Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken  (gelezen 17961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gtw

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #30 Gepost op: augustus 01, 2011, 03:43:18 pm »

Wij hebben ook van het voorjaar een Special Limited Edition XL aangschaft. Na bijna 20 jaar met een Karsten tent gekampeerd te hebben nu naar een Holtkamper. Dus we gingen weer voor kwaliteit.
De Kite keuken is fantastisch. En als ik het forum zo lees ben ik heel blij dat ik geen Kyte heb maar een "Eenvoudige Cocoon". Super simpel en snel in het opzettten en afbreken en geen gedoe met hulpframes en andere ingewikkelde lossen dingen.
Op de dissel hebben we een fietsenrek voor 2 fietsen. Holtkamper heeft deze zo gemonteerd dat als er een fiets op staat de tent niet uitgeklapt kan worden omdat het stuur dan in de weg zit, dat is jammer.
Voor de rest is het een prachtige wagen en na  hem al een paar weekenden uit geprobeerd te hebben gaan we er eind van de week mee naar Frankrijk voor 3 weken. Op naar de Zon
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #31 Gepost op: augustus 01, 2011, 08:29:06 pm »


Op de dissel hebben we een fietsenrek voor 2 fietsen. Holtkamper heeft deze zo gemonteerd dat als er een fiets op staat de tent niet uitgeklapt kan worden omdat het stuur dan in de weg zit, dat is jammer.

Kan de fietsdrager niet iets naar voren (richting koppeling) verplaatst worden zodat er met de fietsen erop geklapt kan worden?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #32 Gepost op: augustus 05, 2011, 02:32:38 pm »

Wij hebben ook van het voorjaar een Special Limited Edition XL aangschaft. Na bijna 20 jaar met een Karsten tent gekampeerd te hebben nu naar een Holtkamper. Dus we gingen weer voor kwaliteit.
De Kite keuken is fantastisch. En als ik het forum zo lees ben ik heel blij dat ik geen Kyte heb maar een "Eenvoudige Cocoon". Super simpel en snel in het opzettten en afbreken en geen gedoe met hulpframes en andere ingewikkelde lossen dingen.
Op de dissel hebben we een fietsenrek voor 2 fietsen. Holtkamper heeft deze zo gemonteerd dat als er een fiets op staat de tent niet uitgeklapt kan worden omdat het stuur dan in de weg zit, dat is jammer.
Voor de rest is het een prachtige wagen en na  hem al een paar weekenden uit geprobeerd te hebben gaan we er eind van de week mee naar Frankrijk voor 3 weken. Op naar de Zon
Je kan toch stuur los maken en halve slag draaien dan zit deze niet meer in de weg.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

michielw

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #33 Gepost op: augustus 06, 2011, 05:22:14 pm »

Voor op de dissel hebben wij een Alutec D240 box besteld ipv fietsendrager. Hierin komt de gasfles. Zelf maak ik een vaste gasaansluiting naar de vaste Kyte-keuken achter.

Ze zijn bezig met een 'service box' . Heeft ook met stroom en gas te maken. Zou leverbaar worden voor meerdere modellen.

Die servicebox staat nu in de prijslijst als accessoire voor de Kyte (dus niet andere modellen). Er staat bij dat het een alubox met gasfles-compartiment inclusief gasleiding naar de keuken is. De normale disselbox voor de Kyte is ? 345,-, de service-box is ? 895,- Als dat verder dezelfde box is, dan betaal je dus ? 550,- voor een tussenschotje en 3m gasleiding. Ben benieuwd of HK er hier ook maar één van verkocht krijgt. Ik neem hem iig niet.  :N
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #34 Gepost op: augustus 06, 2011, 06:38:04 pm »

Maar er zullen genoeg zijn die niet handig zijn en denken die laatste centen doen er ook niet meer toe.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

michielw

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #35 Gepost op: augustus 07, 2011, 09:08:16 am »

Maar er zullen genoeg zijn die niet handig zijn en denken die laatste centen doen er ook niet meer toe.

Tja, waarschijnlijk zal het ze ook wel lukken. De watervoorziening krijgen ze ook verkocht voor 345, terwijl het nog geen 100 euro aan onderdelen is.

Ik zie ook niet in waar die servicebox voor nodig is: de gasfles staat in de keuken op een plek waar je verder toch niets aan hebt, dus waarom zou deze in de disselbak moeten?
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #36 Gepost op: augustus 07, 2011, 08:16:26 pm »

De disselbak is een stuk hoger, daar past een grote gasfles in. De ruimte in de keuken is hiervoor te laag. Daar kan alleen een kleine blauwe campinggaz-fles in. Als je wat langer weggaat, zou dat net te weinig kunnen zijn.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #37 Gepost op: augustus 07, 2011, 08:34:48 pm »

of de groene 2,5 kg DIN gasfles, wel twee ook

gr. Rob
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #38 Gepost op: oktober 25, 2011, 01:04:21 pm »

Ervaring hebben we hier nog niet mee. Maar veel tijd zal er niet zitten tussen levering en in de praktijk brengen!
Kom maar op met die mei vakantie 2012.... :zw

Ik vermoed wel dat een grotere gasfles mogelijk is, deze zou je naast de keuken kunnen plaatsen.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2011, 01:06:51 pm door Swede »
Gelogd
live life outdoors

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #39 Gepost op: oktober 25, 2011, 03:38:16 pm »

Doe ik ook , heb een grote groene DIN 5 kg gasfles naast de keuken staan en met een externe gas aansluiting gekoppeld met de keuken.
Voordeel: is aanzienlijk goedkoper dan die kleine Campingaz flessen.

gr. Rob
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #40 Gepost op: november 09, 2011, 10:28:13 pm »

Van de Holtkamper site:

Productie Holtkamper Cocoon XL MTT uitgebreid.
Productiecapaciteit van 'Limited Edition tenttrailer' flink verhoogd.



Ik begrijp wel dat het een populaire wagen is, maar het kenmerk van een Limited Edition is toch dat er niet al teveel van gemaakt worden?  ::)
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #41 Gepost op: november 10, 2011, 12:06:04 am »

Van de Holtkamper site:

Ik begrijp wel dat het een populaire wagen is, maar het kenmerk van een Limited Edition is toch dat er niet al teveel van gemaakt worden?  ::)

Ligt aan de limit, als ze die op 100 of 10.000 zetten het blijft een limit :J.
De slimmerikken
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:ervaring van de holtkamper cocoon met de kyte keuken
« Reactie #42 Gepost op: november 10, 2011, 08:24:17 am »

Holtkamper is goed in het bouwen van tenttrailers.

Maar ze zijn nog beter in marketing  I:
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal