Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: productie Holtkamper  (gelezen 15428 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paadje

  • Gast
productie Holtkamper
« Gepost op: juli 26, 2011, 11:50:33 am »

Hallo allemaal,

Hopelijk ben ik op korte termijn de gelukkige bezitter van een cocoon xl. Dit is afhankelijk van de levertijd. Omdat ik gebruik maak van de voorverkoop actie blijft voorlopig onduidelijk wanneer ik de cocoon kan verwachten. Nu vroeg ik mij af, hoeveel vouwwagens, tentrailers maakt Holtkamper per jaar. zijn dat er 200 of 2000, 10 of 10000?
Jullie begrijpen dat ik daardoor misschien beter een inschatting kan maken van de levertijd...
Gelogd

mars

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2011, 12:13:33 pm »

Wij hebben ook een Cocoon xl besteld in de voorverkoopactie, maar geheel is ook afhankelijk van de onderdelen die niet op voorraad zijn.
HK bepaalt de levering/afname. Zij maken een planning, dat ze continue werk hebben vanaf na de zomer, de herfst/winter in.
Levering zou zelfs nog mogelijk zijn t/m februari volgend jaar. Maar kan ook a.s. september zijn!
Je kunt een voorkeur opgeven, maar niet meer dan dat.
Dat staat ook in de extra verkoopvoorwaarden. Deze heb je als het goed is ook ontvangen.
Gelogd

Paadje

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2011, 02:21:45 pm »

Dat is mij allemaal wel bekend, maar zoals je zelf al stelt, het kan september zijn het kan zelfs februari worden. Ik maak de inschatting dat ik één van de eerste ben die gebruik maakt van die actie. Als Holtkamper 10 tenttrailers per jaar maakt zal ik allicht langer moeten wachten dan wanneer ze er 10000 maken lijkt me zo. Ik begreep dat ze afgelopen vrijdag of zaterdag de laatste "zomerlevering" hadden en daarmee dus waarschijnlijk ook een zo goed als lege order portefeuille... Wie koopt er nu in juli/ augustus een vouwwagen??? (behalve ikzelf natuurlijk >:()
Gelogd

mars

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2011, 02:44:26 pm »

Afgelopen zaterdag was het druk in Emmen. Niet alle kijkers zijn kopers uiteraard, maar vond het toch druk.  Zowieso 2 kopers. KK
Misschien ben je idd wel één v/d eerste bestellers, maar dat is voor HK geen criterium.
HK stelt zelf de planning vast op hun prioriteiten.

Daarbij komen er ieder jaar weer een aantal trailers terug voor reparatie en onderhoud. Aangezien er steeds meer HK's verkocht worden, zal die druk ook toenemen op de planning.
Wij willen hem graag wat later, dus zitten jou niet 'in de weg'.  :zw :zw
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:productie Holtkamper
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2011, 02:49:02 pm »

HK maakt ook de tenttrailer per soort. De ene maand/maanden zijn ze aan het bouwen van Cocoon en de andere maand/maanden met de Kyte enz. Ze doen de productie van de soorten niet door elkaar heb ik begrepen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2011, 02:59:02 pm »

Ik heb eigenlijk geen idee of ze meerdere productielijnen hebben. Best kans dat voor de Kyte een aparte lijn is gemaakt, door de grote vraag?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:productie Holtkamper
« Reactie #6 Gepost op: juli 26, 2011, 05:52:02 pm »

Niet 1 vouwwagenbouwer zal je vertellen hoeveel ze er verkopen per jaar.
Dus tja word afwachten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

tommybol

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #7 Gepost op: juli 26, 2011, 08:06:51 pm »

Heb het eens aan Jelle gevraagd. Vanuit concurrentieoogpunt laat ie dat niet los.
Gelogd

Paadje

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #8 Gepost op: juli 26, 2011, 08:41:37 pm »

Daarmee wordt het eigenlijk nog interessanter! Het grote geheim van Holtkamper... We weten in ieder geval dat ze er 80 in de voorverkoop doen, dus de eerste die er geen Gebruik meer van kan maken kan een indicatie geven van het aantal verkopen in die eerste periode. Als dat binnen vier weken zal de totale productie dichter bij de 1000 dan de 2000 liggen...
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:productie Holtkamper
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2011, 07:51:29 pm »

Kijk niet teveel naar die voorverkoop actie.
Wij hebben vorig jaar een flinke tijd ná de verkoopactie een cocoon gekocht en hadden een ook flinke korting gekregen.
Die was bijna net zo hoog als die 1000,-.
En dat zonder te veel handelen.

Dus er blijven mogelijkheden ná de actie.......
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2011, 11:10:09 pm »

Daarmee wordt het eigenlijk nog interessanter! Het grote geheim van Holtkamper... We weten in ieder geval dat ze er 80 in de voorverkoop doen, dus de eerste die er geen Gebruik meer van kan maken kan een indicatie geven van het aantal verkopen in die eerste periode. Als dat binnen vier weken zal de totale productie dichter bij de 1000 dan de 2000 liggen...

Geloof niet dat hk 3 klapkarren per dag verkoopt. Echt niet.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #11 Gepost op: juli 27, 2011, 11:15:31 pm »

Geloof niet dat hk 3 klapkarren per dag verkoopt. Echt niet.

Even over klapkarrenverkoop in het algemeen en niet specifiek HK: ik heb mijn kar bij een dealer in ons dorp gekocht. Had de winkel al een paar keer even bekeken voordat ik klant werd. Had niet het idee dat hier nu echt geld te verdienen was... Die mening heb ik wat moeten herzien. Ik sta versteld van het volume aan wagens wat daar doorheen gaat. Elke keer dat ik binnenkom (ik mag graag even neuzen en bijkleppen) staat er weer een aantal wagens gereed voor aflevering. En nee, niet steeds dezelfden  :P Volgens mij is die markt groter dan wij denken!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:productie Holtkamper
« Reactie #12 Gepost op: juli 28, 2011, 06:26:11 am »

Even over klapkarrenverkoop in het algemeen en niet specifiek HK: ik heb mijn kar bij een dealer in ons dorp gekocht. Had de winkel al een paar keer even bekeken voordat ik klant werd. Had niet het idee dat hier nu echt geld te verdienen was... Die mening heb ik wat moeten herzien. Ik sta versteld van het volume aan wagens wat daar doorheen gaat. Elke keer dat ik binnenkom (ik mag graag even neuzen en bijkleppen) staat er weer een aantal wagens gereed voor aflevering. En nee, niet steeds dezelfden  :P Volgens mij is die markt groter dan wij denken!
Tja niet voor niks dat ook hier op het forum de groei er goed inzit.
Dacht ook dat als ik een paar honderd leden zou hebben dat het op zou houden.

Ik denk ook dat het op dit moment een goede handel is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Paadje

  • Gast
Re:productie Holtkamper
« Reactie #13 Gepost op: augustus 01, 2011, 07:53:07 am »

Drie per dag lijkt mij eerlijk gezegd ook best veel. In de zomer zal dat geen probleem zijn, maar gemiddeld over het hele jaar? Nou ja, misschien ook wel...
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:productie Holtkamper
« Reactie #14 Gepost op: augustus 02, 2011, 11:16:19 am »

Polletje maken voor het aantal verkochte Holtkampers per jaar?

Ik ga voor 1.000 stuks.

Er zijn zo'n 300 verkoopdagen per jaar, zowel kansloze dagen als topdagen. Lijkt me goed mogelijk dat ze er er gemiddeld 3 per dag verkopen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal