Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud  (gelezen 11642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #15 Gepost op: januari 19, 2017, 09:32:48 am »

Wij hebben zowel de Camplet als de Trigano gehad en de camplet is véél makkelijker in je eentje te maneouvreren en op te zetten.
Plastic gehalte tent valt mee hoor.
Bergruimte is wel gering, maar als je met z'n tweeën gaat maakt dat niet zoveel uit.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2017, 03:16:31 pm door WimS »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #16 Gepost op: januari 19, 2017, 05:41:31 pm »

Welkom hier en ja de jamets arizona, dakota en louisiane vallen hoe dan ook af. Maar waarom niet een rondje langs diverse dealers en met de vraag of kan zien of jij de vw alleen kan opzetten?
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2017, 07:29:52 pm »

Zie wel gasveren zitten maar die zijn te zwak?
De gasveren helpen wel maar als je het tweede bed naar boven hebt getild is er een soort 'dood punt'. Daarna 'valt' hij weer naar beneden en dat moet je opvangen. In het filmpje zie je de juffrouw dan snel naar de andere kant dribbelen. Het kan best alleen maar samen is net even makkelijker.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #18 Gepost op: januari 22, 2017, 12:03:14 am »

Ik zou sowieso kijken naar een vouwwagen met 1 bed. Daar pas je makkelijk met z'n tweeen op. En het scheelt gewicht. Ik denk dat de Malawi zou kunnen, maar de voortent is niet geschikt om alleen op te zetten.

Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk

Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2017, 09:42:58 am »

Ik zou sowieso kijken naar een vouwwagen met 1 bed. Daar pas je makkelijk met z'n tweeen op

Ik denk dat het raadzaam is er ook rekening mee te houden dat het onverwacht gezelliger kan worden op de camping dan gedacht en dan kan het zomaar zijn dat het kind toch min of meer in de weg ligt...   :O :O
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2017, 11:53:59 am »

Ik denk dat het raadzaam is er ook rekening mee te houden dat het onverwacht gezelliger kan worden op de camping dan gedacht en dan kan het zomaar zijn dat het kind toch min of meer in de weg ligt...   :O :O
Ik neem aan dat deze moeder haar kind op de eerste plaats stelt en iets anders zal bedenken. :)
Overigens is de keus voor een Malawi of dergelijk systeem wellicht niet zo slecht. Het voorportaal wat je met het bed uitklapt lijkt me voor 2 personen ruim zat. Wij deden het met 4 personen met een Cocoon XL. Ging ook. Grote tijdrovende voortent opbouwen is niet echt nodig. En je kunt deze later makkelijk uitbreiden met een achtertent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #21 Gepost op: januari 22, 2017, 03:05:36 pm »

De in een ander topic genoemde nieuwe alpenkreuzer duet zou ook wel iets kunnen zijn, geen bedplank om open te klappen, alleen voortent openklappen met een 1,2,3 systeem, makkelijker kan je het haast niet krijgen.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2017, 06:42:47 pm »

Ik denk dat het raadzaam is er ook rekening mee te houden dat het onverwacht gezelliger kan worden op de camping dan gedacht en dan kan het zomaar zijn dat het kind toch min of meer in de weg ligt...   :O :O
Zo word jouw naam ook een stuk duidelijker... :)12]:)23]
Gelogd

gjvdhazel

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #23 Gepost op: januari 25, 2017, 03:20:45 pm »

Na lange tijd lezen op het forum ook maar eens iemand anders proberen te helpen....jawel, mijn eerste berichtje hier

Heb zelf onlangs de Cabanon Malawi 2.0 gekocht, nog niet binnen, komt in april. Hij is al een keer genoemd, echter, daarbij werd gezegd dat het opzetten van de voortent erg lastig gaat worden in je eentje. Dit zal zeker kloppen voor de 1.0, maar voor de 2.0 lijkt me dat een stuk eenvoudiger, gezien de ronde vormen. Heb je even geen zin om de voortent op te zetten, dan laat je alleen de wagentent staan, ook genoeg ruimte voor 2. Je kunt er zelfs het aanrits-tentje aan de achterkant bij doen, dan heeft hij zijn "eigen plek"

Voortent is trouwens optioneel, kan ook met grote luifel en inritsbare voorwand.....
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #24 Gepost op: januari 26, 2017, 07:43:19 am »



Na lange tijd lezen op het forum ook maar eens iemand anders proberen te helpen....jawel, mijn eerste berichtje hier


Als je dan toch aan het posten bent kun je jezelf dan ook voorstellen in iedergeval weer welkom op het forum en heel veel plezieren jlap momenten.
Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #25 Gepost op: januari 26, 2017, 12:05:41 pm »

Misschien is onze Weekender iets. Hij is klein, licht, betaalbaar en makkelijk op te zetten door 1 persoon.
www.tenttrailer.info

https://youtu.be/jdM63sn7sJQ
Gelogd

Monika007

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #26 Gepost op: januari 28, 2017, 01:41:14 pm »

De weekender ziet er zeker interessant uit. Wat voor een prijsklasse valt deze in? Is hij ook tweedehands op de markt?
Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #27 Gepost op: januari 28, 2017, 01:51:38 pm »

Prijs voor de Weekender met voortent is 3590 euro. Daarnaast zijn er nog diverse opties mogelijk.
Gebruikt zijn ze nog niet veel te vinden en worden meestal via marktplaats aangeboden door de klanten zelf. Maar zijn dan al snel weer verkocht. Ik meende dat Noordbargum er op dit moment eentje heeft ingeruild.

Verdere informatie en prijzen zijn te vinden op de website www.tenttrailer.info
Gelogd

Monika007

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #28 Gepost op: januari 28, 2017, 01:52:47 pm »

hallo allemaal ,dank voor de vele reacties.
heb vandaag gekeken naar een holi-day-camp sport.
een oudje, maar nog in prima staat.
hij was alleen wel erg klein en er zat geen voortent bij, die ook niet meer te koop is, dus dat was een no-go.
verkoper opperde een raclet die ze ook hadden.
ik ga verder kijken naar een camplet of combi camp bij dealers om maar eens te voelen inderdaad en kijken hoe ze klappen.
en ja, mijn kind komt op de eerste plaats! ..
suggestie van raclet panama ga ik ook nader bekijken.

ook opties met gasveer lijken mij goed, want ik ben maar klein (1.65) en mijn zoontje dat duurt nog wel even dat hij kan helpen... :)  :)

de Weekender ziet er ook heel goed uit, met voortent toch groot genoeg lijkt het, maar wat is het prijsnivo daarvan en (al) op de tweedehands markt verkrijgbaar?

Gelogd

Monika007

  • Gast
Re: Meest geschikte vouwwagen voor vrouw alleen met kind van 4 jaar oud
« Reactie #29 Gepost op: januari 28, 2017, 01:57:44 pm »

Helaas ligt Weekender buiten budget...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal