Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?  (gelezen 25211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikekiwi

  • Gast
Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Gepost op: augustus 06, 2010, 08:04:15 am »

De afgelopen vakantie was het weer raak: 4 sporttassen met kleding naast elkaar in de tent, daarnaast weer een vuilniszak voor de vuile was en daaromheen en doorheen alle schoenen. Kortom: over de volle diepte van het woongedeelte van onze tent (ca 2.5m) een rommelig geheel.
Nu komen we bij het zoeken naar een vouwwagen ook dit weer tegen als issue; bij de grotere Jamets zie ik vaak een extra binnentent in de voortent, maar ook zijn er natuurlijk wat kleinere wagens zoals de Jametics en de Camp-lets. Hoe gaan jullie met de kleding om? Ik doel met name op de klappers bij wie ook de reguliere slaapplaatsen bezet zijn en dus de bagage elders in de wagen moeten stallen.

Zelf heb ik al gelezen over vouwkratjes (voordeel: ordentelijk en stapelbaar, nadeel: beperkte capaciteit volgens mij en open en dus toegankelijk voor beesies) en natuurlijk kan je ook je spullen in een ondertentje kwijt (voordeel: uit het zicht, nadeel: blijft gevoelig voor rommeligheid). Veel staat met ordegevoel en discipline uiteraard, maar ik ben wel benieuwd hoe men hier de kleding etc. in de wagen/tent bewaart!

Dus: tips en trucs op dit gebied lees ik met grote interesse!
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2010, 11:29:16 am »

wij hebben bij onze jametic een extra aanbouwtje gekocht kan extra slaapgedeelte dienen  of opbergruimte
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.648
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2010, 01:17:27 pm »

Wij hebben per persoon 1 boodschappentas. Iedereen een verschillende zodat je gemakkelijk de juiste pakt. Die staan onder 1 van de slaapplanken. Erbij een vuilniszak voor wasgoed. Na gebruik tas terugzetten en rits van ondervak dicht.

De jassen/fleece/vesten voor direct gebruik (het wordt 's-avonds net te fris) hangen in de kast.

Na het aankleden van de kids altijd even de tent doen: beetje opruimen, beetje vegen en alles is weer spic en span.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

biccie

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2010, 09:37:13 pm »

wij hebben van die doorzichtige kratten/boxen van de ikea. we zijn met zijn drietjes en ieder heeft 1 krat. hier moeten we het mee doen  ;) dus geen gala hihi..
als de vouwwagen dicht zit, passen ze precies in het midden achter elkaar en als we hem uitklappen, worden ze opgestapeld achterin het pad.
ff je kratje van de stapel pakken, kleren eruit, krat dicht en weer terug zetten op de stapel. gaat redelijk goed. geen gedoe met overhevelen naar een kast of gerommel in een tas. verder heb ik die blauwe grote tas van de ikea in een slaaptentje onder staan waar de vuile was in gaat.
het is een gesloten krat met van die klemmen, dus geen beessies...
schoenen zitten in een tas....

succes!
bianca
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2010, 09:38:21 pm »

Tijdens het klapweekend kreeg ik de volgende tip van de Klavertjes


deze kast kun je dicht klappen en opbergen i een tas. Hij past met gemak tussen de bankjes van de vouwwagen. Te bekijken op het klapweekend ;)

www.eurotrail.info

Deze kast is echt super bevallen tijdens de vakantie. Kosten ? 59.95 - 10% korting door de clubpas
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2010, 12:37:57 pm »

Wij doen ieder met een kleine koffer. Daar moet per persoon de kleding in passen. Zo niet pech, dan kan iets anders niet mee.

Gedurende de vakantie wordt het rondom de koffers iets slordiger en de klapstangen van de voortent worden gebruikt als kapstok.
Ook geprobeerd om de kids bagage in de ondertent te doen, maar dan wordt het een nog grotere puinhoop.

Mijn motto: Mee leren leven! En af toe ieder zijn eigen spullen laten opruimen. Het is tenslotte vakantie.  bier
Gelogd

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2010, 07:31:47 pm »

Wij hebben jaren een grote [waterdichte] vliegtuigkoffer gebruikt, wat best goed ging
met een [soms lekkende] AK uit 1988, maar nu nemen we elk zo'n platte "rij onder je bed bak met deksel"
zodat we niet zo hoeven te zoeken naar onze eigen kleren.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2010, 09:02:00 pm »

Bij een beddenspaciaal zaak, daar verkopen ze spreien en dekens die verpakt zitten in plasticzakken met ritsen. Veelal willen de consumenten die zakken niet. Wij hebben er een paar in gebruik, gekregen in zo'n zaak.
Het is erg makkelijk en ze zijn stevig.
Henk
Gelogd

martijn-wieteke

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2010, 07:34:10 pm »

in een tas in een ondertent. werkt gewoon goed. Eventuele rommel zie je niet...Maar moet je er ook een rommel van maken????
Gelogd

Herwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago pacific 2005
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2010, 10:56:35 am »

wij hebben de kleren in de bak onder de klep, mijn vrouw mag het inpakken en vol=vol :# meer mag er niet mee :K
en 1 weekend tas voor de kleine die staat naast haar campingbed en die staat weer op bed/plank :ZZZ
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2010, 11:06:11 am »

Wij hebben voor de kast gekozen omdat we geen ondertent of bed over hebben, die zijn allemaal bezet. In dat geval staan alle tassen in de voortent, dat vind ik niet handig en 2 weken uit de tassen leven vind ik niet wat.
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2010, 11:18:51 am »

Wij hebben per persoon 1 boodschappentas. Iedereen een verschillende zodat je gemakkelijk de juiste pakt. Die staan onder 1 van de slaapplanken. Erbij een vuilniszak voor wasgoed. Na gebruik tas terugzetten en rits van ondervak dicht.
Zo deden wij het tot nu toe ook in de tent idd., maar dan met sporttassen. Alleen hadden wij ondertent niet beschikbaar... En sommige vouwwagens (oudere Camp-lets bijv.) hebben ook geen ondertent om het op te bergen

wij hebben van die doorzichtige kratten/boxen van de ikea. we zijn met zijn drietjes en ieder heeft 1 krat. hier moeten we het mee doen  ;) dus geen gala hihi..
als de vouwwagen dicht zit, passen ze precies in het midden achter elkaar en als we hem uitklappen, worden ze opgestapeld achterin het pad.
ff je kratje van de stapel pakken, kleren eruit, krat dicht en weer terug zetten op de stapel. gaat redelijk goed. geen gedoe met overhevelen naar een kast of gerommel in een tas. verder heb ik die blauwe grote tas van de ikea in een slaaptentje onder staan waar de vuile was in gaat.
het is een gesloten krat met van die klemmen, dus geen beessies...
schoenen zitten in een tas....

Dank, goede tip en klinkt interessant, wordt opgeslagen!

Tijdens het klapweekend kreeg ik de volgende tip van de Klavertjes


deze kast kun je dicht klappen en opbergen i een tas. Hij past met gemak tussen de bankjes van de vouwwagen. Te bekijken op het klapweekend ;)


Ha, die kast ken ik! Die hebben we zelf namelijk ook...voor de proviand...Ik zal eens gaan kijken wat ik aan kleding kwijt kan in die kast (om te zien hoeveel kasten er nodig zijn  :P)

in een tas in een ondertent. werkt gewoon goed. Eventuele rommel zie je niet...Maar moet je er ook een rommel van maken????

Eh..ik noemde rommelig, niet rommel  :#

Wij hebben voor de kast gekozen omdat we geen ondertent of bed over hebben, die zijn allemaal bezet. In dat geval staan alle tassen in de voortent, dat vind ik niet handig en 2 weken uit de tassen leven vind ik niet wat.
Precies, dat is ook ons idee een beetje. Geen idee of we dan ook naar de kast overmoeten of dat bijv. kratjes ook helpen...
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2010, 11:22:52 am »

Wij leven wel 2 weken uit een tas :#, 1 weekendtas pp om precies te zijn. Deze kunnen we mooi kwijt onder ons bed, in de wagenbak.
We hebben wel een kast, maar daar gaan bij ons de levensmiddelen in, omdat wij dan weer niet 2 weken uit een boodschappentas/krat willen eten! :P
Ziet er zo uit bij ons:
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

muis

  • Gast
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2010, 02:11:04 pm »

Wij hebben 2 kasten en het kleine ladenkastje. Proviant gaat voornamelijk in de keuken, pannen staan daaronder. Bestek en bekers ed in het ladekastje samen met brood en beleg. Kleding nu dus in de nieuwe kast en handdoeken, theedoeken etc in het lage kastje.


Achter de rits staat dus de klapkast en dan hebben we nog een laag kastje aan de andere kant staan. (de andere foto's staan op hyves)
Gelogd

Purk2000

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Jametic
Re:Kleding opbergen en gebruiken; tips?!?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2010, 10:28:58 am »

Wij hebben (4 pers) allemaal onze eigen krat. Zo'n plastic krat met een deksel en klem.
Vol is vol en meer wordt er niet meegenomen.
Voor de boodschappen hadden eerst een vouwkrat en daarna een kastje.
We hebben al bezoek gehad van muizen die alles gingen aanvreten.
Afgelopen zomer hadden we veel last van torren 'nijptangen' of zo heten ze, ze zaten zelfs in de rietjes voor de kinderen.
En natuurlijk standaard de mieren.
Ik had er genoeg van en ik doe de boodschappen ed. nu ook in een afsluitbare krat.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal