Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken  (gelezen 17988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jcfvanhalteren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 47
ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Gepost op: mei 11, 2011, 10:56:08 pm »

ik vraag me af of er al iemand is die de cocoon met kyte keuken heeft gekocht, en of je dan wel met het pack en go system er onderweg  bij de keuken kan komen of koken en koelen , en wat vinden jullie dan de voor en nadelen tov de kyte ?
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2011, 11:00:06 pm door jcfvanhalteren »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2011, 11:10:14 pm »

H?? Kan dat dan ?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2011, 12:18:30 am »

Alex mag er 1 meenemen naar het klapweekend. Dat is het weekend van hemelvaart (va 1 juni) in Hengelo (gelderland) Misschien een idee om te komen kijken?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.255
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2011, 05:43:07 am »

Hier zit geen kyte keuken op maar een base kichen.
Die trouwens ook erg mooi is.


Paul dit kan dan komt hij vast op de achterkant te staan.
mtt noemen ze dit.
Erg mooie combi lijkt met dit trouwens.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2011, 07:10:39 am »

Inderdaad. Bij de mtt wordt de dissel omgedraaid, dus niet meer onder de luifel. En wordt het chassis verlengt waarbij de keuken dan vast op de achterkant staat en dus onder de luifel. Dan is er op de dissel dus nog ruimte vor een box of fietsen dragers o.i.d
Gelogd

Olaf

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2011, 11:33:50 am »

Wij hebben onlangs onze nieuwe Cocoon in Emmen mogen ophalen, voor de volledigheid het is een Cocoon XL MTT met een Kyte keuken.
De keuken zit aan de achterkant van de wagen en bevind zich na het uitklappen dus onder de luifel. Op de dissel (de voorkant dus) kunnen 2 fietsen staan die kunnen blijven staan bij het uitklappen en wanneer de tent volledig staat.
Vorige week hebben wij de wagen voor het eerst een aantal dagen uitgeprobeerd en hij is uitstekend bevallen...kan niet wachten tot de volgende vakantie.

De keuken en tent zijn volledig gescheiden en zitten onder aparte dekzeilen (dit volgens mij in tegenstelling tot de Kyte waar de tent en keuken onder 1 groot zeil zitten en er een deel van de tent op de keuken ligt). Je kan onderweg dus inderdaad het pack-n-go systeem gebruiken zonder dat je iets aan de keuken hoeft te doen. Ook kun je de keuken onderweg gebruiken zonder het dekzeil van de tent te hoeven halen.
De koelkast werkt als je rijdt op de 12 volts aansluiting, gas voor de koelkast kun je ivm het ontbreken van ventilatie dan niet gebruiken. Maar of die 12 volts aansluiting de koelkast onderweg in de zon lekker koel houdt weet ik nog niet....
Koken,  het gebruik van de koelkast en de kastjes en het gebruiken van het eventuele kraantje gaat allemaal prima bij een stop onderweg.

Wat de voor- en nadelen tov een Kyte zijn zou ik je niet kunnen vertellen omdat ik geen Kyte heb, voordeel van de Cocoon is in ieder geval dat ie (inclusief allerlei opties) een paar duizend euro goedkoper is dan een Kyte met dezelfde opties  :)
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2011, 12:04:48 pm door Olaf »
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2011, 11:55:38 am »

ik vraag me af of er al iemand is die de cocoon met kyte keuken heeft gekocht, en of je dan wel met het pack en go system er onderweg  bij de keuken kan komen of koken en koelen , en wat vinden jullie dan de voor en nadelen tov de kyte ?
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de kyte xl omdat die meer binnenleefruimte heeft (kyte 3 x 3, alles gelijke hoogte, tegen cocoon xl 2 x 3.20 met een frame dat in de weg zit en daar achter nog een stuk van 4 m2). Wat ik toen die tijd heb begrepen kan je ook bij de cocoon (met kytekeuken) niet bij de keuken als je onderweg bent. En dus ook niet koelen. In al die jaren dat wij kamperen, en een vw hadden waar we wel bij de keuken konden, hebben we deze 2 of 3 keer gebruikt. Bij de vorige vw hadden we een koelkast in de auto staan. Nu hebben we een kleine koelbox in de auto voor wat onderweg spullen de rest laten we in de koelkast van de kytekeuken (wel uit). Blijft goed koel daaronder.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2011, 12:10:35 pm door Lien »
Gelogd

mars

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2011, 11:16:25 am »

Gisteren in Emmen een Cocoon XL MTT Limited Edition gekocht. Met Kyte keuken dus. Maar het is niet dezelfde keukenuitvoering als van de Kyte.
Deze is iets aangepast, qua afmetingen.
Het voorschort is ook anders.
Keuken kan onderweg gewoon gebruikt worden. Is onafhankelijk van de trailer.Heeft een eigen afdekzeiltje. Kan op 12 Volt onderweg. ( ventilatierooster achterzijde).
En wat helemaal mooi is......... hij heeft een Power Supply!!
Dat houdt in: een vaste CEE aansluiting aan het Alko chassis, een Crusader aardlek-unit in de Kyte keuken met 4 aansluitingen 220V. En een dubbele wcd bovenop de keuken. ( links)
Dus de stroomvoorziening is klaar voor de keuken.
Dit staat niet vermeldt op de website van HK, was dus een plezierige verrassing.

Voor op de dissel hebben wij een Alutec D240 box besteld ipv fietsendrager. Hierin komt de gasfles. Zelf maak ik een vaste gasaansluiting naar de vaste Kyte-keuken achter.

Ze zijn bezig met een 'service box' . Heeft ook met stroom en gas te maken. Zou leverbaar worden voor meerdere modellen.

Er loopt nu een aktie voor de 1e  80 bestellers van een HK tenttrailer. Die krijgen 1000 euro korting op accessoires.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2011, 05:10:38 pm door mars »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2011, 11:28:00 am »

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Klinkt super! Heb je foto's van alle speciale details?
Gelogd

mars

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #9 Gepost op: juli 24, 2011, 11:36:33 am »

ja, heb ik, maar kan ze niet plaatsen vreemd genoeg. Is jpg formaat en zo'n 3 tot 4 Mb dacht ik. Maar plaatsen wil niet. Wordt steeds afgebroken.... :?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.255
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2011, 12:46:52 pm »

Geweldige wagen heb je uitgekozen.
Al zou ik waarschijnlijk voor de greenbox als keuken gegaan zijn.
Hier kun je ook aan de voorkant je spullen bereiken en je hoeft niet alles van de bovenkant te laden en lossen.

We zien hier graag foto's.
Hier kun je ze verkleinen.
http://www.fotoverkleinen.nl/

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2011, 01:06:23 pm »

En dat is nu precies wat we zochten, vanaf bovenkant laden en lossen. Voor ons ideaal namelijk.
Na 8 jaar een Flyer gehad te hebben, nu wéér de HK kwaliteit. Veel andere opties bekeken, maar was het niet.
Zal eens een fototje verkleinen........
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2011, 01:30:21 pm door mars »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.255
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2011, 01:16:19 pm »

Kijk zo naar de foto maar snap eigenlijk de gaten voor de achter lampen niet. :?
extra licht bij het koken. :?
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2011, 01:21:40 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2011, 01:34:25 pm »

nee, het materiaal was op.......... :W
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2011, 01:35:54 pm »

Ja inderdaad wat vreemd. Bij onze Kyte hebben ze die wel netjes weggewerkt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal