Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak holtkamper astro  (gelezen 788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Disselbak holtkamper astro
« Gepost op: april 18, 2022, 06:10:56 pm »

Hoi allemaal, sinds kort zijn wij in het bezit van een Holtkamper Astro uit 2006. Omdat we een caravan gewend waren, zijn we nog een beetje zoekende wat handig is, hoe we 'de zooi' meenemen etc. Er zit nog geen disselbak op de tenttrailer, die wil ik wel maken. We vragen ons af hoe de bak bevestigd moet worden. Er zijn u-beugels van 100mm, 110mm etc, maar weet iemand welke maat we nodig hebben van de beugels en hoe precies vast te maken? (TT staat natuurlijk in de berging). De disselbak is 900/600 bij 300 en 350mm hoog. Niet groot, maar dat is een keuze, er staan nog 2 fietsen voor.
En dan nog een vraag; bjj de caravan hadden wij een kogeldruk van 70kg. De tenttrailer valt nu naar achteren als ik er geen gewicht op de dissel zet. Een negatieve kogeldruk dus. Wordt anders als de fietsen er op staan en de disselbak gevuld, maar toch, hoort dit? En wat is een normale kogeldruk voor de HK?
Groet,
vrolijk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Disselbak holtkamper astro
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2022, 08:17:57 pm »

Heb je een Astro met een vast deksel of een soft top?

Vaak zie je een Whitebox als disselbak/ keuken,  de bevestiging is een systeem waarbij het frame vast klemt in de V van de Dissel.

De kogeldruk is 50 kg.
Gelogd

Ries71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Disselbak holtkamper astro
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2022, 12:11:45 pm »

We hebben een softtop. Die keukens heb ik gezien, vinden we te groot en omdat we ook de fietsen op de dissel willen is er slechts ruimte voor een kleine, smalle bak. Op zich lukt dat wel, maar ik vroeg me af of iemand weet hoe breed die V is van de dissel? In verband met de beugels. En bevestig je de bak dan net zoals een dakkoffer op een drager?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Disselbak holtkamper astro
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2022, 09:16:32 pm »

Ik kan wel een foto maken hoe het zit bij mijn Flyer,  de maten verschillen per type. Ik weet bv dat de Spacer en Flyer afwijkende maten hebben
Gelogd

Ries71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Disselbak holtkamper astro
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2022, 08:37:39 pm »

Graag! De onderstellen zijn vaak hetzelfde, of in ieder geval de hoogte/breedte van de V-dissel. Dan weet ik hoe lang de bouten moeten zijn en hoe breed de U-beugel.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal