Daarbij is de aanhangwagen in het filmpje open, elke vouwwagen heeft een gesloten bak. Dit maakt het plaatsen moeilijker. Verder is de aanhanger niet geremd en heeft deze een dunne as. Bij een geremde aanhanger vraag ik mij af of het systeem past en wanneer iets niet goed gaat trek je de remleiding ook nog kapot.
Wat is er mis met een krik en kruissleutel?
Vouwwagen aan de auto gekoppeld laten. Zo voorkom je dat je de vouwwagen wegdrukt.
Ook met de rem erop druk je deze nog steeds iets (vaak schuin) weg. Daarbij is het niet handig omdat je het wiel niet kunt draaien met de rem erop. Verder zijn ook niet alle aanhangers geremd.
Krik onder de chassisbalk plaatsen van de vouwwagen. Positie krik aan de achterzijde dicht bij het te vervangen wiel. Uiteraard voor het krikken de bouten los draaien.
Bij de HK Cocoon nog even twee bouten van het scherm losdraaien. Scherm kun je vervolgens om hoog bewegen om het wiel eraf te halen.