Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omlaag

Auteur Topic: Schokbrekers Cocoon waar beste te kopen en zijn deze zelf te plaatsen?  (gelezen 18606 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Schokbrekers Cocoon waar beste te kopen en zijn deze zelf te plaatsen?
« Reactie #105 Gepost op: januari 27, 2022, 08:32:36 am »

Even een kickje op een oud onderwerp. Heb net bericht van Holtkamper gekregen dat de chassisverbreders voor mn Flyer klaar liggen  WW
Dus dat wordt van het weekend ophalen en eronder klussen. Heeft iemand toevallig tips voor de geschikte maat bouten voor het vastzetten van de steunen aan het frame? Was van plan met nylon moeren vast te zetten.

Ik ben nu online aan het kijken voor de Octagon groene schokbrekers. Er zijn 2 versies leverbaar; de standaard versie en de versterkte versie. Iemand advies? Is de versterkte versie de 25% meerprijs waard? In de folder van Al-ko staat dat het binnenwerk steviger is en dat ze daarom beter om zouden moeten kunnen gaan met overbelasting....tja... heb je dat werkelijk nodig..
Ik had destijds voor de Jametic de groene Octagon schokbrekers.  Die waren goed genoeg, maar geen idee of dat extra sterke waren.  Maar hoeveel km legt je vw nu af? Ik denk dat de standaard versie goed genoeg is. En gebruik ook niet de versie voor zwaardere wagens.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Schokbrekers Cocoon waar beste te kopen en zijn deze zelf te plaatsen?
« Reactie #106 Gepost op: januari 27, 2022, 08:46:08 am »

Dank voor je reactie. Ik ben zeker niet van plan de verkeerde kleur erop te zetten. De klapper gaat niet veel km's maken, wellicht is het dan inderdaad niet nodig om een versterkte versie te plaatsen..
Iemand andere ervaringen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schokbrekers Cocoon waar beste te kopen en zijn deze zelf te plaatsen?
« Reactie #107 Gepost op: januari 27, 2022, 09:49:49 am »

Mocht je dit wel gaan doen,  dan graag verder bespreken in een eigen topic.  De Flyer en Cocoon verschillen nogal en op die manier heeft iemand anders er mogelijk ook iets aan  :J
Gelogd

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Schokbrekers Cocoon waar beste te kopen en zijn deze zelf te plaatsen?
« Reactie #108 Gepost op: januari 27, 2022, 01:25:41 pm »

Helder. Het ging me hier meer om het aanschaffen van.. was het topic waarin tot nu toe werd geadviseerd wat en waar te kopen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal