Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bedhoogte country/valley  (gelezen 1407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Bedhoogte country/valley
« Gepost op: augustus 15, 2017, 03:56:08 pm »

Omdat ik gedeeltelijk invalide ben geworden(incomplete dwarslaesie na ongeval:)53]) hebben wij onze huidige vouwwagen moeten verkopen. Hier moesten we vanaf het voeteneind in bed, en dat gaat niet meer. Om toch te kunnen blijven kamperen is ons oog gevallen op combicamp. Hier kan ik gewoon vanaf de zijkant het bed in en dat moet lukken.
Nu is alleen de vraag of iemand weet wat de bedhoogtes van de country/valley zijn. Als de hoek van boven/onderbeen meer dan 90 graden is, kan ik lastig opstaan.
Ik weet dat het bed van de country hoger is, maar zou de hoogte van de valley ook genoeg zijn? Deze zijn vaak wat gunstiger geprijsd.

Info is welkom.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bedhoogte country/valley
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2017, 07:00:32 pm »

Bed van een Valley is 16,5cm lager; dus ongeveer 53cm vanaf de deksel.


Wel bij aanschaf even opletten, er zijn Valley's in omloop met een verhoogd bed zoals in de Country.
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Bedhoogte country/valley
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2017, 07:55:26 pm »

Als de bedhoogte 53cm is, dan is dat hoog genoeg.
Dus er zijn ook valley' met een verhoogd bed?
Ik heb er op Mp wel 1 gezien met het bed in de breedte. Die steekt dan uit op het deksel. Die optie moet ik dus niet hebben...
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bedhoogte country/valley
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2017, 08:56:02 pm »

Dat is weer een andere versie, maar die moet je sowieso niet hebben, want dan moet je weer vanuit de kop het bed op; die versies zijn voor 2 volwassen en 1 kind.


Wij hebben een Valley uit 2012 met het bed ven een Country omdat er tijdelijk geen Valley bedden te leveren waren.


De nieuwe Valley (2017) heeft hetzelfde bed als alle andere Valley's, dus ca. 53cm hoog. De bedden van de nieuwe Country's (2017) zijn volgens mij iets anders dan de 'oudere' Country's.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Bedhoogte country/valley
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2017, 03:35:17 am »

Kijk dan ook eens naar de Trigano Alpha. Als ik op de bedrand zit komen m'n voeten makkelijk op de vloer en is m'n kniehoek minder dan 90 graden. Deze wagen is wat goedkoper dat de CC Country/Valley
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Bedhoogte country/valley
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2017, 07:53:46 am »

heb het even opgemeten, bij de Alpha is het 53 cm tot aan de bovenkant van het bedframe. daar komt dan de matras nog bij, ons matras is 8 cm.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal