Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe CCC 2020  (gelezen 13468 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #15 Gepost op: juni 27, 2020, 10:41:08 am »

Ik onderschat het probleem zeker niet, ben mij ook zeker bewust van mogelijk CO. Wij hebben de nieuwe keuken met knoppen aan de bovenzijde.  De linkerhelft van de grote brander geeft een wat gele vlam en daarmee wordt de pan aan die zijde beroet. Ze hebben bij de VWS meermaals de leidingen doorgeblazen en een andere nieuwe brander geplaatst, gaf echter geen verschil. Toen heb ik zelf aangeboden om het met de groene gastank eens te proberen. Dat moet ik dus nog doen ....... en anders gaan we terug  :) .
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2020, 10:45:05 am door C5CCV »
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2020, 10:05:17 am »

Dat er CO ontstaat is gezien je verhaal 100% zeker. De toevoer van zuurstof is dus niet voldoende, sterker nog, deze is dus zo slecht dat er roet ontstaat: bij weinig zuurstof krijg  je o.a. CO, bij zeer weinig zuurstof krijg je ook C ( roet dus). Dat is wellicht te ondervangen door propaan te gaan gebruiken, maar dat zou niet moeten mogen. Het apparaat is ook bedoeld om te gebruiken met butaan, dus is er een probleem dat opgelost moet worden.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #17 Gepost op: juli 02, 2020, 03:39:57 pm »

Donderdag de 16e kunnen we de wagen halen :>

En dan gaan we er zaterdag meteen een lang weekend mee weg, misschien zelfs vrijdag al.
De laatste dingetjes bij Obelink besteld. Veel dingen die we nog willen/anders willen kopen we pas na de zomer. Eerst eens een paar weken testen wat wel en niet goed werkt (grootte vd tafel bv) en iets kopen is altijd snel gedaan.

Stopcontact op de auto laten ombouwen naar Jeager ipv Multicon west, en meteen een andere stekker gekocht voor de fietsendrager zodat ik van alle verloopjes af ben.

Stalling in de buurt is nog een dingetje, maar dat komt hoop ik nog goed. Contact gehad met van de Maarel, en die had nu nog geen plek maar wel klanten die gingen opzeggen.

Dus langzaam alle lijstjes aan het afwerken. Je bent al half op vakantie als je alle spullen klaar aan het maken bent :H
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #18 Gepost op: juli 06, 2020, 10:56:29 pm »

Ik moest een andere stekker aan het snoer zetten. De kabel die we hadden was al een tijd een bron van ergernis. Zo een goedkope kabel die liever in de knoop zit dan netjes opgerolt.
Bij Kabel24 heb ik 20 meter Neopreen 1,5mm2 besteld, en bij de Obelink een haakse CEE stekker. Dat leek me handiger aan de zijkant vd keuken.

Alle draadjes netjes met adereindhulzen en kabelschoenen vastgemaakt:
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #19 Gepost op: juli 07, 2020, 08:26:36 am »

Die haakse stekker is ideaal: wij prikken daar het huur-koelkastje op de camping in.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2020, 09:26:00 pm »

Ik zag bij CEO een soort mini kapstokje voor je handdoek, theedoek etc aan de zijkant vd keuken. Leuk idee, dus gestolen en nagemaakt, bedankt WW

Even op de Weber geplakt.... bij gebrek aan een vouwwagen. Normaal ben ik niet ongeduldig, maar met dit is het anders. Gaat geeneens echt om de vouwwagen, maar meer om de avonturen die we gaan beleven. Foto’s in de bijlage.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2020, 03:44:54 pm door driezor »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2020, 08:17:29 am »

You're welcome... daarom laat ik het zien, om anderen te inspireren en het (eventueel aangepast naar smaak of anderszins) te kopiëren.

Je hebt wel een hele sjieke variant gemaakt. Wordt die met magneten bevestigd?

Misschien aardig om, als je meer aanpassingen doet, er een klustopic voor aan te maken? (Voor een CC kan dat hier: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=176.0)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2020, 03:47:27 pm »

Inderdaad, een paar magneten die ingegoten zitten in rubber. Dan krassen ze niet, en glijden ze niet weg.

Klustopic, ik was het eigenlijk niet van plan om heel veel te veranderen. Dit forum is zo groot geworden, en ik merk dat door de geschiedenis er vanalles op allerlei plekken staat. Dat maakt zoeken soms lastig, maar dat geeft het forum ook wel ''diepte''. Er wordt ook niet streng gemodereerd dus als het oke is houd ik alles lekker in dit topic.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #23 Gepost op: juli 19, 2020, 09:15:09 pm »

Donderdag opgehaald, vrijdag kamperen!

Leuk zo een avontuurtje! Er zijn wat ‘puntjes’ waar we nog wat mee moeten met AK maar best wel heel tevreden. Keuken bevalt super, bed is heerlijk groot. Beetje hard nog maar dat wordt vanzelf beter.

Hij staat slecht. We kwamen pas 1600 uur aan, mega druk op de weg. En dan met 2 jonge kids, is het aanpoten. En de dagen erna was het in de schaduw 30 gr, geen zuchtje wind dus ik vond het eigenlijk wel prima.
Ik heb wel moeite met de logica van de gespjes en bandjes die in veelvoud aanwezig zijn.... maargoed het is dit weekend echt veels te warm geweest.

Kuipzeil is de eerste keer ook vreemd, dat de pootjes erop staan in plaats van erachter.

Is het normaal dat de staande stokken van de voortent puntjes hebben die in het grondzeil drukken? Ik snap de voetjes in gras, dat ze niet wegglijden. Maar ik vond het maar angstig in het kuipzeil.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #24 Gepost op: juli 19, 2020, 11:49:49 pm »

Wij hebben onder de tentstokken van onze CCF voetjes liggen. Zoals deze: https://www.bol.com/nl/p/bo-camp-tentstokvoet-klein-o-5-cm-2-stuks/9200000080250261/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-75351479983-S-765703022394-9200000080250261&gclid=Cj0KCQjw3s_4BRDPARIsAJsyoLMXbavX9DQrdR6965tC-Nh7ACnrKFMPqSnICZvQEGeR9VAAMqUo3ncaAgyHEALw_wcB
Ze zijn in verschillende maten bij de meeste kampeerwinkels te koop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #25 Gepost op: juli 24, 2020, 11:50:20 am »

Dat er CO ontstaat is gezien je verhaal 100% zeker. De toevoer van zuurstof is dus niet voldoende, sterker nog, deze is dus zo slecht dat er roet ontstaat: bij weinig zuurstof krijg  je o.a. CO, bij zeer weinig zuurstof krijg je ook C ( roet dus). Dat is wellicht te ondervangen door propaan te gaan gebruiken, maar dat zou niet moeten mogen. Het apparaat is ook bedoeld om te gebruiken met butaan, dus is er een probleem dat opgelost moet worden.


Inmiddels van gasfles gewisseld Campingaz 907 -> Primagaz Easublue Plus (6kg) ........ probleem (voor nu) opgelost, hopen dat het zo blijft
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #26 Gepost op: juli 24, 2020, 08:52:33 pm »

Primagaz is inderdaad een propaan/butaan mengsel, zal zeker helpen. Maar toch...

Ag hee, als het nu in ieder geval maar veilig is!
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #27 Gepost op: juli 25, 2020, 08:58:05 pm »

Ik twijfelde enorm over een te hoge kogeldruk, en aangezien je nergens aan vast zit heb ik een R907 fles gescoord. En die doet het prima op alle pitten   :#

Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #28 Gepost op: juli 25, 2020, 09:30:00 pm »

Heeft iemand btw ervaring met een topmatras? Welke dikte kun je kwijt? En welke lengte kopen jullie? Want 210 en 220 is standaard, 215 is maatwerk, en dus 2 keer zo duur als een standaard maat.

De stoelen gaan btw verhuizen naar het imperiaal, die liggen nu op het bed maar ik vind het niets dat het op het doek ligt. Vind het jammer dat er geen afdekzeil te koop is wat alleen maar om het imperiaal heen gaat btw.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Nieuwe CCC 2020
« Reactie #29 Gepost op: juli 25, 2020, 10:22:55 pm »

Wij hebben een dunne topper van de Ikea. 160 x 200. Werkt prima voor ons.
De stoelen (voor 5 personen) leggen we onder het bed.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal