Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC  (gelezen 1983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Op zoek
Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Gepost op: augustus 04, 2021, 05:34:15 pm »

Al een paar dagen marktplaats aan het afspeuren naar een nieuwe VW (leuk klusje  :# ). Een van de opties voor ons is een Combi-camp Country. Nu zie ik bij de foto's van de bagageruimte onder het bed vaak bruine kasten (?) aan de zijkant zoals op bijgaande foto. Waar zijn deze voor en kan ke er wel of niet nog wat in of op kwijt?
Bedankt alvast!
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2021, 09:05:39 pm »

Helaas, dat zijn geen kasten, maat dat is de bodem. What you see is what you get. Het beperkt de laadruimte. Bij het 2018 model is dit verbeterd door de bodem van die 'bruine kasten' gelijk te trekken met het diepere laadgedeelte wat je op de foto ziet. Dit vergroot enorm de laadruimte (zoveel dat we vaak teveel meenemen).
Als je gewend bent om weinig mee te nemen is de laadruimte van de modellen van voor 2018 geen beperking; er kan steeds aardig wat in.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2021, 09:58:57 pm »

Sinds het 2016 model dan toch.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Reis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Op zoek
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2021, 06:01:02 pm »

Bedankt voor de reacties! Weer meer informatie voor de zoektocht  :>
Gelogd

klapbar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country 2011
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2021, 09:15:04 pm »

Ik vind de bagageruimte zoals op de foto behoorlijk toereikend.
Je kunt ook aan de buitenkant van het frame van de lattenbodem nog t een en ander kwijt.
Wij kamperen met z'n 3en en een hond.
Alles zit in de wagen oa 2 normale tafels en een kleine, 3 stoelen, de extra gasfles en de straler voor als t een keer koud is,alle tenten, dus achtertent, gastencabine en binnentent, boogluifel, het Inritsbaar kuipzeil, tenttapijt, kabels voor de stroom, droogmolen, standaard voor de extra koelbox, tennisrackets, vliegers, vishengel en toebehoren de onderste helft van de porta potti, tentstokken....
Hiervoor een trigano olympe gehad met een middenbak en bankjes, en ik moet zeggen dat in de ccc evenveel bagage gaat.
De verdeling is alleen anders, maar doordat de ruimte erg goed toegankelijk is vind ik het inladen van de spullen zelfs eenvoudiger. WW
Gelogd
Dé vouwwagenamateur!

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2021, 05:02:43 pm »

Ik ben toevallig dezelfde afweging aan het maken. Voor mij is het vrij duidelijk dat ik een nieuwere (2016+ inderdaad) moet hebben met 3 erg jonge kinderen met kinderwagen, bedjes, speelgoed, badje, etc. In de nieuwe gaat als ik me niet vergis 1500L, met ook nog een veel praktischere indeling dan de oude. Nadeel is wel dat dit dus ook gelijk het duurdere aanbod is ;) .

Het komt er op neer wat je nodig hebt qua opslag. Als je die gigantische ruimte niet nodig hebt kan je denk ik makkelijk voor een wat ouder model gaan aangezien ze vele jaren meegaan.

Dan blijft natuurlijk de vraag of de CCC uberhaupt voldoende ruimte biedt voor 5 personen maar dat gaat compleet :off :# . Voor 3 personen en een hond lijkt het me een erg praktische keuze.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2021, 05:05:06 pm door Kevin2 »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2021, 05:05:01 pm »

Reken je niet al te rijk met de 1500 l bagageruimte, dat is inclusief de disselbak en de keuken heb ik me laten vertellen.

(Toch is-ie nog best flink te noemen, wij krijgen alles erin mee voor 5 personen)

Gedurende modeljaar 2016 is het nieuwe onderstel gekomen, dus let op met 2016 wagens: die hebben niet altijd de grotere bagageruimte.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

EDIT CEO: Typo aangepast.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2021, 07:59:41 am door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2021, 05:43:35 pm »

Gedurende modeljaar 2016 is het nieuwe onderstel gekomen, dus let op met 2016 wagens: die hebben niet altijd de grotere bagageruimte.
Klopt, wij hadden de eerste. 'Oud model' besteld en we kregen de nieuwe, was half mei. Overigens voor hetzelfde geld.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2021, 01:44:40 am »

Let op: op die bruine gedeelten kan je gewoon spullen leggen als je een country hebt (bij een valley is het bed lager)!

Hier een niet zo nette foto, maar wel een indruk. Dus nog niet vol.

Alles ligt onder bed bij ons. Alle tentdelen en stokken, tapijt, los kuipzeil, gastencabine, inmiddels 2 grote stoelen + 1 medium + 1 kleine, 2x slaapzak, 2x mat, 2x fleecezak, waterkoker, emmer, badminton, kacheltje, dekentje, etc.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vraagje over bagageruimte (oudere) CC
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2021, 01:45:51 am »

Nog eentje
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal