Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: welke snelle vouwwagen om rond te trekken  (gelezen 17605 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #15 Gepost op: december 17, 2009, 04:25:36 pm »

@ Alex

Alex
Ik vind het raar dat jij de jamet steeds niet wilt noemen

Ik denk dat het komt door het gestelde in mijn vorige post, dat spreekt voor zich dacht ik   :# :#
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #16 Gepost op: december 17, 2009, 05:48:01 pm »

misschien handig, noem alleen de snelle jongens, en laat degene die het wilt weten gewoon kiezen.

het gaat hier niet om een mening.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #17 Gepost op: december 17, 2009, 07:00:14 pm »

Zo snap ik niet dat er altijd over een Jamet gesproken wordt.
Bij een Jamet, die nieuw al geen kwaliatief sterke indruk maakt is er na een paar jaar het beste er wel vanaf.
Zeker als je in het ?1000,= segment gaat zoeken zou ik niet voor een Jamet gaan.

Jamet is sterk in zijn prijsstelling en grootte maar de kwaliteit van de constructie en gebruikte materialen is nu niet echt geweldig.
Mijn idee is; Even doorsparen en betere vw kopen.

Maar ja, zoals gezegd, dit is mijn idee.

Als je budget niet al te hoog is, is een jamet helemaal geen slechte vw. Ook na vele jaren voldoet hij nog. Wij hebben hem jaren geleden nieuw gekocht, maar nog nooit problemen gehad. Hij heeft  stevige mistral winden doorstaan. Het tentdoek is van ten cate. Ook geen kleintje op de markt. De constructie is na de jaren ook nog steeds perfect! De meeste hebben hier een jamet, en ook van hun horen we geen problemen. Jij zegt: die nieuw al geen kwaliatief sterke indruk maakt. Dus helemaal zeker weet je het niet.

Mijn idee is: Niet oordelen over zaken waar je niet zeker van bent ;)

Oeiiii,

Hier heb ook al eens een keer mijn mening over geventileerd; sindsdien heb ik een geheim nummer en heb ik mijn naamplaatje van de voordeur moeten halen....... :X ;)

 :)
Jij was het land toch uit >:(
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Met een knipoog
« Reactie #18 Gepost op: december 17, 2009, 09:02:30 pm »

"Shame on me", pek en veren dienen te worden klaargezet.

In alle nederigheid vraag ik om verschoning en bied ik duizenmaal mijn excuses aan.
Hoe heb ik het ooit in mijn hoofd durven halen om mijn persoonlijke mening over een product, in dit geval een Jamet, neer te zetten op een forum.

Didi had me al gewaarschuwd.
Ik ben dus op het ergste voorbereid want dit schijnt nog maar het begin te zijn van alle onheil die over mij uitgestort gaat worden.
Nogmaals excuses. Ongeacht dat het slechts mijn persoonlijke mening betreft. Dit mag geen goedkope uitvlucht zijn om zo over Jamet te schrijven.

Daarom:
Hierbij wil ik iedereen oproepen om bij aanschaf van een andere vw, nieuw of tweede hands, een Jamet ernstig in overweging te nemen en de aanschafprijs te laten
prevaleren boven mijn onzalige opinie die uit slechts één jaar ervaring met bedoelde vouwwagen bestaat.
Dat anderen deze opinie onderschrijven doet niet ter zake.

Hopelijk willen jullie mij deze misstap niet euvel duiden en dit mij niet gaan nadragen in de toekomst.

Oveirgens: Ik heb dezelfde ervaring met een Roadmaster die ik van de ANWB kreeg als vervangende vw nadat een vrachtwagen, 20 jaar terug, mijn AK vermorzelde.
Ik ben bang dat ik vanaf nu helemaal niet meer hoef te rekenene op enige symphathie op dit forum.
Dus: Didi heb je nog tips voor me ?
Gelogd

fish

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #19 Gepost op: december 17, 2009, 09:05:33 pm »

 :# :# :# :# Excuses aanvaard  ;)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #20 Gepost op: december 17, 2009, 09:26:06 pm »

@bert m
Je mening moet je gewoon kunnen ventileren.
Jouw mening over Jamet kan ik in zoverre delen dat ik als ik bij een willekeurige dealer naar een Jamet kijk de afwerking om te huilen is.
Tuurlijk de prijs kwaliteit verhouding is misschien wel in orde, maar Gerjak Tago bijvoorbeeld is qua prijs niet veel duurder maar ze zijn wel veel beter afgewerkt.

En ja, ik weet ook wel dat de afwerking niet altijd iets zegt over de kwaliteit, maar het geeft je wel een gevoel alsof het ze geen moer interesseert daar in Frankrijk.
Ik heb in het verleden veel met meetinstrumenten van Amerikaanse makelij gewerkt en als je die dingen open schroeft is het vaak ook huilen met de pet, maar die dingen waren nagenoeg niet kapot te krijgen en ze bleven ook na 15 jaar goed werken iets dat voor een in de kern mechanisch meetinstrument niet slecht is.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #21 Gepost op: december 17, 2009, 10:37:06 pm »

HIER is de  mogelijkheid om uitgebreid je mening te uiten over de Jamet. :J

Het is prima om je mening te geven als die gevraagd wordt maar laten we niet te ver afdwalen van de oorspronkelijke vraag. Wat is een snelle klapper om mee rond te trekken. Met die Conway van ons gaat dat in elk geval niet lukken. ;)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #22 Gepost op: december 17, 2009, 11:11:20 pm »

mag ik dan nogmaals zeggen dat het niet de bedoeling was voor meningen, er werd gevraagd om een simpel antwoord, welke snelle klapper heb je 2e hands op markt plaats.......

er wordt niet gevraagd om het geen wat hier boven staat, dit lijkt meer op een ruzie  :?

dus graag weer on topic , en de rest doen jullie maar ergens anders, met pb of zo.......

Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #23 Gepost op: december 18, 2009, 12:17:04 am »

Mee eens Marcel. Probeer on-topic te blijven op basis van de vraag.
Een ander nadelig gevolg is anders dat de thread in zijn functie van documentatie minder effectief wordt.

Mijn eind-conclusie zou zijn:
Een snelle klapper voor onder de 1000,- euro wordt een lastige zaak. Echt snel en haalbaar is alleen een Flyer. Dat wordt echter wel goed zoeken. Minder snel, maar veel haalbaarder zijn de Jametic, Trigano Odyssee (lucienne en de klavertjes), een enkel Camplet model, en een enkele CombiCamp.
Goed zoeken blijft het en zal tijd kosten als je echt mobieler wil zijn. Laat je over snelheidsverschillen eerst een informeren bij nieuwe modellen. Dan krijg je kennis over waar je op moet letten.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2009, 02:08:51 pm door screech »
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #24 Gepost op: december 19, 2009, 05:21:41 pm »

bedankt voor de antwoorden!!

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar zo'n Trigano Odyssee of een holtkamper, al zijn die meestal wel erg duur.
De Jametic is te klein voor 5 personen heb ik begrepen.
Camplet en Combicamp moet ik nog eens bekijken : welke modellen komen daar in aanmerking?

Groeten,
Jame
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #25 Gepost op: december 19, 2009, 05:54:13 pm »

bij vouwwagen merken informatie kun je ook merken bekijken, er staan er genoeg, sommigen zelfs met foto.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #26 Gepost op: december 20, 2009, 01:26:51 pm »

De Trigano Odyssee  wordt al sinds 1995 gebouwd dacht ik, maar of deze toen al geschikt was voor 5 personen weet ik niet.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #27 Gepost op: december 21, 2009, 08:20:00 am »

Ik heb er eentje gevonden uit 1997.
Als ik de beschrijving mag geloven kan je hier met zijn 6-en in slapen. Er staat alleen geen foto van de binnenkant bij, maar kijk zelf anders even. http://caravans-campers.aanbodpagina.nl/te-koop-trigano-odyssee-1997
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #28 Gepost op: december 21, 2009, 12:20:32 pm »

Dat kan inderdaad. Dit is dezelfde, inclusief kleurstelling, als de klavertjes hebben...

Er zijn 2 2-persoonbedden en onder 1 van de 2 bedden is ruimte voor een ondertent. Met 5 personen moet dus kunnen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jame

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:welke snelle vouwwagen om rond te trekken
« Reactie #29 Gepost op: december 22, 2009, 10:53:18 pm »

Hallo,

nogmaals bedankt voor de reacties.
Ik denk dat we inderdaad maar op zoek moeten naar een Trigano Odyssee of een holtkamper.
Ik had nog niet vermeld dat ik uit België kom, dus die aanbieding in de buurt van Amsterdam, dat is wat ver voor ons.  Maar we hebben nog wel even tijd (we vertrekken morgen nog niet meteen op reis) en nu weten we tenminste naar wat we moeten uitkijken.

Mochten er nog suggesties zijn, laat maar komen, maar in elk geval al bedankt.

Groeten,
Jame
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal