Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)  (gelezen 2044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Gepost op: augustus 09, 2017, 03:21:51 pm »

Beste CC'ers,

Wij hebben een boogluifel maar gebruiken deze niet. Dus we hebben hem zelf ook nog nooit opgezet. Nu overwegen wij om deze te verkopen. Daarom heb ik vanmiddag de kar opengeklapt en alle boogluifelonderdelen eruit gehaald. Ik wil er uiteraard zeker van zijn dat ik een complete set heb voordat ik aan iemand lever...

Er is wat verwarring bij mij onstaan door de gebruiksaanwijzing (zonder verpakkingslijst) die wij erbij hebben zitten (zie foto) en de gebruiksaanwijzing (met verpakkingslijst) die ik hier vond: https://aartkok.nl/wp-content/uploads/2017/03/Boogluifel-CC.pdf

(Vervolg zo in deel 2)





Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2017, 03:39:59 pm »

Vragen:

1) als ik kijk naar de online versie met paklijst kom ik er niet helemaal uit qua onderdelen. Klopt het dat de online versie bij een nieuwere boogluifel hoort en ik de oudere heb?

2) als ik naar onze versie kijk en die opvolg ben ik volgens mij compleet op alle grotere onderdelen. Ik heb een lange gekoppelde boogstok + 2 korte eindstukjes + 3 delen om de middenligger mee te maken. Zie foto. Is er iemand die ook deze boogluifel heeft. Zo is ie toch gewoon compleet qua grotere onderdelen?
(Wij hebben het eerder nooit gecheckt, wij vertrouwden de verkoper gewoon :-))

2a) qua kleinere onderdelen moet er nog wat bij. Een aantal stieken en haringen. Nu heb ik alles wat ik nog heb liggen in de klapkar nog even opgezocht en op de tweede foto gezet.
- Wie weet waarvoor die witte ronde stieken zijn?
- Bij de windschermen van de boogluifel horen die zwarte stieken met zo'n grijs kunststof stukje toch?
- Is dat langere stiek met haak voor mijn afdekzeil wellicht? Wie weet het?
- Iemand toevallig ook nog een idee waarvoor dat witte koord met twee witte geribbelde kunststofstukjes is?

3) in de web-shop van CC staat de boogluifel ook aangeboden. Er staat bij 'past op de modellen vanaf 2007'. Maar hoe zit het dan met de ritsen. Aan mijn wagentent zit een opti-rits. De ritsen zijn toch ooit gewijzigd naar ykk? Dan moeten er in de webshop toch twee varianten aangeboden worden voor mensen met een opti-rits enerrzijds en voor mensen met een ykk-rits anderzijds?
(voor bevestiging aan de voortent maakt het niet uit, want dan wordt ie niet geritst, heb ik inmiddels geleerd.)

Zo, ik ben benieuwd!

En bij voorbaat zeer dankbaar!

Mvg,
Caroline

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2017, 06:56:52 pm »

Op welke type.aart kok past deze luifel?toevallig op een livingstone?
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2017, 08:11:09 pm »

Nee, het gaat over een boogluifel voor Combi Camp. :-)
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2017, 06:18:06 am »

Het enige dat ik weet is dat de boogluifel pas later aan het asortiment is toe gevoegd en er dus alleen is voor de modelen vanaf 2007.
Maar ik heb wel interesse

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2017, 08:13:04 am »

Denk denk denk....

Ik mis nog;
- een strook die aangerits kan worden wanneer je hem aan de voortent wilt knopen. Deze flap kan ook al aangeritst zitten. Hij bevat de 3 gaatjes die over de pinnen van het voortent frame vallen. Deze flap haal je eraf als je hem direct aan de wagentent ritst zonder voortent.
- het afstellint dat tussen de onderkanten van de boog wordt gespannen zodat je de juiste breedte hebt.

Verder lijkt het mij compleet. Ik ken alleen de onderdelen op het laatste plaatje niet. De zijflappen hebben als het goed is al de afspan elastieken voor de haringen eraan zitten.

Wij hebben juist heel veel plezier van de boogluifel zeker voor korte vakanties en overnachtingen waar hij direct aan de wagentent zit. Hij biedt meer bescherming met zijslappen dan het dak van de voortent.

« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2017, 08:15:54 am door EriLin »
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2017, 08:15:48 am »

Denk denk denk....

Ik mis nog een strook die aangerits kan worden wanneer je hem aan de voortent wilt knopen. Deze flap kan ook al aangeritst zitten. Hij bevat de 3 gaatjes die over de pinnen van het voortent frame vallen. Deze flap haal je eraf als je hem direct aan de wagentent ritst zonder voortent.

Verder lijkt het mij compleet. Ik ken alleen de onderdelen op het laatste plaatje niet. De zijflappen hebben als het goed is al de afspan elastieken voor de haringen eraan zitten.
Zitten al elastieken dan al aan de luifel?
Bij aankoop van de ccc moesten wij alle elastieken er nog aan vast maken

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2017, 08:18:51 am »

Zitten al elastieken dan al aan de luifel?
Bij aankoop van de ccc moesten wij alle elastieken er nog aan vast maken

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Dat is al je hem nieuw koopt. Als je hem een keer het gebruikt dan laat men de elastieken er meestal inzitten. Maar ze moeten er wel bijzitten vandaar de opmerking ;)
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2017, 08:22:02 am »

Dat is al je hem nieuw koopt. Als je hem een keer het gebruikt dan laat men de elastieken er meestal inzitten. Maar ze moeten er wel bijzitten vandaar de opmerking ;)
Ze hebben hem nog niet gebruikt dus dan zitten de elastieken er nog niet aan vandaar dat ik het vraag.
(Bij ons blijven ze er nu ook aan hoor:)6] )

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2017, 11:59:51 am »

Denk denk denk....

Ik mis nog;
- een strook die aangerits kan worden wanneer je hem aan de voortent wilt knopen. Deze flap kan ook al aangeritst zitten. Hij bevat de 3 gaatjes die over de pinnen van het voortent frame vallen. Deze flap haal je eraf als je hem direct aan de wagentent ritst zonder voortent.
- het afstellint dat tussen de onderkanten van de boog wordt gespannen zodat je de juiste breedte hebt.

Verder lijkt het mij compleet. Ik ken alleen de onderdelen op het laatste plaatje niet. De zijflappen hebben als het goed is al de afspan elastieken voor de haringen eraan zitten.

Wij hebben juist heel veel plezier van de boogluifel zeker voor korte vakanties en overnachtingen waar hij direct aan de wagentent zit. Hij biedt meer bescherming met zijslappen dan het dak van de voortent.


Dank voor je reactie!

- Die adapter zit er inderdaad bij, die zit aan de luifel geritst.

- Die stieken moet ik er inderdaad nog bij doen. De windschermen zitten nog nieuw en ongebruikt in de verpakking zonder de stieken. De vorige eigenaren gebruikten de windschermen nooit. Dus dat zijn gewoon die zwarte stieken toch, met dat grijze dingetje eraan? Ik heb geen idee wat die witte stieken in onze klapper doen...
Ik gok 6 stieken en haringen?

- Het afstellint voor de breedte herken ik niet. Staat ook niet omschreven in de gebruiksaanwijzing. Die twee grondplaatjes zet je toch vast, lijkt me voldoende. Misschien is het afstellint later toegevoegd? Ik ga er nog eens naar kijken!




Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2017, 12:02:13 pm »

O nee, ook nog haringen voor die spanbanden natuurlijk!  :I
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Help! Boogluifel wat is wat? (Beetje een spoedje)
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2017, 12:05:20 pm »

Ik zie dat er in de nieuwere omschrijving online inderdaad over een afstandlint wordt gesproken, maar niet in ons papiertje.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal