Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Onvrede Buite Lewe  (gelezen 16155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #45 Gepost op: mei 11, 2022, 02:58:26 pm »

Er zijn wel vaker twee soorten verhalen. Hier lijkt het of heel positief of heel negatief. Als slechte ervaringen op Facebook worden weg-gemodereerd dan word ik altijd wel argwanend. Zo heb ik ook wat vraagtekens bij de bovenstaande positieve ervaring.
- speciaal hiervoor aangemeld?
- Uitermate tevreden en geen enkel probleem ervaren maar toch kennelijk veel ervaring met de service, antwoorden en oplossingen?
Wellicht wat meer toelichting?
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #46 Gepost op: mei 11, 2022, 03:02:51 pm »

Er zijn wel vaker twee soorten verhalen. Hier lijkt het of heel positief of heel negatief. Als slechte ervaringen op Facebook worden weg-gemodereerd dan word ik altijd wel argwanend. Zo heb ik ook wat vraagtekens bij de bovenstaande positieve ervaring.
- speciaal hiervoor aangemeld?
- Uitermate tevreden en geen enkel probleem ervaren maar toch kennelijk veel ervaring met de service, antwoorden en oplossingen?
Wellicht wat meer toelichting?
Ik heb Ties vandaag toevallig nog gesproken. Over het algemeen gaat het goed qua aantallen en zijn de vouwwagens steeds robuuster aan het worden.

Mijn eigen ervaringen zijn tot nu toe goed. De vouwwagen is niet perfect, maar dat verwacht ik ook niet voor deze prijs.

De belangrijkste elementen (waterdicht, goed op te zetten, robuust) scoort de vouwwagen prima. Er zijn slimme details en opties (zie mijn andere post) en de problemen die er waren zijn allemaal snel en naar tevredenheid opgelost.

Al met al is het vaker zo bij dit soort dingen: sommige mensen zijn uitermate tevreden, sommige uitermate ontevreden. Het beste is te proberen objectief, realistisch en enigszins gematigd te blijven in de reacties. Er is al genoeg polarisatie in de wereld

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #47 Gepost op: mei 11, 2022, 04:14:00 pm »

Ik verklaar de grote verschillen simpelweg door het gebrek aan betrouwbaarheid van de Chinese producent. Dat heeft Ties zelf ook wel aangegeven: hij is ook maar afhankelijk van wat hij krijgt opgestuurd.
Ik denk ook dat Ties heus heeft bedoeld een goed product op de markt te zetten. Met een deel van de leveringen is dat duidelijk niet gelukt, gelukkig met een ander deel wel. Ik neem hem dan ook niet kwalijk dat er dingen mis zijn met het product: dan kan gewoon gebeuren. Echter zijn hele handelen daaromheen is natuurlijk wel verwijtbaar: wagens (opnieuw) verkopen die gewoon niet goed zijn is verre van oké.

Wat ook van invloed is is gewoon hoe de mens is natuurlijk: de een is sneller tevreden dan de ander. In mijn geval is het zo dat ik een aantal echt ernstige problemen had, in die mate dat kamperen ermee gewoon niet ging. En dan val ik óók over andere ongemakken, die ik waarschijnlijk gewoon had laten zitten als Ties het zou oplossen en/of er sorry voor zou zeggen. Dan zou ik denken: no worries voor deze prijs, en er lekker mee vakantie vieren.

Desalniettemin is de Facebook groep tav positieve ervaringen of reacties op anderen dood- en doodstil geworden. Dus ja, over zo’n jubelend bericht van een nieuw lid alhier ben ik dan ook wat wantrouwend. Op Facebook zijn die reacties niet te vinden, behalve van de beheerder.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2022, 04:56:57 pm door Leeuwin »
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #48 Gepost op: mei 11, 2022, 04:58:10 pm »

Ik verklaar de grote verschillen simpelweg door het gebrek aan betrouwbaarheid van de Chinese producent. Dat heeft Ties zelf ook wel aangegeven: hij is ook maar afhankelijk van wat hij krijgt opgestuurd. En hij heeft geen enkel zicht op dat productieproces en de communicatie in het Engels verloopt ondermaats.
Ik denk ook dat Ties heus heeft bedoeld een goed product op de markt te zetten. Met een deel van de leveringen is dat duidelijk niet gelukt, gelukkig met een ander deel wel. Ik neem hem dan ook niet kwalijk dat er dingen mis zijn met het product: dan kan gewoon gebeuren. Echter zijn hele handelen daaromheen is natuurlijk wel verwijtbaar: wagens (opnieuw) verkopen die gewoon niet goed zijn is verre van oké.

Wat ook van invloed is is gewoon hoe de mens is natuurlijk: de een is sneller tevreden dan de ander. In mijn geval is het zo dat ik een aantal echt ernstige problemen had, in die mate dat kamperen ermee gewoon niet ging. En dan val ik óók over andere ongemakken, die ik waarschijnlijk gewoon had laten zitten als Ties het zou oplossen en/of er sorry voor zou zeggen. Dan zou ik denken: no worries voor deze prijs, en er lekker mee vakantie vieren.

Desalniettemin is de Facebook groep tav positieve ervaringen of reacties op anderen dood- en doodstil geworden. Dus ja, over zo’n jubelend bericht van een nieuw lid alhier ben ik dan ook wat wantrouwend. Op Facebook zijn die reacties niet te vinden, behalve van de beheerder.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #49 Gepost op: mei 11, 2022, 05:00:51 pm »

Er zijn wel vaker twee soorten verhalen. Hier lijkt het of heel positief of heel negatief. Als slechte ervaringen op Facebook worden weg-gemodereerd dan word ik altijd wel argwanend. Zo heb ik ook wat vraagtekens bij de bovenstaande positieve ervaring.
- speciaal hiervoor aangemeld?
- Uitermate tevreden en geen enkel probleem ervaren maar toch kennelijk veel ervaring met de service, antwoorden en oplossingen?
Wellicht wat meer toelichting?
Er is trouwens exact hetzelfde te zeggen over speciaal aanmelden voor een negatieve ervaring schiet mij net te binnen....

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #50 Gepost op: mei 11, 2022, 05:09:55 pm »

Er is trouwens exact hetzelfde te zeggen over speciaal aanmelden voor een negatieve ervaring schiet mij net te binnen....

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Bedoel je mij? Ik was al lid hoor, maar met m’n andere account iets te herkenbaar. Ik wil je wel even een bericht sturen op FB als je het niet vertrouwt. M’n echte naam is overigens bekend bij de admins, omdat ik vooraf overleg heb gehad. Vond ik zelf namelijk wel zo netjes.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #51 Gepost op: mei 11, 2022, 05:10:50 pm »

Bedoel je mij? Ik was al lid hoor, maar met m’n andere account iets te herkenbaar. Ik wil je wel even een bericht sturen op FB als je het niet vertrouwt. M’n echte naam is overigens bekend bij de admins, omdat ik vooraf overleg heb gehad. Vond ik zelf namelijk wel zo netjes.
Nee hoor, gewoon algemene opmerking :)846]

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Flori

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #52 Gepost op: mei 11, 2022, 05:36:14 pm »

Zoals ik lees zijn er mensen die tevreden zijn met hun buite lewe. Toch hebben ze contact met Tiesse. Als iets goed bevalt waarom dan toch contact zoeken en melden dat hij goede service geeft?
Ik ga bij deze niet veel woorden meer vuil maken aan een buite lewe. Het heeft ons genoeg stress, ellende, verdriet en een financiële strop gegeven. Maar ik wil wel waarschuwen voor deze tenttrailer en dit bedrijf. En.....een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ik hoop in dit buite lewe geval minimaal voor 3. Bezint eer ge begint! Goedkoop is in deze echt duurkoop.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #53 Gepost op: mei 11, 2022, 05:48:15 pm »

Zoals ik lees zijn er mensen die tevreden zijn met hun buite lewe. Toch hebben ze contact met Tiesse. Als iets goed bevalt waarom dan toch contact zoeken en melden dat hij goede service geeft?
Ik ga bij deze niet veel woorden meer vuil maken aan een buite lewe. Het heeft ons genoeg stress, ellende, verdriet en een financiële strop gegeven. Maar ik wil wel waarschuwen voor deze tenttrailer en dit bedrijf. En.....een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ik hoop in dit buite lewe geval minimaal voor 3. Bezint eer ge begint! Goedkoop is in deze echt duurkoop.
Wellicht doel je op mijn post?

Ik heb een vraag gesteld over mijn vouwwagen en Ties belde mij daarover terug. Dus daarom contact gehad en dit staat volledig los van deze post. Het geeft echter wel aan dat hij (in mijn geval) binnen 1 uur na het sturen van een email contact met mij zoekt. Simpelweg een constatering. .

Waarom melden dat hij goede service geeft? Waarom niet? Is het terecht om alleen te (mogen) melden als hij geen of slechte service biedt? Het is simpelweg delen van ervaringen en deze lopen uiteen per forumlid. Dat kan en mag en daar is niets mis mee.

Ik vrees dat er eigenlijk geen enkel bedrijf is waar mensen alleen maar positieve of negatieve ervaringen mee hebben. Geluid en tegengeluid moet kunnen en het is aan een ieder om op basis daarvan zijn eigen beeld en mening te vormen van een bedrijf.

In het algemeen worden negatieve ervaringen sneller opgepikt en deze zijn ook altijd heftiger en fronsen de wenkbrauwen bij veel mensen. Dat is logisch en niets mis mee.

Op basis van negatieve geluiden over de kwaliteit van vouwwagens zou ik vele merken kunnen uitsluiten, inclusief Campooz waar ook veel problemen waren. Zolang bedrijven leren van hun fouten en stappen vooruit maken hoort dit bij jonge (en soms oude) bedrijven.


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #54 Gepost op: mei 11, 2022, 05:55:53 pm »

Marijn, maar hoe kan jij oordelen over andermans ervaringen? Ik bedoel: ik geloof de jouwe zondermeer. Wat maakt dan dat jij andermans ervaringen zo openlijk betwijfelt?
Overigens snap ik ook de positieve ervaringen van Ties: want zelfs dié herken ik. Hij was vriendelijk en bereikbaar, meedenkend. Helaas sloeg dat echt finaal om, en midden in m’n letterijk in het water gevallen vakantie was hij zelfs onbereikbaar. Bij sommigen was hij echt heel ernstig onbeschoft.
Nu trap ik een beetje in de valkuil om een ander te overtuigen, en dat was niet mijn bedoeling. De hele bedoeling van het topic was en is wat mij betreft dat mensen gewoon goed nadenken voordat ze hun geld spenderen bij dit bedrijf. Nu is er info die ze daarbij kunnen meenemen. Of niet.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #55 Gepost op: mei 11, 2022, 06:00:04 pm »

Marijn, maar hoe kan jij oordelen over andermans ervaringen? Ik bedoel: ik geloof de jouwe zondermeer. Wat maakt dan dat jij andermans ervaringen zo openlijk betwijfelt?
Overigens snap ik ook de positieve ervaringen van Ties: want zelfs dié herken ik. Hij was vriendelijk en bereikbaar, meedenkend. Helaas sloeg dat echt finaal om, en midden in m’n letterijk in het water gevallen vakantie was hij zelfs onbereikbaar. Bij sommigen was hij echt heel ernstig onbeschoft.
Nu trap ik een beetje in de valkuil om een ander te overtuigen, en dat was niet mijn bedoeling. De hele bedoeling van het topic was en is wat mij betreft dat mensen gewoon goed nadenken voordat ze hun geld spenderen bij dit bedrijf. Nu is er info die ze daarbij kunnen meenemen. Of niet.
Ik oordeel niet, maar ik zie dat in meerdere andere Posts wel terug komen.

Ik betwijfel deze ervaringen niet, ik heb ze persoonlijk alleen niet gehad gelukkig. Echter als vermeld wordt dat positieve ervaringen en contact met Ties als twijfelachtig / opzienbarend word gezien geef ik dus een reactie als mijn vorige.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #56 Gepost op: mei 11, 2022, 06:06:58 pm »

Er is trouwens exact hetzelfde te zeggen over speciaal aanmelden voor een negatieve ervaring schiet mij net te binnen....

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Klopt. Het betreft hier een combinatie van zaken die me opvielen in dit wel erg euforische verhaal. Ik wacht daarom even op de toelichting van Francisca. Deze review heeft dit topic inmiddels weer behoorlijk hoog in de Google resultaten doen stijgen in elk geval.  :#

De eerdere negatieve berichten zijn behoorlijk onderbouwd en in mijn ogen redelijk geloofwaardig en net verwoord. Hoewel ik snap dat je bij een wagen van deze prijs, je verwachtingen ook hierop enigszins moet aanpassen, mag je wel wel een bruikbaar product verwachten.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #57 Gepost op: mei 11, 2022, 06:07:25 pm »

Ik oordeel niet, maar ik zie dat in meerdere andere Posts wel terug komen.

Ik betwijfel deze ervaringen niet, ik heb ze persoonlijk alleen niet gehad gelukkig. Echter als vermeld wordt dat positieve ervaringen en contact met Ties als twijfelachtig / opzienbarend word gezien geef ik dus een reactie als mijn vorige.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Wordt je betaald door Ties? Lijkt mij er wel op. Ook op meerdere Facebook groepen bent u aangesproken over u gedrag. En dat u niet kunt hebben dat er iemand negatief is. Zo ook mij heeft u niet zo netjes behandeld op Facebook toen ik mijn mening gaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #58 Gepost op: mei 11, 2022, 06:12:53 pm »

Klopt. Het betreft hier een combinatie van zaken die me opvielen in dit wel erg euforische verhaal. Ik wacht daarom even op de toelichting van Francisca. Deze review heeft dit topic inmiddels weer behoorlijk hoog in de Google resultaten doen stijgen in elk geval.  :#

De eerdere negatieve berichten zijn behoorlijk onderbouwd en in mijn ogen redelijk geloofwaardig en net verwoord. Hoewel ik snap dat je bij een wagen van deze prijs, je verwachtingen ook hierop enigszins moet aanpassen, mag je wel wel een bruikbaar product verwachten.

Thanks voor je tweede alinea. Ik merk dat ik het toch wat persoonlijk opvat, en je tweede alinea is precies hoe het zit.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #59 Gepost op: mei 11, 2022, 06:20:23 pm »

Wordt je betaald door Ties? Lijkt mij er wel op. Ook op meerdere Facebook groepen bent u aangesproken over u gedrag. En dat u niet kunt hebben dat er iemand negatief is. Zo ook mij heeft u niet zo netjes behandeld op Facebook toen ik mijn mening gaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Ik betaald door Ties?  Sorry, nee, lachwekkend!

En op Facebook ben ik niet actief! In welke groepen ben ik aangesproken op mijn gedrag dan? Graag uw onderbouwing in deze, want dit slaat ronduit nergens op gezien het feit dat ik niet actief ben op Social Media.

En nogmaals, ik betwist niet de negatieve ervaringen! Die zullen er zijn, zeer spijtig voor alle betrokkenen.

Wellicht komt het niet goed over vanuit mij: ik wil alleen benadrukken dat negatieve ervaringen zeer hoger scoren en dat tegengeluid (alleen mijn eigen ervaring, geen ontkenning van problemen) mogen. Dat neemt dus niet weg dat negatieve ervaringen gewoon vermeld moeten worden en dat het zeer zeer jammer is dat het zo is gelopen bij deze gevallen.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2022, 06:25:32 pm door marijnhak »
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal