Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?  (gelezen 19620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #45 Gepost op: juli 08, 2021, 01:49:28 pm »

Opzetten alleen wagentent viel me juis dan wel weer mee  :P

Aart Kok vind ik persoonlijk niet zo mooi. Heel somber en weinig ramen. Maar misschien heb ik verkeerd gekeken. CCC was zeker een optie maar die heeft geen easy load wat ik wel perse wil. De CC flexi zou wel een optie zijn maar die heeft geen verduisterde slaapcabine en ik heb een zoontje die dan niet slaapt.

Pfffff, waarschijnlijk heb ik teveel eisen en/of ben ik niet geschikt voor een vw…
Heb de video ook bekeken en ben het wel eens met opmerking van @driezor. Vind de Cabanons best mooi maar lijken me zwaarder/bewerkelijker met opzetten voor korte uitstapjes.
De CombiCamp of een kloon daarvan zoals de Trigano Odyssee/Alpha zijn denk ik ook sneller voor een weekend. En dan is de Odyssee niet eens een 'snelklapper' en ja die kan ik deels alleen doen maar bepaalde handelingen zijn makkelijker met z'n 2'en.
Onze kinderen kunnen ook wel eens moeilijk doen met slapen (welk kind niet  :P) en de cabines bij ons hebben een donkerder dak maar dat zou voor ons geen belemmering zijn geweest. Wij hebben het motto als je je ogen dicht doet is het donker genoeg  :#
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #46 Gepost op: juli 08, 2021, 01:56:31 pm »

De CombiCamp of een kloon daarvan zoals de Trigano Odyssee/Alpha zijn denk ik ook sneller voor een weekend. En dan is de Odyssee niet eens een 'snelklapper' en ja die kan ik deels alleen doen maar bepaalde handelingen zijn makkelijker met z'n 2'en.

De Odyssee zou evt een optie zijn maar nadeel is dat de keuken eraf moet (alleen niet te doen) en je hem niet zonder keuken kunt krijgen (vertelde de dame bij Tent Trailer Center in Boxtel me).

Citaat
Onze kinderen kunnen ook wel eens moeilijk doen met slapen (welk kind niet  :P) en de cabines bij ons hebben een donkerder dak maar dat zou voor ons geen belemmering zijn geweest. Wij hebben het motto als je je ogen dicht doet is het donker genoeg  :#

Gelukkig ben je gezegend met goed slapende kinderen. Bij ons echt anders helaas en dus is het wel een serieus criterium die donkere cabine. Je hebt echt geen vakantie met een oververmoeide en dus stronchagerijnige vijfjarige kan ik uit ervaring melden  :N
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #47 Gepost op: juli 08, 2021, 02:17:29 pm »

Bij Bravo staat wel een Odyssee zonder keuken.

Lichte slaapcabines kan je verven, wordt best veel gedaan, 3 bollen Dylon per cabine ( niet uit eigen ervaring maar staan voorbeelden genoeg op b.v. Facebook).
Is wel een dingetje natuurlijk om dat bij een nieuwe wagen te doen, maar het is een optie om te overwegen.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #48 Gepost op: juli 08, 2021, 02:23:04 pm »

Donkere cabines als eis is iets wat zoekrange behoorlijk zal beperken ben ik bang.

Ik zou de keuze er niet vanaf laten hangen en ze zelf verven indien nodig. Er zijn zaken die je niet aan kan passen zoals snel kunnen klappen, keukens etc maar er zijn ook zat zaken die je wel op kan lossen. Een slecht matras kan je vervangen bijvoorbeeld. Natuurlijk is het niet fijn om een nieuwe wagen aan te moeten passen maar bij je keuze zal je vaak ergens concessies moeten doen.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #49 Gepost op: juli 08, 2021, 02:29:01 pm »

Cabine verven is een goede tip, dus die neem ik mee! Nooit aan gedacht, dus fijn te horen dat dat gedaan kan worden.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #50 Gepost op: juli 08, 2021, 02:34:05 pm »

Op Facebook is een groep kamperen met de vouwwagen, daar staan veel voorbeelden met foto's, krijg je een idee hoe t kan worden.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #51 Gepost op: juli 08, 2021, 02:40:27 pm »

... was zeker een optie maar die heeft geen easy load wat ik wel perse wil...

Hier zweren sommige mensen bij, anderen vinden het niet nodig. Naar mijn bescheiden mening kan je hier pas met enige ervaring over oordelen. Na drie keer kamperen hadden wij alles wat we nodig hadden vast in de kar liggen. Bij vertrek hoeft alleen de keuken open om de koelkast te vullen en de disselbak om de gasfles te plaatsen.
Overigens is easyload (of hoe het ook genoemd wordt) in combinatie met een hard deksel (vrijwel) niet te koop. Persoonlijk vind ik het overrated.

Misschien in zijn algemeenheid nog even nadenken over wat harde eisen zijn en wat wensen en daarna waarom het eisen en/of wensen zijn. In mijn werk leg ik dat de klanten ook uit en die komen dan regelmatig tot andere inzichten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #52 Gepost op: juli 08, 2021, 02:53:25 pm »

Volgens de site van Trigano zelf is de keuken van de trigano odysee optioneel:
https://www.trigano-camping.com/fr/420-caravane-pliante-odyssee.html
Is dus duidelijk een keuzen van de dealer waar je gaat. Bij een andere dealer moet het dus zeker mogelijk zijn om ook zonder keuken te nemen.


Wij hebben ooglapjes mee zoals voor op de vlieger en dat geeft meer dan voldoende duisternis voor onze kinderen en mijn vrouw. Zelf gebruik ik het niet omdat ik dat lastig vind, maar het kan zeker ook een optie zijn.

Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #53 Gepost op: juli 08, 2021, 02:59:30 pm »

Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken en tips delen!

We gaan tijdens onze vakantie in Italie eens goed alle wagens bekijken die we kunnen vinden en nogmaals goed nadenken over onze eisen. Kijken of we nog eens een ander model kunnnen huren misschien.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #54 Gepost op: juli 08, 2021, 05:31:30 pm »

Mag het ook “en” zijn ipv “of”? Zou heel graag een klapperweekend bezoeken.

Uiteraard mag dat :). De CCClub heeft ook een eigen forum, die organiseren ook weekeinden. Was voor ons aanleiding om voor de CCC te kiezen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #55 Gepost op: juli 08, 2021, 06:11:21 pm »

Ik vind een VW zonder easy load toch een no go.
We leggen de kleren in de bak. Als je je kleren in de auto legt moet je ze bij aankomst nog eens vastpakken en verplaatsen. Da's zeker niet de bedoeling.

En met regen of een tuin waar je de klapper niet open kan zetten, is easy load dan toch echt praktische.

Wij leggen de stoelen en tafel etc net niet in de bak maar in de auto, omdat je die bij aankomst sowieso moet uithalen en neerzetten waar je ze ook legt. Aan de kleren hoef je, als je die thuis erin zet, de hele reis niet meer te komen.

Dat alles is natuurlijk persoonlijk. Er zijn zo veel mensen, met zo veel gewoontes...

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #56 Gepost op: juli 08, 2021, 08:30:03 pm »

Aan de kleren hoef je, als je die thuis erin zet, de hele reis niet meer te komen.
Als je er de hele reis niet meer aan komt, waarom neem je ze dan nog mee  O0 ::) :H En met de kleren onder de douche om ze te wassen spaart ook de tijd om je te moeten uit en aan kleden.  O0 :#


Ik snap je punt wel hoor en je hebt er zeker gelijk in, vond gewoon de manier waarop je het verwoorde te mooi om te laten liggen. >:(
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #57 Gepost op: juli 09, 2021, 02:06:36 pm »

Ondanks dat ik de Malawi zelf wel redelijk te doen vond heb ik na de opmerking dat het makkelijker kan toch nog even weer verder gekeken. Kom ik toch weer op 3/4 andere modellen uit. De CCC, CC flexi/Aart Kok Adventure Kavango of Alpenkreuzer Campfire.

Allemaal snel,op te zetten. Op de CCC na allemaal easyload. Allemaal met inrichsbaar kuipzeil.

Nadeel CCC: dure gastencabine nodig en sowieso al duur.
“Nadeel” Campfire: niet met keuken leverbaar (geen harde eis)
Nadeel Kavango: minder ramen/banauwder gevoel.
Nadeel flexi: lichte kleur (vuil en slapen).

Mogelijk morgen in Heemstede maar eens real,life bekijken.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2021, 03:46:39 pm door nadine40 »
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #58 Gepost op: juli 09, 2021, 03:08:54 pm »

Hier hele happy malawi 2.0 gebruikers. Anyway,
keuken zag ik niet in je eerste bericht staan als vereiste.
Zou ik ook zeker niet doen. Duur, zwaar, gedoe en je hebt er niks aan. Simpel opvouwbaar keuken kastje met een brander erop voor pasta, rijst, melk, moccapotje, etc. En een skottal-achtigding (wij hebben cadac paella ding) voor alles wat rookt en vet is en bakt om buiten de wagen te gebruiken. Perfecte combi.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cabanon Malawi of CC Country (of...)?
« Reactie #59 Gepost op: juli 09, 2021, 03:45:26 pm »

keuken zag ik niet in je eerste bericht staan als vereiste.

Is ook geen harde eis hoor. Heb het aangepast  :)

En fijn dat jullie blij zijn met de Malawi. Hij is voor ons ook nog niet afgeschreven hoor.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2021, 03:48:05 pm door nadine40 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal