Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Generaties Kyte  (gelezen 3152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Generaties Kyte
« Gepost op: augustus 26, 2021, 06:25:52 pm »

In mijn zoektocht naar een geschikte klapkar (zie hier: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26456.0 ) door o.a. Gezinssituatie met 3 kinderen erg gecharmeerd geraakt van de Holtkamper Kyte. Aangezien het onze eerste vw wordt wil ik beginnen met een mooie tweedehandse. Nu vroeg ik me af of er ergens een overzicht is van de verschillen per generatie Kyte, incl bouwjaar. Is daar al een overzicht van? Of is er iemand alwetend?

Alvast bedankt!

Edit: als er ooit veranderingen zijn geweest van de kindertent XL dan mag die ook meegenomen worden :)
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2021, 06:56:09 pm door Kevin2 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Generaties Kyte
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2021, 07:16:20 pm »

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Generaties Kyte
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2021, 07:19:03 pm »

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Generaties Kyte
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2021, 07:21:24 pm »

En hier nog wat: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19992.msg267245#msg267245


Er is wel meer te vinden als je zoekt op "verschillen " binnen het Holtkamper gedeelte
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Generaties Kyte
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2021, 11:43:18 pm »

Bedankt Muis voor de links, dat helpt. Als ik het goed begrijp zijn er niet echt ‘generaties’ met significante verschillen maar meer incrementele verbeteringen over de jaren heen (afgezien van windforce). Ook zijn het geen dingen die niet achteraf aangepast/toegevoegd kunnen worden, hoewel dat kosten-technisch niet optimaal is.

Voor de duidelijkheid: de kindertent is nooit aangepast en ook compatibel met elk bouwjaar Kyte?

Ik ga het forum en marktplaats in de gaten houden.

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Generaties Kyte
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2021, 05:59:34 am »

Dan zul je na verhouden diep in de buidel moeten tasten. :(
De prijzen zijn niet reel meer op het moment.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Generaties Kyte
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2021, 12:28:34 pm »

Nee klopt, dat zag ik ook. Maar heb geen haast dus wacht even rustig af. Wat was ooit een reeele prijs voor een 5-8 jaar oude Kyte? Op dit moment betaal je gauw 14k voor een uit 2014.
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Generaties Kyte
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2021, 12:47:05 pm »

Dat geldt voor een nieuwe ook op dit moment. Vorig jaar november kocht je een Kyte (MY2021) nieuw voor €22.995 euro, vanaf augustus 2021 kost exact diezelfde Kyte €25.995. Gewoon 3000 euro meer voor precies dezelfde wagen ::)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Generaties Kyte
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2021, 03:41:33 pm »

Nee klopt, dat zag ik ook. Maar heb geen haast dus wacht even rustig af. Wat was ooit een reeele prijs voor een 5-8 jaar oude Kyte? Op dit moment betaal je gauw 14k voor een uit 2014.
Dat durven ze tegenwoordig ook al voor een 2011 te vragen..
Maar dat komt omdat ze de nieuw prijzen van nu gebruiken voor de waardebepaling.
En in mijn ogen klopt dit niet m
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Generaties Kyte
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2021, 03:48:27 pm »

Dat durven ze tegenwoordig ook al voor een 2011 te vragen..
Maar dat komt omdat ze de nieuw prijzen van nu gebruiken voor de waardebepaling.
En in mijn ogen klopt dit niet m
Blijft een kwestie van vraag en aanbod. Mensen kijken toch naar het verschil tussen nieuw en gebruikt en bij zulke prijsverhogingen verdampt een flink stuk van je afschrijving!
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

muis

  • Gast
Re: Generaties Kyte
« Reactie #10 Gepost op: augustus 27, 2021, 07:03:52 pm »

Maar goed,  gaan we terug naar het onderwerp,  nl de verschillen tussen de Kyte's door de jaren heen.

Heeft iemand een aanvulling qua verschillen of een tip voor Kevin2 qua bouwjaar welke beter is of juist niet.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Generaties Kyte
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2021, 08:13:43 pm »

Laatste beetje  :off . Ik ben me bewust van de bizarre nieuwprijzen maar het is lastig om te zien wat er tweedehands een tijdje terug werd betaald. Daarnaast hebben we nu een kind van nog geen 2 en een pasgeboren tweeling waardoor we nog niet eens zeker weten of we komend jaar wel gaan kamperen. Daarom probeer ik nu te bepalen wat we willen hebben voor als het moment komt, óf voor als er iets leuks voor een redelijke prijs langskomt.

Wat we wél zeker weten is dat we binnen nu en twee naar weer willen gaan kamperen, inclusief een 3 maanden lange rondreis door europa over 3 jaar. Verder is duidelijk dat we onder tentdoek willen slapen, (veel) meer laadruimte nodig hebben dan voorheen, en comfort en gemak belangrijker wordt. Ergo een vouwwagen :) .

De Kyte geeft een mooie leefruimte met ruime luifel, makkelijk opzetten en met afstand de grootste kindertent. Allemaal dingen waarom ik denk dat dit een goede keuze zou zijn. Echter 14-16k neerleggen voor een 8-10 jaar oud exemplaar gaat mij ook te ver. Daarom wil ik graag weten op welke wagen-leeftijd ik wil mikken zodat ik het aanbod gericht in de gaten kan houden. Verder zullen we op onze lange reis relatief weinig afschrijven per kampeer-week, dus mijn doel is vooral een goed exemplaar vinden. Óf eerst een ouder exemplaar kopen om ervaring op te doen en aan de hand daarvan te bepalen of we iets nieuwers/een totaal nieuwe willen voor onze lange reis.

Maar goed, zoals Muis zegt, we dwalen af. Om de hierboven genoemde redenen: zijn er belangrijke verschillen, al dan niet uit persoonlijke ervaring, tussen verschillende bouwjaren Kyte, die het kampeerplezier beïnvloeden? Of die een probleem kunnen vormen bij 3 maanden onafgebroken rondreizen zonder in de buurt van een Holtkamper dealer te komen?
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Generaties Kyte
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2021, 11:15:58 pm »

Dan zul je na verhouden diep in de buidel moeten tasten. :(
De prijzen zijn niet reel meer op het moment.

Het zijn kostbare tijden, het goedkoopst ben je met een tent op een aanhangwagen. Maar ja, dat wil je niet :-)
Mijn ouders kochten in 1979 een nieuwe Tago vouwwagen voor maar liefst fl 9000
Dat was ook niet echt goedkoop!
ter vergelijk:
Een Golf M jubileum 1980 koste Fl 13.000
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Generaties Kyte
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2021, 11:33:23 pm »

Wel een paar reserve delen mee nemen denk ik zo.
En ……. het telefoonnummer van Holtkamper
UPS kan altijd snel leveren door heel Europa !

Oja vergeet niet de nodige gigabit’s voor dit forum :-)

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Generaties Kyte
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2021, 11:49:50 pm »

 :off

Maar goed,  gaan we terug naar het onderwerp,  nl de verschillen tussen de Kyte's door de jaren heen.

Heeft iemand een aanvulling qua verschillen of een tip voor Kevin2 qua bouwjaar welke beter is of juist niet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal