Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp  (gelezen 3530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu76

  • Gast
Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Gepost op: augustus 13, 2017, 12:41:10 pm »

Hoi,

We hebben nu 2 seizoenen met onze toen nog nieuwe camp-let classic gekampeerd (nieuwe gekocht okt. 2015). Echter door toenemende nek en schouderklachten willen we graag een vouwwagen met meer slaapcomfort. Engroot bed van 160 breed lijkt ons erg fijn.
Nu hebben we gisteren combi camp valley en country bekeken en zijn wel enthousiast. Met name het 2017 country matras lijkt er fijn en veel bagageruimte onder het bed.
Nu gebruiken we in de camp-let de keuken amper (water gebruik in tent vinden we niet prettig en koken doen we veel op de skottel/bbq in de buitenlucht.

Ik heb echter nog een paar ervaringsvraagjes:

-waar laten jullie de gasfles bij koken in de keuken (waar zit de slang)? wij hebben een 5kg benegas light pot
-hoe is het slaapcomfort op het standaard valley matras en heeft er iemand ervaring met het 2017 country matras?
-is het mogelijk om de valley of country in gesloten toestand te laden?
-zijn de schokdempers zinvol?
-de valley heeft kleine wielen gaan deze banden lang mee? en wat kost het om die te vervangen?
-is IQ doek echt beter?
-zet de boogluifel inderdaad lastig op (lastiger dan de vooortent)?

Alvast bedankt voor jullie input!

gr.
Mathieu
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2017, 12:52:49 pm door Mathieu76 »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2017, 04:15:24 pm »

Wij hebben een CCV 2012 en overwegen om die in te ruilen voor een nieuwe CCC;

Als we voor een nieuwe gaan zou ik waarschijnlijk nog steeds geen IQ-doek durven te nemen; laatst is de showroom had ik er een goed gevoel over, maar je leest/hoort ook nog veel problemen.

Over die wielen van een Valley hoef je je geen zorgen te maken; bij ons zien de banden er nog uit als nieuw; vertonen geen slijtage. Vervanging ligt rond de € 90,- per band, maar kan goedkoper als je wat moeite doet.

Dempers zou ik altijd nemen, zorgt ongetwijfeld voor een meer rustige wegligging; heten niet voor niets 'dempers'


 Bij de CCC kan de gastank in de disselbak, bij de Valley in de keuken, mits je een niet te grote tank neemt.

« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2017, 04:17:46 pm door C5CCV »
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2017, 09:17:20 pm »

Dank je voor je antwoord!
Weer wat wijzer geworden.....
Gelogd

MarMar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2017, 08:58:10 pm »

Wij hebben een CCC 2017. Het matras lijkt mooi. Wij zijn echter na het uitprobeer weekend tijdens Hemelvaart meteen naar Ikea gegaan om een topper aan te schaffen (a ca. 100 euro). Tijdens de afgelopen zomervakantie ging het slapen al beter. Het is echter nog niet optimaal en voldoet zeker niet aan hetgeen we er van verwacht hadden. Toch jammer gezien het prijskaartje van deze vouwwagen. Het zou mijns inziens passend zijn om uit verschillende typen matrassen te kunnen kiezen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2017, 09:45:17 pm »

Probleem van alles wat met koudschuim te maken heeft is dat het 'even' in moet zitten/liggen en dat duurt nu eenmaal een redelijke periode. Dat is niet met 1 proefweekend gebeurd; anderzijds heeft natuurlijk ook met gewicht te maken, ik denk dat wij samen niet zo zwaar zijn als sommige andere kampeerders hier op de camping alleen, dat zijn natuurlijk serieuze verschillen voor zo'n matrasje.

Wij hebben een CCV aangeschaft in 2012 (met bed van een een CCC) en dat 'matras' (het blijft gewoon een stuk koudschuim met een hoes er over) vonden wij in het begin wat hard, echter slaapt het inmiddels prima. Dit jaar satijnen hoeslakens gekocht, slaapt weer wat fijner 😊.

Je kunt je matras overigens zelf kiezen; gewoon vervangen heet dat. Waarde van het matras wat in de CC ligt is tientjes-werk, gewoon op marktplaats zetten, zijn altijd liefhebbers voor. In het verleden (2012 i.i.g.) werd er een duurder matras aangeboden, daar zal wel weinig animo voor geweest zijn.


Tja, en je kunt natuurlijk niet het slaapcomfort van de boxspring thuis verwachten .... maar ik denk dat als  je het matras van de Lidl koopt wat laatst aan werd geboden (beste koop uit test consumentenbond) en op de lattenbodem legt (mits het in de hoogte past) je een heel eind in de buurt komt.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2017, 10:40:36 pm door C5CCV »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2017, 10:40:00 pm »

-zet de boogluifel inderdaad lastig op (lastiger dan de vooortent)?

Nee. Het is even een handigheidje, maar ik zet de boogluifel in m'n eentje in een paar minuten neer. Het lastige deel is het inritsen van de boogstok, maar als je de boog rechtop tegen de wagen of voortent zet is dat geen enkel probleem.


De boogluifel vòòr de voortent geeft een droge instap, een hoop extra beschutting tegen zowel regen als zon en 'smoelt' ook nog eens een stuk mooier (vind ik dan). Het is een behoorlijke aanschaf maar ik heb er geen spijt van!

Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2017, 10:45:42 pm »

Probleem van alles wat met koudschuim te maken heeft is dat het 'even' in moet zitten/liggen en dat duurt nu eenmaal een redelijke periode. Dat is niet met 1 proefweekend gebeurd; anderzijds heeft natuurlijk ook met gewicht te maken, ik denk dat wij samen niet zo zwaar zijn als sommige andere kampeerders hier op de camping alleen, dat zijn natuurlijk serieuze verschillen voor zo'n matrasje.

Wij hebben een CCV aangeschaft in 2012 (met bed van een een CCC) en dat 'matras' (het blijft gewoon een stuk koudschuim met een hoes er over) vonden wij in het begin wat hard, echter slaapt het inmiddels prima. Dit jaar satijnen hoeslakens gekocht, slaapt weer wat fijner :)4].

Je kunt je matras overigens zelf kiezen; gewoon vervangen heet dat. Waarde van het matras wat in de CC ligt is tientjes-werk, gewoon op marktplaats zetten, zijn altijd liefhebbers voor. In het verleden (2012 i.i.g.) werd er een duurder matras aangeboden, daar zal wel weinig animo voor geweest zijn.


Tja, en je kunt natuurlijk niet het slaapcomfort van de boxspring thuis verwachten .... maar ik denk dat als  je het matras van de Lidl koopt wat laatst aan werd geboden (beste koop uit test consumentenbond) en op de lattenbodem legt (mits het in de hoogte past) je een heel eind in de buurt komt.
Satijnen lakens=glamping:)23]:)23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2017, 07:27:20 am »

Wat overigens heel belangrijk is; draag er zorg voor dat de lattenbodem zijn werk kan doen. Als je teveel spullen onder het bed hebt liggen wordt het inveren van de latten geblokkeerd, wat een ernstige inbreuk is op je slaapcomfort. Dat verschil moet je niet onderschatten.


Satijnen lakens=glamping:)23]:)23]Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


.... glamping van Ikea? ..... ze glimmen niet hoor 😀 voelt gewoon veel comfortabeler en frisser aan.


http://m.ikea.com/be/nl/catalog/products/art/60337438/
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2017, 07:33:36 am door C5CCV »
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2017, 05:29:16 pm »

We hebben de camp-let inmiddels in de verkoop. Verder nuttige info mbt matras en luifel :)
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2017, 10:19:28 am »

past de boogluifel ook op de oudertype s combi camp?? ik vind hem prachtig maar zou niet persee. een spiksplinternieuwe cc hoeven
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2017, 12:41:38 am »

In de webshop van CC staat dat de boogluifel past op de wagens vanaf 2007.

Alleen was er ooit een wissel van ritsen na die tijd. Dus ik begrijp het nog niet helemaal...
Aan de voortent past ie sowieso want dan wordt er niet geritst, maar aan de wagentent is de juiste rits denk ik wel van belang??
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2017, 06:28:14 am »

Na 2ehands en nieuwe combicamps te hebben bekeken zijn we gisteren ook naar de Jameta wezen kijken. Even de prijzen doorgerekend en even goed "gevoeld' . En toch maar voor een Jameta gedaan!
+/-

plus
-doek is hetzelfde materiaal als IQ doek! (uitgezocht via specs ten Cate)
-Polyether plaat op deksel is sterk
-vierkante buis opzetmechanisme
-goede vertilatie
-ook een glasfiber stokje voor ventilaite slaapcabine
-prijs meer dan 3500 lager
(-heel veel betere inruil van onze camp-let)

min:
-vrij veel stokken voortent
-keuken minder fraai
-bed 10 cm smaller

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Overweeg camp-let in te ruilen op een combi camp
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2017, 12:53:09 am »

Gefeliciteerd!
Lekker dicht tegen elkaar aan kruipen, gezellig :-)

Foto?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal