Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bed oplossing?  (gelezen 5069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdhaas

  • Gast
bed oplossing?
« Gepost op: september 03, 2011, 12:49:09 pm »

HOi,voor het eerst met een spacer xl uit 2002,op vakantie geweest.
goed bevallen na een caravan!
maar het bed,is niet lekker(rugpijn)
er zit nu een plaat in de bedbak met daarop een losse lattenbodem van ikea en een holtkamper matras wat waarschijnlijk ook op is, en de latten bodem kan zo als het nu zit niet echt veren!
dus ik moet het aanpassen.
wat kan ik doen zonder al te veel kosten te maken om wat meer slaapcomfort te hebben
frolly,ikea matras enz graag zou ik wat ideen en links hebben zodat ik mijn oplossing kan zoeken
bvd gr jor
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:bed oplossing?
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2011, 01:17:08 pm »

Liep vorige week bij "Het Goed" langs.
Een 2e winkel, waar vanalles aan inboedel kan wegbrengen maar natuurlijk kan kopen, zeker boedel voor de camping.
Hier stonden diverse lattebodems van verschillende afmetingen voor, echt heeeel weinig. (?5,- per bed.)

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.246
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:bed oplossing?
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2011, 01:20:04 pm »

Een lattenbodem zit er nu al in maar die voldoet niet.
Ben bang als je echt lekker wilt liggen dat je dan aan een frolli moet denken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jvdhaas

  • Gast
Re:bed oplossing?
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2011, 03:14:16 pm »

Ok frolli maar hoe zit het met de hoogte het frolli systeem is al ruim 4cm en dan nog een matras.
nu is het 8cm en kan lekker mijn bed opgemaakt blijven.
bedankt grj
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:bed oplossing?
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2011, 05:15:40 pm »

Wij hebben in onze Flyer, die dezelfde bak heeft als de Spacer, een plank en een Froli met matras.



Ons matras is 8cm dik en onze slaapzakken laten we liggen met inklappen. Ik merk dat het allemaal makkelijker dicht gaat zonder slaapzakken erop. De ruimte is dus beperkt, maar het kan wel.



Ik merk dat ik afgelopen vakantie een stuk minder geslapen heb dan voorheen. Ons matras is nu 4 jaar oud en op. Is volgens mij een gewoon matras en niets bijzonders.



We hebben de SI matten van de kinderen geprobeerd en dat lag gelijk beter. Niet dat we matten nemen, maar dan wisten we waar het euvel zat.



Het Froli helpt wel, maar verbloemd een slecht matras niet. Het zijn die kleine beetjes.

Wel helpt het enorm bij de ventilatie want ik heb nog nooit vocht onder het bed gezien/gevoeld. En ik verlies aardig wat vocht 's nachts.



Mijn idee is dat het matras het meeste werk doet en daarna het Froli systeem.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jvdhaas

  • Gast
Re:bed oplossing?
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2011, 09:22:04 pm »

bedankt! iemand ervaring met inflatable op een lattenbodem??
bvd
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:bed oplossing?
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2011, 09:17:29 am »

En wat als je nu die slechte lattenbodem er eens uithaalt en het geheel vervangt door een dikkere degelijke matras?
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:bed oplossing?
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2011, 12:15:10 pm »

Wij hebben de flyer en dus het zelfde slaapsysteem. Op de plank ligt een matrasbeschermer voor isolatie en vochtopname (nog geen last van vocht gehad).
Voor 100 euro koop je bij Karsten twee luchtmatrassen en een 2 persoons hoes waar je de matrassen inschuift. Merk Human Comfort.
In de hoes zit een schuimlaag en een fleece laag bovenop.
Ligt fantastisch. Voordeel is dat als de een zwaarder is je onafhankelijk kan bijstellen. Voordeel 2, veel laadruimte extra.
Nadeel je moet ze oppompen en weer leeg laten.
We hebben ze nu 4 jaar en geen problemen gehad en ligt nog steeds heerlijk. Op de rug, buik of zij en ik ben echt niet de lichtste....
Na gebruik vouwen we hem 1 x dubbel, stoelen, tafel, dekbed, kussens, voetenbankje, tapiijt erop.....ideaal.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:bed oplossing?
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2011, 01:40:01 pm »

Inderdaad een voordeel van de SI mat : Je hebt op je bed veel meer laadruimte cq. de klep sluit makkelijker.  :K

Ik vindt het echter lastig om een goed passende combinatie matten + hoes te vinden. Met 'goed passend' bedoel ik dan tov het formaat van 135x208cm. Langer/breder past niet in de binnentent die wij hebben en smaller/korten maakt de binnentent te groot waardoor die gaat hangen. 140 breed zal nog wel gaan, maar de lengte let wat precieser.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jvdhaas

  • Gast
Re:bed oplossing?
« Reactie #9 Gepost op: september 04, 2011, 07:01:08 pm »

Ok bedankt allen voor de racties ik ga dus SI mat(ten)
2 of een grote moet ik nog even bedenken in iedergeval 8cm dik s :Jchaap eromheen
en maar weer proberen.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:bed oplossing?
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2011, 07:57:34 am »

Ok bedankt allen voor de racties ik ga dus SI mat(ten)
2 of een grote moet ik nog even bedenken in iedergeval 8cm dik s :Jchaap eromheen
en maar weer proberen.

Voordeel van 2 enkele SI's is wel dat je de mate van ligcomfort per persoon wat beter af kan stemmen.
De een wat harder of zachter als de ander bijvoorbeeld. :Z
Slaap  :Z ze, zzzzzzzz
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal