Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Onvrede Buite Lewe  (gelezen 16163 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #60 Gepost op: mei 11, 2022, 06:25:51 pm »

Misschien een persoonsverwarring met de beheerder van een aantal groepen?
Gelogd

sschelhaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: in orientatie
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #61 Gepost op: mei 11, 2022, 07:06:57 pm »

Wordt je betaald door Ties? Lijkt mij er wel op. Ook op meerdere Facebook groepen bent u aangesproken over u gedrag. En dat u niet kunt hebben dat er iemand negatief is. Zo ook mij heeft u niet zo netjes behandeld op Facebook toen ik mijn mening gaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Kunnen we het op dit forum houden bij delen persoonlijke ervaringen. Mij komt dit over als ongepaste/ongefundeerde reactie.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #62 Gepost op: mei 11, 2022, 08:03:24 pm »

modbreak!! Martijnmarleen,  wat op Facebook besproken wordt moet je daar uitvechten,  niet hier.

Op de rest komen we straks even terug :J
Gelogd

Pietje Happen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #63 Gepost op: mei 11, 2022, 08:11:19 pm »

Na contact met mij Neef, welke ook een Buite Lewe vouwwagen heeft, bericht opgezocht. Na dit bericht gelezen te hebben heb ik contact gehad met Ties. Wijzelf hebben sinds 2020 een Buite lewe 2. Ties vertelde mij dat hij dit erg betreurd en het vervelend te vinden dat een aantal mensen dit zo ervaren. Hij vertelde me dat ze een verkeerde batch van de fabriek, wat later ook is erkend door de fabriek, Alle kopers met zo’n vouwwagen is aangeboden om een volledig nieuwe tent op de aanhangers te plaatsen. Een aantal heeft dat gedaan en een aantal zijn teruggenomen en volgens overeengekomen afspraak terug betaald. Alles is afgewerkt verzekerde Ties mij. Hij vindt het wel heel erg vervelend dat na zoveel tijd zo’n bericht wordt gepost. Ook zegt Ties dat hij veel geleerd heeft van deze reacties welke hij zeker in de toekomst zal meenemen.

Ik kan niet anders zeggen dat wij erg tevreden zijn over onze Buite lewe.
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #64 Gepost op: mei 11, 2022, 09:06:03 pm »

Nou dat is niet helemaal onwaar, wat Ties zegt. Want uiteindelijk hebben de meesten inderdaad een deel van hun geld terug. Maar daar is zacht gezegd nogal wat voor nodig geweest! Maar goed, dat is in dit topic terug te lezen.
Dat hij ervan heeft geleerd; ik hoop het vooral voor de huidige kopers en ook de huidige gedupeerden. Want ik dacht dat nog steeds niet iedereen een redelijke oplossing heeft gekregen, maar het kan zijn dat ik niet meer geheel op de hoogte ben.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #65 Gepost op: mei 11, 2022, 10:38:07 pm »

Wij hebben, als mod team, de berichten hier uiteraard gevolgd, het kan natuurlijk toeval zijn maar het is wel heel opvallend.

We willen vooral Ties uitnodigingen om zelf te reageren als hij daar behoefte aan heeft.



Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #66 Gepost op: mei 11, 2022, 10:48:18 pm »

Wij hebben, als mod team, de berichten hier uiteraard gevolgd, het kan natuurlijk toeval zijn maar het is wel heel opvallend.

We willen vooral Ties uitnodigingen om zelf te reageren als hij daar behoefte aan heeft.
Beste Muis,

Bedankt voor deze update. Ties zijn zegje laten doen is in het kader van hoor - wederhoor redelijk lijkt mij.

Voor mij is echter niet duidelijk wat je bedoelt met 'het kan toeval zijn, maar het wel heel opvallend' in het kader van de discussie die er tot nu toe gaande is. Kan je dit wellicht toelichten?

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

muis

  • Gast
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #67 Gepost op: mei 11, 2022, 10:53:29 pm »

Daarmee bedoelen we de 2 reacties van vandaag
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #68 Gepost op: mei 12, 2022, 09:37:58 am »

Ik had eigenlijk besloten om niets meer toe te voegen aan deze discussie, maar toch weer overstag gegaan......

Zoals al eerder gemeld hebben wij eind vorig jaar een Buite Lewe 2 gekocht bij Tiesse.

Deze is voorzien van een nieuwe tent (een verhaal van Ties met vlekken en verkeerde reiniging. Dit verhaal trek ik nu wel in twijfel moet ik eerlijk zeggen).

Intussen hebben we de wagen thuis opgebouwd gehad en de waterdichtheid getest. Dit is gelukkig goed gegaan (zeker blij mee naar aanleiding van de berichten die ik hier gelezen heb).
We hebben ook een weekend in Duinrell op de camping gestaan en daar is de wagen ons goed bevallen, wel wat puntjes kunnen vinden. Maar deze heb ik geaccepteerd zeker met de betaalde prijs in het achterhoofd. Voornamelijkste minpunt voor mij is dat hij niet strak op te zetten lijkt, en hierdoor toch wel wat klappert bij stevige wind. Ik hoop dat ik door meer ervaring het nog wat beter krijg.

Ik hoop nog lang te kunnen genieten van de vouwwagen. Want ik ben bang dat het erg lastig zal worden om deze nog tegen een leuke prijs te kunnen verkopen in de toekomst gezien de toch wel vele negatieve ervaringen die er zijn te vinden op het internet.

Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #69 Gepost op: mei 12, 2022, 09:50:33 am »

Edwin, zet je de wagen (wielen) al op blokken? Dat scheelt wel qua strak kunnen zetten. En als de poten doorzakken aan de voorkant (dat merk je dan omdat de wagen gedurende de vakantie steeds minder strak staat) kan je Ties vragen die om te wisselen. En die moeten op houten plankjes tegen wegzakken in de grond.
Als het (ook) komt door doorzakkende stokken: dagelijks weer even wat strakker zetten.
Ik heb hem zelf 4x opgezet en het moet gezegd worden dat ik geen padvinder ben, maar helemaal naar wens heb ik hem nooit gekregen. Ook niet met handige helpers. Dat is met wind storend inderdaad.
Hopelijk kan je iets met mijn tips!

Oh, en die vlekken en verkeerde reiniging, dat past in het verhaal van schimmel en wat ook een van de nieuwe tevreden reageerders hier heeft gepost. Ik hoop met heel mijn hart dat jij een goeie tent erop hebt!
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2022, 09:53:06 am door Leeuwin »
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #70 Gepost op: mei 12, 2022, 10:52:41 am »

Ik had eigenlijk besloten om niets meer toe te voegen aan deze discussie, maar toch weer overstag gegaan......

Zoals al eerder gemeld hebben wij eind vorig jaar een Buite Lewe 2 gekocht bij Tiesse.

Deze is voorzien van een nieuwe tent (een verhaal van Ties met vlekken en verkeerde reiniging. Dit verhaal trek ik nu wel in twijfel moet ik eerlijk zeggen).

Intussen hebben we de wagen thuis opgebouwd gehad en de waterdichtheid getest. Dit is gelukkig goed gegaan (zeker blij mee naar aanleiding van de berichten die ik hier gelezen heb).
We hebben ook een weekend in Duinrell op de camping gestaan en daar is de wagen ons goed bevallen, wel wat puntjes kunnen vinden. Maar deze heb ik geaccepteerd zeker met de betaalde prijs in het achterhoofd. Voornamelijkste minpunt voor mij is dat hij niet strak op te zetten lijkt, en hierdoor toch wel wat klappert bij stevige wind. Ik hoop dat ik door meer ervaring het nog wat beter krijg.

Ik hoop nog lang te kunnen genieten van de vouwwagen. Want ik ben bang dat het erg lastig zal worden om deze nog tegen een leuke prijs te kunnen verkopen in de toekomst gezien de toch wel vele negatieve ervaringen die er zijn te vinden op het internet.
Leeuwin gaf al wat goede tips!

Ik zet de wagen ook op ronde keggen (makkelijker oprijden) en eventueel blokjes onder de poten. Dan staat ie al wat strakker.

Daarnaast gisteren de tip gekregen van Ties om te kijken of ik de stokken die vastzitten met klittenband wat strakker kan zetten (klittenband zit er nu wat losjes omheen).

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #71 Gepost op: mei 12, 2022, 11:20:48 am »

Oh Edwin, wat ik me ineens bedenk: heb je Froli erin, of een ander systeem? Hou goed in de gaten dat er onder je matras moet worden geventileerd. Dagelijks (al hangt het ook af van het weer natuurlijk).
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #72 Gepost op: mei 12, 2022, 11:33:44 am »

Thanks beide voor de tips. Die ga ik zeker gebruikten.
Wij hebben het premium matras met daaronder een anticondens mat. Is dat niet voldoende dan?
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #73 Gepost op: mei 12, 2022, 11:39:50 am »

Thanks beide voor de tips. Die ga ik zeker gebruikten.
Wij hebben het premium matras met daaronder een anticondens mat. Is dat niet voldoende dan?
Voor dagelijks verwacht ik wel, tenzij het heel vochtig is en het vocht niet uit de tent trekt.

Bij het afbreken is zeker het advies om matras ff te luchten. Het kan zijn dat er anders nog vocht in de matras en / of condensmat blijft zitten. Bij het inpakken sluit je dan eigenlijk het vocht op en dit kan tot schimmel leiden (redelijk losstaand van Buite Lewe of andere merken)

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Onvrede Buite Lewe
« Reactie #74 Gepost op: mei 12, 2022, 11:45:18 am »

Thanks beide voor de tips. Die ga ik zeker gebruikten.
Wij hebben het premium matras met daaronder een anticondens mat. Is dat niet voldoende dan?

Geen idee. Mij is destijds door de verkoper van zo’n mat verteld dat dat alleen werkt als er goed ruimte over is tussen matras en de wanden, en de mat flink uitsteekt.
Ik zou vooral dagelijks even checken, en de wagen zelf altijd dichtdoen in de nachten. Door de temperatuurverschillen van je ‘slaapkamer’ en de de bak zelf ontstaat daar vaak condens. Voor het inpakken je matras buiten laten luchten zou ik ook altijd doen. Reden: ik denk echt dat er een verhoogde kans is op schimmelvorming bij deze tenten.

Ik keek even op de site van Ties, ik zie dat de pagina met onderhoud en garantie (weer) is bijgewerkt. Er staan veel tips, en die zou ik echt opvolgen. Als het dan toch misgaat heb je een poot om op te staan.
Die tips staan er niet voor niets, dat is duidelijk gebleken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal