Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)  (gelezen 32673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)

goedendag,

Momenteel hebben wij een trigano odyssee al 8 jaar in gebruik en zijn er best wel tevreden over.
Onze zoon word ouder en willen een nog makkelijker opzetbare vouwwagen waarbij onze zoon voor een overnachting wel in de vouwwagen zou moeten kunnen slapen.
Dit hoeft niet in een aparte ruimte, bij de combi camp kan hij op de deksel liggen en bij de kyte in het woongedeelte op een veldbed.
Bij meer dagen gaat hij in een eigen tentje.

De holtkamper is echter een trigano duurder dan de combi camp en zijn daarom de voor en tegens aan het vergelijken.
Even wat voor en tegens over de vouwwagens:
1. de trigano
   voor:
   goedkoop totaal een 6300 (en wij hebben fietsenrek voor dissel en bovenop en disselbak luifel eigelijk alle opties er al voor)
   redelijk veel ruimte voor spullen mee te nemen. tov kyte wel minder denken we.
   tijdens reis keuken te gebruiken (bij combi camp ook natuurlijk)
   tegen:
   eraf halen keuken bij opzetten
   niet alleen op te zetten.
   toch aantal stokken te plaatsen (en dus ook mee te nemen in wagenbak)
   zeer onhandige luifel om op te zetten
Verder zijn we best tevreden over de trigano nog.

2. de combi camp
   voor:
   handig voor 1 overnachting op te zetten.
   handige keuken die altijd bereikbaar is
   fietsen altijd handig er bovenop.
   groter bed dan trigano
   bij mooi weer alleen halve luifel opzetten.
   tegen:
   waterpas zetten geen uitdraai poten maar dmv blokken.
   kleine bagageruimte (denk stuk kleiner dan trigano lijkte me)
   stoelen en tafel meenemen zal op rek moeten buiten op.
   

3. de holtkamper kyte
   voor:
   veel bagage ruimte
   snel op te zetten
   iets groter bed dan de trigano (kleiner dan combi camp)
   tegen:
   duur!? voor dat geld heb je bijna 3 trigano's
   lees toch wel nadeel over de opzet hulp frame
   toch water binnen bij regen!!! (met trigano nooit last van gehad)
   keuken onderweg niet bruikbaar
   koelkast onderweg niet aan? (bij trigano in de disselbak en altijd aan onderweg, op de combi camp ook neem ik aan).


Wij zijn dus best tevreden met de trigano maar willen toch wel wat beters/snellers/handigers en dat mag dus best ook duurder zijn.
Maar het moet dan wel echt handiger e.d. zijn.
De meeste tijd met de trigano met op en af breken zijn de extra rommel die je zo uitstalt dit zal bij alle vouwwagens zijn natuurlijk.
Met de trigano compleet uitgestald zijn we een max 2uur bezig met op zetten maar dan staat er ook een kleding kastje de luifel vloerkleed buiten binnen.
Opruimen vaak iets meer werk maar niet zo heel veel meer ook.
Bedden van de trigano maken we thuis al op dus openklappen en slapen. dat kan onderweg vaak al binnen 10m. de voorkant blijft dan wel open.
Dit kan natuurlijk bij de andere vw's ook.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2011, 11:18:04 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2011, 12:34:43 pm »

ik heb de cc zelf mogen bekijken op het vouwwagen weekeind en als ik dan zou mogen kiezen zou ik voor de cc gaan kwa prijs en de ruimte lijkt hij mij groter dan de hk
(sorry voor de hk liefhebbers :#)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2011, 12:50:14 pm »

Over Kyte en Trigano kan ik weinig zeggen, wat de Combi-Camp betreft:

Waterpaszetten in lengterichting gaat met het neuswiel, in breedte richting kun je dat inderdaad met een blok onder het te verhogen wiel doen. Dankzij de terugrij-automaat gaat dat heel eenvoudig en zonder al te veel kracht. Over de noodzaak van horizontaal stellen is men het echter niet altijd eens. Er zijn ook CC'ers die de voorkeur geven aan het parallel aan de ondergrond houden van de wagen omdat de wagen dan op de mooiste manier openklapt (deksel exact ver genoeg). Dit natuurlijk binnen grenzen, je moet niet het bed uitrollen en ook de koelkast staat graag horizontaal.

Fietsen bovenop de wagen vertraagt natuurlijk de opzet- en inpaktijd maar dat geldt voor alle wagens met de fietsen op het deksel. De Country heeft een vrij ruime bagageruimte. Volgens opgave is deze 265 liter, dit betreft echter alleen het "verlaagde" gedeelte onder het bed. Daar komt nog de rest van de ruimte onder het verhoogde bed, dus zo groot als het bedoppervlakte en iets van 15cm hoog bij. Waarom CC dit niet noemt in de specificaties begrijp ik niet... Het is iets van 140*200*15 cm, is toch ook nog 420 liter. Voeg daarbij de disselbak en de keuken en je kunt heel wat meenemen. Je kunt alleen niet bij de bagageruimte zonder de wagen open te klappen.

Maar afhankelijk van wat je mee wil nemen kunnen tafel en stoelen ook onder het bed (bij de Country dus), een opklaptafel eventueel ook ?p het bed. Wij hebben tafel en stoelen trouwens inderdaad op het deksel liggen. Onder het bed van onze wagen ligt de complete kampeeruitrusting gebruiksklaar opgeborgen. Dit is inclusief twee persoons kindertent, slaapmatjes, vier (grote) slaapzakken, skottelbraai met alle toebehoren, twee gastanks, wasrek, voortent, varioluifel, stokken, kachel, koffiezetapparaat, wasrek, afvalemmer en nog wat los spul. "Klein" is denk ik dus een wat relatief begrip  ;) Je hebt niet de 1500 liter van andere wagens maar als gezin van vier personen hebben wij ruimte genoeg.

Edit: de CC-keuken is onderweg altijd bereikbaar, de koelkast doet het ook tijdens het rijden via de auto-accu.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2011, 12:52:47 pm door NielsP »
Gelogd

jvdhaas

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2011, 02:38:07 pm »

Een combi Camp is echt een grote bak.verder, is onze keuze op HK gevallen omdat we ze stoerder vinden.
maar.
kan me voorstellen dat een CC nog makkelijker opzet,en de keuken gelijk goedstaat!!
is onze keuze een Spacer geweest!
Suc6 met je keuze
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2011, 02:54:47 pm »

ik heb de cc zelf mogen bekijken op het vouwwagen weekeind en als ik dan zou mogen kiezen zou ik voor de cc gaan kwa prijs en de ruimte lijkt hij mij groter dan de hk
(sorry voor de hk liefhebbers :#)
De binnen ruimte zal ook wel verschillen als je dat bedoelt maar die zijn in alle gevallen voor ons ruim genoeg.
Het gaat  meer om de laadruimte voor ons en daar zit toch echt wel verschil in.

Over Kyte en Trigano kan ik weinig zeggen, wat de Combi-Camp betreft:

Waterpaszetten in lengterichting gaat met het neuswiel, in breedte richting kun je dat inderdaad met een blok onder het te verhogen wiel doen. Dankzij de terugrij-automaat gaat dat heel eenvoudig en zonder al te veel kracht. Over de noodzaak van horizontaal stellen is men het echter niet altijd eens. Er zijn ook CC'ers die de voorkeur geven aan het parallel aan de ondergrond houden van de wagen omdat de wagen dan op de mooiste manier openklapt (deksel exact ver genoeg). Dit natuurlijk binnen grenzen, je moet niet het bed uitrollen en ook de koelkast staat graag horizontaal.

Fietsen bovenop de wagen vertraagt natuurlijk de opzet- en inpaktijd maar dat geldt voor alle wagens met de fietsen op het deksel. De Country heeft een vrij ruime bagageruimte. Volgens opgave is deze 265 liter, dit betreft echter alleen het "verlaagde" gedeelte onder het bed. Daar komt nog de rest van de ruimte onder het verhoogde bed, dus zo groot als het bedoppervlakte en iets van 15cm hoog bij. Waarom CC dit niet noemt in de specificaties begrijp ik niet... Het is iets van 140*200*15 cm, is toch ook nog 420 liter. Voeg daarbij de disselbak en de keuken en je kunt heel wat meenemen. Je kunt alleen niet bij de bagageruimte zonder de wagen open te klappen.

Maar afhankelijk van wat je mee wil nemen kunnen tafel en stoelen ook onder het bed (bij de Country dus), een opklaptafel eventueel ook ?p het bed. Wij hebben tafel en stoelen trouwens inderdaad op het deksel liggen. Onder het bed van onze wagen ligt de complete kampeeruitrusting gebruiksklaar opgeborgen. Dit is inclusief twee persoons kindertent, slaapmatjes, vier (grote) slaapzakken, skottelbraai met alle toebehoren, twee gastanks, wasrek, voortent, varioluifel, stokken, kachel, koffiezetapparaat, wasrek, afvalemmer en nog wat los spul. "Klein" is denk ik dus een wat relatief begrip  ;) Je hebt niet de 1500 liter van andere wagens maar als gezin van vier personen hebben wij ruimte genoeg.

Edit: de CC-keuken is onderweg altijd bereikbaar, de koelkast doet het ook tijdens het rijden via de auto-accu.
Ik heb op de cc-club forum gezien dat ze ook met een soort pack-n-go hadden maar niet zo mooi als bij hk.
Verder denk ik toch echt dat de ruimte om dingen mee te nemen iets krapper (miss minder praktisch) dan bij de trigano.
En idd fietsen bovenop vertraagt hebben we nu ook met de trigano waar we een heel rek er op moeten plaatsen kost een 5m extra denk ik.

Een combi Camp is echt een grote bak.verder, is onze keuze op HK gevallen omdat we ze stoerder vinden.
maar.
kan me voorstellen dat een CC nog makkelijker opzet,en de keuken gelijk goedstaat!!
is onze keuze een Spacer geweest!
Suc6 met je keuze
Wij vinden dus ook de hk stoerder en veel mooier eruit zien.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2011, 03:00:28 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2011, 03:40:02 pm »

Als ik het zo lees hebben jullie al een keuze gemaakt, maar die wil je graag gerechtvaardigd zien?

De meeste argumenten betreffen smaak... De term mooi valt. Over smaak (of het gebrek daaraan) valt niet te twisten. Als je het kunt en wilt betalen denk ik dat jullie voor de Kyte gaan. Prachtige wagen. Maar dat vind ik ook van de CCC en van de Aart Kok Livingstone (die niet in jullie shortlist stond).

Succes met kiezen en heel veel plezier met de nieuwe kar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.247
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2011, 03:57:19 pm »

De pak en ga systeem van cc volgens mij noemen ze hem zo is :? is eigenlijk mooier.
Maaaaaar hier komt het nadeel dan moet je de zijwand er uit ritsen en de luifel eraf ritsen.
Dus dit is weer xtra werk.


Maar in mijn ogen kun je de kyte en cc niet met elkaar vergelijken.
De vergelijking Cocoon cc lijkt mij beter te passen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2011, 04:27:30 pm »

Als ik het zo lees hebben jullie al een keuze gemaakt, maar die wil je graag gerechtvaardigd zien?

De meeste argumenten betreffen smaak... De term mooi valt. Over smaak (of het gebrek daaraan) valt niet te twisten. Als je het kunt en wilt betalen denk ik dat jullie voor de Kyte gaan. Prachtige wagen. Maar dat vind ik ook van de CCC en van de Aart Kok Livingstone (die niet in jullie shortlist stond).

Succes met kiezen en heel veel plezier met de nieuwe kar.
De keuze is nog niet gemaakt.
Maar ben nu wel even naar de livingstone aan het kijken.
De keuze is lastig omdat de hk gewoon duur is daarvoor heb je een leuke middelklasser auto toch!!!

De pak en ga systeem van cc volgens mij noemen ze hem zo is :? is eigenlijk mooier.
Maaaaaar hier komt het nadeel dan moet je de zijwand er uit ritsen en de luifel eraf ritsen.
Dus dit is weer xtra werk.


Maar in mijn ogen kun je de kyte en cc niet met elkaar vergelijken.
De vergelijking Cocoon cc lijkt mij beter te passen.
Maar de cc heeft naar mijn idee gewoon veel minder opberg ruimte. wat toch wel een groot minpunt is de trigano ligt bij ons altijd vol en gaan maar met zijn 3e ermee weg.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2011, 04:43:17 pm »

Ik zal het wel te simpel zien, maar je kijkt eerst wat je budget is. Heb je 20K, dan staat de Kyte in het lijstje, heb je 'maar' 19K of minder, dan dus niet...

Ergo: als je begint bj je budget, loop je nooit het risico om te duur te gaan kamperen. Spring nooit langer dan je polsstok is. Persoonlijk vind ik de Kyte erg mooi, maar 20K gewoon te veel voor 3 weken vakantie per jaar...

Over de bagageruimte: dat went enorm. Kijk eens kritisch naar wat je nodig hebt... Inmiddels houden wij langzaamaan enige ruimte over. Vergeet niet dat de keuken van de CCC ook over aardig wat ruimte beschikt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2011, 04:49:54 pm »

Ik zal het wel te simpel zien, maar je kijkt eerst wat je budget is. Heb je 20K, dan staat de Kyte in het lijstje, heb je 'maar' 19K of minder, dan dus niet...

Ergo: als je begint bj je budget, loop je nooit het risico om te duur te gaan kamperen. Spring nooit langer dan je polsstok is. Persoonlijk vind ik de Kyte erg mooi, maar 20K gewoon te veel voor 3 weken vakantie per jaar...

Over de bagageruimte: dat went enorm. Kijk eens kritisch naar wat je nodig hebt... Inmiddels houden wij langzaamaan enige ruimte over. Vergeet niet dat de keuken van de CCC ook over aardig wat ruimte beschikt.
Klopt 20k is erg veel vandaar ook de twijfel van de kyte.
de ccc is ook nog steeds niet uit het oog en zo op het eerste gezicht is de livingstone ook wel aantrekkelijk.
Maar moet me daar nog even verder in verdiepen ( nog niet gedaan) heb hem overigens wel op de kampeer beurs gezien en we vonden vooral het extra grote bed aantrekkelijk (ik ben 1,94).
En zullen volgende week de dealers nog eens af gaan voor wat meer info ook.
Dank voor de reactie(s)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2011, 07:19:59 pm »

De pak en ga systeem van cc volgens mij noemen ze hem zo is :? is eigenlijk mooier.
Maaaaaar hier komt het nadeel dan moet je de zijwand er uit ritsen en de luifel eraf ritsen.
Dus dit is weer xtra werk.

Ervaring hebbende met het Pack 'N Go systeem van de Kyte en de demonstratie van het systeem van de Combi Camp Country op het prototype live te hebben meegemaakt moet ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Bij de CCC moet je er aan denken dat je het wilt gaan gebruiken, dat is dus bij de laatste keer inklappen voor je naar huis gaat. Je moet dan luifel/voortent er afhalen, de binnentent helemaal losmaken en de zijwand er helemaal uithalen. Dit moet je bij de eerste keer opzetten allemaal weer terug doen. We wilden toch een snelle opzetter? Als je onderweg ook van het systeem gebruik wilt maken moet je altijd alles losmaken.
Net zo belangrijk is dat je altijd een wagenruimte naast de CCC vrij moet hebben om het systeem te kunnen gebruiken omdat het rek als contragewicht gebruikt wordt.

Deze wagen stond ook op onze shortlist. Als je alle opties die je standaard bij een Kyte krijgt, daar is alleen de luxe uitvoering nog van leverbaar, kom je maar een paar duizend euro goedkoper uit. Geen verschil van een Trigano, maar inderdaad nog steeds veel geld. Maar relatief gezien viel het wel mee. Omdat hij al zo luxe is kwamen er weinig opties bij en onze Kyte kostte dus ook geen 20 mille.

De CCC kukelde meteen van m'n lijstje af toen ik op Youtube een opzet instructie vond. In drie delen. De toch al niet zo ruime bagageruimte onder het bed wordt voor een groot deel ingenomen door de voortent, luifel, stokken, grondzeil en vloerkleed voor op het harde deksel. Bij de Holtkamper ligt alleen het curver trapje in de gigantische laadruimte en kun je onder het dekzeil boven op de tent doorstapelen. Maar het belangrijkste was met al die losse spullen dat een CCC geen snelle opzetter is. Alleen de wagenbak klap je snel uit. Maar geldt dat niet voor elke klapper? Daarna moet je gewoon voortent aanritsen, frame opbouwen etc. dat kent iedereen hier op het forum wel tot aan de luifel aan toe.

De Kyte keuken is onderweg niet bruikbaar, en of dat een gemis is weet ik niet. Met onze tent hadden we ook geen bermkeuken en ik zie mezelf ook nog niet zo snel een warme maaltijd langs de kant van de weg bereiden. Voor een paar broodjes smeren heb je geen bermkeuken nodig. Onhandig is dat de koelkast onderweg ook niet bereikbaar is. Dat ie niet aankan is geen probleem, hij blijft heel lang koud maar je kunt er niks uithalen. Met een eenvoudig auto koelboxje is dat ook op te lossen en misschien wel handiger omdat je niet hoeft te stoppen om een blikje drinken te pakken.

Ik weet niet waar spikehome gehoord heeft dat de Kyte niet waterdicht is. Op dit forum heb ik alleen gelezen over een paar druppels in de tent wat normaal schijnt te zijn bij nieuw katoen. Zelf hebben we ook een behoorlijke plensbui op de Kyte gehad en die druppels heb ik zelfs niet gezien. De keuze van een vouwwagen is erg persoonlijk en ik ben het met Alex eens dat je de Combi Camp niet met de Kyte kunt vergelijken. Zelfs niet met de Cocoon.

De CCC is volledig opgezet ook een mooie wagen, en de keuken doet niet onder voor een Kyte keuken, al is ie heel anders. Maar in oorsprong is het toch een behoorlijk rechthoekig model en mist ie de uitstraling van een Kyte. Maar zo veel geld uitgeven en dan geen snelle opzetter, deed voor mij de deur dicht.

Gelogd

jvdhaas

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2011, 07:36:03 pm »

Mijn advies ga gewoon voor een tweedehands HK via marktplaats scheelt zomaar duizende euro"s
Neem wel geduld en een budget en je scoort een prima wagen die dingen gaan zomaar 25 jaar mee!

PS een een kyte is mooi,maar ik vraag me af waar HK mee bezig is Veel Geld! en nu niet zo eenvoudig op te zetten als de rest(sorry hij is wel mooi!!)
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2011, 07:40:59 pm door jvdhaas »
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2011, 08:10:36 pm »

Wij hebben naar alle tevredenheid de CCC. Wij zijn erg tevreden over het snelle opzetten: 15 minuten. (slaaptent en complete luifel, ook goed alleen te doen, en niet ingewikkeld) Om dat te bereiken laten wij altijd de luifel op het dak terug geklapt liggen. Dit scheelt weer ruimte in de opbergruimte onder het bed. Ook dat vinden wij royaal. We zijn met z'n 4-en en gaan in de vakantie 3 weken rondtrekken. We staan nooit langer dan 2 nachten op een camping. Daarbij ligt alles onder het bed. Kleding, 1 bak voeding, 1 bak los spul, slaapzakken, kussens, slaapmatjes, zij en voorkanten tent. Vloerkleed en grondzeil gebruiken we niet. Keuken bevalt goed, makkelijk ook onderweg. Slapen doen de kinderen bij ons op de deksel. En het in en uitladen doen we op de oprit/terras. Dit gaat ook snel, alleen de kleding en bak eten gaat erin, de rest blijft liggen. Kijk maar wat je ermee doet. Het you tube filmpje laat de valley zien, die heeft geen verhoogd bed. Vandaag de kleine ruimte die je ziet.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2011, 08:15:31 pm door gaaf »
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #13 Gepost op: juli 21, 2011, 08:31:31 pm »

Al eens gekeken bij de Trigano Alpha, een Combi Camp kloon. :P
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2011, 11:39:37 pm »

Ervaring hebbende met het Pack 'N Go systeem van de Kyte en de demonstratie van het systeem van de Combi Camp Country op het prototype live te hebben meegemaakt moet ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Bij de CCC moet je er aan denken dat je het wilt gaan gebruiken, dat is dus bij de laatste keer inklappen voor je naar huis gaat. Je moet dan luifel/voortent er afhalen, de binnentent helemaal losmaken en de zijwand er helemaal uithalen. Dit moet je bij de eerste keer opzetten allemaal weer terug doen. We wilden toch een snelle opzetter? Als je onderweg ook van het systeem gebruik wilt maken moet je altijd alles losmaken.
Net zo belangrijk is dat je altijd een wagenruimte naast de CCC vrij moet hebben om het systeem te kunnen gebruiken omdat het rek als contragewicht gebruikt wordt.

Deze wagen stond ook op onze shortlist. Als je alle opties die je standaard bij een Kyte krijgt, daar is alleen de luxe uitvoering nog van leverbaar, kom je maar een paar duizend euro goedkoper uit. Geen verschil van een Trigano, maar inderdaad nog steeds veel geld. Maar relatief gezien viel het wel mee. Omdat hij al zo luxe is kwamen er weinig opties bij en onze Kyte kostte dus ook geen 20 mille.

De CCC kukelde meteen van m'n lijstje af toen ik op Youtube een opzet instructie vond. In drie delen. De toch al niet zo ruime bagageruimte onder het bed wordt voor een groot deel ingenomen door de voortent, luifel, stokken, grondzeil en vloerkleed voor op het harde deksel. Bij de Holtkamper ligt alleen het curver trapje in de gigantische laadruimte en kun je onder het dekzeil boven op de tent doorstapelen. Maar het belangrijkste was met al die losse spullen dat een CCC geen snelle opzetter is. Alleen de wagenbak klap je snel uit. Maar geldt dat niet voor elke klapper? Daarna moet je gewoon voortent aanritsen, frame opbouwen etc. dat kent iedereen hier op het forum wel tot aan de luifel aan toe.

De Kyte keuken is onderweg niet bruikbaar, en of dat een gemis is weet ik niet. Met onze tent hadden we ook geen bermkeuken en ik zie mezelf ook nog niet zo snel een warme maaltijd langs de kant van de weg bereiden. Voor een paar broodjes smeren heb je geen bermkeuken nodig. Onhandig is dat de koelkast onderweg ook niet bereikbaar is. Dat ie niet aankan is geen probleem, hij blijft heel lang koud maar je kunt er niks uithalen. Met een eenvoudig auto koelboxje is dat ook op te lossen en misschien wel handiger omdat je niet hoeft te stoppen om een blikje drinken te pakken.

Ik weet niet waar spikehome gehoord heeft dat de Kyte niet waterdicht is. Op dit forum heb ik alleen gelezen over een paar druppels in de tent wat normaal schijnt te zijn bij nieuw katoen. Zelf hebben we ook een behoorlijke plensbui op de Kyte gehad en die druppels heb ik zelfs niet gezien. De keuze van een vouwwagen is erg persoonlijk en ik ben het met Alex eens dat je de Combi Camp niet met de Kyte kunt vergelijken. Zelfs niet met de Cocoon.

De CCC is volledig opgezet ook een mooie wagen, en de keuken doet niet onder voor een Kyte keuken, al is ie heel anders. Maar in oorsprong is het toch een behoorlijk rechthoekig model en mist ie de uitstraling van een Kyte. Maar zo veel geld uitgeven en dan geen snelle opzetter, deed voor mij de deur dicht.


Die 3 delig filmpje ook gezien en dacht toen ook van pfff meer werk dan je eigenlijk wel wilt.
Maar als je alleen de luifel half voornamelijk gebruikt (mooi weer campeerders he) dan valt het werk wel mee en met slecht weer kan je alles als nog dicht maken.
vind de keuken van kyte en combi camp op paar punten ook tegen vallen zoals bij de combi camp mandjes voor spullen? waarom geen laden.
Ook de kyte voor bestek e.d. standaard ook niks aanwezig eigelijk de trigano daartegen en zag ook de livingstone heeft daar wel voorzieningen voor.
Het waterdicht had ik gelezen dat iemand op de achterzijde een hoosbui kreeg en daarbij bleek dat het niet compleet waterdicht was.
Pack'n go als het idd zo bij de ccc gaat dan is dat iig een minpunt.
Koelkastje tja we waren al aan het bedenken dat ik een (als de ruimte idd groter en meer is dan de huidige trigano) onze huidige koelkast extra achterin de auto te zetten voor onderweg. en dan heb je op de camping gewoon 2 koelkastjes wat bij heel warm weer zeer handig is nu huren we vaak een extra koelkast (voordeel dat die wel echt vriesvak heeft).
Ik denk ook wel dat de kyte echt wel meer voordelen heeft dan de ccc maar is het al zijn extra geld waard.
Ga ook nog naar de livingstone van aart kok nog eens kijken.

Mijn advies ga gewoon voor een tweedehands HK via marktplaats scheelt zomaar duizende euro"s
Neem wel geduld en een budget en je scoort een prima wagen die dingen gaan zomaar 25 jaar mee!

PS een een kyte is mooi,maar ik vraag me af waar HK mee bezig is Veel Geld! en nu niet zo eenvoudig op te zetten als de rest(sorry hij is wel mooi!!)
Tja 2e hands helaas niet echt optie altijd alles nieuw gekocht.
dus het is niet dat ik het niet kan betalen.
Maar wil er dan ook echt wel van merken dat je wat goeds hebt.
Namelijk al ook over hk kyte gelezen dat er verf van stokken sprong tja heb ik op de trigano nog niet eens na 8 jaar.

Al eens gekeken bij de Trigano Alpha, een Combi Camp kloon. :P
Ja naar gekeken natuurlijk van wegen het kleinere bed valt die af ik ben namelijk 1,95 bed van minimaal 2.10 nodig dus.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal