Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen pack en go?  (gelezen 4930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Ervaringen pack en go?
« Gepost op: juli 26, 2014, 10:58:27 pm »

Wie heeft er ervaring met het laden van pack en go en dan met name het gewicht wat je bovenop legt? Wij hadden er nogal wat spullen op liggen maar dan blijft de bak niet open staan. De veren kunnen het niet aan. Hoe doen jullie dat met zware spullen?
Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2014, 11:06:38 pm »

Ik heb ook vaak een boel spullen boven op de wagen liggen. Die moeten er eerst af voordat je p&go kan openen. ( anders krijg je de boel op je hoofd :-)  ) ik doe meestal de grote zware dingen als laatst er boven op. Stoelen, tafel campingkastjes enz
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2014, 11:19:49 pm »

Spullen schuiven ook als je het pack en go openmaakt.
Dus even eraf halen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

EdwinMerks

  • Gast
Ervaringen pack en go?
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2014, 11:33:58 pm »

Schuiven deed het niet maar inderdaad als laatste de spullen er op lijkt het beste. Morgen nog wat laatste spulletjes er op en dan maandag richting Spanje ;-)
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2014, 09:18:13 am »

wij proberen zo min mogelijk bovenop te leggen omdat we een hekel hebben aan een grote berg spullen naast je tent als je aan het opbouwen bent. de stokken hebben we op bed liggen. de stoelen en stoelkussen liggen er bovenop zodat we rustig kunnen zitten als de tent zich opblaast  :) :)

de zware spullen zou ik inderdaad onderin doen. vergeet daarbij ook niet dat je geen lange voorwerpen links en rechts in je wagen schuift want als je tent staat krijg je deze spullen er zonder pack and go niet uit.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2014, 09:23:25 am »

Wammus: dat laatste gedeelte gebrijp ik niet.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2014, 10:34:00 am »

Wij hebben niets bovenop liggen, behalve het grondzeil. Pack and go werkt daardoor super.
Gelogd
Groeten,

Erik

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2014, 10:49:02 am »

Pack en Go werkt ook fantastisch. We zullen de zwaardere spullen die niet in de bak kunnen gewoon als laatste er op moeten leggen. Wacht alleen nog op antwoord Wammes ivm lange voorwerpen links en rechts..
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2014, 11:00:32 am »

De opening van het bed is kleiner dan de opening van het pack en go volgens mij. Misschien dat hij dat bedoelt.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2014, 11:50:15 am »

Wammus: dat laatste gedeelte gebrijp ik niet.
Bij het pack en go til je eigenlijk twee framedelen op. Die van het bed gaat gelijk met het frame van pack en go. Als de wagen staat til je alleen het bedframe op. Het pack en go frame niet.
Bij pack en go kun je links en rechts naast het bed lange spullen leggen in de breedte van je wagen.
Als je staat en alleen je bed op tilt dan zit het frame van pack en go op sommige plaarsen in de weg om de lange spullen onder je bed te schuiven om ze te pakken.
Dit is in iedergeval bij de Kyte zo. Weet niet of dit bij de Cocoon ook zo is.
Gelogd

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2014, 12:23:51 pm »

Wie heeft er ervaring met het laden van pack en go en dan met name het gewicht wat je bovenop legt? Wij hadden er nogal wat spullen op liggen maar dan blijft de bak niet open staan. De veren kunnen het niet aan. Hoe doen jullie dat met zware spullen?
Wij hebben geen probleem met het gewicht, slechts 4 Crespo stoelen, Crespo kruk, 2 self-inflatables en enige vloerkleden liggen op het Pack&Go. Het schuift een beetje bij openklappen, maar met zorgvuldig klappen en terugduwen hoeven wij nooit de spullen eraf te halen. Behalve op de camping uiteraard.

Ik moet zeggen,  ik zou ook niet teveel gewicht *op* de HK leggen, is veel beter om zware objecten (onze tafel bijvoorbeeld) *in* de wagenbak te vervoeren.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #11 Gepost op: juli 27, 2014, 12:35:43 pm »


Bij het pack en go til je eigenlijk twee framedelen op. Die van het bed gaat gelijk met het frame van pack en go. Als de wagen staat til je alleen het bedframe op. Het pack en go frame niet.
Bij pack en go kun je links en rechts naast het bed lange spullen leggen in de breedte van je wagen.
Als je staat en alleen je bed op tilt dan zit het frame van pack en go op sommige plaarsen in de weg om de lange spullen onder je bed te schuiven om ze te pakken.
Dit is in iedergeval bij de Kyte zo. Weet niet of dit bij de Cocoon ook zo is.

Check, nu snap ik het ook. Klopt het is idd goed opletten hoe je de wagen vult bij pack and go. Ik had ook lange voorwerpen voor en achterin en dat was lastig pakken nadat we stonden.
Gelogd
Groeten,

Erik

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen pack en go?
« Reactie #12 Gepost op: juli 27, 2014, 12:36:36 pm »


Bij het pack en go til je eigenlijk twee framedelen op. Die van het bed gaat gelijk met het frame van pack en go. Als de wagen staat til je alleen het bedframe op. Het pack en go frame niet.
Bij pack en go kun je links en rechts naast het bed lange spullen leggen in de breedte van je wagen.
Als je staat en alleen je bed op tilt dan zit het frame van pack en go op sommige plaarsen in de weg om de lange spullen onder je bed te schuiven om ze te pakken.
Dit is in iedergeval bij de Kyte zo. Weet niet of dit bij de Cocoon ook zo is.

Ok. Helder. Wij hebben geen lange dingen bij het systeem liggen. Alleen luifelstokken maar die liggen in de lengte en niet aan de pack en go zijde.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal