Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aankoop tips holtkamper  (gelezen 1634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennisgo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon XL
Aankoop tips holtkamper
« Gepost op: april 29, 2022, 09:47:20 am »

Wij kamperen al jaren in een de waard albatros wat overigens prima bevalt, echter gaat mij het opzetten en afbreken steeds meer tegenstaan. (Tent blijft bij windkracht 10 staan, maar daar sla je ook 200 haringen voor in de grond)

Na diverse overwegingen (camper, caravan of tenttrailer) zijn we eruit en willen een Holtkamper cocoon. Wij hebben geen haast en denk er erover om deze na de vakanties pas aan te schaffen.

Oriënterende vragen:

Stel dat we er naar een gaan kijken waar moeten we zeker opletten.?

We zien cocoons uit ca 2004 waar gerust een prijskaartje van 4 a 5000 euro aan hangt, wij hebben het gevoel dat bij zo’n oude Holtkamper het doek ook wel aan zijn einde is, stel dat iemand gemiddeld 3 weken per jaar weg gaat. ( wat is jullie mening hierin.)

Wat zijn de verschillen tussen de S, M en XL. ( is dat echt alleen maar de binnenruimte.)

Kan bij iedere cocoon het doek worden vervangen.



Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Aankoop tips holtkamper
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2022, 01:03:22 pm »

Wij kamperen al jaren in een de waard albatros wat overigens prima bevalt, echter gaat mij het opzetten en afbreken steeds meer tegenstaan. (Tent blijft bij windkracht 10 staan, maar daar sla je ook 200 haringen voor in de grond)

Na diverse overwegingen (camper, caravan of tenttrailer) zijn we eruit en willen een Holtkamper cocoon. Wij hebben geen haast en denk er erover om deze na de vakanties pas aan te schaffen.

Oriënterende vragen:

Stel dat we er naar een gaan kijken waar moeten we zeker opletten.?

We zien cocoons uit ca 2004 waar gerust een prijskaartje van 4 a 5000 euro aan hangt, wij hebben het gevoel dat bij zo’n oude Holtkamper het doek ook wel aan zijn einde is, stel dat iemand gemiddeld 3 weken per jaar weg gaat. ( wat is jullie mening hierin.)

Wat zijn de verschillen tussen de S, M en XL. ( is dat echt alleen maar de binnenruimte.)

Kan bij iedere cocoon het doek worden vervangen.
Kwaliteit van de doeken van de meeste vouwwagens zijn zo goed die kunnen mits er goed is mee omgegaan jaren mee. Onze oude vouwwagen was van 2007 en het doek was zo goed als nieuw.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Aankoop tips holtkamper
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2022, 02:29:30 pm »

Ik vind het dus heel opvallend dat er heel veel Holtkampers te koop staan op MP, of bij Kees Kampeert etc.. met een nieuwe tent terwijl de wagen nog geen 10 jaar oud is? Dus is dat wel zo wat hier boven beweert wordt? Zelf dus niet voor een Holtkamper gegaan (mooie wagens, maar ik vind ze iets te futuristisch), maar voor een Aart Kok met een Esvo tent ... ook van een de Waard Albatros afgekomen. En dit is echt heeel veel relaxter op te zetten. Dus snap jullie keuze :) Succes met je zoektocht.
Gelogd

familiespaans

  • Gast
Re: Aankoop tips holtkamper
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2022, 03:35:23 pm »

Het aantal Holtkampers op Marktplaats met een nieuwe tent zou ik niet als 'heel veel' betitelen.
Bij Kees Kampeert is dat een stuk meerwaarde die men via 'refurbished' wagens levert. Natuurlijk is het een pre, een nieuw doek; daarmee kan je vouwwagen weer extra lang mee.

Zelf heb ik net onze Kyte van 11 jaar oud verkocht; met het tentdoek was helemaal niets mis, behalve de normale gebruikssporen. Het tentdoek kan jaren mee, al moet je er natuurlijk wel op een verstandige manier mee omgaan.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Aankoop tips holtkamper
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2022, 03:44:28 pm »

De 2004 zou ik weg van blijven.
Zat een serie slechte tenten bij.
En dat je nog wel eens een nieuwe tent tegenkomt kan wel kloppen
De restwaarde is een stuk hoger en dan kan het beter uit dan bij een jamet bijvoorbeeld.
Heb net een 2010 kyte gekocht met 2022  tent erop want de vorige eigenaar had het weer in de tent gekregen.
S is 2 persoons m is 3 pesoons en XL 4
Daar zou ik voor gaan
Ik zou niet ouder gaan dan 2007 want dan heb je de diepere sunrise Luifel en zipedition op je dekzeil.


En oja ik weet nog wél 1tje in top conditie ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

dennisgo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon XL
Re: Aankoop tips holtkamper
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2022, 06:41:09 am »

Nog een vraagje, morgen gaan we kijken voor een cocoon uit 2015.
Zit ook een kindertent maat M, 140x310cm bij, je kan gelijk zien dat deze van een Kyte is, ik neem aan dat behalve de kleur hier geen verschil in zit.?


Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Aankoop tips holtkamper
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2022, 06:36:18 pm »

De kindertenten van de kyte passen ook op de nieuwere cocoons inderdaad.
Alleen kan de kleur anders zijn idd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jessee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Aankoop tips holtkamper
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2022, 11:05:56 pm »

Ik heb een spacer uit 2000 het doek heeft geen slijtplekken en alle ritsen werken ook nog perfect. Alleen door de jaren heen zit het weer wat in het doek


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal