Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Onvrede Buite Lewe  (gelezen 16156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #15 Gepost op: februari 06, 2022, 08:47:27 pm »

Ik schrik hier wel van moet ik zeggen. Zeker ook omdat wij net een Buite Lewe vouwwagen hebben gekocht met een nieuw gemonteerde tent.

Ergens april staat de vuurdoop gepland waarin ik ook de waterdichtheid wil testen.

Nu zijn wij gelukkig goed weer kampeerders maar een lekkage en schimmel zitten we evengoed niet op te wachten.
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2022, 10:16:57 pm door EdwinC »
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #16 Gepost op: februari 06, 2022, 10:16:00 pm »

Pffff vakantie is om te van te genieten, en niet om je zorgen om je vouwwagen te maken. Veel sterkte allemaal.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2022, 12:37:59 am »

Het hele leven moet genieten zijn en niet alleen de vakantie. :)6]
Maar wat een ellende allemaal.
En hoe vervelend het ook is voor alle partijen, toch top dat het hier word gedeeld.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #18 Gepost op: februari 07, 2022, 11:11:53 am »

Lijkt mij echt balen als dit je overkomt. Je koopt iets van je zuurverdiende centen en dan heb je deze ellende. Goed dat het hier ter sprake komt en je zo andere gebruikers waarschuwd. Keurig netjes verwoord ook, dat zie je helaas nog wel eens anders en doet de zaak meestal geen goed.
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #19 Gepost op: februari 07, 2022, 01:56:20 pm »

Ja dat snap ik Edwin. Weet je het zeker dat het een nieuwe tent betreft? Welk type is het?
Overigens weet ik dat het ook zo is geweest bij sommigen dat de tent eerst waterdicht leek, maar later meer ging lekken. Wij hebben bedacht dat er iets mis moet zijn gegaan met de manier van impregneren, wat de schimmel en lekkages verklaart.
Heb je een achter- of zijtent? Die systemen lijken bij niemand te werken, en als ik het goed begreep zou Tiesse daar ook mee stoppen.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2022, 03:37:53 pm door Leeuwin »
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #20 Gepost op: februari 07, 2022, 01:58:37 pm »

Lijkt mij echt balen als dit je overkomt. Je koopt iets van je zuurverdiende centen en dan heb je deze ellende. Goed dat het hier ter sprake komt en je zo andere gebruikers waarschuwd. Keurig netjes verwoord ook, dat zie je helaas nog wel eens anders en doet de zaak meestal geen goed.

Dat vind ik een fijn compliment. Het is namelijk ook echt mijn bedoeling hiermee aspirant kopers alert te maken, niet meer en niet minder.
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #21 Gepost op: februari 07, 2022, 05:15:57 pm »

Ja dat snap ik Edwin. Weet je het zeker dat het een nieuwe tent betreft? Welk type is het?
Overigens weet ik dat het ook zo is geweest bij sommigen dat de tent eerst waterdicht leek, maar later meer ging lekken. Wij hebben bedacht dat er iets mis moet zijn gegaan met de manier van impregneren, wat de schimmel en lekkages verklaart.
Heb je een achter- of zijtent? Die systemen lijken bij niemand te werken, en als ik het goed begreep zou Tiesse daar ook mee stoppen.

We hebben een Buite Lewe 2. En de opbouw is er een van het model 2021. We hebben wel de voortent maar geen extra andere tenten erbij.

We gaan het zien. En ik hoop dat wij tot de gelukkigen horen waar het allemaal wel netjes functioneert.

Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #22 Gepost op: februari 07, 2022, 05:24:13 pm »

Als de schimmel ontstaat tijdens het kamperen, wat schimmelt er dan eigenlijk? Is dat het doek, of is het de coating? Kan het in zo'n geval helpen om de tent preventief te wassen en volledig opnieuw te impregneren, bv met Ultramar? Ik ken het schimmelen eigenlijk alleen van vochtig doek dat verstikt is. Open en bloot in de lucht in zo'n korte tijd is nieuw voor mij.
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #23 Gepost op: februari 07, 2022, 07:08:33 pm »

We hebben een Buite Lewe 2. En de opbouw is er een van het model 2021. We hebben wel de voortent maar geen extra andere tenten erbij.

We gaan het zien. En ik hoop dat wij tot de gelukkigen horen waar het allemaal wel netjes functioneert.

Kijk vooral goed of deze fonkelnieuw is. Als het daadwerkelijk een nieuwe 2021 is dan moet hij die alsnog hebben gekregen van z’n leverancier (hij zou de klachten doorspelen en nieuwe krijgen, daar maakt hij beloftes over maar niemand heeft dit bevestigd gekregen) en dan zou deze ook wel wat moeten verschillen van de eerdere lichting 2021.
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #24 Gepost op: februari 07, 2022, 07:10:09 pm »

Ik heb hem al in een loods opgezet en hij was idd fonkelnieuw dus dat is alvast een goed teken.

Waaraan zou ik de verschillen moeten herkennen?
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2022, 07:15:32 pm »

Als de schimmel ontstaat tijdens het kamperen, wat schimmelt er dan eigenlijk? Is dat het doek, of is het de coating? Kan het in zo'n geval helpen om de tent preventief te wassen en volledig opnieuw te impregneren, bv met Ultramar? Ik ken het schimmelen eigenlijk alleen van vochtig doek dat verstikt is. Open en bloot in de lucht in zo'n korte tijd is nieuw voor mij.

Ja het doek zelf kreeg het weer erin tijdens kamperen zelf.
Er zijn ook tenten die droog zijn ingepakt en letterlijk vol schimmeldraden werden uitgepakt. En minder ernstige situaties. Hoe dat allemaal kan is de grote vraag. Wij denken iets met verkeerd geïmpregneerd, en problemen met de hoezen. Beiden worden door de verkoper ontkend, die dan zegt dat hij toch nat ingepakt was, of niet juist de hoes gesloten.

Sommige gedupeerden hebben het zelf gepoogd te reinigen, sommigen door Tiesse, opnieuw geïmpregneerd etc etc. Maar als je gloednieuwe tent ‘zomaar’ begint te schimmelen en het wordt niet onderkend door de verkoper heb je natuurlijk weinig vertrouwen dat het daarna ophoudt. Ikzelf heb gepast voor zelf verwijderen en impregneren, maar wij hadden ook talloze andere keer problemen.
Ik zag mezelf al staan zeg de komende vakantie. En doorverkopen durfde ik ook echt niet met droge ogen. 
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2022, 07:18:02 pm »

Als de schimmel ontstaat tijdens het kamperen, wat schimmelt er dan eigenlijk? Is dat het doek, of is het de coating? Kan het in zo'n geval helpen om de tent preventief te wassen en volledig opnieuw te impregneren, bv met Ultramar? Ik ken het schimmelen eigenlijk alleen van vochtig doek dat verstikt is. Open en bloot in de lucht in zo'n korte tijd is nieuw voor mij.

Wij kregen bij onze trigano chantilly destijds ook schimmel in de tent. Dit was tijdens onze vakantie in de provence toen het 18 van de 24 dagen had geregend. Het doek kreeg de kans niet te drogen. Het kan dus ook met kwaliteitstenten gebeuren  als de omstandigheden er naar zijn.
Destijds hebben we de schimmelplekken met een natriumhypochloriet-water oplossing gereinigd en daarna met azijn nagespoeld. Wij hoefden het doek daarna niet opnieuw te impregneren.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #27 Gepost op: februari 07, 2022, 07:28:40 pm »

Ik heb hem al in een loods opgezet en hij was idd fonkelnieuw dus dat is alvast een goed teken.

Waaraan zou ik de verschillen moeten herkennen?

Sorry ik vergis mij. Wat ik zei ging over 2020. De 2021 had hij wellicht nog tenten van, dat weet ik zo even niet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #28 Gepost op: februari 07, 2022, 07:33:51 pm »

Al die oplossingen zijn goed bedoeld maar als je een spiksplinternieuwe vouwwagen koopt moet het gewoon in orde zijn.  Dus niet van te voren nat sproeien of impregneren en zeker geen schimmelvorming oplossen .  Dan is het geleverde product gewoon niet in orde. 

@Leeuwin en dieseltje2: jullie hebben het heel netjes verwoord en als ik het zo lees meer geduld dan ik :X
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2022, 08:12:10 pm »

Haha nou ik had helemaal geen geduld hoor, ik was witheet.
Het doet ook best nog een beetje pijn dat die droom zo in duigen is gevallen. Maar goed, de streep staat er voor ons gelukkig onder.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal