Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?  (gelezen 4031 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Gepost op: juli 10, 2021, 10:29:02 pm »

Vandaag bij Aart Kok geweest en we raken steeds meer overtuigd dat de CC Country ons nieuwe kampeermiddel gaat worden. Twijfelen alleen erg tussen de gastencabine aan de zijkant, of de achtertent met ingeritste slaaptent. Onze kinderen zijn 2 en 4 en zullen de komende jaren nog in de vouwwagen zelf slapen. Ze slapen nu in de tent met de voeten naar elkaar en zijn erg gehecht aan hun eigen ruimte.
De twijfel komt vooral omdat ik veel hoor en lees over het binnententje van de (zij)gastencabine wat door zou hangen. Ik ben bang dat degene die aan de buitenkant ligt daar last van gaat hebben en moeilijk over gaat doen (we hebben lichte slapers). De achtertent met daarin bijvoorbeeld stapelbedjes leek me ook wel wat, maar werd door de verkoopster van AK snel terzijde geschoven. Ze hebben op dit moment ook geen achtertent staan, dus we konden het niet zelf beoordelen. Iemand hier de kinderen in de achtertent?? En zo ja, hoe gebruiken jullie dan het overige deel bij de dissel? Is het handig, of juist niet, daar bijvoorbeeld het chemisch toilet neer te zetten?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2021, 08:21:07 am »

Extra punt van overweging: een zijcabine kan (mits niet te veel meuk op het bed) mee ingeklapt worden, een achtertent sowieso niet.

Andere overweging: twee Derryans op de klep?

Succes met je keuzes!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2021, 09:48:38 pm »

Voor een snelle klap moet je de gastencabine hebben omdat dat die zoals gezegt mee te klappen is. De achtertent kost veel meer werk, moet er ook af en moet je oprollen wat een behoorlijke lap is en met slechter weer een uitdaging.

Met een stappelbed discObed bv. , waar ze nog prima inkunnen tot 7 a 8, kan je dat binnentent probleem oplossen :) in warme gebieden kan je ook de binnentent weglaten, lucht nog beter ook. Nadeel is dat het sneller licht wordt 😉

Wij hebben ze beide omdat onze oudste van 8 haar prive space nodig heeft. Bij een week of langer hangen we de achtertent eraan, anders slaapt zij op de plank. De tweeling slaapt in het stappelbed. Je hebt met de achtertent ook nog bij de dissel wat extra droog opslag wat erg handig is. Wij noemen het de garage.

Als ik moest kiezen…. gastencabine.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2021, 09:03:05 am »

Die achtertent is volgens mij altijd meer om omkleed- tentje geweest. Je hebt ook het wagenschort nodig om het geheel dicht te maken.
Ik zou dat niet willen omdat het meer werk is dan de gastencabine.
Maargoed je hebt mijn topic vast gelezen, dan weet je hoe ik erover denk.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2021, 09:20:51 am »

Dubbelcheck ook even het meest recente model van de binnentent die je in de achtertent kunt hangen. Dit van ons is namelijk niet vierkant, bij de disselkant loopt deze schuin weg, waarschijnlijk ruimte voor de disselbak.

Het is erg lastig om hier 2 luchtbedden naast elkaar te leggen in ons geval.
Gelogd

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2021, 10:29:51 pm »

Dank voor alle bruikbare tips en overwegingen!
Stapelbedjes in de zijtent had ik bijvoorbeeld nog niet aan gedacht. Al blijft de achtertent in m’n hoofd zitten, met name omdat we dan bij de dissel een aparte ruimte hebben voor de porta porti. Heb die liefst niet op het deksel namelijk.

We gaan volgende week even langs bij de VWS in Boxtel om te kijken of ze daar wel de achtertent hebben staan, zodat we zelf even goed kunnen vergelijken. Vanaf papier/internet blijf ik dat lastig vinden.

@EriLin is de achtertent door 1 pers op te zetten? Door de handicap van mijn partner moet ik het opbouwen namelijk (grotendeels) alleen doen.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2021, 10:14:43 am »

Complete CC is door 1 persoon op te bouwen. Ik doe alles alleen. Juist omdat alles zo modulair is zijn het relatief kleine stukkken stof. Het enige wat echt een enorme lap is is het dak vd voortent.

Je zou ervoor kunnen kiezen met de achtertent om deze mee in te klappen. Dan staat die lekker vlot. Maar bedenk je goed dat er altijd het wagenschort en de binnentent nog bijkomt.

De portapotti staat bij ons in de voortent. Rechts in het hoekje voor de deur vd bak. Overdag doen de kids wel eens een plasje, en snachts mocht je zelf moeten dan zijn toch de gordijnen dicht.
Let btw wel op, niet elke maat porta past in de CC kwa hoogte. Die van ons past net, in het midden van het bedframe.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2021, 01:51:28 pm »

Ik heb weliswaar geen CombiCamp maar wel een Trigano Alpha. Als je daar de Porta Potti naast de dissel zou willen zetten én de slaaptent is in de achtertent opgehangen, dan kan je alleen via buiten de Porta Potti bereiken, dus helemaal omlopen. Zou zo maar kunnen dat dat bij de CombiCamp ook zo is.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2021, 02:29:22 pm »

Let btw wel op, niet elke maat porta past in de CC kwa hoogte. Die van ons past net, in het midden van het bedframe.

Wij gebruiken het kleinste model PP, die vervoeren we in de disselbak.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #9 Gepost op: juli 15, 2021, 09:45:05 pm »

Ik heb vandaag de achtertent eraan geknoopt, dat is ook wel een lap stof. In de zeikregen wel voor elkaar gekregen, kost wel moeite en je moet oppassen voor de dissel en het eventuele vet wat eraan kan zitten.

Vandaag was het lastigste het doek schoon te houden ivm de modderbende en die rits over de dakstangen krijgen, dat is met de voortentdak ook altijd een feestje. Vlinder naar beneden helpt maar het blijft ff priegelen.

Ik zal morgen eens een paar fotos maken, we hebben nu beide staan. Mocht je in het zuiden bij tilburg, eindhoven wonen kan je ook langskomen ;) we zijn hier tot vrijdag dan gaan we naar groningen, of naar frankrijk als die bananen Nederland groen houden voor de centen ;)

Op dit moment balen we behoorlijk van de gok om Frankrijk af te blazen :(
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2021, 09:48:01 pm door EriLin »
Gelogd

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2021, 10:55:46 pm »

@EriLin ik duim voor je dat het toch Frankrijk wordt! Er gaat niks boven Grun, maar n wijntje in de Franse zon smaakt tóch net ff beter  W:

Dank voor je aanbod te mogen komen kijken! Wij zitten alleen helaas niet in de buurt (staan t/m zaterdag op n camping in Drenthe). Dus zie je foto’s graag tegemoet!

Volgende week vrijdag hopen we bij de VWS in Boxtel langs te kunnen gaan en dan de knoop door te hakken. Ik begreep dat als je voor de zomersluiting van Aart Kok een CC besteld, je nog de huidige prijzen betaald. In het nieuwe seizoen gaan ze aanzienlijk meer kosten.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2021, 11:19:10 pm »

Nog meer....?

Ik was maandag bij AK, in het magazijn. Vorig jaar stond dat magazijn aardig gevuld (4 verdiepingen stelling vol VW)

De stelling was nu compleet leeg. Ze vertelden zelfs dat ze de showroom aan het leegverkopen waren.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #12 Gepost op: juli 16, 2021, 05:40:00 am »

Nog meer....?

Ik was maandag bij AK, in het magazijn. Vorig jaar stond dat magazijn aardig gevuld (4 verdiepingen stelling vol VW)

De stelling was nu compleet leeg. Ze vertelden zelfs dat ze de showroom aan het leegverkopen waren.
Klopt als je nu iets van AK wilt dan heb je kans dat je een half jaar of langer moet wachten.


Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2021, 09:38:14 am »

Bij AK in Roden werd ons verteld dat als je voor de zomersluiting zou bestellen, je dan in nov/dec geleverd krijgt. En dus voor de huidige prijs. Bestel je na de zomersluiting, gelden de prijzen van 2022 al en kan pas in het voorjaar geleverd worden…
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: CC Country, gastencabine zijkant of achtertent?
« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2021, 10:59:57 pm »

Eerste 3 fotos zijn de achtertent. Andere de gastencabine. Vrouwlief nog gevraagd wat zij zou kiezen, toch wel de achtertent. Die kan je niet mee inklappen lijkt me dus die moet je wel elke keer aanritsen. Of er 2 70 cm matjes inkunnen betwijfel ik. Zie het hoekje wat eruit is in het kuipzeil op foto 2. Stapelbed gaat tot 1.60 volgens mij.

Mocht je iets kopen dan zou ik het zeker via de vws doen en niet via AK. Als wij ons maandagmorgen modelletje daar hadden gehaald dan was het jammer maar helaas, buiten de garantie, voor onze huidige probleempjes. De vws is zo mans om dat zelf voor ons op te lossen. AK is voor mij echt afgeschreven wat service betreft. Kan de tent nog zo mooi zijn als je een wagentje als de onze krijgt dan is service echt heeeeeel fijn.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2021, 11:02:38 pm door EriLin »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal