Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)  (gelezen 32672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommybol

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #60 Gepost op: juli 30, 2011, 08:49:36 am »

Nog even over het trekken met een Kyte, daar is namelijk iets bijzonders mee. Wanneer het over trekken met de klapkar gaat heeft iedereen wel tips om dat snel te doen met de eigen wagen. De rode draad in die verhalen is dat je de wagen maar half opzet: "De kinderen kunnen voor een nachtje wel op de klep slapen", "Het grondzeil ritsen we er niet in", geen voortent en/of luifel etc. Bij de Kyte kan dit niet. Je zet hem op of niet. Maar als je hem opzet uitklapt dan heb je het grondzeil al liggen, de kindertent met grondzeil zit er al aan en de luifel staat hangt ook al. Ook voor een nacht heb je de volledige wagen staan. Als het weer het toe laat bezuinig je op een paar haringen en dat is het. De Kyte heeft een hele constante korte opzet/inklap tijd. Ongeacht of je een nacht staat of drie weken. Je zet hem altijd volledig op en ook bij een overnachting heb je dus profijt van alle voordelen van de wagen. Het is nooit behelpen, ook niet voor een nachtje. De meeste tijd bij het opbreken zit in het opruimen van je eigen rommel. En daarvan kun je HEEL VEEL meenemen in en op de Kyte  :>

Da's eens een goeie kijk op zaken! ....best wel een nadeel ook, zoveel opbergruimte.... :H
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2011, 08:51:49 am door tommybol »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #61 Gepost op: juli 30, 2011, 09:43:28 am »

We gaan dadelijk nog eens bij de living stone kijken.
Dus zal me bevindingen wel melden weer.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

mars

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #62 Gepost op: juli 30, 2011, 09:46:25 am »

We gaan dadelijk nog eens bij de living stone kijken.
Dus zal me bevindingen wel melden weer.

Dan ben ik benieuwd naar het aantal handelingen, voordat deze staat. Hou ons op de hoogte en veel plezier! :zw
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #63 Gepost op: juli 30, 2011, 04:00:39 pm »

Staat nu een test in de KCK van deze maand. Tussen de Smitveld Ruebist Elegance en de Aart Kok Livingstone. Uiteindeling is de Livingstone de Testwinnaar.

Plus/Minpunten Smitveld Ruebist Elegance:
+ snelle opzetter
+ stormvast
+ veel bagageruimte
+ laden en lossen met ingepakte tent
- doek slaapcabine hangt niet strak

Plus/Minpunten Aart Kok Livingstone:
+ groot bed
+ complete keuken
+ panoramadak
+ laden en lossen met ingepakte tent
- stahoogte bij zijwand

(Bron: KCK nr. 8 augustus 2011) Zie hier ook de filpjes die hoor de KCK gemaakt zijn http://www.kck.eu/?page=artikelen&sub=article&id=2135&lastpage=index&lastid=.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #64 Gepost op: juli 30, 2011, 04:10:11 pm »

Dan ben ik benieuwd naar het aantal handelingen, voordat deze staat. Hou ons op de hoogte en veel plezier! :zw
Nou net terug ervan dus. De opzet constructie viel ons wel tegen. Een beetje als de kyte maar je moet echt alles extra en los meenemen en bij het uitpakken eraan ritsen zoals de luifel en ook de kuipzeil (deze kan je evt wel laten zitten) ook het extra grote bed klap je naar binnen (de laad ruimte in). Wel bij de wit een super goede uitleg gehad. En een wagen die uitgeleverd moest worden met een groot bed voor ons uit geklapt waardoor wij goed konden zien hoeveel werk het was en vooral hoeveel ruimte we over hielden als bagage wat ons wel een beetje tegenviel want in de wagen lag de kuipzeil, luifel, windschermen (voor de onderkant hoeken van de luifel), voorkant luivel en wat benodigde stokken. Ook lagen er een paar aangeschafte stoelen aan, maar de stoelen en tafel blijken ook gewoon in de wagenbak mee te moeten (niet zoals bij de kyte erop evt). De livingstone is weleen mooie tenttrailer (ja zo noemt ook Aart-kok ze) maar ons sprak deze dus niet zo aan uiteindelijk en viel een beetje tegen. Vooral voor een nachtje en je moet kuipzeil appart inritsen is deze niet zo handig want daarop moet onze zoon slapen voor een nacht. Ons gevoel gaat daardoor wel meer naar de kyte toe. Overigens viel de inruilprijs van de trigano wel tegen (volgens ANWB koerslijst). Maar goed deze probeer ik wel particulier te verkopen want wij hebben echt alle mogelijke van die wagen erbij. Nogmaals we hebben de vakantie er al op zitten en heb geen haast. Maar uiteindelijk wil je dan ook wel snel iets nieuws als je de knop hebt door gebakken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.247
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #65 Gepost op: juli 30, 2011, 04:25:22 pm »

Tja hoe je het went of keert ze kunnen goede tenttrailers bouwen daar in Emmen. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

tommybol

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #66 Gepost op: juli 30, 2011, 06:55:17 pm »

Nou net terug ervan dus. De opzet constructie viel ons wel tegen. Een beetje als de kyte maar je moet echt alles extra en los meenemen en bij het uitpakken eraan ritsen zoals de luifel en ook de kuipzeil (deze kan je evt wel laten zitten) ook het extra grote bed klap je naar binnen (de laad ruimte in). Wel bij de wit een super goede uitleg gehad. En een wagen die uitgeleverd moest worden met een groot bed voor ons uit geklapt waardoor wij goed konden zien hoeveel werk het was en vooral hoeveel ruimte we over hielden als bagage wat ons wel een beetje tegenviel want in de wagen lag de kuipzeil, luifel, windschermen (voor de onderkant hoeken van de luifel), voorkant luivel en wat benodigde stokken. Ook lagen er een paar aangeschafte stoelen aan, maar de stoelen en tafel blijken ook gewoon in de wagenbak mee te moeten (niet zoals bij de kyte erop evt). De livingstone is weleen mooie tenttrailer (ja zo noemt ook Aart-kok ze) maar ons sprak deze dus niet zo aan uiteindelijk en viel een beetje tegen. Vooral voor een nachtje en je moet kuipzeil appart inritsen is deze niet zo handig want daarop moet onze zoon slapen voor een nacht. Ons gevoel gaat daardoor wel meer naar de kyte toe. Overigens viel de inruilprijs van de trigano wel tegen (volgens ANWB koerslijst). Maar goed deze probeer ik wel particulier te verkopen want wij hebben echt alle mogelijke van die wagen erbij. Nogmaals we hebben de vakantie er al op zitten en heb geen haast. Maar uiteindelijk wil je dan ook wel snel iets nieuws als je de knop hebt door gebakken.

Valt mij dan toch een beetje tegen van Aart kok. Ik ben hk fan, maar moet toegeven dat je met de livingstone ogenschijnlijk veel krijgt voor het geld als je hem ziet staan. Jammer dan dat het opzetten en gebruik van de ruimte voor spullen dan tegenvalt.
Was vandaag even bij hk in Bunnik en ben ook even bij Erica geweest, is toch praktisch om de hoek. Werd hier al gesteld dat ze daar liever de cc verkopen, maar da's niet gek als ze een half complete livingstone neerzetten in de showroom. Dat verkoopt niet. Wat me opviel (ook in de kck), dat panoramadak moet je van buitenaf dicht maken. Even gekeken, maar van buitenaf dichtritsen gaat bij een dak natuurlijk niet, dus bij een regenbui 's-nachts moet je volens mij eerst de hor wegritsen en dan in de regen van binnenuit het dak dichtritsen. Komt mij niet zo handig over, maar wel mooi hoor die sterrenlucht.

Vergeteb we de najaarskorting niet bij hk ? Als je toch van plan bent om de Kyte te kopen.....

« Laatst bewerkt op: juli 30, 2011, 07:08:25 pm door tommybol »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #67 Gepost op: juli 30, 2011, 07:54:09 pm »

Valt mij dan toch een beetje tegen van Aart kok. Ik ben hk fan, maar moet toegeven dat je met de livingstone ogenschijnlijk veel krijgt voor het geld als je hem ziet staan. Jammer dan dat het opzetten en gebruik van de ruimte voor spullen dan tegenvalt.
Was vandaagts even bij hk in Bunnik en ben ook even bij Erica geweest, is toch praktisch om de hoek. Werd hier al gesteld dat ze daar liever de cc verkopen, maar da's niet gek als ze een half complete livingstone neerzetten in de showroom. Dat verkoopt niet. Wat me opviel (ook in de kck), dat panoramadak moet je van buitenaf dicht maken. Even gekeken, maar van buitenaf dichtritsen gaat bij een dak natuurlijk niet, dus bij een regenbui 's-nachts moet je volens mij eerst de hor wegritsen en dan in de regen van binnenuit het dak dichtritsen. Komt mij niet zo handig over, maar wel mooi hoor die sterrenlucht.

Vergeteb we de najaarskorting niet bij hk ? Als je toch van plan bent om de Kyte te kopen.....


nou je hoeft het niet van buiten dicht te maken, je kan de hor open ritsen waarna je de buitenkantdicht ritst daarna weer de hor dicht. En idd die ?1000 najaars korting leuk, maar moet wel mijn trigano eerst kwijt. En de rest was een beetje tegengevallen, wel een bruikbare keuken voor berm toeristme. En soort pack en go systeem.
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2011, 07:55:43 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

marcenjeannette

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #68 Gepost op: augustus 01, 2011, 12:12:41 pm »

Wij hebben vorig jaar een CC Valley gekocht. Tot nu toe 3x mee weggeweest, vorige 3 weken naar Oostenrijk en Slovenië.
Omdat wij niet meer wilden reserveren op de campings (na een hele slechte zomer vorig jaar) wilden we flexibel zijn en dus snel weg kunnen. Dat valt toch tegen. Het is namelijk niet het opzetten/afbreken van de tent wat veel tijd kost maar alles inpakken. Na 2 weken op de zelfde plek is het vaak zo'n puinhoop (alles zit in andere kratten dan op de heenreis, tassen met kleding zitten helemaal door elkaar etc) dat je uren bezig bent met bij elkaar zoeken van je spullen. We doen dat wel de dag vantevoren.
We hebben wel 2 kleine kinderen overigens. En wij doen wel alles op ons gemakkie, het is wel vakantie....en geen wedstrijd.
Overnachten gaat prima met de CC, je klapt hem uit, zet de gastencabine vast en binnen een half uurtje kun je eten.
Minder handig met de CCV vind ik dat alles op bed moet, dat kost toch best veel tijd want je kunt pas klappen als je gegeten hebt omdat de stoelen er dan nog in moeten (tenzij je op de grond wilt zitten). Al met al zijn we toch erg blij met deze vouwwagen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #69 Gepost op: augustus 01, 2011, 08:24:24 pm »

Wij hebben vorig jaar een CC Valley gekocht. Tot nu toe 3x mee weggeweest, vorige 3 weken naar Oostenrijk en Slovenië.
Omdat wij niet meer wilden reserveren op de campings (na een hele slechte zomer vorig jaar) wilden we flexibel zijn en dus snel weg kunnen. Dat valt toch tegen. Het is namelijk niet het opzetten/afbreken van de tent wat veel tijd kost maar alles inpakken. Na 2 weken op de zelfde plek is het vaak zo'n puinhoop (alles zit in andere kratten dan op de heenreis, tassen met kleding zitten helemaal door elkaar etc) dat je uren bezig bent met bij elkaar zoeken van je spullen. We doen dat wel de dag vantevoren.
We hebben wel 2 kleine kinderen overigens. En wij doen wel alles op ons gemakkie, het is wel vakantie....en geen wedstrijd.
Overnachten gaat prima met de CC, je klapt hem uit, zet de gastencabine vast en binnen een half uurtje kun je eten.
Minder handig met de CCV vind ik dat alles op bed moet, dat kost toch best veel tijd want je kunt pas klappen als je gegeten hebt omdat de stoelen er dan nog in moeten (tenzij je op de grond wilt zitten). Al met al zijn we toch erg blij met deze vouwwagen.

De reden van ruimte onder het bed is ook de reden dat we gingen kijken naar een ccc ipv een ccv.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #70 Gepost op: januari 31, 2012, 04:41:52 pm »

De knoop is door.
We hebben een Kyte besteld :>
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Edwinv

  • Gast
Re: aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #71 Gepost op: januari 31, 2012, 04:46:42 pm »

Gefeliciteerd. Een wijs besluit !!!
Heel veel campeerplezier toegewenst....
Gelogd

muis

  • Gast
Re: aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #72 Gepost op: februari 01, 2012, 10:17:30 pm »

gefeliciteerd, in het grote vouwwagen-ophaaltopic kun je evt ervaringen ed schrijven. technische vragen over de Kyte mogen natuurlijk in het Holtkamper gedeelte, er is al veel over geschreven. :J

Omdat de zoektocht geslaagd is sluit ik dit topic
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal