Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)  (gelezen 32703 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #15 Gepost op: juli 22, 2011, 12:08:55 am »

Ik zou me dan ook niet laten leiden door die drie filmpjes op Youtube maar eens in het ?cht gaan kijken hoe je een CCC opzet maar vooral ook afbreekt (iedereen heeft het over het *opzetgemak* maar na afloop van de vakantie telt toch vooral het *inklapgemak* ?  ;) D??r scoort een CC n?g een keer wat mij betreft qua snelheid, lees de perikelen hierover op dit forum van andere klappers...)

De CC is ook met lades in de keuken te krijgen tegenwoordig, vergelijkbaar met de Livingstone. Maar wat mij betreft niets mis met die mandjes, werkt prima! Voor bestek heeft de CC standaard een besteklade met voldoende ruimte.

Pack'n go zal bij een wagen als de CC nooit optimaal worden, daar is gewoon de constructie niet naar. Maar mis ik dat? Nee. Eén keer per jaar klap ik aan het begin van het seizoen de wagen open om de kampeerspullen in te laden. Die worden vervolgens gedurende het seizoen naar behoefte gebruikt. Na afloop, voor de winterstalling begint, haal ik ze er weer uit.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #16 Gepost op: juli 22, 2011, 05:43:28 am »

Die verf is een keuze van Holtkamper.
Laats nog met Jelle er over gehad.
Ze weten daar heus wel dat ze relatief snel beschadigen maar ze hebben er een extra coating overheen gedaan zodat het niet snel zal gaan roesten/corroderen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #17 Gepost op: juli 22, 2011, 11:17:55 am »

Ik zou me dan ook niet laten leiden door die drie filmpjes op Youtube maar eens in het ?cht gaan kijken hoe je een CCC opzet maar vooral ook afbreekt (iedereen heeft het over het *opzetgemak* maar na afloop van de vakantie telt toch vooral het *inklapgemak* ?  ;) D??r scoort een CC n?g een keer wat mij betreft qua snelheid, lees de perikelen hierover op dit forum van andere klappers...)

De CC is ook met lades in de keuken te krijgen tegenwoordig, vergelijkbaar met de Livingstone. Maar wat mij betreft niets mis met die mandjes, werkt prima! Voor bestek heeft de CC standaard een bestek lade met voldoende ruimte.

Pack'n go zal bij een wagen als de CC nooit optimaal worden, daar is gewoon de constructie niet naar. Maar mis ik dat? Nee. Eén keer per jaar klap ik aan het begin van het seizoen de wagen open om de kampeerspullen in te laden. Die worden vervolgens gedurende het seizoen naar behoefte gebruikt. Na afloop, voor de winterstalling begint, haal ik ze er weer uit.
Ok dus ze hebben handiger laadjes ervoor dat is wel mooier idd. Pack-N-Go tja het is handig maar zoals nu hebben we het ook nooit gehad. En kijken altijd naar het weer voor het inpakken.
Die verf is een keuze van Holtkamper.
Laats nog met Jelle er over gehad.
Ze weten daar heus wel dat ze relatief snel beschadigen maar ze hebben er een extra coating overheen gedaan zodat het niet snel zal gaan roesten/corroderen.
Ok er zit dus nog extra bescherming wel onder, het is alleen wat minder mooi daarna.

wat ik ook nog wel handig vind is dat ik bij de hk 2 fietsen op de dissel kan meenemen bij de ccc moet het altijd op de deksel (of je moet geen dissel nemen maar dan helemaal weinig opberg ruimte). Bij de trigano heb ik ze momenteel ook bovenop 3 fietsen nu maar vanaf volgend jaar gaan er maar 2 mee en dan op de dissel het liefst dan kunnen ze bij een overnachting blijven staan ook (bij trigano vervalt dan ook de disselkast natuurlijk).
Bij de livingstone weet ik niet zeker of ze voorop de dissel kunnen ik denk van wel omdat de keuken achterop zit.

We gaan volgende week bij Holtkamper en Combi-Camp kijken maar ook nog bij de Aart-Kok Livingstone.
Bij de laatste denk ik alleen dat de voortent wat werk is (net zoals bij de ccc).
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #18 Gepost op: juli 22, 2011, 11:27:14 am »

Heb de discussie gevolgd... Veel plezier met kijken! Uiteindelijk kun je het beste een keus maken als je ze IRL gezien hebt. En misschien kom je dan wel tot een onverwachte beslissing!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #19 Gepost op: juli 22, 2011, 12:08:30 pm »

Heb de discussie gevolgd... Veel plezier met kijken! Uiteindelijk kun je het beste een keus maken als je ze IRL gezien hebt. En misschien kom je dan wel tot een onverwachte beslissing!
Je bedoelt dat het zomaar de livingstone zou kunnen worden?
Of dat we zomaar het bij de trigano houden?
We zien wel volgende week naar zeist en bunnik kort bij elkaar alle types waar we interesse in hebben.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2011, 12:23:02 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #20 Gepost op: juli 22, 2011, 12:21:25 pm »

Je bedoelt dat het zomaar de livingstone zou kunnen worden?
We zien wel volgende week naar zeist en bunnik kort bij elkaar alle types waar we interesse in hebben.

Neehoor, absoluut niet. Alleen maar dat je pas goed kunt oordelen als je ze in het echt gezien hebt, of nog beter, ervaren hebt. Nogmaals, veel plezier volgende week!
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #21 Gepost op: juli 22, 2011, 07:01:11 pm »

Die 3 delig filmpje ook gezien en dacht toen ook van pfff meer werk dan je eigenlijk wel wilt.
Maar als je alleen de luifel half voornamelijk gebruikt (mooi weer campeerders he) dan valt het werk wel mee en met slecht weer kan je alles als nog dicht maken.

Klopt. En dan heb je in totaliteit meer ruimte dan in een Kyte.

Citaat
vind de keuken van kyte en combi camp op paar punten ook tegen vallen zoals bij de combi camp mandjes voor spullen? waarom geen laden.
Ook de kyte voor bestek e.d. standaard ook niks aanwezig eigelijk de trigano daartegen en zag ook de livingstone heeft daar wel voorzieningen voor.

Het prototype van de CCC had wel laden. Of dat al doorgevoerd is op het productiemodel weet ik niet.

Citaat
Koelkastje tja we waren al aan het bedenken dat ik een (als de ruimte idd groter en meer is dan de huidige trigano) onze huidige koelkast extra achterin de auto te zetten voor onderweg. en dan heb je op de camping gewoon 2 koelkastjes wat bij heel warm weer zeer handig is nu huren we vaak een extra koelkast (voordeel dat die wel echt vriesvak heeft).

Twee koelkasten is reuze handig kan ik zeggen. Wij nemen ook onze losse compressor box van het tentkamperen nog mee. Inderdaad in de auto omdat alles toch in de Kyte gaat. Past qua hoogte trouwens ook niet onder het bed van de Kyte. Toen we nog 1 box hadden paste het precies, en nu met 2 boxen past het weer precies. En we zijn nog met evenveel personen!  ::)  :#

Veel plezier bij het kijken naar de vouwwagens. Bij de wagens die je op het oog hebt zit niet een miskoop. Alleen persoonlijke voorkeuren gelden. Laat even weten wat het geworden is en waarom. Altijd leuk om te lezen hoe iemand tot zijn beslissing is gekomen. Bovendien kan het anderen helpen bij het kiezen van hun wagen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #22 Gepost op: juli 22, 2011, 07:14:34 pm »

Het prototype van de CCC had wel laden. Of dat al doorgevoerd is op het productiemodel weet ik niet.

Op dit moment kun je de lades als losse insteekunit krijgen. In het rechterdeel kun je de hoeklijn (die het bovenste mandje draagt) makkelijk verwijderen dus daar heb je brede laadjes, in het linker deel is de hoeklijn gelast. Die blijft dus zitten en daardoor is de breedte een stuk minder. Voor mij reden deze unit niet aan te schaffen. Bij het volgende model zitten de laadjes er standaard in en hebben dan wel de maximale breedte.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #23 Gepost op: juli 22, 2011, 07:17:41 pm »

Moet toegeven dat de cc een erg mooie keuken heeft.

Doe mij maar een Cocoon xl met een cc keuken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #24 Gepost op: juli 22, 2011, 10:09:43 pm »

Moet toegeven dat de cc een erg mooie keuken heeft.

Doe mij maar een Cocoon xl met een cc keuken.
::)
Niet voor het een of ander maar denk idd dat elke vw wel een minpunt heeft,
Dus alle pluspunten van alle vw's  bij elkaar en een nieuwe vw maken.
opzetgemak van de holtkampe de keuken van de cc (ook er bij kunnen dan natuurlijk) en de prijs van een trigano ::)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #25 Gepost op: juli 22, 2011, 11:03:43 pm »

Klopt.
Wij hebben dit jaar een Holtkamper mogen lenen omdat ik aan de jobhopper mee had gedaan.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6205.0.html

Dus de wagen uitgezocht die we zouden kopen als we er 1 zouden kopen.

Cocoon xl met base kitchen op de dissel en dissel tafel.
Dit bleek toch niet helemaal wat we voor ogen hadden.
De wagen top maar voor ons zou het dus een mmt worden zodat de dissel aan de andere kant komt en de greenbox als keuken.
Past er mooier bij en voor ons beter ingedeeld. (Vandaar doe ons die cc keuken maar)

Maar veel succes met het uitzoeken want zal niet meevallen met die kwaliteit wagen die deze partijen bouwen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #26 Gepost op: juli 23, 2011, 11:07:39 am »

Klopt.
Wij hebben dit jaar een Holtkamper mogen lenen omdat ik aan de jobhopper mee had gedaan.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6205.0.html

Dus de wagen uitgezocht die we zouden kopen als we er 1 zouden kopen.

Cocoon xl met base kitchen op de dissel en dissel tafel.
Dit bleek toch niet helemaal wat we voor ogen hadden.
De wagen top maar voor ons zou het dus een mmt worden zodat de dissel aan de andere kant komt en de greenbox als keuken.
Past er mooier bij en voor ons beter ingedeeld. (Vandaar doe ons die cc keuken maar)

Maar veel succes met het uitzoeken want zal niet meevallen met die kwaliteit wagen die deze partijen bouwen.

Misschien ben ik een beetje een newbie maar wat bedoel je met "mmt"?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

nikkel1964

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte?
« Reactie #27 Gepost op: juli 23, 2011, 11:22:34 am »

Misschien ben ik een beetje een newbie maar wat bedoel je met "mmt"?

"MMT" is een aangepast chassis waardoor een Holtkamper 180 graden kan draaien (de tent "achterstevoren" op de wagen). Hierdoor zit de dissel niet langer in de keuken maar aan de achterzijde van de tent.

Zie pagina 4 van deze folder:

http://www.holtkamper.nl/im/pdf/folders/Holtkamper%20Cocoon%20102009.pdf
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2011, 11:25:06 am door NielsP »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #28 Gepost op: juli 23, 2011, 11:35:58 am »

MMT is niet de juiste benaming, het is MTT; Multi Talent Trailer. Dit is een verlengd chassis waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan om een vouwwagen te ontwerpen, bijvoorbeeld het omgedraaide chassis bij de Cocoon waardoor achterop een keuken geplaatst kan worden. De Cocoon is dan zelfs leverbaar met een Kyte-keuken. Je kunt de ruimte ook gebruiken om je motorfiets mee te nemen. Er is zelfs een Cocoon met voor en achter een motorfiets, maar dan is er geen ruimte meer voor een keuken. De tent kan wel opgezet worden zonder de motorfietsen van de wagen te halen!

https://picasaweb.google.com/Holtkamper/Fotowedstrijd0910#5400561511810069506

en volgende foto's. De foto ervoor heeft voorop een motorfiets en achterop twee gewone fietsen, maar zonder MTT chassis. Ook leuk.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2011, 12:36:25 pm door campingloge »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #29 Gepost op: juli 23, 2011, 11:51:43 am »

ah die idd wel eens gezien de hk met motor achterop.
Maar 2 motororen wow ik rij zelf ook motor maar dit ziet er wel mooi uit zeg :W
aankomende week (zal wel ergens donderdag worden) veel info winnen over de mogelijkheden + en - van de diverse vw's goed op een rij te zetten.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal