Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen?  (gelezen 2887 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spie

  • Gast
Welke vouwwagen?
« Gepost op: oktober 26, 2010, 12:07:23 am »

We zijn het afgelopen weekend naar de caravanbeurs in Utrecht gegaan omdat we op zoek zijn naar een vouwwagen. Daarbij kwamen we op een paar merken/modellen die ons wel aanspraken:

Cabanon Columbia (prijs ca. 7500,--)
Roadmaster Family S (prijs ca. 8500,--)
Gerjak Arctic (prijs ca. 6000,--)

De Cabanon ziet er prachtig uit, ruim en heel fraai afgewerkt, de Roadmaster oogt heel degelijk maar wel wat 'zwaar', de Gerjak heeft zo op het oog een scherpe prijs maar wat minder fraaie kleurstelling en het heeft geen katoenen dak maar een 4 seizoenen doek van Ten Cate. Is dat een voordeel of heeft dat nadelen t.o.v. een katoenen dak?

We hoopten ook nog Jamet te zien, maar die was er niet. Zou die nog een type hebben dat in prijs-kwaliteitsverhouding nog een 'must see' bij de dealer (toch wel 1,5 uur heen en ook weer 1,5 uur terug) is voor we een besluit nemen?

Heeft iemand adviezen / ervaringen die we bij de afweging kunnen gebruiken?

Alvast bedankt voor de moeite.

Trouwens, als dit op de verkeerde plaats staat: sorry, moderator. Ik kon geen passender plaats vinden. Verplaats het dan s.v.p.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2010, 02:02:34 am »

Welkom op het forum :J , Jamet was idd een grote afwezige op de beurs. Er zijn vast leden die antwoord kunnen geven op je vraag.

Ik zet deze vraag in vragen algemeen  ;)
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2010, 07:31:31 am »

Ik zou voor een roadmaster gaan.
Heb ik ook gedaan :#

Van alle opties die jij noemt is roadmaster imho de beste kwaliteit.
Ik hoor van Vervat (jamet dealer rotterdam) hele positieve verhalen maar van de importeur slechte verhalen.
Als je hier op het forum kijkt denk ik dat de helft of meer met een jamet klapt dus dat wil ook wel wat zeggen.

Het laatste wat ik wil zeggen is dat ik een de meeste franse vw niet in de keuken-(uitbouw) kan staan omdat deze te laag is.
Nu ben ik met mijn 1.75 niet echt groot.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2010, 10:19:18 am »

Roadmaster nemen, heb er zelf ook een, is oerdegelijk goed uitgekiend nederlands product, heb je geen curses frans nodig.......
heb zelf jarenlang holtkamer gehad maar die zijn er in niet met 8 slaapplaatsen, Roadmaster wel, dus werd het de Roadmaster
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Miss BBQ

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2010, 07:21:59 pm »

Roadmaster nemen, heb er zelf ook een, is oerdegelijk goed uitgekiend nederlands product, heb je geen curses frans nodig.......
heb zelf jarenlang holtkamer gehad maar die zijn er in niet met 8 slaapplaatsen, Roadmaster wel, dus werd het de Roadmaster

 :# :K :K :K :**
Een top product met top service...Oerdegelijk
Nu ook een vouwwagen voor 4-6 personen...
dus iets kleiner ( de Family Sport) .
Wij hebben de Family S nieuw uit 2007...met bijna alle opties :zw
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2010, 08:07:45 pm »

je kan ook net als wij een europa camper kopen, een nieuwere dan, op de beurs gezien, en behalve dat hij wat ronder is is er weinig aan veranderd.

maar goed, een 2e hands niet te oud.
en dan ga je op vakantie, en als het net als bij mij is , dan doe je hem na 2 keer weg, en koop je een de waard.
daarna ga je naar een beurs, waar je bij holtkamper een bakje koffie doet,en dan kom je er achter dat de ideale vouwwagen naast je staat, met alles wat je wel handig leek, en en en niks er aan wat je zeer onhandig leek.

m.a.w neem je tijd, en koop eerst iets goedkoops. I:
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 27, 2010, 07:25:54 pm »



m.a.w neem je tijd, en koop eerst iets goedkoops. I:

+1
Dit is ook een gouden tip
Wij hebben eerst 2 jaar met een oude scout geklapt.
Vooral als je (net als wij) onbekend bent met kamperen/vw.
Door de ervaring met de scout wisten wij beter wat onzen eisen/wensen waren op het gebied van klapppen.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Mieke

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2010, 08:38:28 pm »

Ik ben het volkomen eens met de tip. maar ik ben wel van oordeel dat je moet starten met een vw die een beetje aanleunt naar je wensen. ZO niet loop je de kans dat "die vouwwagen" je niet bevalt en dat je besluit dat "geen enkele vouwwagen" bevalt.

Wij zijn bv gestart met een oude HK flyer omdat we houden van een snelle klapper. Uit die ervaring weten we nu dat we op het juiste spoor zitten. We blijven in de snelle klappers maar willen iets compacter en een keuken die niet moet afgepikt worden alvorens de vw open geklapt wordt.
Moest ik bv met een grote bak gestart zijn dan zou ik nooit of nooit nog een vouwwagen willen. En mijn man zeker niet :#

Mijn tip, start bij het merk en type dat je wil, maar misschien met een ouder modelletje.
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: november 03, 2010, 04:42:42 pm »

Ik zeg Cabanon!

Zeer veel leefruimte en het oog wil ook wat toch? Niet een 13 in een dozijn model!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal