Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring eerste keer Kyte opzetten  (gelezen 3112 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Ervaring eerste keer Kyte opzetten
« Reactie #15 Gepost op: april 17, 2022, 11:12:59 am »

Ja dat dacht ik ook, maar de luifel staat zo strak dat de boog naar voren geduwd wordt en niet omhoog kan staan. Iemand een idee wat de afstand is tussen beide luifelboog punten?

Ik loop sowieso te klooien met de luifel, niet hoog genoeg, zijwanden niet strak, dat soort dingen. Ga kijken of ik de luifel maar helemaal opnieuw kan opzetten.

Wij doen altijd als eerst de boog er in. Dan de luifelpunten met haringen vastzetten. Je kan zelfs de boog er al in doen als de mast nog in de onderste positie staat. Dan kan je er beter bij. De boog moet redelijk strak zitten in de tasjes.

T.a.v. de hoogte: op vlakke grond hebben we een basis stand die meestal werkte. Loopt de grond ter plaatse van de luifel sterk op of af dan passen we deze wel eens aan. Ook als de luifel nog klam is van de vorige camping dan moet hij wel eens een gaatje terug. Na opdrogen de luifelpunten even los, mast laten zakken, mast 1 gaatje langer maken en weer opspannen.
Uitgangspunt is dat de luifel redelijk recht loopt met de tent met de luifel op ca 2,5 meter boven de grond. Bij ongelijke grond is dit een beetje spelen. De luifelpunten moeten ook redelijk recht lopen met de tent. Dus niet te veel maar buiten (mast te laag) of naar binnen (mast te hoog). Je kan dit op het oog richten door in verlengde van de tent te kijken en gelijktijdig naar hoe de luifel strak komt te staan. Als je dit eenmaal een beetje in weet te schatten is het een fluitje van een cent.
« Laatst bewerkt op: april 17, 2022, 11:48:07 am door GJT »
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Ervaring eerste keer Kyte opzetten
« Reactie #16 Gepost op: mei 03, 2022, 01:41:10 pm »

Net weer opgezet. Toch een gaatje verder uitgeschoven (5de gaatje) en hij staat veel beter qua hoogte. Ik moest wel met kracht de luifel omhoog trekken, maar had niet het gevoel dat ik echt iets forceerde (hoop ik).

Dank voor alle tips!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Ervaring eerste keer Kyte opzetten
« Reactie #17 Gepost op: mei 03, 2022, 07:37:48 pm »

Kost soms wel iets kracht. Met één hand de luifel omhoog duwen, met de ander hand aan het touw trekken.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Ervaring eerste keer Kyte opzetten
« Reactie #18 Gepost op: mei 07, 2022, 04:36:51 pm »

Ik trek altijd met 1 hand de mast omhoog aan het koord, en duw de mast met mijn andere hand tegelijkertijd omhoog. Dat gaat heel soepel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Ervaring eerste keer Kyte opzetten
« Reactie #19 Gepost op: mei 07, 2022, 08:18:21 pm »

Bij die van ons kost het behoorlijk wat kracht, soms til ik zelfs het frame omhoog als het ware. Maar als ie zit dan zit ie KK
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal