.
We zullen er nog eens goed met z'n tweeën voor gaan zitten.
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #17 Gepost op: december 22, 2016, 09:39:57 am »

Om je het nog wat moeilijker / makkelijker te maken  :), een aantal feiten over de Raclet Panama Up: mega veel bagageruimte, in de gastencabine kan je met 3 volwassen ruim slapen, de 'binnentent' is mooi ruim, de voortent heeft geen inritsbaar kuipzeil.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #18 Gepost op: december 22, 2016, 10:57:40 am »

Wij zijn erg blij met onze Combi Camp Country, deze stond niet eens op de short list maar kwamen we langs bij de VWS en op slag verliefd.

Wij hebben ook 3 kleintjes en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt.
Voor de lange verblijven zetten wij de hele combinatie op met voor en achtertent. De gastencabine zorgt voor 2 slaapplekken en de achtertent voor een "garage" en 1 grote kinderkamer.  Achtertent is met binnentent namelijk gesplitst.
Voor korte verblijven alleen de wagen met luifel en gastencabine. 1 kleine op de klep, de andere 2 in de gastencabine. De laatste combinatie kan in zijn geheel mee ingeklapt worden. Dit maakt tussenstops en dagjes weg erg makkelijk. De kleintjes (toen 3 en 6 maanden) lagen op SI matjes van 10cm + reflectie folie eronder prima warm in de afgelopen tripjes in het voorjaar waar het tegen het vriespunt was. Ik zou me hier geen zorgen over maken.

Wij hadden een behoorlijke lijst criteria en deze voldoet ook nog aan de meeste punten. Waarvan de belangrijkste:
- vaste keuken ivm de kleintjes, ik moet er niet aan denken.... (ging al bijna fout met de caravan en de kook installatie in de voortent)
- geen slaapplaatsen onder een bed, je zou er maar doorheen zakken (zal waarschijnlijk nooit gebeuren, maar als...)
- modulaire opbouw zodat we overal heen kunnen waar we willen.

Wat veel mensen nadelen vinden van deze wagen, de lage instap van de wagentent (is hoger bij de Alpha), de vaste keuken, en geen pack&go. Voor ons zijn dit geen nadelen ;)

De keuze is reuze, suc6 met de zoektocht!

PS: mocht je foto's willen zien van de 2 combi's en/of de achtertent laat het dan even weten.

« Laatst bewerkt op: december 22, 2016, 11:02:09 am door EriLin »
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #19 Gepost op: januari 14, 2017, 04:09:58 pm »

Bedankt weer voor jullie reacties  :>, ik heb even niet gereageerd, maar ben wel blijven lezen. En inmiddels ietsje verder (er zijn er drie afgevallen).
@EriLin: als je foto's hebt leuk, dan kan ik me een beetje een voorstelling maken van het formaat van de achtertent.
Ik heb het bijgewerkte bestand tot zover bijgevoegd, maar ook de 7 die nu nog over zijn meer in woorden samengevat.
Alle aanvullingen en/of correcties zijn welkom! Ik houd jullie op de hoogte.

Ik had nog een vraag over aart kok's: Als ik het goed begrijp kan er in de livingstone gamedrive en de zambesi riverlodge geen kuipzeil in de voortent ingeritst worden en in de zambesi original kan dit wel in de voortent, of zit ik nu mis  ::)?

Afvallers:
Livingstone Gamedrive, Zambesi riverlodge: te kleine ruimte met kuipzeil (alleen binnentent 6m2)
Jamet: Mn door uiterlijk, ook twijfels over kwaliteit

Algemeen:
Hardtop
+ Staat snel, geen haringen nodig
+ "Warme"/droge plek omdat je niet direct op de grond zit
- Lastiger opzetten bij geaccidenteerd terein

Softtop
+ Extra bagaruimte voor bijvoorbeeld tafels/stoelen onder softtop

Hardtops:
Aartkok Zambesi Original (of Plus of Karsten?)
+ Mooie uistraling en keuken
+ Grote slaapruimte voor kinderen, erg grote achtertent
- Pack & go?
- Relatief kleine ruimte met kuip (9m2)
- Relatief weinig bagageruimte (1000l)
- Keuken niet onder de luifel, lastiger met slecht weer koken
- Duur

Combicamp Country
+ Veel bagageruimte! (1750l)
? Onduidelijk of 3 kinderen in achtertent kunnen slapen
- Redelijk duur
- Geen pack&go

Holtkamper Flyer
+ Vaste banken gedeelte
+ Groot leefgedeelte met kuip (zitje en 14,5 in voortent)
? Erg wisselende keukens (afhankelijk van leeftijd/versie 2e hands)
- Relatief weinig bageruimte (1000l?)
- Geen bagageruimte onder het bed

Trigano Alpha
+ Voor een nieuwe hardtop goedkoop
? Onduidelijk of 3 kinderen in achtertent kunnen slapen
? Hoeveel bagageruimte?
- Geen pack&go

Softtops:
Cabanon Malawi
+ Relatief goedkoop
+ Pack & go
? Hoeveel bagageruimte?
- Minder mooie uitstraling en keuken

Holtkamper Kyte XL
+ Mooi en mooie keuken!
+ Pack en go (maar niet bij de keuken ...)
+ Slaapgedeelte kinderen groot genoeg voor 3
+ Alles klapt mee uit, luifel, achtertent, staat in totaal snel
- Duur!
- Relatief klein deel met kuip (10m2)
- Relatief groot totaalopp (44m2)
- Onderweg kun je niet bij de keuken

Raclet Panama Up
+ Relatief goedkoop
+ Grote zij/achtertent
+ Pack & go
- Klein gedeelte met kuip (8m2)
- Relatief langzaam opzetten
- Minder mooie uitstraling en keuken
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #20 Gepost op: januari 14, 2017, 08:19:42 pm »

Malawi: 425 kg bagageruimte

Om de keuze nog lastiger te maken, er is nu een malawi 2.0. Succes met kiezen!
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #21 Gepost op: januari 14, 2017, 10:55:53 pm »

Hierbij wat foto's. Onderste zijn van de overnachtingscamping waar 1 kleine op de klep slaapt en 2 in de zijtent. In de zij en achtertent kunnen luchtbedden van 140x200. Hier kunnen geen 3 kinderen slapen, of je moet ze overdwars leggen als ze kleiner dan 140 zijn  :)

De binnentent van de achtertent loopt bij de wagenkant links schuin rond weg wat 2 luchtbedden niet heel makkelijk maakt. Je kunt het op de foto een beetje zien.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan even weten.

Ps: mocht het je opvallen, de kleur verschillen van het witte tent doek van de boogluifel en de rest komt omdat deze boogluifel een geleende is. Nieuw uit de doos is wit meer roomwit en bleekt door de zon.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2017, 11:03:54 pm door EriLin »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #22 Gepost op: januari 14, 2017, 11:44:58 pm »

Wow bastiaan, wat een research!

Herkenbaar, ik heb zelf nogal een Excel-reputatie onder mijn vrienden...  :J En ik ben momenteel ook zeer veel aan t rondkijken, lezen, vergelijken, nadenken over verschillende vw's.

Ik volg dit topic even...

Gr,
Caroline
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #23 Gepost op: januari 22, 2017, 07:44:08 pm »

Ik heb helemaal geen excel reputatie, hoe kom je daar nu bij  ::)

Bedankt voor de foto's en uitleg EriLin, wordt zo een stuk duidelijker. Zou dan inderdaad het plan zijn om ze overdwars te leggen. De twee oudste liggen nu thuis ook in een bed van 1,50 en 1,40 en daar passen ze nog erg ruim in. Wordt alleen het laatste jaar(jaren, nog geen idee wanneer dat gaat zijn, verschilt vast erg per familie/kind) voordat ze in hun eigen tentje gaan wel wat krap. Iemand daar ervaring mee?

Nog een vraagje EriLin, zag dat jullie een achter en een zijtent hadden, de een om te slapen en de andere voor bagage? Of hebben jullie de kinderen verspreid liggen? De achtertent lijkt me groter dan de zijtent, klopt dat? Is er nog een verschil in opzet gemak/tijd van de achter en zijtent?
Gelogd

Bernard1

  • Gast
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #24 Gepost op: januari 22, 2017, 08:18:09 pm »

Ook wij hebben een Combi Camp Country Top Model 2010

Staat momenteel te koop op marktplaats. http://link.marktplaats.nl/m1124463283

Voldoet uitstekend maar wij opteren voor een nieuw model 2017.

Ook wij maken met regelmaat gebruik van zijtent (gastencabine) en achtertent.

Groot voordeel van de zijtent is dat je hem mee in kan klappen. Kan gewoon aan de wagen blijven zitten. Onze 2 kinderen slapen meestal in de zijtent. Met regelmaat ook mensen met 3 kinderen gezien die tijdens het trekken nog een slaapplaats op het vaste deksel maakten.

Ook de achtertent zou je hiervoor kunnen gebruiken en ziet er goed uit (zie foto's EriLin).

Achtertent staat ook vrij vlot. Deel stokken is geïntegreerd in basisbak en wordt met 1 rits vastgezet. Onze kinderen noemden de achtertent vroeger altijd de kelder. Een fantastische ruimte om je spullen in te plaatsen (inclusief evt. natte spullen en fietsen). Persoonlijk vind ik het een ideale bergruimte voor als je geen gebruik maakt van de voortent. Doe je dit wel dan houd je de voortent vrij.

Let bij de combi camp wel op het model. Er worden soms modellen country aangeboden op marktplaats of andere sites die in de praktijk een Valley blijken te zijn. Laatstgenoemd model heeft aanzienlijk kleinere wielen en veel minder laadruimte onder het bed. Dit laatste spreekt ons met name aan bij het trekken. De avond ervoor kun je nagenoeg alles al opruimen en 's morgens resteert niet veel meer dan het klappen.  Let ook op de leeftijd. Het schijnt dat bepaalde wagens van 2008 en 2009 destijds nogal eens een probleem hebben gehad met lekkage. Bij wagens van 2010 en later worden de stiknaden extra geseald.

Veel succes met jullie keuze.

Bernard
Gelogd

Marleen1801

  • Gast
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #25 Gepost op: januari 22, 2017, 08:30:04 pm »

Wat betreft het overdwars slapen van kinderen: onze dochter van 12 (ruim 1,70) slaapt in haar bed van 1,40 bij 2,00 regelmatig overdwars zodat ze met drie vriendinnen in 1 bed kunnen. Afgelopen zomer sliepen onze beide dochters (toen 10 en 12) samen in een apart tentje.
Misschien kun je wat met deze informatie.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #26 Gepost op: januari 22, 2017, 10:23:43 pm »

Nog een vraagje EriLin, zag dat jullie een achter en een zijtent hadden, de een om te slapen en de andere voor bagage? Of hebben jullie de kinderen verspreid liggen? De achtertent lijkt me groter dan de zijtent, klopt dat? Is er nog een verschil in opzet gemak/tijd van de achter en zijtent?

De grote van 4 slaapt in de achtertent en onze 2 kleintjes slapen in de zijtent/gastencabine. De achtertent is als het ware in 2en gesplitst. Het gedeelte van de disselbak kan je gebruiken voor allerlei zooi zoals kinderfietsje, zwembanden, kinderwagen etc. De binnen tent van de achtertent is zelf iets kleiner ivm de afronding aan de disselkant. De gastencbine is vierkant 140x200. Zijtent kan zoals bernard al aangeeft eraanvast blijven met inklappen. 1 frame van 3 stokken + 4 haringen en hij staat. De achtertent is wel iets meer werk, die gaat zoals de voortent maar dan zonder inritsen van de zij en voorkant, is 1 geheel.

Voor een overnachting of korte vakantie hebben wij alleen de zijtent eraan voor de ukkies en de 'grote'  slaapt dan op de klep.

Oh ja de bagage ligt onder het bed, voornamelijk kleren. Meer dan genoeg ruimte. We gebruiken de curver kratten. Die vullen we thuis en gaan achter in de auto. Als alles staat gaan de kratten onder het bed. Is makkelijk en je kunt overal overzichtelijk bij ipv bv sporttassen.

Wat je ziet op de laatste 2 fotos kan allemaal mee ingeklapt worden behalve de 2 zijflappen van de boogluifel. Ook het dak van de voortent kan zo mee ingeklapt worden. Dit maakt hem een snelklapper  :#
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2017, 10:39:21 pm door EriLin »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #27 Gepost op: januari 23, 2017, 10:26:39 am »

Wat je ziet op de laatste 2 fotos kan allemaal mee ingeklapt worden behalve de 2 zijflappen van de boogluifel. Ook het dak van de voortent kan zo mee ingeklapt worden. Dit maakt hem een snelklapper  :#

.. en dan is er ook nog ruimte voor twee slaapzakken op het bed. De grote truuk is het even geduld oefenen bij het inklappen, de lucht moet kunnen ontsnappen. Daarnaast is het bij de 'oude' Country's (van voor 2016/2017 dus) belangrijk om het buizenframe goed òm het bed te leggen en niet er op, wat standaard gebeurt als je inklapt.
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #28 Gepost op: februari 11, 2017, 10:34:40 am »

Inmiddels weer wat verder en een nieuw overzicht (de laatste hoor  ;)), deze heeft wat minder getallen en wat meer gevoel. Wellicht dat iemand er nog wat aan heeft.
Merk dat we toch steeds meer naar Holtkamper nijgen en ik denk dat we voor een flyer gaan, de Kyte is ook erg mooi, maar zelfs tweede hands nog wel erg duur. Misschien ooit in de toekomst nog eens.
Houd jullie op de hoogte als we er echt een gekocht hebben. Nogmaals bedankt voor alle input!  WW
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Keuze stress, graag jullie hulp :-)
« Reactie #29 Gepost op: februari 28, 2017, 09:50:42 pm »

En het is geworden ... een flyer, afgelopen vrijdag in Zeeland opgehaald  :J. We zijn er best een beetje blij mee  :>.
Was voor ons uiteindelijk de vouwwagen die het meest aan onze eisen voldeed.
Als het mooi weer is gaan we hem een keer volledig opzetten en dan nog een keer een weekend weg voordat we in de zomer "echt" op vakantie gaan.

Nogmaals bedankt voor jullie input WW, heeft onze keus misschien niet makkelijker, maar wel een stuk onderbouwder (is dan Nederlands?) gemaakt en dat voelt erg prettig!
Bastiaan
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal