Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: matras in Spacer  (gelezen 1119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
matras in Spacer
« Gepost op: april 29, 2022, 11:09:13 am »

We hebben onlangs onze eerste vouwwagen gekocht, een HK Spacer XL. We hadden het plan om de matrastijk te wassen, maar dat bleek niet mogelijk. De oude matras was 'slechts' een topper Ikea Tustna, 200x140, 7cm dik. Dat is volgens Ikea dus niet echt bedoeld als matras, maar meer om op een matras te leggen. In de wagen ligt zo'n schoteltjes systeem, Froli meen ik. We hebben nu een matras (dus niet alleen een topper) op het oog van Ikea, de Asvang, zelfde maat, maar 12 dik.
Nu vraag ik mij af of dit gaat passen..
Er zijn weliswaar al meerdere berichten over matrassen verschenen, maar ik heb niet echt een geruststellend antwoord kunnen vinden. Wie kan onze vraag beantwoorden??
dank alvast!
Kees
Gelogd

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: matras in Spacer
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2022, 08:31:38 pm »

95 lezers van dit forum lazen mijn vraag over de te plaatsen matras n de HK expedition Spacer. Reacties? 0. Jammer. Hoewel, ik begrijp het wel: er zijn al veel berichten over dit onderwerp op het forum verschenen. Waarom ik dan toch de vraag stelde? Uit alle reacties kon ik niet een voor mij duidelijk antwoord halen.
Ondanks dat niemand zich geroepen voelde om mij op weg te helpen, geef ik hier toch de info over mijn eigen ervaringen., Misschien kan een andere Spacer eigenaar hier zijn/haar voordeel mee doen.
Ikea matras Asvang 140x200 is 12 cm dik. Is een matras, dus geen topper en zou dus meer ondersteuning moeten bieden dan een matrastopper. Op de gok hebben wij dit aangeschaft en nu 3 nachten uitgeprobeerd, op het froli-systeem dat in onze pas aangeschafte wagen uit 2000 ligt. Heel lekker op gelegen en geslapen. Het spannendste kwam vandaag aan de orde: gaat de deksel kunnen sluiten met dit matras?.... Ondanks een Texels-schapenwollen onderdeken en twee dekbedden 200x140 hoefden we slechts een beetje druk uit te oefenen om de boel te sluiten. Volgende keer doen we de dekbedden in de bagageruimte en dan is het volgens ons helemaal perfect. Hopelijk heeft iemand nog iets aan dit bericht. Veel plezier ermee.
Gelogd

Mopo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: matras in Spacer
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2022, 09:43:29 pm »

Ik was één van de lezers. Aangezien wij geen froli hebben maar latten in onze spacer heb ik niet gereageerd.
Wij hebben de standaard Holtkamper schuimrubber matras, ten  volle tevredenheid. Eerder  4 slaapzakken  en 2 self inflatables geen probleem. 
Maar goed, je probleem is opgelost en dat is mooi.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: matras in Spacer
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2022, 10:04:15 pm »

Niet alle 95 hebben een Spacer denk ik
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.793
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: matras in Spacer
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2022, 11:45:34 pm »

Gebruik de zoekfunctie eens

In onze spacer hebben we destijds een Ikea matras gelegd
Gelogd

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: matras in Spacer
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2022, 08:23:58 am »

Zoekfunctie uiteraard gebruikt. Alle artikelen  gelezen.
Was dit een vriendelijk bedoelde tip?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: matras in Spacer
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2022, 10:03:41 am »

Kwam er een beetje bod uit bij hemertje.
Zo kan tekst zijn.
Maar hem kenende is dit niet zo bedoeld.

Is geen antwoord op je matras vraag maar over de sfeer van dit forum.
Voor en door de leden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: matras in Spacer
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2022, 11:10:47 am »

Dank voor je reactie Alex. De opmerking kwam bij mij idd nogal bot over. Omdat praktisch alle berichten over 'matrassen ' gaan/gingen over toppers, al dan niet in combi met luchtbedden, dacht ik er goed aan te doen mijn tip mee te geven.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: matras in Spacer
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2022, 11:55:48 am »

Beste Kees, ook ik was ongetwijfeld een van de 95 lezers. Ik loop hier al een tijdje mee enik kan je zeggen dat hier heel veel behulpzame leden zijn. Ik zou je dan ook mee willen geven dat het de toon is die de muziek maak!

Misschien ook even je eigen tekst nalezen, geschreven tekst kan anders/harder overkomen dan bedoelt.

De verwijzing naar de zoekfunctie kwam op mij niet bot over maar goedbedoeld.

95 lezers van dit forum lazen mijn vraag over de te plaatsen matras n de HK expedition Spacer. Reacties? 0. Jammer....

En

Ondanks dat niemand zich geroepen voelde om mij op weg te helpen, geef ik hier toch de info over mijn eigen ervaringen.,

Deze 2 zinnen uit jouw tekst komen om mij zeer onvriendelijk over.

Zullen we met zijn allen wat liever doen zodat we de sfeer hier top kunnen houden! Er is al genoeg narigheid in de wereld.


Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.793
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: matras in Spacer
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2022, 02:56:40 pm »

Zoekfunctie uiteraard gebruikt. Alle artikelen  gelezen.
Was dit een vriendelijk bedoelde tip?

Zeker vriendelijk en goed bedoeld.
Omdat ik niet weet wat je wel of niet allemaal gelezen heb mijn reactie om eens te zoeken naar mijn postings omdat ik het een paar jaar geleden zelf geplaatst heb met wat we zelf met het vervangen van het matras in onze Spacer destijds gedaan hebben…
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal